Akademik Unvanlar
-
2001 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1992 - 1995 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2000 - 2020 Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2016 - 2019 Fakülte Akademik Kurul Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2000 - 2019 Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2001 - Devam Ediyor Profesör
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
Analyzing Cambridge lower secondary science learning objectives by PISA 2018 science framework
GEBAN Ö. (Danışman)
İ.ÖZAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
The mediating effect of teacher self-efficacy on teaching practice and job satisfaction by using the results of TALIS 2018
GEBAN Ö. (Danışman)
C.YILDIZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Akran liderli takım öğrenmesi (ALTÖ) modeli’nin türk bağlamına uygulanması: genel kimya dersinde lisans mühendislik öğrencilerinin akademik performansları ve kaygı üzerindeki etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Exploring of STEM readiness of a faculty of education in turkey
-
Examination of pre-service chemistry teachers' competency in the field of environmental education and sustainable development
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of context based instruction on 10th grade students' understanding of fossil fuels and clean energy resources topics and their attitudes toward environment
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Argümantasyona dayalı sorgulayıcı eğitim modelinin 10. sınıf ögrencilerinin gaz kavramlarını anlamalarına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effects of argument-driven inquiry instructional model on 10th grade students' understanding of gases concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
N.DEMİRCİ(Öğrenci), Doktora, 2015 -
The effect of case based learning instruction on 11th grade students' understanding of acids and bases concepts and their motivation to learn chemistry
GEBAN Ö. (Danışman)
D.YILDIRAN(Öğrenci), Doktora, 2015 -
The effect of 5E learning cycle and multiple intelligence approach on 9th grade students' achievement on unit of chemical properties, attitude, and motivation toward chemistry
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Örnek olay tabanlı öğrenme yönteminin 11. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusundaki kavramsal anlamalarına ve kimya dersini öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerine etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Timss 2011 cross country comparisons: relationship between student- and teacher-level factors and 8th grade students' science achievement and attitude toward science
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of cooperative learning based on conceptual change approach on students' understanding of chemical bonding concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
G.EYMUR(Öğrenci), Doktora, 2014 -
The effect of field trip oriented instruction on ninth grade students' achievement in animal diversity unit, continuing and academic motivation
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Conceptual change texts oriented instruction in teaching solution concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Kavramsal değişim yaklaşımına dayalı işbirlikçi öğrenmenin öğrencilerin kimyasal bağlar konusunu anlamasına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Proje tabanlı öğrenmeye dayalı öğretim metodunun öğrencilerinin insan dolaşım sistemi kavramlarını anlamalarına ve biyoloji dersine karşı tutumlarına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effect of physical modeling and computer animation implemented with social constructivist instruction on understanding of human reproductive system
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of 5E learning cycle instruction on 10th grade students' understanding of cell division and reproduction concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
H.ÖZGE(Öğrenci), Doktora, 2014 -
5E ögrenme döngüsü ile ögretimin 10. sinif ögrencilerinin hücre bölünmesi ve üreme konularini anlamalarina etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of project based learning oriented instruction on students' understanding of human circulatory system concepts and attitude toward biology
GEBAN Ö. (Danışman)
G.GÜL(Öğrenci), Doktora, 2014 -
The effect of multiple intelligences based instruction on students' achievement in basic compounds of living organisms concepts and attitude toward biology
GEBAN Ö. (Danışman)
T.ŞAKİR(Öğrenci), Doktora, 2013 -
The effect of context-based instruction integrated with learning cycle model on students' achievement and retention related to states of matter subject
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Çoklu zeka temelli öğretimin öğrencilerin canlıların temel bileşenleri kavramlarına ilişkin başarılarına ve biyolojiye karşı tutumlarına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of 5E learning cycle model on eleventh grade students conceptual understanding of acids and bases concepts and motivation to learn chemistry
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of metaconceptual teaching instruction on 10th grade students understanding of states of matter, self-efficacy toward chemistry, and the nature of metaconceptual processes
GEBAN Ö. (Danışman)
-
5E öğrenme modelinin lise öğrencilerinin çözünürlük dengesi konusunu anlamasına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of 5e learning cycle model on high school students understanding of solubility equilibrium concept
GEBAN Ö. (Danışman)
N.AYDEMİR(Öğrenci), Doktora, 2012 -
The effect of context based instruction on 9th grade students understanding of cleaning materials topic and their attitude toward environment
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Rehberli sorgulama deneylerinin bilimsel süreç becerilerinin kazandırılmasına, başarıya ve kavramsal değişime etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of context-based approach through 5E learning cycle model on students' understanding of chemical reactions and energy concepts, and their motivation to learn chemistry
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Conceptual change oriented instruction and students' misconceptions in chemical bonding concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Ortaöğretim öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutum, motivasyon ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişki.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The relationship among secondary school students attitudes, motivation and self-efficacy beliefs toward chemistry lessons
GEBAN Ö. (Danışman)
Ö.FARUK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Contribution of some factors to eighth grade students science achievement in Turkey: TIMSS 2007
GEBAN Ö. (Danışman)
F.KORKMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
The effect of 5E learning cycle model on tenth grade students' understanding in the particulate nature of matter, epistemological beliefs and views of nature of science
GEBAN Ö. (Danışman)
O.BEKTAŞ(Öğrenci), Doktora, 2011 -
10. sınıf öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı, epistemolojik inanışları ve fenin doğası hakkındaki görüşleri üzerine 5e öğrenme modelinin etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of conceptual change based instruction on students' understanding of rate of reaction concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Exploring representation of nature of science aspects in 9th grade chemistry textbooks
