Prof. Dr. İBRAHİM SONER YILDIRIM


Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: YILDIRIM İBRAHİM SONER

Metrikler

Yayın

110

Yayın (WoS)

45

Yayın (Scopus)

40

Atıf (WoS)

994

H-İndeks (WoS)

14

Atıf (Scopus)

1253

H-İndeks (Scopus)

17

Atıf (Scholar)

8490

H-İndeks (Scholar)

36

Atıf (TrDizin)

58

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

523

H-İndeks (Sobiad)

13

Atıf (Diğer Toplam)

132

Toplam Atıf Sayısı

1707

Proje

15

Tez Danışmanlığı

91

Açık Erişim

54
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1993 - 1997

1993 - 1997

Doktora

University of Southern California, School Of Education, Instructional Technology, Amerika Birleşik Devletleri

1991 - 1993

1991 - 1993

Yüksek Lisans

Michigan State University, Erickson College Of Education, Instructional Technology, Amerika Birleşik Devletleri

1986 - 1990

1986 - 1990

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları Ve Öğretim , Türkiye

Yaptığı Tezler

1997

1997

Doktora

Effects of an Educational Computing Course on Preservice and Inservice Teashers' Attitudes

University Of Southern California, Instructional Technology

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2005 - 2010

2005 - 2010

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

1998 - 2005

1998 - 2005

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2021 - 2022

2021 - 2022

Senato Üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2019 - 2022

2019 - 2022

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2018 - 2018

2018 - 2018

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2010 - 2018

2010 - 2018

Bölüm Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2004 - 2010

2004 - 2010

Dekan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

1998 - 2002

1998 - 2002

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Professor

METU, Professor

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Associate Professor (Promotion)

METU, Associate Professor (Promotion)

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Associate Professor (Title)

METU, Associate Professor (Title)

1997 - 2005

1997 - 2005

Assistant Professor

METU, Assistant Professor

1994 - 1997

1994 - 1997

Assistant

University of Southern California, Assistant

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Research Seminer in Instructional Technology

Learning Analytics in Education

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Research Methods & Ethics in Instructional Technology

Lisans

Lisans

Project Development and Management I

PROJECT DEVELOPMENT AND MANAGEMENT I

Yönetilen Tezler

2014

2014

Doktora

Maintenance for sustainable ontologies

YILDIRIM İ. S. (Danışman)

İ.TOLGA(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

Doktora

Bilgi yönetiminde yukarıdan-aşağı yeni bir yaklaşım.

YILDIRIM İ. S. (Eş Danışman), ÖZKAN YILDIRIM S. (Eş Danışman)

İ.Cenik(Öğrenci) Creative Commons License

2005

2005

Yüksek Lisans

Öğretmenlerin bir eğitim portalından beklentileri.

YILDIRIM İ. S. (Danışman)

S.Öztürk(Öğrenci) Creative Commons License

2002

2002

Yüksek Lisans

The Use of cognitive tools in web-based learning environments: A case study

YILDIRIM İ. S. (Danışman)

E.ÖZÇELİK(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (66)
SCI-E, SSCI, AHCI (34)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (41)
ESCI (7)
Scopus (37)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. STEAM Approach for Architecture Education

SORGUÇ A., ÖZGENEL Ç. F., KRUŞA YEMİŞCİOĞLU M., Küçüksubaşı F., YILDIRIM İ. S., Antonini E., et al.

eCAADe SIGraDi 2019, Porto, Portekiz, 11 - 13 Eylül 2019, cilt.1, ss.137-146, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2018

2018

2. NOMOPHOBIA AMONG UNDERGRADUATE STUDENTS AND ITS LINK TO MOBILE LEARNING

YASAN AK N., YILDIRIM İ. S.

EDULEARN2018, Palma, Spain, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

3. Investigating the Relationship between Nomophobia and Self-esteem among University Students

Kadırhan Z., Alkış Y., Çelik B., Doğan S., Yıldırım İ. S.

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS 2018), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

4. Fear of Missing Out (FoMO) Among University Students

KADIRHAN Z., ÇELİK B., ALKIŞ Y., YILDIRIM İ. S.

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS 2018), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. THE ANALYSIS OF UNIVERSITY STUDENTS’ SMARTPHONE ADDICTION REGARDING THE VARIABLES OF GENDER, ACADEMIC SUCCESS AND MOBILE GAME PLAYING

Özen İ., GEZGİN D. M., SAMUR Y., YILDIRIM İ. S.

XV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Aydın, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Öğretim Ortamlarında Mobil Telefon Kullanımı

ŞUMUER E., YILDIRIM İ. S.

11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Okul Öncesi Öğretmenliği Eğitiminde Dijital Hikaye Kullanımı

İSLİM Ö. F., YILDIRIM İ. S.

