Eğitim Bilgileri
2000 - 2005
2000 - 2005Doktora
Ohio State University, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Amerika Birleşik Devletleri
1997 - 2000
1997 - 2000Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
1992 - 1997
1992 - 1997Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
1992 - 1997
1992 - 1997Lisans Çift Anadal
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Factors Influencing First-Year Teachers’ Sense of Efficacy
Ohio State University, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme
2000
2000Yüksek Lisans
The Analysis of ninth grade students' misconceptions ccancerning photosynthesis and respiration
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - 2024
2017 - 2024Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2007 - 2017
2007 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2005 - 2007
2005 - 2007Öğretim Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2002 - 2005
2002 - 2005Araştırma Görevlisi
Ohio State University, Eğitim Araştırmaları Ve İstatistiksel Data Analiz Danışmanlık Birimi
1998 - 2000
1998 - 2000Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
1997 - 1998
1997 - 1998Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorEnstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2017 - 2020
2017 - 2020Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2015 - 2017
2015 - 2017Merkez Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ögem
2009 - 2015
2009 - 2015Rektörlüğe Bağlı Birim Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Öğrenme ve Öğrenci Gelişim Birimi
2008 - 2009
2008 - 2009Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
A qualitative study of English language teachers'assessment identity and assessment practices
Çapa Aydın Y., Çakır N. (Eş Danışman)
A.BABACAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Factors of pre-service, novice, and experienced chemistry teachers' sense of efficacy beliefs: A qualitative study
Çapa Aydın Y. (Eş Danışman), Kondakçı E.
İ.İNCEÇAY(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Investigation of contextual factors affecting learning designs of faculty members before and during Covid-19 period to inform their pedagogical decisions
Çapa Aydın Y. (Danışman)
S.ÇELİK(Öğrenci)
2023
2023Doktora
From little acorns to mighty oaks: Self-regulation strategies of the top ranking science high school students in Turkey and factors promoting the development of these strategies
Çapa Aydın Y. (Danışman)
L.SEDA(Öğrenci)
2023
2023Doktora
The role of social and cultural capital in academic experiences of university students
Çapa Aydın Y. (Danışman)
N.TÜTÜNCÜ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Measurement and assessment practices in design studio: A case from METU department of architecture basic design studio
Kömez Dağlıoğlu E., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
Ç.ÇALIK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Investigating teachers' views and practices of feedback in English language education in middle schools from a teacher feedback literacy framework perspective
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
T.İSTENCİOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Developing a participatory model for teacher evaluation and professional development: A case study
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
E.GÜNEŞ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Academic dishonesty among undergraduate students: Predicting the role of academic moral disengagement and academic motivation in academic dishonesty
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
K.KÖFÜNYELİ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
A comparative investigation of early childhood teachers' portfolio practices: Cases from Turkey and the United States
Olgan R., Çapa Aydin Y. (Eş Danışman)
N.ALAÇAM(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Investigation of middle school mathematics teacher emotions and their students' mathematics achievement emotions: A mixed-methods study
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
B.ÇALIK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Predictors of english language preparatory schoolstudents' behavioral intention to use remote learningtools in the covid-19 era
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
M.HALİS(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
A qualitative study of feedback literacy in higher education: Uncovering enhancing and impeding factors
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
C.KARA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
The role of academic motivation, course satisfaction, and advisory relationship on research self-efficacy beliefs of graduate students
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
E.BAYAR(Öğrenci)
2021
2021Doktora
A structural equation model on academic writing self-efficacy beliefs of students at English medium universities
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
A.SOLAR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Factors behind teacher agency: A structural equational modelling study
Çapa Aydın Y. (Danışman)
G.GÜLMEZ(Öğrenci)
2017
2017Doktora
A Mixed Methods Study of Teacher-Child Interaction Quality and Teacher Beliefs in Early Childhood Education
Çapa Aydın Y., Yıldırım A. (Eş Danışman)
R.Cobanoglu(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
The role of perceived teacher affective support and relatedness to peers in achievement emotions of middle school students in EFL classrooms
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
E.HAZAL(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Predictors of curriculum implementation level in elementary mathematics education: Mathematics-related beliefs and teacher self-efficacy beliefs
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
K.KABAOĞLU(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Factors influencing college teaching self-efficacy of science, technology, engineering, and mathematics graduate teaching assistants
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
R.CEYLANDAĞ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
The relationship between mathematics achievement emotions, mathematics self-efficacy, and self-regulated learning strategies among middle school students
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
B.ÇALIK(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Development of a test for assessing teachers' mathematical content knowledge for teaching geometric measurement at elementary grade level
Çakıroğlu E., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
Y.ESEN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
An assessment of pre-service teacher education in terms of preparing teacher candidates for teaching
Ok A., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
E.ERET(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
The predictors of English language preparatory school instructors' self-efficacy beliefs
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
H.ASLI(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Teacher self-efficacy and teaching beliefs as predictors of curriculum implementation in early childhood education
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
R.ÇOBANOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Doktora
A structural equation model examining the relationships among mathematics achievement, attitudes toward statistics, and statistics outcomes
ÇAPA AYDIN Y. (Eş Danışman), OK A. (Eş Danışman)
E.EMMİOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Language learning strategies and self-efficacy beliefs as predictors of English proficiency in a language preparatory school
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
M.AÇIKEL(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
An assessment of academic writing needs of graduate students
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
M.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
An assessment of the professional development needs of English language instructors working at a state university
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
G.EKŞİ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Teacher self-efficacy beliefs toward measurement and evaluation practices
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
F.RANA(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Eighth grade students' emotion regulation strategies during test taking: The role of gender, cognitive appraisal processes, academic self-efficacy, and test anxiety
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
A.GÜÇLÜ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
The contribution of rumination, internal working models of attachment, and help seeking attitudes on psychological symptoms of university students
ERDUR BAKER Ö. (Eş Danışman), ÇAPA AYDIN Y. (Eş Danışman)
N.TURAN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Current Perspectives of Design Thinking and Design Literacy Rethinking Design Beyond Disciplinary Boundaries
Yorgancıoğlu D., Dağlıoğlu E. K., Çapa Aydın Y.
