An assesment of on-line instructor: A case study for an effective e-learning instructor from e-learners'perspectives


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Öğrenci: FATMA KANAR

Danışman: İBRAHİM SONER YILDIRIM

Özet:

Bu tezin amacı, Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde uzaktan eğitim programında verilmekte olan “CSIT444-Online Web Design” dersini alan öğrencilerin görüşlerinden yararlanarak nitelikli bir öğretmenin özelliklerini araştırmaktır. Bu araştırmada, öğretmenin dersi uygulamadaki desteği ve yeterliliği, öğretmenin öğretimsel yeterliliği, derste kullanılan sistemi kullanma yeterliliği bir başka deyişle teknik bilgi ve becerisi ve öğretmenin dersi değerlendirme kriterleri öğrencilere uygulanmış olan bir anket yardımıyla araştırılmaktadır. Araştırmaya, Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde çevrim içi öğrenme ortamında “CSIT444-Online Web Design” vi dersini alan 45 öğrenci, bir öğretmen ve 1 asistan iştirak etmiştir. Bu çalışmada, nicel araştırma tekniği uygulanmış ve elde edilen sayısal ve sözel sonuçlar çalışmanın sonunda verilmiştir. Sonuçlar, bu çalışmaya katılan öğrencilerin öğretmenle ilgili düşünce ve görüşlerini ortaya koymaktadır. Bulgular, bu çalışmaya katılan öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamında verilen dersle ilgili düşünce ve görüşlerini ortaya koymaktadır. Öğrencilerin görüşlerine sunulan ders, anket sonuçlarına göre, kullanılan animasyonlar, serbest kullanıma açık ders notları, forumlar, konuşma odaları, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenleriyle iletişim şansı ve onlardan aldıkları dönüt düşünüldüğünde etkili, ilgi çekici ve motive edici bulunmuştur. Bu da öğrencilerin kendi kendilerine konuyu öğrenmelerine ve yaratıcılıklarını güçlendirmelerine imkan vermektedir. Bulgular, öğretmenlere çevrim içi öğrenme ortamında dikkat edilmesi gereken unsurlar konusunda öneriler içermektedir. Bununla birlikte, derste öğretmenin rolüne ilişkin bulgular sunulmuştur. Sonuçlar çalışmanın sonunda sunulmaktadır.