GEBAN Ö. (Danışman)
-
An assessment of environmental literacy of Turkish science and technology teachers
-
The effects of computer-based interactive conceptual change texts on 11th grade students' understanding of electrochemistry concepts and attitude toward chemistry
GEBAN Ö. (Danışman)
U.TAŞDELEN(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Bilgisayar destekli etkileşimli kavramsal değişim metinlerinin 11.sınıf öğrencilerin elekrokimya kavramlarını anlamasına ve kimyaya karşı tutumlarına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Using the science writing heuristic approach to promote student understanding in chemical changes and mixtures
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effects of 7E learning cycle model accompanied with computer animations on understanding of diffusion and osmosis concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
A cross-cultural comparison of the effect of human and physical resources on students' scientific literacy skills in the Programme for International Student Assessment (PISA) 2006
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effects of conceptual change oriented instruction on understanding of gases concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effect of constructed web-supported instruction on achievement related to educational statistics
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of case-based learning instruction on students' understanding of solubility equilibrium concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effects of 5E learning cycle model on understanding of state of matter and solubility concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Modelleme yöntemiyle öğretimin lise öğrencilerinin eğik atış konusunu anlamasına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of modeling instruction on high school students' understanding of projectile motion
GEBAN Ö. (Danışman)
M.GÖKÇE(Öğrenci), Doktora, 2008 -
Improving 11th grade students' understanding of acid-base concepts by using 5E learning cycle model
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Yapılandırıcı yaklaşım teorisine dayalı 5e öğrenme döngüsü modelinin onuncu sınıf öğrencilerinin asit ve bazlarla ilgili kavramları anlamalarına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effect of cooperative learning based on conceptual change conditions on seventh grade students' understanding of classification of matter and physical and chemical changes
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Çoklu zeka teorisine dayalı öğretimin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin kimya başarılarına ve tutumlarına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Facilitating conceptual chance in atom, molecule, ion and matter
GEBAN Ö. (Danışman)
A.ŞEKER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Kavramsal değişim yaklaşımının öğrencilerin çözünürlük dengesi konusunu anlamasına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of conceptual change approach on students' understanding of solubility equilibrium concept
GEBAN Ö. (Danışman)
İ.ÖNDER(Öğrenci), Doktora, 2006 -
The effect of explicit method of problem solving accompanied with analogies on understanding of mole concept
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effect of conceptual change texts accompanied with analogies on promoting conceptual change in acid and base concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of multiple intelligences based instruction on 9th grade students' chemistry achievement and attitudes toward chemistry
GEBAN Ö. (Danışman)
E.BİLGİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Atom, molekül, iyon ve madde kavramlarının öğrenilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of conceptual change instruction accompanied with demonstrations and computer assisted concept mapping on students' understanding of matter concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Conceptual change text oriented instruction to facilitate conceptual change in atoms and molecules
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effects of 5E learning cycle model based on constructivist theory on tenth grade students' understanding of acid-base concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
Y.KILAVUZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Preservice science teachers perception of profession with metaphorical images and reasons of choosing teaching as a profession
GEBAN Ö. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU J. (Eş Danışman)
E.GÜZEL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Conceptual change oriented instruction and students' misconceptions in gases
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Araştırmaya dayalı kimya dersinin öğrencilerin atom konusunu anlamalarına, öğrenme yaklaşımlarına, motivasyonlarına, öz-yeteneklerine, ve bilimsel bilgi inançlarına olan etkisi
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effect of instruction using conceptual change strategies on students` conceptions of chemical reactions and energy
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Akran öğretiminin lise öğrencilerinin fizik başarısına ve fizik dersine olan tutumlarına etkisi.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effect of analogy-enhanced instruction accomponied with concept maps on understanding of acid-base concept
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The effect of peer instruction on high school students' achievement ano attitudes toward physics
ERYILMAZ A. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
H.ERYILMAZ(Öğrenci), Doktora, 2004 -
Effect of constructed web-supported instruction on achievement related to research methods
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Facilitating conceptual change in learning rate of reaction concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Kavramsal değişim yaklaşımına dayalı ortak grup çalışmalarının asit-baz kavramlarını anlamaya etkisi
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effect of conceptual change texts accompanied with analogies on understanding of chemical bonding concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effects of conceptual change oriented instruction accompanied with cooperative group work on understanding of acid-base concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
A.AYHAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Effect of conceptual change oriented instruction on removing misconceptions about phase changes
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of constructivist approach on students' understanding of chemical bonding concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The roles of motivational beliefs and learning styles on tenth grade students' biology achievement
GEBAN Ö. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
-
Effect of instruction based on conceptual change activities on students` understanding of electrostatics concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
M.BAŞER(Öğrenci), Doktora, 2003 -
The effect of the conceptual change oriented instruction through cooperative learning accompanied by concept mapping on 4th grade students' understanding of earth and sky concepts.