ITTES2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Educational Data Mining and Learning Analytics

YILDIRIM İ. S., YURDUGÜL H., GÜYER T., AKÇAPINAR G., ŞAHİN M.

ITTES 2017 - 5th International Instructional Technology Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Yurtta Code Cihanda Code

YILDIRIM İ. S.

5th international Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Bt Alanındaki Yeni Öğretim Programlarına Eleştirel Bir Bakış

KESER H., ERDEM M., ORHAN Ş. F., DERYAKULU D., YILDIRIM İ. S.

11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.29-32, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. An Investigation of Factors Influencing Students` Mobile Phone Use in the Classroom

GEZGİN D. M., ŞUMUER E., YILDIRIM İ. S.

The Association for Educational Communications and Technology (AECT) Congress 2017, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Yükseköğretimde E-Öğrenme: 30 Yıl Sonra Neredeyiz?

ADNAN M., YILDIRIM İ. S.

11th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Investigation of College Students’ Problematic Mobile Phone Usage

ALKIŞ Y., KADIRHAN Z., ÇELİK B., YILDIRIM İ. S.

2017 AECT International Convention, 6 - 11 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Aradığınız Öğrenciye ve İçeriğe Şu An Ulaşılamıyor! Eğitimin En Güncel İkilemi: Mobil Telefonlar

YILDIRIM İ. S., KURT A. A., GEZGİN D. M., ADNAN M., ŞUMUER E.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.36, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Sözde Kod Oluştururken Öğrencilerin Zihinsel Süreçlerindeki Farklılıklar: Bilişsel Etnografi Çalışması

Doğan S., Aslan O., Dönmez M., Yıldırım İ. S.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

18. Examining University Students Cyberloafing Behaviors

KADIRHAN Z., ALKIŞ Y., ÇELİK B., YILDIRIM İ. S.

2017 International EJER Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Ergenler Arasinda Nomofobi Yayginlik Duzeyi ile Internet Bagimliligi Iliskisi

GEZGİN D. M., ÇAKIR Ö., YILDIRIM İ. S.

EJER 2016, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. Dijital Çagın Sosyal Beyinleri

YILDIRIM İ. S.

EJER 2016 Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

26. Are teachers too nomophobic too teach A case from Turkey

YILDIRIM Ç., ŞUMUER E., İSLİM Ö. F., YILDIRIM İ. S.

AECT, Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. To Be or Not To Be on The Facebook Factors Contributing to Teachers Facebook Use for Educational Purposes

ŞUMUER E., YILMAZ E., YILDIRIM İ. S.

EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION, Budapest, Macaristan, 7 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

28. Association between American Preservice Teachers Personal Differences and Their Facebook Use

ATABEK O., YILDIRIM İ. S.

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2 - 06 Mart 2015, ss.1568-1575, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

29. Research Assistants' Suggestions on the Improvement of Graduate Programs Regarding Science Perception

Yasan N., Yildirim S., MEDENI T.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3370-3374, (Tam Metin Bildiri) identifier

2005

2005

30. Instructional Technology Adoption of Medical Faculty in Teaching

ZAYİM N., YILDIRIM İ. S., Saka O.

19th International Congress of the European-Federation-for-Medical-Informatics, Geneva, İsviçre, 28 Ağustos - 01 Eylül 2005, ss.255-260, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier identifier

2004

2004

31. What makes a good LMS:: An analytical approach to assessment of LMSs

Yildirim S., Temur N., Kocaman A., Goktas Y.

5th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2004, ss.125-130, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2001

2001

32. Eğitimde Liderlik ve Teknoloji Planlaması

GÜRBÜZ T., YILDIRIM İ. S.

BTIE 2001_Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2001, ss.305-312, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

2. Turkey-Commentary

ADNAN M., YILDIRIM İ. S.

Open and Distance Education in Asia, Africa and the Middle East: National Perspectives in a Digital Age, Olaf Zawacki-Richter, Adnan Qayyum, Editör, Springer, ss.121-123, 2019

2018

2018

4. Öğretim Teknolojisnin Tarihsel Gelişimi

Şumuer E., Yıldırım İ. S.

Öğretim Teknolojisnin Temelleri, Kurt, A. A., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.17-39, 2018

2018

2018

5. Chapter 10: Intention vs. Perception: Understanding the differences of physicians’ attitudes towards mobile health applications

Özkan Yıldırım S., Yıldırım İ. S., Sezgin E.

CURRENT AND EMERGING M-HEALTH TECHNOLOGIES, Sezgin,I. Yıldırım,S. Sümüer,sevgi ozkan yıldırım, Editör, Springer, London/Berlin , Berlin, ss.153-166, 2018 Creative Commons License

2018

2018

6. Intention vs. Perception: Understanding the differences in Physicians’xx Attitudes Toward Mobile Health Applications

Sezgin e., ÖZKAN YILDIRIM S., YILDIRIM İ. S.