FormAkademisk
, cilt.18, sa.1, 2025 (Scopus)
2025
20252. What makes them self-regulated? Self-regulation procedures of academically successful students and key influences
Aydan S., Çapa Aydın Y.
Acta Psychologica
, cilt.257, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Early childhood teachers' portfolio practices and predictors / Prácticas y predictores del uso de portafolios por parte del profesorado de Educación Infantil
Alaçam N., Olgan R., Çapa Aydın Y.
JOURNAL FOR THE STUDY OF EDUCATION AND DEVELOPMENT
, cilt.48, sa.2, ss.397-425, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. What Do Students Feel, and What Do Teachers Say?: A Mixed-Methods Study
Calik B., Çapa Aydın Y.
Psychology in the Schools
, cilt.62, sa.4, ss.1242-1259, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20255. Teacher-child interaction quality in early childhood education: the impact of teacher beliefs
Cobanoglu R., Çapa Aydın Y., Yildirim A.
Education 3-13
, cilt.53, sa.6, ss.1018-1031, 2025 (ESCI, Scopus)
2023
20236. Development of Portfolio Related Scales for Early Childhood Teachers: A Validity and Reliability Study
Alaçam N., Olgan R., Çapa Aydin Y.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.4, ss.1-17, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Psychometric Properties of the Turkish Adaptation of Teacher Emotions Scale
Çalık B., Çapa Aydın Y.
JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
, cilt.40, sa.8, ss.1017-1032, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20228. Capturing Peer Research Mentoring Experience in Undergraduate Education: A Qualitative Case Study Lisans Eğitiminde Akran Araştırma Danışmanlığı Deneyimi: Nitel Bir Durum Çalışması
Can I., Burakgazi S. G., ÇAPA AYDIN Y., Coşkun M.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.37, sa.2, ss.591-605, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2021
20219. Çevrimiçi Disinhibisyon Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AYAS S., ÇAPA AYDIN Y.
Türk Psikoloji Yazıları
, cilt.24, sa.48, ss.16-28, 2021 (TRDizin)
2020
202010. Quality of Early Childhood Education at a Glance: Problems Related to Families, Teachers, and Working Conditions
Cobanoglu R., Yildirim A., Çapa Aydın Y.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, sa.2, ss.407-430, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201911. The Views of Undergraduate Students and Academic Advisors on the Academic Advising Process
Aydin Y., Guneri O. Y., Eret E., Yildirim F. B.
YUKSEKOGRETIM DERGISI
, cilt.9, ss.139-148, 2019 (ESCI, TRDizin)
2019
201912. Matematik Başarı Duyguları Ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çalık B., Çapa Aydın Y.
PDR Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.9, sa.53, ss.523-545, 2019 (TRDizin)
2019
201913. Sources of teacher beliefs about developmentally appropriate practice: a structural equation model of the role of teacher efficacy beliefs
Cobanoglu R., ÇAPA AYDIN Y., Yildirim A.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.27, sa.2, ss.195-207, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201914. Matematik Başarı Duyguları Ölçeği’xxnin Türkçe’xxye uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması
ÇALIK B., ÇAPA AYDIN Y.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.9, ss.523-545, 2019 (TRDizin)
2018
201815. The relationship between vicarious experience, social persuasion, physiological state, and chemistry self-efficacy: The role of mastery experience as a mediator
Capa-Aydin Y., Uzuntiryaki-Kondakci E., Ceylandağ R.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.55, ss.1224-1238, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201816. Evaluation of Peer Mentoring Program in Higher Education: Does it Support Smooth Transition of New Faculty to the Academia?
ERET E., GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.
Yükseköğretim ve Bilim
, cilt.8, ss.532-541, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Turkish version of the survey of attitudes toward statistics: Factorial structure invariance by gender
Sarikaya E. E., OK A., ÇAPA AYDIN Y., SCHAU C.
International Journal of Higher Education
, cilt.7, sa.2, ss.121-127, 2018 (Scopus)
2018
201818. We train, but what do they think? Preservice teachers' perceptions of the adequacy of their teacher education in Turkey
Eret-Orhan E., Ok A., Capa-Aydin Y.
ASIA-PACIFIC JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.46, sa.2, ss.183-198, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201719. Yükseköğretimde öğretimi geliştirmek amacıyla ders izlencesi hazırlama: öğretim elemanları için öneriler
ERET ORHAN E., ÇAPA AYDIN Y., GÜNERİ O.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI) , cilt.7, sa.3, ss.611-616, 2017 (TRDizin)
2017
201720. Professional Development Needs of Junior Faculty: A Survey Study in a Public University in Turkey
GÜNERİ O., ERET ORHAN E., ÇAPA AYDIN Y.
Yükseköğretim Dergisi
, cilt.7, ss.73-81, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201621. Student evaluation of instruction: comparison between in-class and online methods
Capa-Aydin Y.
ASSESSMENT & EVALUATION IN HIGHER EDUCATION
, cilt.41, sa.1, ss.112-126, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201522. When early childhood teachers close the door: Self-reported fidelity to a mandated curriculum and teacher beliefs
COBANOGLU R., Capa-Aydin Y.
EARLY CHILDHOOD RESEARCH QUARTERLY
, cilt.33, ss.77-86, 2015 (SSCI, Scopus)
2013
201323. Özyeterlik kaynakları ölçeği nin Türkçe ye uyarlanması
ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E., TEMLİ DURMUŞ Y., TARKIN A.
Ilkogretim Online , cilt.12, ss.749-758, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201324. Predicting critical thinking skills of university studentsthrough metacognitive self regulation skills and chemistry self efficacy
KONDAKÇI E., ÇAPA AYDIN Y.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.13, ss.661-670, 2013 (SSCI, TRDizin)
2011
201125. Interplay of motivational and cognitive strategies in predicting self efficacy and anxiety
ÇAPA AYDIN Y., UZUNTIRYAKI E., DEMIRDOGEN B.
