Akademik Unvanlar
-
2015 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2010 - 2015 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2005 - 2010 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2004 - 2005 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2014 - Devam Ediyor Diploma Denklik Komisyonu (Eğitim Alt Komsiyonu) Üyeliği
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
Relationships among pre-service mathematics teachers' self-efficacy towards mathematical modeling, epistemological beliefs, and metacognitive awareness
Erbaş A. K. (Danışman)
B.ÇALIŞKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Junior cycle students' understanding of graphing and functions: A case study
, Erbaş A. K. (Danışman)
Ü.GÜLSÜM(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Diagnosing students' mastery profile of algebraic thinking ability: An application of mixed hierarchically structured cognitive diagnostic models
Erbaş A. K. (Danışman)
M.ERDOĞAN(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Factors affecting teachers' technology acceptance and usage for teaching mathematics
Erbaş A. K., Çakıroğlu E.(Eş Danışman)
E.SOYDAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Opportunities to learn algebraic thinking afforded by the tasks in mathematics textbooks for grades 3 to 5 in Turkey
Erbaş A. K. (Danışman)
G.AKTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Fifth-grade students' learning of multiplication of fractions based on realistic mathematics education
, Erbaş A. K. (Danışman)
N.OCTAVARULIA(Öğrenci), Doktora, 2023 -
PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ TECHNOLOGY-ENHANCED COLLECTIVE ARGUMENTATION
Çakıroğlu E., Erbaş A. K. (Eş Danışman)
-
Secondary mathematics teachers' subject matter knowledge of quadratic functions and its contribution to student learning outcomes
Erbaş A. K. (Danışman)
G.KARACI(Öğrenci), Doktora, 2022 -
MIDDLE AND HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' PERSPECTIVES ON THE USE OF 3D DIAGRAMS IN TEACHING GEOMETRY
Erbaş A. K. (Danışman)
İ.YILDIZEL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Fostering prospective mathematics teachers' conceptions of definite integral in the context of engineering design activities
Erbaş A. K. (Eş Danışman), Çakiroğlu E.
-
Sixth and seventh-grade students' strategies in solving proportional problems supported with interactive simulations
ERBAŞ A. K. (Danışman)
A.CANOĞULLARI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Fostering prospective mathematics teachers' conceptions of definite integral in the context of engineering design activities: A design experiment
ÇAKIROĞLU E. (Danışman), ERBAŞ A. K.
Ü.CANSU(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Problem-solving processes of mathematically gifted and non-gifted students
ERBAŞ A. K. (Danışman)
Y.SİPAHİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Towards defining biology teacher educator competencies: A delphi study
Erbaş A. K., ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
F.KOYUNCU(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Prospective teachers' interpretation of multiplicative situations with fractions
-
An analysis of the opportunities to learn afforded by the tasks in a ninth grade Turkish mathematics textbook
-
Exploring secondary mathematics teachers' conceptions of mathematical literacy
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Mathematics in context: An ethnographic study with middle school students working as street-marketers, barbers, and bakers
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Cognitive analysis of students' learning of trigonometry in dynamic geometry environment: A teaching experiment
ERBAŞ A. K. (Danışman)
Z.ŞAHİN(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Dinamik geometri ortamında öğrencilerin trigonometri öğrenmelerinin bilişsel analizi : bir öğretim deneyi.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Bir mesleki gelişim programı çerçevesinde öğretmenlerin öğrencilerin matematiksel düşünme biçimlerini fark etme becerilerinin incelenmesi.
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
-
Pre-service elementary mathematics teachers' understanding of derivative through a model development unit
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematikselleştirme sürecinin bir matematiksel modelleme etkinliği süresince incelenmesi.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme ve modelleme pedagojisi üzerine düşüncelerinin bir modelleme dersi süresince incelenmesi.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
An investigation of pre-service secondary mathematics teachers' knowledge of students' thinking through analyzing student work
ERBAŞ A. K. (Danışman)
M.GÖZDE(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının öğrenci düşünme şekilleri bilgilerinin öğrenci çalişmalarını inceleme yoluyla araştırılması.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Öğrencilerin olasılıkla ilgili sezgi temelli kavram yanılgıları: ortaokul ve lise matematik öğretmenlerinin farkındalıkları ve öğretme pratikleri.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
An investigation of pre-service mathematics teachers' mathematizing during a mathematical modeling task
ERBAŞ A. K. (Danışman)
M.KOL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
Students' intuitively-based misconceptions in probability: Teachers' awarenesses and teaching practices in middle and high schools
ERBAŞ A. K. (Danışman)
M.FATİH(Öğrenci), Doktora, 2014 -
An investigation of prospective secondary mathematics teachers' thinking about mathematical modeling and pedagogy of modeling throughout a modeling course
ERBAŞ A. K. (Danışman)
H.KORKMAZ(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Teachers' knowledge of content and students about the function concept and its interrelation with student learning outcomes in vocational high schools
ERBAŞ A. K. (Danışman)
V.HATISARU(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerinin ve bu sürece etki eden faktörlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi.
ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
-
Assessment of preservice mathematics teachers' knowledge for teaching statistics
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Uygulamada ve uygulamanın içinden öğretmen öğrenmesi : bir ortaöğretim matematik öğretmeninin durumu
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Teacher learning in and from practice : A case of a secondary mathematics teacher
ERBAŞ A. K. (Danışman)
E.GÜL(Öğrenci), Doktora, 2013 -
An investigation of prospective teachers' mathematical modelling processes and their views about factors affecting these processes
ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
A.ŞEN(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Meslek liselerindeki matematik öğretmenlerinin fonksiyon kavramına dair alan ve öğrenci bilgisi ile bunun öğrenci çıktılarıyla ilişkisi.
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), KORKMAZ B. (Eş Danışman)
-
An investigation of teachers' noticing of students' mathematical thinking in the context of a professional development program
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
S.BAŞ(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Kişilik, motivasyon, akademik risk alma ve üstbilişin matematik alanında yaratıcı yeteneğe katkısı.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmenlerinin ders kitabı kullanımları ve kitaplarda yer alan görevleri uygulamaya dönüştürmeleri karma araştırma yöntemi çalışması.
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
-
The contribution of personality, motivation, academic risk-taking and metacognition to the creative ability in mathematics
ERBAŞ A. K. (Danışman)
S.BAŞ(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin pedagojik alan ve pedagojik bilgilerindeki gelişimin, modelleme yaklaşımına göre tasarlanmış bir mesleki gelişim ve eğitim etkinliği sürecinde incelenmesi.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Physics teachers beliefs related to Turkish high school physics curriculum: A multiple case study
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), YILDIRIM U. (Eş Danışman)
S.KAPUCU(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Fizik öğretmenlerinin ortaöğretim fizik dersi öğretim programına ilişkin inançları :çoklu durum çalışması.
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), YILDIRIM U. (Eş Danışman)
-
An investigation of in-service secondary mathematics teachers evolving knowledge through professional development activities based on modeling perspective
ERBAŞ A. K. (Danışman)
A.AYDOĞAN(Öğrenci), Doktora, 2012 -
İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının ilköğretim cebir alanında grafik hesap makinesi kullanımı ile ilgili görüşleri : Classpad örneği
ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
-
Pre-service elementary mathematics teachers' views about using graphing calculators in elementary school algebra: The case of using classpad
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
M.KAPLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
A comparative analysis of perimeter, area and volume topics in the selected sixth, seventh and eighth grades mathematics textbooks from Turkey, Singapore and The United States
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
PISA 2003 matematik okur yazarlığı soruları bağlamında oğrenci stratejileri, adımları ve üstbilişleri.
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Effects of graphing calculators on eighth grade students' achievement in graphs of linear equations and concept of slope
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Students' learning of quadratic equations through use of interactive whiteboard and graphing software
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Using technology in preventing and remedying seventh grade students' misconceptions in forming and solving linear equations
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
The effects of computer based instruction on seventh grade students' spatial ability, attitudes toward geometry, mathematics and technology
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Students' strategies, episodes and metacognitions in the context of Pisa 2003 mathematical literacy items
ERBAŞ A. K. (Danışman)
S.OKUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
The effect of dynamic geometry use together with open-ended explorations in sixth grade students' performances in polygons and similarity and congruency of polygons
ERBAŞ A. K. (Danışman)
-
Öğretmenlerin yeni altıncı sınıf matematik öğretim programını uygulamaları üzerine bir araştırma.
ERBAŞ A. K. (Danışman)