ERTEPINAR H. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
-
The role of refutational text supported with discussion web in overcoming diffuculties with electric current concepts of 6th grade students.
ERTEPINAR H. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
-
The Effect of the conceptual change oriented instruction through cooperative, learning accompanied by concept mapping on 4th grade students' understanding of earth and sky concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
O.ÇELİKTEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
The Effect of conceptual change text instruction on understanding respiration concepts
GEBAN Ö. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
C.ALPARSLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Effectiveness of conceptual change instruction on overcoming students' misconceptions of fluid force at 7th grade level
GEBAN Ö. (Danışman)
H.YEŞİLYURT(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
The Effect of cooperative learning approach based on conceptual change conditions on students' understanding of chemical equilibrium
GEBAN Ö. (Danışman)
İ.BİLGİN(Öğrenci), Doktora, 2002 -
Kavramsal değişim koşullarına dayalı işbirliğine yönelik öğrenim yaklaşımının öğrencilerin kimyasal denge konusunu anlamalarına etkisi
GEBAN Ö. (Danışman)
-
The Effect of demonstration method based on conceptual change approach on students' understanding of electrochemistry concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
E.GEDİK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
The Effects of bridging analogies on high school students' misconceptions in mechanics
GEBAN Ö. (Eş Danışman), ERYILMAZ A. (Eş Danışman)
S.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Remediation of seventh grade students' misconceptions related to ecological concepts through conceptual change approach
GEBAN Ö. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
Ö.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
The effects of bridging analogies on high school students misconceptions in mechanics
ERYILMAZ A. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
-
Contribution of conceptuol change texts accompanned with concept mopping to students understanding of human circulotary system
ÖZTEKİN C. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
S.SUNGUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Effect of conceptual change text instruction on students' understanding of chemical change and conservation of mass concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
G.BAYIR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Effectiveness of conceptual change instruction on overcowing students' misconceptions of mechanical energy at 0th grade level
GEBAN Ö. (Danışman)
S.YEŞİM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
The Effects of conceptual change texts in students'achievement of atom. molecüle. matter concept
GEBAN Ö. (Danışman)
S.ÜNLÜ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Effectivenes of conceptual change texts oriented instruction on understanding of electrochemical cell concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of using conceptual change oriented instruction for teaching the acid-base concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
N.ÇİL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Effectiveness of conceptual change instruction on overcoming students' misconceptions of mechanical energy at 10 th grade level
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effectiveness of conceptual change text oriented instruction on understanding electrochemical cell concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
N.YÜRÜK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
The effects of conceptual change text in students' achievement of atom, molecule, matter concepts
ERTEPINAR H. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
-
Effect of conceptual change approach accompanied with concept mapping on understanding of solution
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effects of conceptual change texts accompanied with laboratory activities based on constructivist approach on understanding of acid-base concepts
GEBAN Ö. (Danışman)
A.YAVUZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1998 -
A Study of high-school students understanding of chemical equilibrium
GEBAN Ö. (Danışman)
A.ÖZDEMİR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1998 -
Effect of conceptual change approach accompanied concept mapping on understanding of solution
GEBAN Ö. (Danışman)
E.UZUNTİRYAKİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1998 -
Effect of science process skill oriented lesson on understanding of fluid force concepts
ERTEPINAR H. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
-
Effects of concept mapping and analogy instructions on understanding of mole concept
GEBAN Ö. (Danışman)
A.ALTAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1998 -
Effect of conceptual change texts accompanied with laboratory activities based on constructivist approach on understanding of acid-base concepts.
GEBAN Ö. (Danışman)
-
A study of high-school students' understanding of chemical equilibrium
GEBAN Ö. (Danışman)
-
Effects of computer assisted instruction and worksheet study on students' chemistry at high school level
GEBAN Ö. (Eş Danışman), ERTEPINAR H. (Eş Danışman)
-
Effects of computer asisted instruction and worksheet study on students chemistry achievement and at studes toward chemistry at high school level
GEBAN Ö. (Danışman)
S.YILDIRIM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1995