Educational Psychology
, cilt.31, ss.55-66, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201026. Temel Empati Ölçeği Türkçe uyarlaması geçerlik ve güvenirlik çalışması
TOPCU Ç., ERDUR BAKER Ö., ÇAPA AYDIN Y.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.976, ss.174-182, 2010 (TRDizin)
2009
200927. Development and Psychometric Evaluation of the High School Chemistry Self-Efficacy Scale
ÇAPA AYDIN Y., UZUNTIRYAKI E.
EDUCATIONAL AND PSYCHOLOGICAL MEASUREMENT
, cilt.69, sa.5, ss.868-880, 2009 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2009
200928. Development and Validation of Chemistry Self-Efficacy Scale for College Students
UZUNTIRYAKI E., ÇAPA AYDIN Y.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.39, sa.4, ss.539-551, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200929. Teacher self-regulation: examining a multidimensional construct
Capa-Aydin Y., SUNGUR S., Uzuntiryaki E.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
, cilt.29, sa.3, ss.345-356, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200830. Examination of Cyberbullying Experiences among Turkish Students from Different School Types
TOPCU C., ERDUR BAKER Ö., ÇAPA AYDIN Y.
CYBERPSYCHOLOGY & BEHAVIOR
, cilt.11, sa.6, ss.643-648, 2008 (SSCI, Scopus)
2005
200531. What predicts student teacher self efficacy
ÇAPA AYDIN Y., WOOLFOLK HOY A.
Academic Exchange Quarterly , cilt.9, ss.123-128, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200532. The Development and Validation of a Turkish Version of Teachers Sense of Efficacy Scale
Çapa Aydın Y., Çakıroğlu J., Sarıkaya H.
Eğitim ve Bilim , cilt.30, ss.74-81, 2005 (TRDizin)
2000
200033. Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları
TEKKAYA C., ÇAPA Y., YILMAZ Ö.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education , cilt.18, ss.37-44, 2000 (Scopus, TRDizin)
2000
200034. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
ÇAPA Y., ÇİL N.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education , cilt.18, ss.69-73, 2000 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Motivation to Teach Climate Change: A Scale Development and Validation Study
Başer Kanbak C., Çapa Aydın Y.
North American Association for Environmental Education , Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20252. Do self-efficacy and teaching quality matter for mathematics achievement emotions? A SEM approach
Çalık B., Çapa Aydın Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Belgrade, Sırbistan, 9 - 12 Eylül 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2025
20253. How do first-generation students pave their ways in higher education? The role of social and cultural capital.
Tütüncü Saka N., Çapa Aydın Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Belgrade, Sırbistan, 9 - 12 Eylül 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2025
20254. Socialization of Young Children’s Emotions - Practices from The Field
Üzüm S., Çapa Aydin Y.
The European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2025, Graz, Avusturya, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20255. Developing and Validating Motivation Scale for Online Teacher Professional Development
Çetin A., Çapa Aydın Y.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Graz, Avusturya, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2025
20256. A Rasch Measurement Approach to Compare Instructor and ChatGPT Scoring in Higher Education
Çapa Aydın Y., Arslan B. Z., Özcan B.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Graz, Avusturya, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2025
20257. Inner World of Teachers – Self-compassion, Self-efficacy and Self-esteem
Uyar P., Çapa Aydın Y.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Graz, Avusturya, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2025
20258. Design Literacy in Undergraduate Education for Non-Design Fields
Yorgancıoğlu D., Kömez Dağlıoğlu E., Çapa Aydın Y.
Learn X Design, Aveiro, Portekiz, 22 - 24 Eylül 2025, (Yayınlanmadı)
2024
20249. A rubric development study for student research competition evaluations
Aydın B., Dönmez O., Çapa Aydın Y., Toraman Türk S., Bulut O., Ursavaş Ö. F.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Yayınlanmadı)
2024
202410. Mimari Tasarım Stüdyosunda Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları: Türkiye'deki Mimarlık Temel Tasarım Stüdyoları Eğitmenlerinin Bakışı
Çalık Ç., Kömez Dağlıoğlu E., Çapa Aydın Y.
Mimari Tasarım Araştırmaları Sempozyumu (MİTA) IV, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2024, ss.112-127, (Tam Metin Bildiri)
2023
202311. Students’ observations about academic dishonesty in higher education
Köfünyeli K., Çapa Aydın Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
202312. Factors influencing learning design at a higher education institution during the Covid-19 pandemic
Çelik S., Çapa Aydın Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
202313. Shedding light on teachers’ promotion of self-regulated learning.
Aydan L. S., Çapa Aydin Y., Kondakçi E.
European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2022
202214. Opportunità e sfide della valutazione online per l'istruzione superiore
Marin V., Zayim Kurtay M., Kondakçi Y., Kaya-Kasikci S., Çapa Aydin Y., Bedenlier S.
7th Settimana di Eccellenza, Ancona, İtalya, 06 Ekim 2022, ss.1-6, (Özet Bildiri)
2022
202215. The pillars of remote assessment climate in higher education
KONDAKÇI Y., ÇAPA AYDIN Y., ZAYİM KURTAY M., KAYA KAŞIKCI S.
5th International Open & Distance Learning Conference, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202216. Relation between support and students’ national exam performance: The mediating role of motivation
Caybas U., Çapa Aydin Y., Tarim S. D.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) SIG 8, Dresden, Almanya, 25 Ağustos 2022, ss.83, (Özet Bildiri)
2022
202217. Predictors of students’ subjective task values and expectancies for success at middle school
Caybaş İ. U., ÇAPA AYDIN Y., ÇAKIR N.
17th International Conference on Motivation (ICM), Dresden, Almanya, 24 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2022
202218. An Investigation of Early Childhood Teachers’ Portfolio Practices with Respect to a Variety of Variables.
ALAÇAM N., OLGAN R., ÇAPA AYDIN Y.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202219. Who Experiences Burnout? The Role of Teaching Experience and Emotion-Regulation Strategies
Çalik B., Çapa Aydin Y.
