Akademik Unvanlar
-
2011 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2005 - 2010 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
1998 - 2005 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2022 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2021 - 2022 Senato Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2019 - 2022 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2018 - 2018 Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2010 - 2018 Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
2004 - 2010 Dekan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
-
1998 - 2002 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2011 - Devam Ediyor Professor
METU
-
2005 - Devam Ediyor Associate Professor (Promotion)
METU
-
2005 - Devam Ediyor Associate Professor (Title)
METU
-
1997 - 2005 Assistant Professor
METU
-
1994 - 1997 Assistant
University of Southern California
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
How Does Spaced Practice Affect Exam Scores With Online Practice Supplement at Secondary Education: A Learning Analytics Study via Process and Correlation Analysis
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
G.GÜLFİDAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Investigation of students' graphical and narrative type advance organizer use in an undergraduate course: A mixed method study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
D.BULUT(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
What predicts exam scores in science classes with online practice supplement at secondary education: A learning analytics study via Chaid
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
C.NALÇA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
The effects of technical training design on trainee's skills, knowledge acquisition and transfer to job performance: The case of Turkish Aerospace
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
E.YILMAZ(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Etkileşimli tahta kullanan farklı branşlardaki lise öğretmenlerinin yaşanmış deneyimleri: bir olgu bilim çalışması.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
THE LIVED EXPERIENCES OF FACULTY MEMBERS AND GRADUATE STUDENTS PERTAINING TO EDUCATIONAL USE OF FACEBOOK: A PHENOMENOLOGICAL STUDY
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
Z.KADIRHAN(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Web of science veri tabanı eğitim & eğ̇itim bilimleri alanında Türkiye adresli yayınların trend analizi: tanımlayıcı trend analiz çalışması.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Öğretmen adayları arasında kişilik özellikleri ile nomofobi arasındaki ilişkinin incelenmesi.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The investigation of interface usage on tablets for reading comprehension: A mixed method study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The effects of responsive website design and screen size of tablets on university students' reading comprehension, cognitive load, and preference of reading on tablets
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
M.AYTEKİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Duyarlı web sitesi tasarımının ve tabletlerin ekran boyutunun üniversite öğrencilerinin tabletlerde okuduğunu anlama, bilişsel yüklenme ve okuma tercihi üzerindeki etkileri
YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman), Yıldırım İ.(Eş Danışman)
-
The effects of text annotation on second language reading comprehension in the context of mobile environment
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The investigation of undergraduate students' mobile phone use in the academic environment: The case of Middle East Technical University
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
N.YASAN(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Lisans öğrencilerinin akademik ortamda mobil telefon kullanımının araştırılması: Orta Doğu Teknik Üniversitesi örneği.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
A blended learning approach to faculty development in medicine: The Ege University case
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
INVESTIGATING THE EFFECTS OF INDIVIDUAL INTEREST AND GOAL-ORIENTATION ON ORDINARY AND WORTHY PERFORMANCE
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The effects of computer aided concept teaching with direct instruction model on concept acquisition of students with intellectual disabilities
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Exploring the relationship between college students' mobile phone affinity and their mobile phone usage
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The design and implementation of a web-based English vocabulary drill program for visually impaired students
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Kurumsal öğrenme bağlamında çevrim içi öğrenmenin incelenmesi: sosyal ağ analizi ile online bilgi paylaşımı ve işbirliğini inceleyen bir gömülü tasarım karma yöntem çalışması.
YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman), GÜNEL KILIÇ B. (Eş Danışman)
-
Community of inquiry framework as a predictor of self-regulated learning in an online certificate program
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The effects of learning goal autonomy on achievement in a technical training course: A self-determination theory approach
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Maintenance for sustainable ontologies
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Türkiye teknoparklarında küçük ve orta boy işletmelerin bilgi yönetimi farkındalık ve olgunluk seviyeleri.
ÇETİN Y. (Eş Danışman), YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman)
-
Bilgi yönetiminde yukarıdan-aşağı yeni bir yaklaşım.
YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman), ÖZKAN YILDIRIM S. (Eş Danışman)
-
Administrators' perceptions of motives to offer online academic degree programs in universities
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
An exploratory study on the use of facebook by pre-service teachers in turkey and the USA: A mixed method design
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
O.ATABEK(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Current use of instructional technology by METU faculty: Barriers and enablers
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The lived experience of elementary school teachers implementing learning object based instruction: A phenomenological study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Facebook’un Türkiye ve A.B.D.’deki öğretmen adayları tarafından kullanılışı üzerine açıklayıcı bir çalışma: karışık yöntemli bir tasarım.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The effects of technology enriched instruction on 6th grade public school students' attitudes and problem solving skills in mathematics
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
O.CURAOĞLU(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Toward an understanding of acceptance of electronic performance support systems: What drives users' perceptions regarding usefulness and ease of use?
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Competencies of instructional technologists graduated from computer education and instructional technology department as required by information technology firms
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The design, development and evaluation of an electronic performance support system (EPSS) for the crime scene investigation unit
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Identification of factors affecting integration of information and communication technologies in basic education schools grades from 4 through 8
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Sınıf öğretmenlerinin eğitim ve öğretim sürecinde BİT entegrasyonu algısı: bir karma yöntem
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Using digital storytelling in early childhood education: A phenomenological study of teachers' experiences
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
P.YÜKSEL(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Exploring the research assistants' opinions regarding the effects of graduate course on their research skills and science perception
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
N.YASAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Okul öncesi eğitiminde dijital öykü anlatımının kullanılması: bir olgu bilim çalışması
YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman), Yıldırım İ.(Eş Danışman)
-
Lisansüstü eğitimin araştırma becerilerine ve bilim algılarına olan etkisine ilişkin araştırma görevlilerinin görüşlerinin incelenmesi.
YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman), Yıldırım İ.(Eş Danışman)
-
Learner perceptions about webquest: A case study in an English as a foreign language classroom
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Elementary teachers' perceptions towards ICT integration in teaching and learning process: An explanatory mixed method
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
V.GÜL(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Change process of integrating capability maturity model integration (CMMI) into a technology company: A case study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Factors affecting faculty intention to use course management systems in a private university
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Contributions and challenges of cognitive tools and microteaching for preservice teachers' instructional planning and teaching skills
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Türkiye'deki ilköğretim okullarında bilgisayar eğitimi: teori ve uygulamadaki farklılıklar.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Preservice and inservice basic education computer teachers' professional growth in terms of their perceptions of teaching, pedagogical competencies and subject matter knowledge
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
A cross-cultural comparison and modeling of information and communication technologies aspects affecting mathematical and problem solving literacy and perceptions of policy makers
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
An analysis of college student's perceived usage and importance of high speed internet: The case of METU students
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Web macerasi sürecinin statikten dinamiğe dönüşümü : öğretmen adaylarının dinamik Web Macerası ortamındaki deneyimleri
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Moving the webquest process from static to dynamic: Preservice teachers' experience with the dynamic webquest environment
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
F.KÖSE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Öğrenme nesnelerine dayalı bir içerik geliştirme sisteminin hazırlanması ve öğretmen adaylarının nesne yaklaşımı ile içerik geliştirme profillerinin belirlenmesi
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
S.KARAMAN(Öğrenci), Doktora, 2005 -
Öğretmenlerin bir eğitim portalından beklentileri.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
E-learning at higher education: A roadmap for Turkish higher education institutions in their efforts to offer online courses
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Teachers' expections from an educational portal: Identifiying contributing factors
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
S.ÖZTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Tıp fakültesi öğretim üyelerinin eğitim-öğretim sürecinde teknoloji kullanımı : öğretim üyesi nitelikleri ve adaptör grupları arasındaki ayırt edici faktörler
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Bir çevrimiçi ders ortamının öğrencilerin ve dersi veren öğretim üyesinin algılarına dayalı olarak değerlendirilmesi : bir durum çalışması.
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
An assessment of an on-line course environment based on the perceptionsof students and the instructor: A case study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
T.GÜRBÜZ(Öğrenci), Doktora, 2004 -
Instructional technology adoption of medical school faculty in teaching and learning: Faculty characteristics and differentiating factors in adopter categories
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
N.ZAYİM(Öğrenci), Doktora, 2004 -
Bir eğitim yazılımının temelini oluşturan yapay zeka programı geliştirme
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
M.DEĞER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Hizmet öncesi öğretmenlerin web tabanlı öğrenme meteryalinin kullanılabilirliği ve etkililiği hakkındaki görüşleri
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
S.ŞENDAĞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
A design and development of an online learning support system (OLSS) for preservice teachers: A discussion of attitudes and utilization
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
F.AHMET(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
An assesment of on-line instructor: A case study for an effective e-learning instructor from e-learners'perspectives
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
An electronic performance support system for teaching Turkish as a foreign language:A case study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
N.ERCİL(Öğrenci), Doktora, 2003 -
An assessment of web based training as a tool for corporate training in information technology organizations in Turkey
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
S.BAYKAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Türkiye'de bilişim teknolojileri firmalarında hizmet içi eğitim aracı olarak Web tabanlı eğitim uygulamalarının bir değerlendirmesi
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
Teachers' computer use at basic education schools: Identifying contributing factors
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
A.ÇINAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
An Assessment of parents' perspectives on the utilization of technology for learning at a private basic education school
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
A.ÇELİK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
A Qualitative assessment of a technology training course offered to pre-service English language teachers: A case study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
G.ÖZOĞUL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
A Qualitative assessment of the competencies required to develop good quality educational multimedia software and the roles of multimedia software developers
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
E.SELVİKAVAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
An Assessment of on-line collaboration: A case study of an on-line graduate course
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
F.CEMİLE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Assessment of web-based courses: A discussion and analysis of learners' individual differences and teaching-learning process
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
Y.GÜLBAHAR(Öğrenci), Doktora, 2002 -
Web-tabanlı derslerin değerlendirilmesi: Öğrencilerin bireysel farklılıklarının ve öğrenme-öğretme sürecinin analizi ve tartışılması
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
-
The Use of cognitive tools in web-based learning environments: A case study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
E.ÖZÇELİK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Perceived effectiveness of a computer based drill program on graduate students' selection of precise statistical technique in an introductory research method course: A case study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
C.KÜLTÜR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
The Development of a web-based instruction model for language classrooms: A case study for effective web application from teachers' perspectives
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
E.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Development and implementation of on-line exam for a programming language course
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
Z.KARAKAYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Designing and implementing of an intranet-based library management information system for the Turkish Army School
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
G.PEKER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
A Compartison of student teachers attitudes toward computers in on-line and traditional computer literary courses: A case study
YILDIRIM İ. S. (Danışman)
T.GÜRBÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1999