Akademik Unvanlar
-
1996 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2013 - Devam Ediyor Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük
-
2010 - Devam Ediyor Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük
-
2008 - Devam Ediyor Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük
-
2004 - 2008 Dekan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2000 - 2000 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
1998 - Devam Ediyor Assistant Professor
METU, Dept. of Foreign Language Education
-
1996 - 1998 Instructor/Reader
METU, Dept. of Foreign Language Education
Yönetilen Tezler
-
Part-time English language instructors' well-being: A case study in Türkiye
Daloğlu A. (Danışman)
Ç.ARDA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
A CORPUS-BASED ANALYSIS OF VOCABULARY NEEDS OF ENGINEERING STUDENTS AT A STATE UNIVERSITY IN TURKEY
Daloğlu A. (Danışman)
Ş.ÇİÇEK(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Exploring the characteristics of an online practicum course in an English language teacher education program: A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
A.İLYA(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Language teacher cognition and professional teacher identity of formation of teachers of students with visual impairments: A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
H.İBRAHİM(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Foreign language education policy in practice: English as a foreign language instruction at a public high school in Turkey
DALOĞLU A. (Danışman)
P.YENİ(Öğrenci), Doktora, 2021 -
A qualitative evaluation of the effects of a thematic literature unit on students' motivation to learn English
DALOĞLU A. (Danışman)
S.GÜNBAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
İngilizce öğretmen bağışıklığı: ODTÜ vakası
DALOĞLU A. (Danışman)
-
İngilizce öğretmeni adaylarının cinsiyete duyarlı öğretim materyallerine tutumları.
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Üniversite hazırlık okullarında çalışan öğretim elemanlarının özyeterlilik inançları.
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Professional development and competence profiles of English language teacher educators in Turkey
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Hizmet öncesi ingilizce öğretmenlerinin sık karşılaşılan sınıf içi zorluklara ilişkin biliş ve eylemleri üzerine bir durum çalışması
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Emotion regulation goals and strategies of instructors of english: a phenomenological study at a foundation university in Turkey
DALOĞLU A. (Danışman)
-
A case study on pre-service english language teachers' cognitions and practices regarding most commonly experienced in-class challenges
DALOĞLU A. (Danışman)
Ş.SELEN(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Investigating ELT instructors' perceived competencies: Challenges and suggestions
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Öz-düzenleme eğitimi ile üniversite öğrencilerinin strateji kullanımı ve akademik başarısı arasındaki ilişki üzerine karma müdahale çalışması.
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Çokdilli iletişimde anlama belirtkeleri : ünlemlerin işlevsel dilbilim çerçevesinde dillerarası bir incelemesi
DALOĞLU A. (Danışman)
-
A mixed methods intervention study on the relationship between self-regulatory training and university students' strategy use and academic achievement
DALOĞLU A. (Danışman)
S.VURAL(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Examining perceptions and processes of quality assurance in preparatory English language programs in Turkish higher education institutions
DALOĞLU A. (Danışman)
O.BAŞARAN(Öğrenci), Doktora, 2012 -
A constructivist approach to the integration of systematic reflection in eap courses: An action research study
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Taking a critical step on the way to critical reading: Investigation into critical reading discourse of freshman fle students in an advanced reading and writing course
DALOĞLU A. (Danışman)
-
A case study: Students' attitudes towards computer assisted learning, computer assisted language learning and foreign language learning
DALOĞLU A. (Danışman)
-
İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin dil öğrenme stratejilerinin İngilizce derslerinde kullanımı ile ilgili görüşleri ve elde edilen sonuçların öğrencilerin strateji kullanma sıklığı ile karşılaştırılması.
