Akademik Unvanlar
-
2017 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2012 - 2017 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2002 - 2012 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1996 - 2002 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1990 - 1996 Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2014 - Devam Ediyor Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2020 - 2023 Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2015 - 2019 Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2015 - 2017 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2002 - 2007 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
-
Development of STEM activities for high school physics classes
Eryılmaz A. (Danışman)
N.KARTAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Secondary analysis of ISA 2018 results: Implications for science education in Bosnia and Herzegovina
ERYILMAZ A. (Danışman)
S.Sikira(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Etkili STEM eğitim materyallerinin geliştirilmesi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Development of effective stem education materials
Eryılmaz A. (Danışman)
C.TOMAÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
A modeling study about barriers which anatolian teacher training school physics teachers faced implementing micro-computer based laboratory
ERYILMAZ A. (Danışman)
F.ALPTEKİN(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Anadolu öğretmen liseslerinde görev yapan fizik öğretmenlerinin bilgisayar tabanlı laboratuvar uygulamaları sırasında karşılaştıkları engeller ile ilgili bir modelleme çalışması.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effect of interactive simulation enriched inquiry learning instruction on ninth grade students' achievement in and attitude towards energy
ERYILMAZ A. (Danışman)
S.YILDIZ(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Etkileşimli simülasyonla zenginleştirilmiş sorgulayıcı : araştırma yöntemin dokuzuncu sınıf öğrencilerin enerji konusundaki başarı ve tutumlarına etkisi .
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effects of a professional development program on physics teachers' classroom practices
ERYILMAZ A. (Danışman)
Ö.OKTAY(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Bir mesleki gelişim programının fizik öğretmenlerinin sınıf uygulamaları üzerine etkisi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Bir profesyonel gelişim programının fizik öğretmenlerinin modern fizik ünitesindeki bilgilerine ve öğrencilerinin başarısına etkisi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Hareket konusunda zenginleştirilmiş ders materyallerinin dokuzuncu sınıf gören ve total göremeyen öğrencilerin başarılarına motivasyonlarına, tutumlarına öğrenme ortamları hakkındaki algılarına ve kaynaştırmalı sınıflardaki etkileşimlerine olan etkisi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effect of enriched course materials about motion on nineth grade sighted and totally blind students' achievement, motivation, attitude, perception of learning environment and interaction in inclusive classes
ERYILMAZ A. (Danışman)
M.ŞAHİN(Öğrenci), Doktora, 2014 -
The effect of a professional development program on physics teachers' knowledge and their students' achievement in modern physics unit
ÖZDEMİR Ö. F. (Eş Danışman), ERYILMAZ A. (Eş Danışman)
N.BALTA(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Content analysis of 9th grade physics curriculum, textbook, lessons with respect to science process skills
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effect of the instruction based on the epistemologically and metacognitively improved 7E learning cycle on tenth grade students' achievement and epistemological understandings in physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
To what extent is problem-based learning effective as compared to traditional teaching in science education? A meta-analysis study
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Development and application of a four-tier test to assess pre-service physics teachers misconceptions about geometrical optics
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Investigation of undergraduate students mental models about the quantization of physical observables
ERYILMAZ A. (Eş Danışman), ERKOÇ Ş. (Eş Danışman)
-
The effect of webquest based instruction on ninth grade students' achievement in and attitude towards force and motion
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
A modeling study: The interrelationships among elementary students' epistemological beliefs, learning environment perceptions, learning approaches and science achievement
ERYILMAZ A. (Danışman)
E.UYSAL(Öğrenci), Doktora, 2010 -
Teaching practices enhancing students' affective characteristics related to physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Bir modelleme çalışması : ilköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançları, öğrenme ortamları ile ilgili algıları, öğrenme yaklaşımları ve fen başarıları arasındaki ilişkileri
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
An aptitude treatment interaction study: The effect of inquiry-based instruction and lecture instruction on high school students' physics achievement
ERYILMAZ A. (Danışman)
H.CAN(Öğrenci), Doktora, 2010 -
The effect of instructional comics on sixth grade students' achievement in heat transfer
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Bir ögrenci özellikleri-uygulama etkileşim çalısması: sorgulama temelli ögretim ve düz anlatım metotlarıyla ögretimin lise ögrencilerine fizik başarısı üzerindeki etkisi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effect of problem based learning instruction on 7th grade students' science achievement, attitude toward science and scientific process skills
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
An analysis of the problem-based instruction in engineering education
