Akademik Unvanlar
-
2023 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2015 - 2023 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2011 - 2015 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2006 - 2011 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2000 - 2006 Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
1996 - 2000 Okutman
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Uygulamalı Yabancı Diller Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
-
2023 - Devam Ediyor ODTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2023 - Devam Ediyor YDEB Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2022 - 2022 METU Distance Education Application and Research Center Advisory Board Member
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2021 - 2022 Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2021 - 2021 Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2021 - 2021 Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2021 - 2021 ODTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2020 - 2020 ODTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2020 - 2020 Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2020 - 2020 Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2019 - 2019 Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2018 - 2018 Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2014 - 2014 ELT Doktora, Yükseklisans Program Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2009 - 2014 Teknik ve Teknoloji Grubu Koordinatorü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2009 - 2009 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2018 - 2018 Danışman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2018 - 2018 Editör
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2018 - 2018 Editör
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2017 - 2017 Danışman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2017 - 2017 Editör
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2017 - 2017 Danışman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2013 - 2014 Program Oluşturma Koordinatör, Editör ve Yazar
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2001 - 2004 Assistant
University of Florida
-
2000 - 2001 Instructor/Reader
English Language Institute, University of Florida
-
2000 - 2000 Textbook Designer
Bilkent University
-
1998 - 2000 Teacher Trainer
Bilkent University
-
1996 - 2000 Instructor/Reader
Bilkent University
Verdiği Dersler
-
Lisans PRACTICE TEACHING Section 10
-
Lisans INTRODUCTION TO ELT: APPROACHES AND METHODS
-
Lisans ELT METHODOLOGY I Section 1
-
Lisans ELT METHODOLOGY I Section 2
-
Lisans ELT METHODOLOGY II Section 4
-
Lisans ELT METHODOLOGY I Section 1
-
Lisans ELT METHODOLOGY II Section 3
-
Doktora APPROACHES TO ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION
-
Lisans ELT METHODOLOGY II Section 2
-
Yüksek Lisans INSTRUCTIONAL TECH. IN ENG.LANG.TEACH.
-
Lisans PRACTICE TEACHING Section 6
-
Lisans ELT MATERIALS DEVELOPMENT AND ADAPTATION
-
Lisans ELT METHODOLOGY I Section 3
-
Lisans ELT METHODOLOGY I Section 4
-
Lisans ELT METHODOLOGY II Section 1
Yönetilen Tezler
-
Teaching 21st century skills in EFL classrooms: An investigation of teacher, student and institutional perceptions on the instructional practices of the 4C skills
Savaş P. (Danışman)
F.KAPKIR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Perceptions of In-service EFL teachers and testing and evaluation specialists on Mobile Assisted Language Learning Assessment: A qualitative case study
Savaş P. (Danışman)
G.OKTAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Types of Online Reflection and Dialogic Feedback Practices regarding Pre-service EFL Teachers' Online Synchronous Microteaching Experiences
Savaş P. (Danışman)
E.KARAKUŞ(Öğrenci), Doktora, 2024 -
The development of listening and speaking skills in EFL via an artificially intelligent chatbot application: A quasi-experimental design study
Savaş P. (Danışman)
F.ŞEYMA(Öğrenci), Doktora, 2024 -
The Effects of Genre and Mode in Computer Games for English Language Learning
Savaş P. (Danışman)
M.EMRE(Öğrenci), Doktora, 2023 -
The conceptualizations of "The self and the other" of EFL teachers and their refugee students" in the time of the Covid-19 pandemic
Savaş P. (Danışman)
K.ÖRSDEMİR(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Investigating the in-service teacher training and professional development needs of instructors in higher education English language schools
Savaş P. (Danışman)
S.TURAN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Tertiary level English language instructors' experiences of online education during the Covid-19 pandemic and their suggestions for in-service and pre-service English teachers
Savaş P. (Danışman)
Ş.KIYAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Professional identity development of EFL teachers working at rural schools in Turkey
Savaş P. (Danışman)
M.ŞAHİN(Öğrenci), Doktora, 2021 -
An investigation of professional identity development across student, novice and experienced EFL teachers: Their expectations and fears for the future
Savaş P. (Danışman)
G.ERDEM(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Pre-service efl teachers' perceptions and self-efficacy of augmented reality technology: A mixed-method study
Savaş P. (Danışman)
A.OKUMUŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
EFL instructors' perceptions about teaching, social, and cognitive presences in online EFL classes after the outbreak of the Covid-19
Savaş P. (Danışman)
H.FEYZA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
THE EFFECT OF SCRATCH ON CHILDREN'S ENGLISH LANGUAGE AND COGNITIVE DEVELOPMENT
-
Examining in-service English language teachers' professional needs: Towards an online teacher training program
Savaş P. (Danışman)
B.ÇİÇEK(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Flipped vocabulary learning among turkish learners of english as a foreign language: A sequential explanatory mixed method study
Savaş P. (Danışman)
-
A post-use evaluation of an efl coursebook from the perspectives of preparatory school students and instructors: A mixed methods study
