Öğrencilerin İstanbul Bilgi Üniversitesi'ndeki görev dayanıklı İngilizce öğrenimi ile ilgili algıları üzerine bir durum çalışması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Aslı Lidice Göktürk

Danışman: AYŞEGÜL DALOĞLU

Özet:

u tez, İstanbul Bilgi Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda, bir İngilizce sınıfında yürütülen 4 görevin, öğrencilerin öğrenim süreçlerindeki etkinliğinin kendileri tararından nasıl algılandığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, orta öncesi düzeyde öğrenim gören 18 öğrenci iki hafta boyunca ders kitapları Cutting Edge' de tanımlanmış olan 4 görevi yaptılar. İki haftalık süre boyunca öğrencilerden, her görevi nasıl algıladıklarına ve her görevin öğrenim süreçleri üzerine olan etkilerine ilişkin 4 farklı anketi doldurmaları istenmiştir. Kendilerinden bu görevleri ne kadar yararlı ve ilginç buldukları, görevtamamlandığında neler öğrendiklerini belirterek, görevin aktivite ve alt-aktiviteleri ile ilgili görüşlerini bildirmeleri istenmiştir. Daha sonra, öğrencilerle üçerli gruplar halinde görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerin amacı sınıf içi yapılan görevlerin genel bir değerlendirmesini elde etmektir. İki haftalık çalışmanın sonunda, görev dayanaklı öğrenimle ilgili olarak öğrenci görüşlerini daha ayrıntılı incelemek için görevlerin belli bölümlerine ilşkin son derece olumlu görüşleri olan iki öğrenci ve son derece olumsuz görüşleri olan iki öğrenci ile birebir görüşmeler yapılmıştır. Veri analizleri öğrencilerin görevlerin öğrenim süreçlerine olan etkileri ile ilgili olumlu algılan olduğunu göstermiştir. Ancak, görevlerin bazı bölümleri öğrenciler tararından yararsız bulunmuştur.