DALOĞLU A. (Danışman)
-
A comparison of efl teachers' perceptions of language learning strategies (LLSs) and learners' reported use of LLSs in their English language classes
DALOĞLU A. (Danışman)
H.ŞEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
The effects of explicit input-based focus on form on the comprehension and use of noun clauses by intermediate level efl learners at Atılım University
DALOĞLU A. (Danışman)
-
An investigation of the effectiveness of theme-based syllabus on the motivation of freshman students at Atılım University
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Evaluation of the effectiveness of English courses in Sivas Anatolian High Schools
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Attitudes, motivation and study habits of english language learners: The case of Başkent University second-year students
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Exploring the perceptions of teachers about their current and desired competencies identified by CEF and ELP: A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
I.TANDIROĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Avrupa Birliği İngilizce dil portföyü ve Avrupa ortak başvuru metni'nde tanımlanan öğretmenler için gerekli özelliklerin öğretmenler tarafından şu an sahip oldukları ve ulaşmak istedikleri özellikler çerçevesinde nasıl algılandığını ortaya çıkarmak: örnek olay incelemesi
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Effects of Web-based multimedia annotated vocabulary learning in context model on foreign language vocabulary retention of intermediate level English language learners
DALOĞLU A. (Eş Danışman), YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman)
M.HURİ(Öğrenci), Doktora, 2007 -
Secondary school english teachers' technology perceptions and issues related with their technology integration processes: A qualitative study
Yıldırım Z. (Eş Danışman), Daloğlu A. (Eş Danışman)
E.TOP(Öğrenci), Doktora, 2007 -
The effects of cooperative learning activities on the retention of vocabulary
DALOĞLU A. (Danışman)
-
The effects of varied text structures and response formats on the reading comprehension
DALOĞLU A. (Danışman)
-
An evaluation of the in-service teacher training program for the newly hired instructors in the School of Foreign Languages at Middle East Technical University
DALOĞLU A. (Danışman)
-
An exploratory study of teachers beliefs, assumptions, and knowledge about innovations pertaining to teaching English as a foreign language: A comparative case study
DALOĞLU A. (Danışman)
S.HATİPOĞLU(Öğrenci), Doktora, 2005 -
Evaluating the language improvement courses in the undergraduate elt curriculum at eastern mediterranean unıversity: A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Öğretmenlerin yabancıdil olarak İngilizce öğretimine ilişkin yeniliklerle ilgili inanç, görüş ve bilgileri üzerine derslik araştırması ve karşılaştırmalı bir olgu çözümlemesi çalışması
DALOĞLU A. (Danışman)
-
İngilizce öğretmeni yetiştirme programının kazandırdığı konu alanı öğreten yeterliliklerinin standartlara göre değerlendirilmesi
DALOĞLU A. (Danışman)
A.CAN(Öğrenci), Doktora, 2005 -
An investigation of the effectiveness of the theme-based curriculum in the 2003-2004 academic year at the department of Basic English at Middle East Technical University
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Perceived benefits of three-way observation on the focal areas of objectives of the activities, error-correction techniques and group-work in a study conducted in an upper-intermediate class at Bilkent University School of English Language
DALOĞLU A. (Danışman)
B.YURTSEVEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili Meslek Yüksek Okulu bir üst-orta düzey sınıfında yapılan çalışmada üç yönlü gözlemin belirli sınıf etkinliklerinin amaçları, hata düzeltme teknikleri ve ekip çalışması hakkındaki algılanan faydaları.
DALOĞLU A. (Danışman)
-
An Investigation of incidental vocabulary acquisition in relation to learner proficiency level and word frequency
DALOĞLU A. (Danışman)
E.ANNE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
The Effects of direct and integrated instruction of cognitive and metacognitive reading strategies at awareness-raising level on reading proficiency and strategy use
DALOĞLU A. (Danışman)
D.ÇİÇEKOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Bilişsel ve biliş ötesi okuma stratejilerinin direk ve tümleşik olarak bilinçlendirme seviyesinde ögretiminin okuma yeterliliğine ve strateji kullanımına etkileri
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Testing first year fle students' oral performanc using four speaking test methods in spoken English II course and students' attitudes towards these speaking test methods
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Testing first year FLE students oral performance using four speaking test methods in spoken Englih II course and students attitudes towards these speaking test methods
DALOĞLU A. (Danışman)
D.ŞALLI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Students perceptions of task-based learning at the preporatory school of İstabnul Bilgi University A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
A.LİDİCE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Öğrencilerin İstanbul Bilgi Üniversitesi'ndeki görev dayanıklı İngilizce öğrenimi ile ilgili algıları üzerine bir durum çalışması
DALOĞLU A. (Danışman)
-
A Needs-based writing syllabus for the students of international relations and political science at Başkent University
DALOĞLU A. (Danışman)
E.EDA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
The Impact of training on peer feedback in process approach implemented EFL writing classes: a case study
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Revising a content-based course for the advanced learners of English at the faculty of business administration at Bilkent University through continuous student feedback: A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
F.AYDINALAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
The Effectiveness of action research as a teacher development tool: A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
P.ÖZDEMİR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Students' evaluation of an on-line reading course and their attitudes towards on-line instruction: a case study
DALOĞLU A. (Danışman)
-
Students evaluation of an on-line reading course and their attitudes towards on-line instruction: A case study
DALOĞLU A. (Danışman)
S.ÇİĞDEM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
A Study on vocabulary learning strategies of 8 th grade students at TED Ankara College
DALOĞLU A. (Danışman)
T.TÜLİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Effect of multiple intelligence activities on expository essay writing performance
DALOĞLU A. (Danışman)
Y.OYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000