World Education Research Association, California, Amerika Birleşik Devletleri, 25 Nisan 2022, ss.1-16, (Tam Metin Bildiri)
2022
202220. Exploring the emotional endeavor of teaching: emotions, self-efficacy, and burnout.
Çalik B., Çapa Aydin Y.
American Educational Research Association (AERA), California, Amerika Birleşik Devletleri, 24 Nisan 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
202221. Middle School Students' Remote Interactions and Their Influence on Academic Motivation During the COVID-19 Pandemic
Caybas U., Tarim D. S., Çapa Aydin Y.
American Educational Research Association (AERA), California, Amerika Birleşik Devletleri, 24 Nisan 2022, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2021
202122. Okul Öncesi Eğitimde Portfolyo Değerlendirmesi: Türkiye ve ABD'den Örnekler
ALAÇAM N., OLGAN R., ÇAPA AYDIN Y., McCleary K.
7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202123. Academic Emotions Regulation Questionnaire: A Validation Study
Çalık B., Çapa Aydın Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Geneve, İsviçre, 06 Eylül 2021, ss.50350, (Özet Bildiri)
2021
202124. A trial to measure helicopter parenting in a sample of Turkish adolescents
Aracı İyiaydın A., Çapa Aydın Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Geneve, İsviçre, 06 Eylül 2021, ss.51548, (Özet Bildiri)
2021
202125. Content Analysis of Child Portfolios in the US and Turkey
ALAÇAM N., OLGAN R., ÇAPA AYDIN Y.
30th EECERA Annual Conference, Hırvatistan, 1 - 17 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
201926. Türkiye’deki üniversitelerde sunulan üniversiteye uyum hizmetleri.
Altunay-Yılmaz H., Barutçu Yildirim K. F., Güneri O., Çapa Aydin Y.
IX. International Congress on Psychological Counseling and Guidance in Higher Education, İstanbul, Türkiye, 15 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201927. Behind the closed doors of public preschool classrooms: practices and problems
Çobanoğlu R., Çapa Aydın Y., Yıldırım A.
29th European Early Childhood Education Research Association (EECERA) Conference, Thessaloniki, Yunanistan, 20 - 23 Ağustos 2019, ss.18, (Özet Bildiri)
2019
201928. An investigation of achievement emotions, self-efficacy, and learning strategy use in mathematics
Çalık B., Çapa Aydın Y.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.333-334, (Özet Bildiri)
2019
201929. Pre-service teacher self-efficacy in the context of practicum of teaching
Kondakçı E., Çapa Aydın Y., Kırbulut Z. D., Boran A.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.267-268, (Özet Bildiri)
2019
201930. Perceived Teacher Affective Support and Relatedness to Peers in Relation to EFL Achievement Emotions
Güney E., Çapa Aydın Y.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.10, (Özet Bildiri)
2019
201931. Assessment OF or FOR learning: what impact a word difference makes
Çapa Aydın Y.
2nd Education Conference, İstanbul, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2019, ss.5, (Özet Bildiri)
2018
201832. Regional differences in satisfaction of international students in non-traditional destination
oldaç y. i., KONDAKÇI Y., ERTEM H. Y., ÇAPA AYDIN Y.
ECER 2018, Bolzano, İtalya, 4 - 07 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201833. Regional Differences in Satisfaction of International Students in a Non-traditional Destination
Kondakçı Y., Çapa Aydın Y., Oldaç Y. İ., Ertem H. Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Bolzano, İtalya, 2 - 08 Eylül 2018, ss.2256, (Özet Bildiri)
2018
201834. Development and validation of Attitudes towards Values Education Scale for pre-service teachers
Gezer E. T., Çapa Aydın Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Bolzano, İtalya, 2 - 08 Eylül 2018, ss.2665, (Özet Bildiri)
2018
201835. University students’ perceptions toward feedback
ÇAPA AYDIN Y., ÇALIK B.
The European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) Sig 1 Assessment and Evaluation Conference, Finlandiya, 29 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. Development and validation of a scale measuring college students’ task value in peer assessment
ALEMDAĞ E., ÇAPA AYDIN Y.
the 9th Biennial Conference of EARLI SIG 1: Assessment and Evaluation, Helsinki, Finlandiya, 29 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201837. A systematic review of mixed method studies in educational technology
Çapa Aydın Y., Yuksel Arslan P., Keser Aschenberger F.
Paper presented at the Mixed Methods International Research Association (MMIRA) International Conference, Vienna, Avusturya, 22 - 24 Ağustos 2018, ss.98-99, (Özet Bildiri)
2018
201838. Pilot study for the development of a scale assessing pre-service teachers’ attitudes toward technology use in early childhood
Tunga Y., Çapa Aydın Y.
5. International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS’18), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.299, (Özet Bildiri)
2018
201839. The role of teacher beliefs in practice of teaching in preschool classrooms: A qualitative inquiry
Çobanoğlu R., Çapa Aydın Y., Yıldırım A.
American Educational Research Association Annual Conference, New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201740. What predicts preschool teacher beliefs about developmentally appropriate and inappropriate practices?
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201741. Development and validation of teacher self-efficacy scale for early childhood education
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
International Congress on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201742. Quality in early childhood education: Insights from teachers
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
European Early Childhood Education Research Association Annual Conference, 29 Ağustos - 01 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201743. Factors influencing college teaching efficacy of STEM graduate teaching assistants
Ceylandağ F. R., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201744. The association between mathematics self-efficacy beliefs and self-regulated learning strategies of middle school students
ÇALIK B., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201745. Student Course Evaluation in Higher Education: A Qualitative Inquiry into Faculty Perceptions
ÇAPA AYDIN Y., ÇOBANOĞLU R., GÜLMEZ G.