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Multiple case study on how physics teachers' characteristics affect students' motivation in physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Fen ve teknoloji sınıflarında öğrenci farklılıklarını temel alan öğretim ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin sınıf öğretmenleri ihtiyaç analizi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Finding anchoring analogies to help students misconceptions in physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effects of conceptual approach and combined reading study strategy on students' achievement and attitudes towards physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Assessing tenth grade students' difficulties about kinematics graphs by a three-tier test
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effect of peer instruction on sixth grade students' science achievement and attitudes
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Türkiye'de ilköğretim ve ortaöğretim okullarına astronomi programı geliştirilmesi için ihtiyaç analizi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Analysis of issues related to education of pre-service physics teachers in Turkey
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
A needs analysis to develop an astronomy program for turkish elementary and secondary schools
ERYILMAZ A. (Danışman)
O.KAHRAMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Analysis of high school physics textbooks
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Developing a three-tier test to assess high school students' misconceptions concerning force and motion
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Lise öğrencilerinin seçilmiş duyuşsal karakterleri ile fizik başarıları arasındaki ilişkinin açıklanması
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Development of a three-tier to assess ninth grade students` misconceptions about simple electric circuits
ERYILMAZ A. (Danışman)
H.PEŞMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Diagnosis of eleventh grade students' misconceptions about geometric optic by a three-tier test
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Explaining the relationship between high school students' selected affective characteristics and their physics achievement
ERYILMAZ A. (Danışman)
Ö.DOĞAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgılarını ölçmek amacıyla üç basamaklı bir testin geliştirilmesi
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
A survey about the opinions of student physics teachers, supervisors and mentors on practice teaching course
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Rol yapma yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin basit elektrik devrelerindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effect of activities based on role-play on ninth grade students` achievement and attitudes towards simple electric circuits
ERYILMAZ A. (Danışman)
Y.KÜÇÜKER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Ders kitabının stilinin ve okma stratejisinin öğrencilerin ısı ve sıcaklık konusunda başarı ve tutumuna etkisi.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effects of textbook style and reading strategy on students` achievements and attitudes towards heat and temperature
ERYILMAZ A. (Danışman)
V.AKYÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
The effect of peer instruction on high school students' achievement ano attitudes toward physics
ERYILMAZ A. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
H.ERYILMAZ(Öğrenci), Doktora, 2004 -
The relationships between seventh and tenth grade students` self-estimated intelligence dimensions, and their science or physics achievement
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Cinsiyetin öğrencilerin kuvvet ve hareket konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının farklı kategorileri üzerindeki etkisi
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Modeling the relationship between university students' selected affective characteristics and their physics achievement
ERYILMAZ A. (Danışman)
A.ABAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
The effects of gender on different categories of students' misconceptions about force and motion
ERYILMAZ A. (Danışman)
D.TEMİZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Fizik öğrenimi için programlanabilir simlasyon aracı geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The effects of hands-on activities on ninth grade students' achievement and attitudes towards physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
Ö.HARDAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
The effect of multiple intelligences based instruction on students' physics achievement
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
Development and evaluation of a programmble simulation tool for learning physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
E.TUNCA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
The effect of conceptual approach on students' achievement and attitudes toward physics.
ERYILMAZ A. (Danışman)
-
The Effect of conceptual approach on students' achievement and attitudes toward physics
ERYILMAZ A. (Danışman)
E.TAŞLIDERE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
The effects of bridging analogies on high school students misconceptions in mechanics
ERYILMAZ A. (Eş Danışman), GEBAN Ö. (Eş Danışman)
-
The Effects of bridging analogies on high school students' misconceptions in mechanics
GEBAN Ö. (Eş Danışman), ERYILMAZ A. (Eş Danışman)
S.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
The effects of teachers' characteristics on high school student's physics achievement, motivation and attitudes
ERYILMAZ A. (Danışman)
F.KORUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
The Effect of gender on different categories of ninth grade students' misconceptions concerning simple electric circuits
ERYILMAZ A. (Danışman)
S.SENCAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001