Current and Emerging mHealth Technologies: Adoption, Implementation, and Use, Sezgin, E. Yildirim, S. Yildirim-Ozkan, S. Sumuer, E., Editör, Springer, Cham, ss.153-166, 2018

2017

2017

7. Motivational and Ethical Issues in Seamless Learning: Use of Tablet PCs in a Mobile andUbiquitous Technology-Enhanced Learning Context

YÜKSEL ARSLAN P., ŞAD S. N., YILDIRIM İ. S.

Digital Tools for Seamless Learning, Süleyman Nihat ŞAD Martin Ebner, Editör, IGI Global, Hershey PA, ss.240-254, 2017

2017

2017

8. Digital storytelling activities in a kindergarten

YÜKSEL ARSLAN P., ROBIN B. R., YILDIRIM İ. S.

Appraising Digital Storytellingacross Educational Contexts, C. Gregori Signes, A. M. Brigido-Corachan, Editör, Publication de la Universitat de Valenciapp, Valencia, 2017

2009

2009

9. Designing a constructivist vocabulary learning material

DALOĞLU A., BATURAY M. H., YILDIRIM İ. S.

Handbook of research on E-learning methodologies for language acquisition, R, C. V. Marriott P, L. Torres, Editör, Hershey, PA: Information Science., ss.186-203, 2009

Desteklenen Projeler

2018 - 2020

2018 - 2020

Sözde Kod Oluştururken Öğrencilerin Zihinsel Süreçlerindeki Farklılıklar: Bilişsel Etnografi Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

YILDIRIM İ. S. (Yürütücü), ASLAN O., DOĞAN S., DÖNMEZ M.

2017 - 2018

2017 - 2018

Greening the skills of Architecture students via STEAM education

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Sorguç A. (Yürütücü), Özgenel Ç. F., Kruşa Yemişcioğlu M., Yıldırım İ. S.

2016 - 2016

2016 - 2016

Sanal Gerçeklik Eğitim Simülatörü

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

YILDIRIM İ. S.

2016 - 2016

2016 - 2016

Elektronik Öğrenme Tasarım İlkelerinin EEG Verileri ile Doğrulanması: Deneysel Çalışma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

YILDIRIM İ. S. (Yürütücü), ÖZKURT T. E.

2011 - 2011

2011 - 2011

Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde 3 Boyutlu Sanal Ortamların Kullanılması.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

YILDIRIM İ. S. (Yürütücü)

2008 - 2011

2008 - 2011

Kriminal Laboratuvar Hizmetleri İçin Elektronik Performans Yönetimi Destekli Öğrenen Organizasyon Yapılandırılması

TÜBİTAK Projesi , 1007 - Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini D.P.

YILDIRIM İ. S. (Yürütücü)

Kontrata Dayalı Araştırmalar

2013 - 2013

2013 - 2013

McKinsey - Kalkınma Bakanlığı Bilişim Toplumu Strateji Calismasi

YILDIRIM İ. S.

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Nisan 2019

Nisan 2019

TÜBİTAK Projesi

1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Aralık 2018

Aralık 2018

TÜBİTAK Projesi

1511 - TÜBİTAK Öncelikli Alanlar Araştırma Teknoloji Geliştirme ve Yenilik P. D. P., BİZPARK BİLİŞİM SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ., Türkiye

Aralık 2018

Aralık 2018

TÜBİTAK Projesi

1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, NETAŞ TELEKOMÜNİKASYON A.Ş., Türkiye

Ekim 2018

Ekim 2018

TÜBİTAK Projesi

1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, İNFOTRON ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR SİST. ÜRETİM VE TİC. A.Ş. , Türkiye

Eylül 2018

Eylül 2018

TÜBİTAK Projesi

1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, SMART EĞİTİM ÇÖZÜMLERİ SANAYİ VE TİC. A.Ş, Türkiye

Eylül 2018

Eylül 2018

TÜBİTAK Projesi

1507 - TÜBİTAK KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı, KOLEKTİF BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ LİMİTED ŞİRKETİ, Türkiye

Haziran 2018

Haziran 2018

TÜBİTAK Projesi

1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, SESTEK, Türkiye

Mart 2018

Mart 2018

TÜBİTAK Projesi

1002 - Hızlı Destek Programı, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye

Mart 2018

Mart 2018

TÜBİTAK Projesi

1507 - TÜBİTAK KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı, SMART EĞİTİM ÇÖZÜMLERİ SANAYİ VE TİC. A.Ş, Türkiye

Mart 2018

Mart 2018

TÜBİTAK Projesi

2223 - Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı, Ege Üniversitesi, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 930

h-indeksi (WOS): 14