European Conference on Educational Research (ECER), Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2016
201646. Development and Validation of Teacher Self Efficacy for Erly Childhood Education
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
4th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI/EPOK-2016), Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201647. Modeling the relationship between pre service teachers emotions and their self efficacy beliefs
ÇALIK B., ÇAPA AYDIN Y.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) SIG 11 Teaching and Teacher Education, Zürich, İsviçre, 20 - 22 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201648. Akademik danışmanlık uygulamasının değerlendirilmesi
ÇAPA AYDIN Y., GÜNERİ O., ERET ORHAN E., BARUTÇU YILDIRIM K. F.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201549. New faculty members Closer look at the challenges of faculty returned home from United States
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y., ERET ORHAN E.
POD, 4 - 06 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201550. Insights into assessment in science technology and mathematics classess
ÇAPA AYDIN Y., GÜNERİ O.
POD, San-Francisco, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 06 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201551. New faculty members Closer look at the challenges of faculty returned home from the United States
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y., ERET ORHAN E.
Professional Organization Development (POD) Conference, 4 - 08 Kasım 2015, ss.32-33, (Özet Bildiri)
2015
201552. Insights into assessment in science technology engineering and mathematics classes
ÇAPA AYDIN Y., GÜNERİ O., ERET ORHAN E.
Professional Organization Development (POD) Conference, 4 - 08 Kasım 2015, ss.53, (Özet Bildiri)
2015
201553. Perceptions of academic advisors and students about academic advising program Holding a mirror for service improvement
ÇAPA AYDIN Y., GÜNERİ O., ERET ORHAN E., BARUTÇU YILDIRIM K. F.
. The European Conference on Educational Research, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201554. Alumni and student opinions regarding areas of improvement in undergraduate education and competencies of graduates
GÜNERİ O., SÜMER H. C., ÇAĞ P., BARUTÇU YILDIRIM K. F., ÇAPA AYDIN Y.
ECER, 7 - 11 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201555. Perceptions of academic advisors and students about academic advising program holding a mirror for service improvement
ÇAPA AYDIN Y., GÜNERİ O., ERET ORHAN E.
ECER, 7 - 11 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201556. Development and validation of a scale about Teachers Practices on Promotion of Metacognition TPPoM
ŞEKER V., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201557. Development of mathematics teaching self efficacy scale for pre service primary school teachers
KARACA E. T., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201558. Use of language learning strategies and self efficacy beliefs as predictors of English proficiency
ÇAPA AYDIN Y., SOLAR ŞEKERCİ A., AÇIKEL ERGÜNER M.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201559. Development of Geometric Construction Self efficacy Scale
DEMİRAY E., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201560. Development and validation of First Aid Self Efficacy Scale
GÜLMEZ DAĞ G., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201561. Alumni and student opinions regarding areas of improvement in undergraduate education and competences of the graduates
GÜNERİ O., SÜMER H. C., ÇAĞ P., BARUTÇU YILDIRIM K. F., AYDIN G., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201562. Development of Parents School Belief Scale
YILDIRIM Ö. F., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201563. Mathematics achievement emotions Do they differ by gender and grade level
ÇALIK B., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), 8 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201564. ODTÜ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri: Geçmişi, Bugünü Değerlendirmek ve Geleceğe Bakmak
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.
VIII. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Türkiye, 9 - 10 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201565. Üniversite öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarını etkileyen faktörlere nitel bir bakış.
ÇAĞ P., BARUTÇU YILDIRIM K. F., GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.
VIII. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Türkiye, 9 - 10 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201566. Üniversitelerdeki eğitim öğretim destek ofisleri rolleri ve geleceği
ÇAĞILTAY K., ÇAPA AYDIN Y., SÖZER E. M., AKAY H. U., İLİ ERDOĞMUŞ İ.
Akademik Bilişim Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Şubat 2015, ss.70, (Özet Bildiri)
2014
201467. The role of mathematics achievement emotions on the metacognitive strategy use of eighth grade students
ÇALIK B., ÇAPA AYDIN Y.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) SIG 16 Metacognition Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014, ss.108-109, (Özet Bildiri)
2014
201468. Development of Visual Mathematics Literacy Self efficacy Scale for Prospective Teachers
ÇALIK B., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Porto, Portekiz, 2 - 05 Eylül 2014, ss.1964, (Özet Bildiri)
2014
201469. Common practices in the adaptation of psychological tests
ÇAPA AYDIN Y.
9th Conference of the International Test Commission (ITC), San Sebastian, İspanya, 2 - 05 Temmuz 2014, ss.133, (Özet Bildiri)
2013
201370. Globalization and testing and measurement in education
ÇAPA AYDIN Y.
Regional Conference of the International Society for Adolescent Psychiatry and Psychology (ISAPP), Ankara, Türkiye, 21 - 24 Kasım 2013
2013
201371. Mentoring: Perspectives on how faculty connect, learn from each other
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.
38th Professional Organization Development (POD), 6 - 10 Kasım 2013
2013
201372. Evaluation of a mobile phone based student immediate feedback system
ÇİÇEK F., İSLİM Ö. F., ÇAĞILTAY K., ÇAPA AYDIN Y.
Association for Educational Communications and Technology (AECT) International Convention, Anaheim, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Ekim - 02 Kasım 2013, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2013
201373. Predicting college student success and gains: College engagement and perceived English language proficiency
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.
ECER (The European Conference on Educational Research Conference), 9 - 13 Eylül 2013
2013
201374. To participate or not Perception of college students about online course evaluation
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2013, ss.1552, (Özet Bildiri)
2013
201375. Student evaluation of teaching Perceptions of college students
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) Conference, Munich, Almanya, 27 - 31 Ağustos 2013, ss.596, (Özet Bildiri)
2013
201376. Exploring the beliefs of preservice teachers about teaching a navigator or a mincing machine
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201277. A canonical analysis of early childhood teachers sense of efficacy beliefs about teaching and years of experience
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Cadiz, İspanya, 18 - 21 Eylül 2012, ss.21266, (Özet Bildiri)
2012
201278. Developing and validating an instrument to assess foreign language pre service teachers TPACK
BAŞER D., ÖZDEN M. Y., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Cadiz, İspanya, 18 - 21 Eylül 2012, ss.21846, (Özet Bildiri)
2012
201279. Üniversite düzeyinde öğrenci memnuniyeti ve ilişkili değişkenler
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y., BARUTÇU F.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.194-195, (Özet Bildiri)
2012
201280. International student satisfaction a descriptive study
YUMURTACI D., ÇAPA AYDIN Y., GÜNERİ O.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.245-246, (Özet Bildiri)
2012
201281. Academic and non academic needs of graduate students
CEYLANDAĞ R., DOLUNAY F., ÖZBEK G., TANRIKULU İ., TOPCU Ç., TURAN N., et al.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.171-172, (Özet Bildiri)
2012
201282. Use of many facets Rasch measurement in performance assessment in higher education
ÇAPA AYDIN Y.
