Akademik Unvanlar
-
2019 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2014 - 2019 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2004 - 2014 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2002 - 2004 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2019 - Devam Ediyor Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2018 - Devam Ediyor Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2016 - 2019 Staj Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2013 - 2016 Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2005 - 2013 Enstitü Müdür Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
-
2005 - 2007 Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetilen Tezler
-
A SYSTEMATIC REVIEW OF THE LITERATURE ON IMMIGRANT AND REFUGEE CHILDREN IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN TURKIYE
Erden F. (Danışman)
E.AKCABAĞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
A MULTIPLE CASE STUDY ABOUT DEVELOPMENTALLY APPROPRIATE TECHNOLOGY USE IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION CLASSROOMS
Erden F. (Danışman)
S.DEMİRTAŞ(Öğrenci), Doktora, 2023 -
The Effect of e-Storybooks in Different Group Sizes on Story Comprehension and Vocabulary Acquisition Skills
Erden F., Altun D.(Eş Danışman)
M.ONGUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Examining the sexist language use and views of early childhood teachers
Erden F. (Danışman)
N.ERZİNCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
DEVELOPMENT OF A MINDFULNESS PROGRAM FOR PRESCHOOLERS: A DESIGN-BASED STUDY
Erden F. (Danışman)
F.EDA(Öğrenci), Doktora, 2023 -
DEVELOPMENT OF PICTORIAL HUMOR STYLES SCALE FOR PRESCHOOL CHILDREN
Erden F. (Danışman)
B.ÇAM(Öğrenci), Doktora, 2023 -
INVESTIGATING THE EFFECT OF GENDER-NEUTRAL ACTIVITIES ON PRESCHOOL CHILDREN'S GENDER STEREOTYPES
Erden F. (Danışman)
T.GÜLÇİÇEK(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Exploring Forest Kindergarten Practices in Türkiye: Kindergarten Founders', Teachers', and Parents' Knowledge of Forest Pedagogy
Erden F. (Danışman)
F.YALÇIN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
BELIEFS AND SELF-REPORTED PRACTICES OF EARLY CHILDHOOD TEACHERS ON OCCUPATIONAL RESILIENCE
Erden F. (Danışman)
Ö.GÜMÜŞTEKİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Social problem solving skills of children: a phenomenological study of preschool teachers' views and practices
Erden F. (Danışman)
G.NUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
INVESTIGATING BEHAVIORAL PROBLEMS IN CHILDREN WITH DIVORCED PARENTS: A PHENOMENOLOGICAL STUDY OF TEACHERS' VIEWS AND PRACTICES
Erden F. (Danışman)
N.BANU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
EXAMINING THE PROGRAM-BASED EXPERIENCES OF PRESCHOOL TEACHERS ABOUT SUPPORTING CHILDREN'S SOCIAL SKILLS
Erden F. (Danışman)
Z.DEMİRCİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
PRESCHOOL TEACHERS' VIEWS AND PRACTICESON USING LOOSE PARTS IN DAILY ACTIVITIES
Erden F. (Danışman)
T.EREN(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Preschool teachers' beliefs and practices related to the process of field trips
Erden F. (Danışman)
E.SEVİNÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Turkish early childhood pre-service teachers' beliefs about free play and teacher roles in free play
Erden F. (Danışman)
-
Investigating the views of Montessori preschool teachers on inclusive education in Montessori approach
Erden F. (Danışman)
-
EFFECTS OF GROUP THERAPLAY ON SOCIAL SKILLS AND PROBLEM BEHAVIORS OF PRESCHOOLERS IN CLASSROOM ENVIRONMENT
ERDEN F. (Danışman)
-
INVESTIGATING THE SOCIAL INTERACTIONS BETWEEN PARENTS AND YOUNG CHILDREN DURING DIGITAL ACTIVITIES AT HOME
ERDEN F. (Danışman)
-
A content analysis of articles in Turkish early childhood education context
ERDEN F. (Danışman)
-
Examining humor in early childhood period from teacher and child aspects
ERDEN F. (Danışman)
-
Turkish preschool teachers' beliefs about children's conception of social conventional and moral events
ERDEN F. (Danışman)
M.ALİ(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Investigating the views of pre- service early childhood teachers regarding mindfulness
ERDEN F. (Danışman)
-
A content analysis of early childhood education graduate theses written in Turkey
ERDEN F. (Danışman)
-
Investigating the association between playfulness, environment and social skills of preschool children
ERDEN F. (Danışman)
-
Investigation of parents' perceptions of male early childhood teachers
ERDEN F. (Danışman)
-
Pedagogical documentation practices and young children's self-regulation & metacognition
ERDEN F. (Danışman)
-
Early childhood pre-service teachers' development of teaching dispositions and practices
ERDEN F. (Danışman)
-
Beliefs and practices of preschool teachers' towards children's peer relations and peer relation problems
ERDEN F. (Danışman)
-
A multilevel analysis of home and classroom literacy environments in relation to preschoolers' early literacy development
ERDEN F. (Danışman)
D.ALTUN(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Development and implementation of a values education program for pre-school children
ERDEN F. (Danışman)
-
Early childhood teachers' beliefs towards children's participation rights of children
ERDEN F. (Danışman)
T.COŞKUN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
A crosscultural study on outdoor play: Parent and teacher perspectives
ERDEN F. (Danışman)
-
Early childhood teachers' views about and practices with differentiated instruction in the primary years programme
ERDEN F. (Danışman)
-
Observation as an assessment tool in early childhood education: A phenomenological case study of teacher views and practices
ERDEN F. (Danışman)
-
Preschool teachers beliefs and practices related to developmentally appropriate classroom management
ERDEN F. (Danışman)
İ.TUBA(Öğrenci), Doktora, 2013 -
An investigation of the relationship between preschoolers' reading attitudes and home literacy environment
ERDEN F. (Danışman)
-
Turkish preschool teachers' beliefs and practices related to child-centered education
ERDEN F. (Danışman)
-
The effect of the integration of talking toys on preschoolers' vocabulary learning in English
HATİPOĞLU Ç. (Eş Danışman), ERDEN F. (Eş Danışman)
-
An investigation on perceptions and self-reported practices of early childhood teachers towards instructional arrangement for classroom management
ERDEN F. (Danışman)
S.ARAS(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Developmentally appropriate practice and parental involvement in preschools: Parents and teacher perspectives
ERDEN F. (Danışman)
H.ÖZLEN(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Perceptions of early childhood teachers towards young gifted children and their education
ERDEN F. (Danışman)
-
In-service early childhood teachers' perceptions about their roles in the development of self-discipline in children
ERDEN F. (Danışman)
-
Disiplinlerüstü yaklaşım temelli bütünleşik eğitim programı üzerine bir durum analizi :
ERDEN F. (Danışman)
-
Do they walk the talk: an examination of turkish in-service early childhood teachers' assessment practices
ERDEN F. (Danışman)
M.BULDU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
A case study on transdisciplinary approach of integrated curriculum: Perspectives of early childhood teachers
ERDEN F. (Danışman)
Ö.ÖZER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
An investigation of social competence and behavioral problems of 5-6 year-old children through peer preference, temperament and gender
ERDEN F. (Danışman)
-
Exploring the change in preschool teachers' views about and practices of integration of visual art into science activities: A case study
ERDEN F. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2010 -
A qualitative study on the perceptions of early childhood teachers towards physical design for classroom management
-
Preschool teachers' self-reported beliefs on integrated curriculum: Integration of visual art with other activities
ERDEN F. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
The spiderman phenomenon? Young children`s understanding of cartoon superheroes
ERDEN F. (Danışman)
A.ÜNLÜSOY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Preschool teachers' attitudes toward science and science teaching
ERDEN F. (Danışman)
-
The attitudes of preschool teachers toward parent involvement
ERDEN F. (Danışman)
Tasarladığı Dersler
-
Lisans Curriculum Models for ECE
-
Lisans Social and Emotional Development
-
Yüksek Lisans Early Childhood Social and Moral Development
-
Doktora Foundations and Contemporary Issues in ECE
-
Doktora Advanced Curriculum Study in Early Childhood Education
-
Lisans Classroom Management and Discipline in ECE
-
Doktora International Early Childhood Education: Comparing Commonalities and Differences
-
Lisans Gender Equity in Early Childhood and Elementary Education
-
Yüksek Lisans Advanced Child Theory