Savaş P. (Danışman)
-
A study on pre-service EFL teachers' admission into teaching programs and efl teachers' recruitment in Turkish context
Savaş P. (Danışman)
P.ERDOĞAN(Öğrenci), Doktora, 2019 -
In-service efl teacher's research experiences in an online professional learning community: A qualitative multiple case study
Savaş P. (Danışman)
N.KARAKAYA(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Meslek içi İngilizce öğretmenlerinin mesleki çevrimiçi bir grupta araştırma deneymleri: nitel çoklu vaka incelemesi
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Intercultural competence in the eyes of state school efl teachers in turkey and a suggested in-service training module
Savaş P. (Danışman)
-
What makes an EFL textbook effective?: Learner perceptions about characteristics of effective EFL textbooks
Savaş P. (Danışman)
-
The use of CALL to foster learner autonomy in EFL: A quasi-experimental study
Savaş P. (Danışman)
-
Pre-service efl teachers' current practices and perceptions of mobile assisted language learning
Savaş P. (Danışman)
S.ÖZGE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Türkiye bağlamında hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin öğretmenlik programlarına alımı ve İngilizce öğretmenlerinin atanmaları üzerine bir çalışma.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
İngilizce öğretmen adaylarının mobil destekli dil öğrenme pratikleri ve mobil destekli dil öğrenmeye ilişkin algıları.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
The use of multiplayer online computer games in developing efl skills
SAVAŞ P. (Danışman)
-
EFL student and instructor perceptions of pair and group work speaking activities: A case study at a state university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Types of questions posed by efl teacher candidates and their potential role in fostering communication in language classrooms
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Investigating the effectiveness of a mobile device supported learning environment on English preparatory school students' vocabulary acquisiton
SAVAŞ P. (Eş Danışman), DELİALİOĞLU Ö.
Ş.Bakay(Öğrenci), Doktora, 2017 -
In-service english teachers' use of information and communication technology for self-directed professional development
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Bir mobil destekli öğrenme ortamının ingilizce hazırlık öğrencilerinin kelime bilgisi edinimine etkisinin incelenmesi.
DELİALİOĞLU Ö. (Eş Danışman), SAVAŞ P. (Eş Danışman)
-
The perceptions of efl instructors and administrators on teacher autonomy: A case study
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Perceptions of EFL pre-service teachers about cooperative learning: A case study in a state university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
E.AKPOLAT(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2016 -
Expectations, experiences, and suggestions of newly-hired EFL instructors: A mixed-methods study at a foundation university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
P.KURTOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2016 -
Yabancı diller eğitimi bölümü öğrencilerinin işbirlikli öğrenme hakkındaki görüşleri.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
İşe yeni başlamış ingilizce okutmanlarının beklentileri, tecrübeleri ve önerileri: Türkiye’deki özel bir üniversitede karma yöntem çalışması.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
İngilizce öğretmenlerinin bir mesleki gelişim aracı olarak öğretmen tarafından yapılan araştırmalara karşı görüşlerinin nitel durum incelemesi.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Authenticity via instructional technology in EFL classes at a private university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Qualities of effective EFL teachers at higher education level: Student and teacher perspectives
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Common pronunciation errors of seventh grade EFL learners: A case from Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
-
A qualitative case study of English language teachers' views towards teacher research as a professional developmental tool
SAVAŞ P. (Danışman)
N.KARAKAYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
English as a foreign language learners' perceptions of call and incidental vocabulary development via an online extensive reading program
SAVAŞ P. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
Student and teacher perceptions on benefits and challenges of using blogs in English in foreign language reading classes
SAVAŞ P. (Danışman)
-
İngilizce öğretimi bağlamında öğretim aracı olarak ağ seminerleri.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Exploration of english as a foreign language tudents'perceptions about online authentic readings
SAVAŞ P. (Danışman)
M.YAMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
Webinars as instructional tools in English language teaching context
SAVAŞ P. (Danışman)
B.ÇİÇEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
İngiliz dili eğitimi bölümü öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarıyla alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasına karşı tutumları: devlet üniversitesinde bir durum çalışması.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Perceptions of ELT pre-service teachers toward alterative assessmet via web 2.0 tools:a case study at a Turkish state university
SAVAŞ P. (Danışman)
N.CEREN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
EFL teachers' perceptions on the effectiveness of components of an EFL in-service training program
SAVAŞ P. (Danışman)
-
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin çevirimiçi otantik okumalara karşı olan algılarının belirlenmesi.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenimi hakkındaki düşünceleri ve çevrimiçi kapsalı okuma yoluyla rastlantısal kelime öğrenmeleri.
SAVAŞ P. (Danışman)
-
Perceptions of EFL learners towards portfolios as a method of alternative assessment: A case study at a Turkish state university
SAVAŞ P. (Danışman)