8th Conference of the International Test Commission (ITC), Amsterdam, Hollanda, 3 - 05 Temmuz 2012, ss.69, (Özet Bildiri)
2012
201283. Öğretmen adaylarının özdüzenleme stratejilerinin cinsiyet farkına göre incelenmesi
UZUNTİRYAKİ E., AKIN F. N., ÇAPA AYDIN Y.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.232, (Özet Bildiri)
2012
201284. The Scale for Emotional Reactions Following the Breakup
BARUTÇU YILDIRIM K. F., ÇAPA AYDIN Y.
3rd World Conference on Psychology, Counselling and Guidance (WCPCG), Efes, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.84, ss.786-790, (Tam Metin Bildiri)
2012
201285. English instructors' professional development need areas and predictors of professional development needs
Eksi G., ÇAPA AYDIN Y.
Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.70, ss.675-685, (Tam Metin Bildiri)
2012
201286. Investigating the factors predicting statistics self efficacy of graduate students
ÇAPA AYDIN Y., EMMİOĞLU E., UZUNTİRYAKİ E.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), Vancouver, Kanada, 27 Nisan - 01 Mayıs 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2011
201187. Factors predicting research productivity of graduate students
ÇAPA AYDIN Y., EMMİOĞLU E., UZUNTİRYAKİ E.
European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, ss.388, (Özet Bildiri)
2011
201188. Sources of high school students self efficacy beliefs in chemistry
UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y., CEYLANDAĞ R., CÖMERT G. G.
European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, ss.456, (Özet Bildiri)
2011
201189. Attitudes and achievement in educational statistics a case from Turkey
EMMİOĞLU E., ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, ss.402, (Özet Bildiri)
2011
201190. Exploring the predictors of doctoral students academic satisfaction
ÇAPA AYDIN Y., AKSÖZ İ., GELMEZ BURAKGAZİ S., TOPLU E.
European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, ss.1478, (Özet Bildiri)
2011
201191. Predictors of chemistry self efficacy among college students
UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y., KIRBULUT Z. D., BEETH M.
European Science Education Research Association (ESERA) Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.113, (Özet Bildiri)
2011
201192. How are high school students epistemological beliefs related to their goal orientations
KADIOĞLU C., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
European Science Education Research Association (ESERA) Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.113, (Özet Bildiri)
2011
201193. A meta analysis on students attitudes toward statistics
EMMİOĞLU E., ÇAPA AYDIN Y.
58th ISI World Statistics Congress, Dublin, İrlanda, 21 - 26 Ağustos 2011, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)
2011
201194. Öğretmen özyeterlik ve özdüzenleme inançları arasındaki ilişki Kanonik korelasyon analizi
AKIN F. N., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.58, (Özet Bildiri)
2010
201095. ODTÜ öğrencilerinin psikolojik danışma ve rehberlik ihtiyaçları analizi çalışması
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.
V. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2010
2010
201096. ODTÜ Öğrenme ve Öğrenci Gelişim Birimi faaliyet alanları ve yürüttüğü çalışmalar
GÜNERİ O., ÇAPA AYDIN Y.
V. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2010
2010
201097. Hedef yönelimi anketinin dört boyutlu yapısının lise düzeyinde test edilmesi
KADIOĞLU C., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.155, (Özet Bildiri)
2010
201098. Lisansüstü öğrencilerin istatistiğe yönelik tutumu ile istatistik başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
EMMİOĞLU E., ÇAPA AYDIN Y., ÇOBANOĞLU R.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.46-47, (Özet Bildiri)
2010
201099. Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretmen özyeterlik ölçeği
TARKIN A., TEMLİ Y., ÇAPA AYDIN Y., UZUNTİRYAKİ E.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2010
2010100. Investigating the predictors of high school students chemistry self efficacy beliefs
KIRBULUT Z. D., BEETH M., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
10th European Conference on Research in Chemistry Education (ECRICE), Krakow, Polonya, 4 - 09 Temmuz 2010, ss.153-154, (Özet Bildiri)
2010
2010101. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sınav sırasında kullandığı duygu düzenleme stratejileri
GÜÇLÜ A., CEYLANDAĞ R., ÇAPA AYDIN Y.
II. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Mersin, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2010, ss.500-511, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009102. The role of epistemological beliefs in high school students learning strategy use
KADIOĞLU C., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
European Science Education Research Association (ESERA) Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.142, (Özet Bildiri)
2009
2009103. Pre service teachers perceptions about the quality of their teacher education program
ÇAKIROĞLU E., ÇAPA AYDIN Y., ÇAKIROĞLU J., İŞLER I.
16th International Conference on Learning, Barcelona, İspanya, 1 - 04 Temmuz 2009
2009
2009104. Turkish adaptation of Basic Empathy Scale BES
TOPCU Ç., ERDUR BAKER Ö., ÇAPA AYDIN Y.
First International Turkish Educational Research Congress, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.388, (Özet Bildiri)
2009
2009105. College students use of learning strategies and their anxiety levels in chemistry
UZUNTİRYAKİ E., DEMİRDÖĞEN B., ÇAPA AYDIN Y.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Garden Grove, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Nisan 2009, ss.295, (Özet Bildiri)
2009
2009106. Freshmen students chemistry self efficacy in relation to goal orientation gender and academic achievement
DEMİRDÖĞEN B., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Garden Grove, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Nisan 2009, ss.232, (Özet Bildiri)
2009
2009107. Relationship between self regulatory learning strategies and goal orientation A canonical correlation analysis
KADIOĞLU C., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2009, ss.1, (Özet Bildiri)
2009
2009108. The role of emotional regulation processes in Turkish high school students achievement
EMMİOĞLU E., ÇAPA AYDIN Y.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2009, ss.1, (Özet Bildiri)
2009
2009109. Improving teachers sense of efficacy how mentoring professional development and induction support impact efficacy beliefs from preservice to inservice
MOORE R., ÇAPA AYDIN Y.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2009, ss.1, (Özet Bildiri)
2008
2008110. An examination of graduate students academic satisfaction
ÖZMEN O., AKSOY B., TOKGÖZ Ö., YALIM D., TAKIR A., ÇAPA AYDIN Y.
10th International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, ss.2, (Özet Bildiri)
2008
2008111. Hope and perceived support as predictors of academic self efficacy among graduate students
ATİK G., ÇAYIRDAĞ N., DEMİRLİ A., KAYACAN N., ÇAPA AYDIN Y.
10th International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, ss.1, (Özet Bildiri)
2008
2008112. High school students emotions and emotion regulation during test taking
ÇAPA AYDIN Y., EMMİOĞLU E.
European Conference on Educational Research (ECER), Göteborg, İsveç, 10 - 12 Eylül 2008, ss.3, (Özet Bildiri)
2008
2008113. İstatistik dersinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri üzerine öğrenci görüşleri
ÇAPA AYDIN Y., EMMİOĞLU E.
I. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.755-763, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008114. A canonical analysis of teachers sense of efficacy and teacher self regulation
ÇAPA AYDIN Y., SUNGUR S., UZUNTİRYAKİ E.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, ss.1, (Özet Bildiri)
2007
2007115. Lise öğrencilerinin siber zorbalık deneyimlerinin incelenmesi
Topcu Ç., Erdur Baker Ö., Çapa Aydin Y.
IX. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, İzmir, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2007, ss.178, (Özet Bildiri)
2007
2007116. Development and validation of Self regulatory Strategies Scale
KADIOĞLU C., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Ghent, Belçika, 19 - 21 Eylül 2007, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007117. The relationship between high school students chemistry self efficacy and chemistry achievement
UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
2nd European Variety in Chemistry Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 27 - 30 Haziran 2007, ss.81-83, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007118. Chemistry self efficacy A study of gender and major differences among college students in Turkey
ÇAPA AYDIN Y., UZUNTİRYAKİ E.
2nd European Variety in Chemistry Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 27 - 30 Haziran 2007, ss.263-266, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006119. 10 sınıf öğrencilerinin özdüzenleme becerileri üzerine nitel bir çalışma
KADIOĞLU C., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
7. Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.484, (Özet Bildiri)
2006
2006120. Sources of first year teachers sense of efficacy
ÇAPA AYDIN Y., LOADMAN W. E.
4th International Biennial SELF Research Conference, Ann Arbor, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Temmuz 2006, ss.43-47, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005121. What are the supply and demand factors in preparing educators
BRYANT B., BRADLEY K., SAMPSON S., LOADMAN W. E., ÇAPA Y.
Annual meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education (AACTE), Washington, Kiribati, 20 - 23 Şubat 2005
2004
2004122. Evaluation of mentoring practices experienced by student teachers during teacher preparation program
ÇAPA Y., LOADMAN W. E.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 16 Nisan 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
2004123. Development and validation of Turkish version of teachers sense of efficacy scale
ÇAKIROĞLU J., ÇAPA Y., SARIKAYA H.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 16 Nisan 2004
2004
2004124. Field experiences relationship with mentor teacher and teaching support as predictors of student teachers sense of efficacy
ÇAPA Y.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 16 Nisan 2004
2004
2004125. The impact of educator supply and demand data on state and university policy making
BRYANT B., JONES J., TAFEL J., LOADMAN W. E., ÇAPA Y.
Annual meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education (AACTE), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Şubat 2004
2003
2003126. Using Rasch measurement to evaluate the Organizational Climate Index
BÖRKAN B., ÇAPA Y., FIGUEIREDO C., LOADMAN W. E.
Anuual meeting of the Mid-Western Educational Research Association (MWERA), Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
2003127. The 2002 annual survey of educator supply and demand in great lakes states of United States
ÇAPA Y., LOADMAN W. E., BRYANT B.
Annual meeting of the Mid-Western Educational Research Association (MWERA), Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2003
2003
2003128. The status of educator supply and demand in the United States A continuing status report 2002
ÇAPA Y., LOADMAN W. E., BRYANT B.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 25 Nisan 2003
2003
2003129. A Rasch measurement example in a grant application process
ÇAPA Y., LOADMAN W.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 25 Nisan 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
2003130. Educator supply and demand research How will it affect the future of teacher education
BRYANT B., LOADMAN W. E., ÇAPA Y., SCHAERER J.
Annual meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education (AACTE), New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Ocak 2003
2002
2002131. Self efficacy and previous testing experiences as predictors of test anxiety among college students
ÇAPA Y., LOADMAN W. E.
Anuual meeting of the Mid-Western Educational Research Association (MWERA), Columbus, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 19 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)
2002
2002132. A study of the effectiveness of a preservice teacher evaluation scheme
ÖNGEL S., ÇAPA Y., VELLOM P.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 10 Nisan 2002, (Tam Metin Bildiri)
2002
2002133. Current status of teacher shortage in the United States
ÇAPA Y., LOADMAN W. E., BRYANT B.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Nisan 2002, (Tam Metin Bildiri)
2001
2001134. An analysis of ninth grade students misconceptions concerning photosynthesis and respiration in plants
ÇAPA Y., YILDIRIM A., ÖZDEN M. Y.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), St. Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Nisan 2001, (Tam Metin Bildiri)
1999
1999135. Biyoloji öğretmen adaylarındaki kavram yanılgılarının tespiti
TEKKAYA C., YILMAZ Ö., ÇAPA Y.
Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999, ss.97, (Özet Bildiri)
1998
1998136. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi
ÇİL N., ÇAPA Y.
III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 25 Eylül 1998, ss.296-300, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Apoyo al profesorado para la implementación de la evaluación en línea en educación superior: el proyecto europeo Remote.EDU
marin v., Bedenlier S., ÇAPA AYDIN Y., KAYA KAŞIKCI S., KONDAKÇI Y., Schieber J., et al.
La influencia de la tecnología en la investigación educativa post-pandemia, S. Olmos-Migueláñez, M. J. Rodríguez-Conde, A. Bartolomé, J. Salinas, F. J. Frutos-Esteban, & F. J. García-Peñalvo, Editör, Octeadro, ss.185-200, 2022
2020
20202. Öğretmen Özdüzenlemesi
ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E.
Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız, Gönül, Editör, Nobel, Ankara, ss.217-228, 2020
2014
20143. Öğretmen özdüzenlemesi
Çapa Aydın Y., Kondakçı E.
Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.218-230, 2014
2012
20124. Science teaching efficacy beliefs
Çakıroğlu J., Çapa Aydın Y., Woolfolk Hoy A.
Second International Handbook of Science Education, B.J. Fraser,K.G. Tobin & McRobbie,C. J, Editör, Springer, London/Berlin , New York, ss.449-462, 2012
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023Empower teachers for remote online assessments in higher education
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Kondakçı Y., Çapa Aydın Y., Zayim Kurtay M., Kaya Kaşıkcı S.
2020 - 2023
2020 - 2023
Energy Usage and Green Public Transportation in Future Smart Cities: An Innovative Teaching Program for Students, Stakeholders and Entrepreneurs (EUGPUT)
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Yılmaz Z.(Yürütücü), Çapa Aydın Y., Akın Sabuncu S., Ünalmış İ.
2020 - 2022
2020 - 2022CalohE2 - Measuring and Comparing Achievements of Learning Outcomes in Higher Education Phase 2
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA3 Politika Reformlarına Destek Projesi, Avrupa Düzeyi
Çapa Aydın Y., Akçamete Güngör A.
2017 - 2020
2017 - 2020Beden eğitimi öğretmenleri için kanıta ve üniversite - MEB işbirliğine dayalı bir hizmet içi eğitim uygulamasının yaygınlaştırılması
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
İnce M. L.(Yürütücü), Çapa Aydın Y.
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmenlik Uygulaması Dersi: Öğretmen Adaylarının Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KONDAKÇI E. (Yürütücü), ÇAPA AYDIN Y., Kırbulut Z. D., BORAN A.
2017 - 2019
2017 - 2019Öğretim Dili İngilizce Olan Programlara Kayıtlı Öğrencilerin Akademik Yazma Özyeterlikleri: Akademik Okuma, Akademik Sosyalleşme ve Alan İlgisi Üzerine Bir Modelleme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
ÇAPA AYDIN Y. (Yürütücü), SOLAR ŞEKERCİ A.
2016 - 2017
2016 - 2017Araştırma Görevlilerine Yönelik Etkili Öğretim Programı Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÇAPA AYDIN Y. (Yürütücü), GÜNERİ O., AYDIN G., ERET ORHAN E., ÇAĞ P., BARUTÇU YILDIRIM K. F.
2016 - 2017
2016 - 2017Üniversitede Derslerde Verilen Dönüte Yönelik Öğrencilerin Görüşlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÇAPA AYDIN Y. (Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Türkiye’de Uluslararası Öğrenci Hareketliliği: Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Doyumları ve Yükseköğrenim için Türkiye’xxyi Tercih Sebeplerinin Modellemesi
TÜBİTAK Projesi
KONDAKÇI Y. (Yürütücü), ÇAPA AYDIN Y.
2014 - 2014
2014 - 2014Elektronik Ortamda Öğrenci Ders Değerlendirmesi Uygulaması ODTÜ Örneğinde Öğretim Elemanlarının Görüşleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çapa Aydın Y. (Yürütücü), Çobanoğlu R., Gülmez G.
2012 - 2013
2012 - 2013Online Ders Değerlendirme Anketi'ne Yönelik Öğrencilerin Görüşlerinin İncelenmesi.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÇAPA AYDIN Y. (Yürütücü)
2011 - 2011
2011 - 2011Üniversite Yaşamına Katılım Düzeyleri Odtü Öğrencilerinin Başarılarını Nasıl Etkiler?
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
GÜNERİ O. (Yürütücü), ÇAPA AYDIN Y., BARUTÇU K., AYDIN G., YUMURTACI D.
2009 - 2009
2009 - 2009Lisansüstü Öğrencilerinin Araştırma Üretkenliğinin İncelenmesi.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÇAPA AYDIN Y. (Yürütücü)
2007 - 2007
2007 - 2007Öğretmen Özdüzenlemesini Yordalayan Değişkenler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kondakçı E.(Yürütücü), Çapa Aydın Y.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2018
Mart 2018RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2025 - 2025
2025 - 2025Erasmus Programı
Personel Hareketliliği
Ludwig-Maximilians-Universitaet München, Almanya
2025 - 2025
2025 - 2025Erasmus Programı
Personel Hareketliliği
Varsova Üniversitesi, Polonya
2023 - 2023
2023 - 2023Erasmus Programı
Personel Hareketliliği
Universitaet Wien, Avusturya
2023 - 2023
2023 - 2023Erasmus Programı
Personel Hareketliliği
Rijksuniversiteit Groningen, Hollanda
2018 - 2018
2018 - 2018Erasmus Programı
Personel Hareketliliği
University of Kent, İngiltere
Davetli Konuşmalar
Mayıs 2019
Mayıs 2019Assessment OF or FOR learning: what impact a word difference makes.
Konferans
Sabancı Üniversitesi-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 435
h-indeksi (WOS): 11
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyor