Yayınlar & Eserler

Makaleler 56
Tümü (56)
SCI-E, SSCI, AHCI (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (32)
ESCI (16)
Scopus (31)
TRDizin (25)
Diğer Yayınlar (3)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 80

1. First Steps Toward Disaster Education: Views of Pre-Service Early Childhood Education Teachers

9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2. Teacher Explanations of Physical Phenomena During Book Reading: A Naturalistic Observational Study in Early Childhood Classrooms

9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

3. Agency of A Child with Autism in Early Childhood Peer Culture

9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

4. Exploring Facilitators and Barriers of Culturally Responsive Teaching in Early Childhood Classrooms: A Qualitative Meta-Synthesis

XI International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.54-60, (Tam Metin Bildiri)

5. The impact of online professional development on teachers: A systematic review of the literature

XI International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.61-77, (Tam Metin Bildiri)

6. The Effect of E-Storybooks in Different Group Sizes on Story Comprehension and Vocabulary Acquisition Skills

LRA 2024: 74th Annual Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Aralık 2024, (Yayınlanmadı)

7. Exploring the Challenges for Preschool Teachers Working with Multilingual Children

Educongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.2449-2452, (Özet Bildiri)

8. Exploring Gender Dynamics in Early Childhood Computational Thinking: A Systematic Review

Educongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.2441-2444, (Özet Bildiri)

9. Unraveling Early Childhood Undernutrition: Contrasting Rates in Top and Bottom Ranked Countries

Educongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.2465-2468, (Özet Bildiri)

10. Loose Parts in Early Childhood Education: Review of the Literature

Educongress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.2445-2448, (Özet Bildiri)

11. Sexist Language in Early Childhood Education: Teachers’ Use and Views

32nd EECERA Annual Conference, Brighton, İngiltere, 3 - 06 Eylül 2024, ss.287, (Özet Bildiri)

12. A Review of Post-Graduate Theses and Doctoral Dissertations Concerning Empathy in Early Childhood Education

XI International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.107-108, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

13. Unveiling perspectives: Exploring preschool teachers' approaches to children's rights

conference.ces: childhood, education & society, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2024, ss.127-128, (Özet Bildiri)

14. Childhood sociology in the first quarter of the 21st century: A systematic review of early childhood education research

conference.ces: childhood, education & society, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2024, ss.122-124, (Özet Bildiri)

15. A systematic review of the empirical research on forest pedagogy in the context of early childhood education

conference.ces: childhood, education & society, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2024, ss.149-150, (Özet Bildiri)

16. Exploring the Parents' Knowledge of Forest Pedagogy in Forest Kindergartens

76th OMEP Bangkok World Assembly and Conference, Bangkok, Tayland, 15 - 21 Temmuz 2024, (Yayınlanmadı)

17. The Factors Affecting Early Childhood Teachers' Personal And Professional Well-Being With Coping Strategies And Suggestions

8th International Early Childhood Education Congress, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.378-379, (Özet Bildiri)

18. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargılarını Destekleyen Uygulamaları ve Davranışları

8th International Early Childhood Education Congress, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.278-279, (Özet Bildiri)

19. Investigation of Pre-service Preschool Teachers' Satisfaction Levels and Efficacy Perceptions of Digital-assisted Education

International Education Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.537-539, (Özet Bildiri)

20. Mind Mapping: A Visual Way of Learning for Pre-service Early Childhood Teachers

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1735-1737, (Özet Bildiri)

21. Aile, okul veya toplum: Çocukların sosyal becerilerini hangi faktörler etkiler?

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.523-525, (Özet Bildiri)

22. Orman Anaokullarının Kurucu ve Öğretmenlerinin Riskli Oyun ve Risk Yönetimine İlişkin Bilgi ve Uygulamaları

10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.558-560, (Özet Bildiri)

23. Erken Çocukluk Dönemi İçin Ev Öğrenme Ortamı Dizininin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1664-1666, (Özet Bildiri)

24. Okul Öncesi Dönem Ev Okuryazarlık Ortamının Ebeveyn Tutumları Açısından İncelenmesi /

20.Uluslararası Sınıf Öğretmenleri Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.308, (Özet Bildiri)

25. Family engagement practices of teachers who work on building equitable teaching with refugee children

13th Biennial Conference of the European Research Network About Parents in Education , Nijmegen, Hollanda, 29 - 31 Ağustos 2022, ss.49, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

26. What Distinguishes Teachers Who Enact Equitable Teaching with Refugee Children?

EECERA 2022 Annual Conference, Glasgow, İngiltere, 23 - 26 Ağustos 2022, ss.83-84, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

27. A DECADE OF REFUGEE YOUNG CHILDREN RESEARCH IN TURKEY: A THEMATIC/ LITERATURE REVIEW (2011-2021)

3rd International Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, ss.470-492, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

28. EXPLORING PRESCHOOL TEACHERS’ SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT PRACTICES DURING DISTANCE EDUCATION: A MIXED-METHODS STUDY

3rd International Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, ss.416-426, (Tam Metin Bildiri)

29. Disaster Training for Young Children: The History and Growth

8th International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1446-1447, (Özet Bildiri)

30. Diversity of Early Childhood Education Services: The Case of New Zealand

7th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.454-455, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

31. Investigation of “Forest” Concept in Illustrated Story Books for Young Children

European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

32. Influencing factors of the social interaction between children and parents during digital activities at home

29th EECERA Annual Conference, Thessaloniki, Yunanistan, 20 - 23 Ağustos 2019, ss.47, (Özet Bildiri)

33. Frequency of Mainstream Curriculum Models: Investigation of Early Childhood Education Doctoral Dissertation and International Journals in Turkey

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.862-863, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

34. “Boys will be boys!”: Teachers’ Views on Bullying in Early Years Which Regard to Gender Differences

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2700-2701, (Özet Bildiri)

35. A Systematic Review of Fundamental Approaches to Early Childhood Education Research

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.860-861, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

36. Early Childhood Education and Care in India: Non-formal Early Childhood Education Services in Anganwadi Centers

European Conference on Educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.18-19, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

37. Young children’s social cooperation behaviors while using ICT: a case study

28th EECERA Annual Conference, Macaristan, 28 - 31 Ağustos 2018, ss.127, (Özet Bildiri)

39. How does your ideal outdoor environment look like?: Teachers’ and parents’ perspectives.

70th OMEP World Assembly and Conference, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, ss.406, (Özet Bildiri)

40. Underpinning in-service early childhood teachers’ teaching practices through learning theories

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.39-40, (Özet Bildiri)

41. Early Childhood Teachers’ Beliefs on GenderDifferences in Math Education in the Early Years

5th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1275-1276, (Özet Bildiri)

42. Investigation of parents’ perceptions of male early childhood teachers

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1180-1181, (Özet Bildiri)

43. All about Pikler Pedagogy: Lessons from Pikler Pedagogy regarding Early Childhood Education

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1233-1234, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

44. Preservice Early Childhood Teachers’ Attitudes towards Values Education

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1215-1216, (Özet Bildiri)

45. Digital Literacy Profiles of Pre-Service Preschool Teachers

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.752-753, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

46. Investigating Early Childhood Teachers’ Role During Free Play Time in Forest School Session

1st International Conference on Basic Education, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

47. Gender-Equitable Teaching Beliefs of Early Childhood Teachers

5th International Early Childhood Education Congress, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.272-273, (Özet Bildiri)

48. Information and communication technologies use of Turkish preschool teachers

27th EECERA Annual Conference, Bologna, İtalya, 29 Ağustos - 01 Eylül 2017, ss.229, (Özet Bildiri)

49. Investigating Young Children’s Perception of Forest and Its Habitat

ECER 2017, Kobenhavn, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

50. Needs of prospective preschool teachers regarding daily curriculum planning

IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1154-1155, (Özet Bildiri)

51. Research Trends in Early Childhood Education Graduate Theses A Content Analysis

ICECEEDI 2016 : 18th International Conference on Early Childhood Education and Effective DesigningInstructions, Paris, Fransa, 24 - 25 Ekim 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

52. A cross cultural study on the current status of outdoor play

26th EECERA Annual Conference, Dublin, İrlanda, 31 Ağustos - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

53. Investigation of early childhood educators’ thoughts about environmental prints

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.778-779, (Özet Bildiri)

54. Observation as an assessment tool in early childhood education: A phenomenological case study of teacher views and practices

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.858-859, (Özet Bildiri)

55. Okul Öncesi Dönem Alıcı İfade Edici Kelime Bilgisinin Yordayıcısı Olarak Ev içi Okuryazarlık Ortamının İncelenmesi

15th International Primary Teacher Education Symposium, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

56. Developmental relations among Early literacy skills: A longitudinal study

15th International Primary Teacher Education Symposium, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.355, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

57. An investigation of the preliterate preschoolers’ perceptions of reading in terms of reading attitudes

OMEP European Conference, London, Birleşik Krallık, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.24, (Özet Bildiri)

58. Filizlenen Okuryazarlık Okul Öncesi Dönem Ses ve Yazı Farkındalığı Becerilerini Besleyen Ev İçi Kaynakların İncelenmesi

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK 2016), Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.543-544, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

59. Assessment of Playfullness in Preschool Children Test of Playfulness

67th OMEP World Assembly and Conference, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

60. Okuryazarlık Süreci Açısından Ev İçi Okuryazarlık Ortamı Çocukların İlkokula Başlamadan Önce Ev İçi Okuryazarlık Deneyimlerinin İncelenmesi

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

61. The Status of Early Childhood Mathematics Education Research in the Last Decade

CERME 9-Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education, Praha, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.1933-1939, (Tam Metin Bildiri) identifier

62. An Exploration of Early Childhood Teachers Attitudes and Practices Regarding Outdoor Play

European Early Childhood Education Research Association Annual Conference, Heraklion, Yunanistan, 7 - 10 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

67. Early Childhood Teachers’ Self-Reported Beliefs and Practices for Relationship Management

3rd International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.77-78, (Özet Bildiri)

68. Is Gender Still an Issue for Parents’ Toy Preferences for Their Sons and Daughters?

3rd International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.327-328, (Özet Bildiri)

69. Turkish Early Childhood Teachers’ Self Reported Beliefs and Practices Regarding Assessment

Applied Education Congress, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.268, (Özet Bildiri)

70. Preschool teachers' strategies to enhance social interaction skills of children during playtime

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.918-923, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

71. Views of Preservice Early Childhood Teachers Regarding Classroom Management Models

The 63rd OMEP World Conference, Hongkong, Hong Kong, 7 - 09 Temmuz 2011, ss.122, (Özet Bildiri)

72. Application of Peer Mediation in Turkey according to Preschool Teachers

The 63rd OMEP World Conference, Hongkong, Hong Kong, 7 - 09 Temmuz 2011, ss.123, (Özet Bildiri)

73. Sınıf Öğretmenlerinin Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesinde İlköğretime Geçiş Süreci Hakkındaki Düşünceleri

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.139, (Özet Bildiri)

74. Efficacy beliefs of teachers to optimize learning opportunities: Incentives for teacher education policy-making

24th European Conference on Operational Research, Lisbon, Portekiz, 11 - 14 Temmuz 2010, ss.278, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

75. Analysis of the Turkish early childhood teacher education program

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.201, (Özet Bildiri)

76. How gender relates to narrative skills

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.256, (Özet Bildiri)

77. Creating and designing an early childhood classroom for college students

OMEP World Council and Conference, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.186-196, (Tam Metin Bildiri)

78. Prospective early childhood teachers' attitudes toward gender roles and toward discipline

OMEP World Council and Conference, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.174-185, (Tam Metin Bildiri)

79. Preschool Children’s Problem Solving Behaviors During Block Building

ACEI Annual International Conference & Exhibition, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Nisan 2002, ss.90, (Tam Metin Bildiri)

80. Gender Role Socialization and the Toy Preferences of Parents for Their Sons and Daughters: A Case Study of the US and Turkey

ACEI Annual International Conference & Exhibition, California, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Nisan 2002, ss.44, (Özet Bildiri)
Kitaplar 19

2. İçsel Disiplin Modeli

Sınıf Yönetimi Modelleri , Feyza Tantekin Erden,İkbal Tuba Şahin Sak, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.101-125, 2024

3. Olumlu Disiplin Modeli

Sınıf Yönetimi Modelleri, Feyza Tantekin Erden,İkbal Tuba Şahin Sak, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.247-270, 2024

5. Erken Çocukluk Eğitiminde Bilinçli Farkındalık ve Teknoloji

Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun,Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.443-475, 2022

6. COVID-19 Sürecinde Dünyada Dijital Destekli Erken Çocukluk Eğitimi Uygulamaları

Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun,Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.97-140, 2022

8. Okul Bazlı Bilinçli Farkındalık Programları

Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Erden,H.Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.473-510, 2021

9. Piramit Metodu

Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Erden,Hasibe Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.347-384, 2021

10. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Ebru Aktan Acar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.215-244, 2021

11. Erken Okuryazarlık Becerilerinde Duyuşsal Boyut: Okumaya Karşı Tutum ve Motivasyon

Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Tevhide Kargın,Dilek Altun,İ. Birkan Güldenoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.188-201, 2021

12. Investigation of Parents' Perceptions of Male Early Childhood Teachers

Changing Educational Paradigms: New Methods, Directions, and Policies, Şakir Çınkır, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.379-392, 2020

13. Gender issues in outdoor play

The SAGE Handbook of Outdoor Play and Learning, Waller T.,Arlemalm-Hagser E.,Lee-Hammond,Lekies K.,and Wyver S., Editör, Sage, London/New Delhi , London, ss.348-361, 2017

14. Doğanın Kalbinde Oyun Temelli Eğitim: Orman Okul Yaklaşımı.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği-Büyük Düşünceler/Fikirler,Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.371-386, 2017

15. Dış Mekan Oyunları

Çocuk ve Oyun, Yrd. Doç.Dr. Meral Ören, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.164-190, 2016

16. Oyun Kuramları

Çocuk ve Oyun, Yrd.Doç.Dr. Meral Ören, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.24-45, 2016

17. Filizlenen okuryazarlık: Okul Öncesi Dönem Ses ve Yazı Farkındalığı Becerilerini Besleyen Ev-İçi Kaynakların İncelenmesi

Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2016

18. Okul Öncesi Eğitim Kurumları-Okulöncesi Öğretmeni ve Toplumsal Cinsiyet

Erken Çocuklukta Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Sevcan Yağan Güder, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.177-193, 2016

19. Parents’ toy preferences: Is gender still an issue?

Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, M. Yasar,O,Ozgun,and J. Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.320-331, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma
Metrikler

Yayın

155

Yayın (WoS)

34

Yayın (Scopus)

31

Atıf (WoS)

290

H-İndeks (WoS)

10

Atıf (Scopus)

306

H-İndeks (Scopus)

11

Atıf (Scholar)

1538

H-İndeks (Scholar)

21

Toplam Atıf Sayısı

922

Proje

8

Tez Danışmanlığı

57

Açık Erişim

27
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları