Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukların Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargılarını Destekleyen Uygulamaları ve Davranışları

8th International Early Childhood Education Congress, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.278-279

Mind Mapping: A Visual Way of Learning for Pre-service Early Childhood Teachers

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1735-1737

Erken Çocukluk Dönemi İçin Ev Öğrenme Ortamı Dizininin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1664-1666

Orman Anaokullarının Kurucu ve Öğretmenlerinin Riskli Oyun ve Risk Yönetimine İlişkin Bilgi ve Uygulamaları

10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.558-560

Aile, okul veya toplum: Çocukların sosyal becerilerini hangi faktörler etkiler?

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.523-525

Okul Öncesi Dönem Ev Okuryazarlık Ortamının Ebeveyn Tutumları Açısından İncelenmesi /

20.Uluslararası Sınıf Öğretmenleri Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.308

Family engagement practices of teachers who work on building equitable teaching with refugee children

13th Biennial Conference of the European Research Network About Parents in Education , Nijmegen, Hollanda, 29 - 31 Ağustos 2022, ss.49 Sürdürülebilir Kalkınma

What Distinguishes Teachers Who Enact Equitable Teaching with Refugee Children?

EECERA 2022 Annual Conference, Glasgow, İngiltere, 23 - 26 Ağustos 2022, ss.83-84 Sürdürülebilir Kalkınma

EXPLORING PRESCHOOL TEACHERS’ SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT PRACTICES DURING DISTANCE EDUCATION: A MIXED-METHODS STUDY

3rd International Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, ss.416-426

A DECADE OF REFUGEE YOUNG CHILDREN RESEARCH IN TURKEY: A THEMATIC/ LITERATURE REVIEW (2011-2021)

3rd International Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, ss.470-492 Sürdürülebilir Kalkınma

Disaster Training for Young Children: The History and Growth

8th International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1446-1447

Diversity of Early Childhood Education Services: The Case of New Zealand

7th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.454-455 Sürdürülebilir Kalkınma

Investigation of “Forest” Concept in Illustrated Story Books for Young Children

European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019, ss.1

A Systematic Review of Fundamental Approaches to Early Childhood Education Research

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.860-861 Sürdürülebilir Kalkınma

“Boys will be boys!”: Teachers’ Views on Bullying in Early Years Which Regard to Gender Differences

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2700-2701

Young children’s social cooperation behaviors while using ICT: a case study

28th EECERA Annual Conference, Macaristan, 28 - 31 Ağustos 2018, ss.127

How does your ideal outdoor environment look like?: Teachers’ and parents’ perspectives.

70th OMEP World Assembly and Conference, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, ss.406

Underpinning in-service early childhood teachers’ teaching practices through learning theories

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.39-40

Investigation of parents’ perceptions of male early childhood teachers

5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1180-1181

Early Childhood Teachers’ Beliefs on GenderDifferences in Math Education in the Early Years

5th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1275-1276

Digital Literacy Profiles of Pre-Service Preschool Teachers

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.752-753 Sürdürülebilir Kalkınma

All about Pikler Pedagogy: Lessons from Pikler Pedagogy regarding Early Childhood Education

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1233-1234 Sürdürülebilir Kalkınma

Preservice Early Childhood Teachers’ Attitudes towards Values Education

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1215-1216

Investigating Early Childhood Teachers’ Role During Free Play Time in Forest School Session

1st International Conference on Basic Education, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

Gender-Equitable Teaching Beliefs of Early Childhood Teachers

5th International Early Childhood Education Congress, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.272-273

Information and communication technologies use of Turkish preschool teachers

27th EECERA Annual Conference, Bologna, İtalya, 29 Ağustos - 01 Eylül 2017, ss.229

Needs of prospective preschool teachers regarding daily curriculum planning

IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1154-1155

Research Trends in Early Childhood Education Graduate Theses A Content Analysis

ICECEEDI 2016 : 18th International Conference on Early Childhood Education and Effective DesigningInstructions, Paris, Fransa, 24 - 25 Ekim 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

A cross cultural study on the current status of outdoor play

26th EECERA Annual Conference, Dublin, İrlanda, 31 Ağustos - 03 Eylül 2016

Investigation of early childhood educators’ thoughts about environmental prints

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.778-779

Observation as an assessment tool in early childhood education: A phenomenological case study of teacher views and practices

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.858-859

Developmental relations among Early literacy skills: A longitudinal study

15th International Primary Teacher Education Symposium, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.355 Sürdürülebilir Kalkınma

Assessment of Playfullness in Preschool Children Test of Playfulness

67th OMEP World Assembly and Conference, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015

The Status of Early Childhood Mathematics Education Research in the Last Decade

CERME 9-Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education, Praha, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.1933-1939 identifier

An Exploration of Early Childhood Teachers Attitudes and Practices Regarding Outdoor Play

European Early Childhood Education Research Association Annual Conference, Heraklion, Yunanistan, 7 - 10 Eylül 2014

Is Gender Still an Issue for Parents’ Toy Preferences for Their Sons and Daughters?

3rd International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.327-328

Turkish Early Childhood Teachers’ Self Reported Beliefs and Practices Regarding Assessment

Applied Education Congress, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.268

Early Childhood Teachers’ Self-Reported Beliefs and Practices for Relationship Management

3rd International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.77-78

Preschool teachers' strategies to enhance social interaction skills of children during playtime

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.918-923 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

Views of Preservice Early Childhood Teachers Regarding Classroom Management Models

The 63rd OMEP World Conference, Hongkong, Hong Kong, 7 - 09 Temmuz 2011, ss.122

Application of Peer Mediation in Turkey according to Preschool Teachers

The 63rd OMEP World Conference, Hongkong, Hong Kong, 7 - 09 Temmuz 2011, ss.123

Sınıf Öğretmenlerinin Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesinde İlköğretime Geçiş Süreci Hakkındaki Düşünceleri

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.139

Efficacy beliefs of teachers to optimize learning opportunities: Incentives for teacher education policy-making

24th European Conference on Operational Research, Lisbon, Portekiz, 11 - 14 Temmuz 2010, ss.278 Sürdürülebilir Kalkınma

How gender relates to narrative skills

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.256

Analysis of the Turkish early childhood teacher education program

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.201

Creating and designing an early childhood classroom for college students

OMEP World Council and Conference, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.186-196

Prospective early childhood teachers' attitudes toward gender roles and toward discipline

OMEP World Council and Conference, Aydın, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.174-185

Gender Role Socialization and the Toy Preferences of Parents for Their Sons and Daughters: A Case Study of the US and Turkey

ACEI Annual International Conference & Exhibition, California, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Nisan 2002, ss.44

Preschool Children’s Problem Solving Behaviors During Block Building

ACEI Annual International Conference & Exhibition, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Nisan 2002, ss.90

Kitap & Kitap Bölümleri

İçsel Disiplin Modeli

Sınıf Yönetimi Modelleri , Feyza Tantekin Erden,İkbal Tuba Şahin Sak, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.101-125, 2024

Olumlu Disiplin Modeli

Sınıf Yönetimi Modelleri, Feyza Tantekin Erden,İkbal Tuba Şahin Sak, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.247-270, 2024

Erken Çocukluk Eğitiminde Bilinçli Farkındalık ve Teknoloji

Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun,Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.443-475, 2022

COVID-19 Sürecinde Dünyada Dijital Destekli Erken Çocukluk Eğitimi Uygulamaları

Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji - Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun,Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.97-140, 2022

Okul Bazlı Bilinçli Farkındalık Programları

Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Erden,H.Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.473-510, 2021

Piramit Metodu

Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Erden,Hasibe Özlen Demircan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.347-384, 2021

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Ebru Aktan Acar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.215-244, 2021

Erken Okuryazarlık Becerilerinde Duyuşsal Boyut: Okumaya Karşı Tutum ve Motivasyon

Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Tevhide Kargın,Dilek Altun,İ. Birkan Güldenoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.188-201, 2021

Investigation of Parents' Perceptions of Male Early Childhood Teachers

Changing Educational Paradigms: New Methods, Directions, and Policies, Şakir Çınkır, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.379-392, 2020

Gender issues in outdoor play

The SAGE Handbook of Outdoor Play and Learning, Waller T.,Arlemalm-Hagser E.,Lee-Hammond,Lekies K.,and Wyver S., Editör, Sage, London/New Delhi , London, ss.348-361, 2017

Doğanın Kalbinde Oyun Temelli Eğitim: Orman Okul Yaklaşımı.

Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği-Büyük Düşünceler/Fikirler,Modeller ve Yaklaşımlar, Aktan Acar E., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.371-386, 2017

Dış Mekan Oyunları

Çocuk ve Oyun, Yrd. Doç.Dr. Meral Ören, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.164-190, 2016

Oyun Kuramları

Çocuk ve Oyun, Yrd.Doç.Dr. Meral Ören, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.24-45, 2016

Filizlenen okuryazarlık: Okul Öncesi Dönem Ses ve Yazı Farkındalığı Becerilerini Besleyen Ev-İçi Kaynakların İncelenmesi

Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2016

Okul Öncesi Eğitim Kurumları-Okulöncesi Öğretmeni ve Toplumsal Cinsiyet

Erken Çocuklukta Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Sevcan Yağan Güder, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.177-193, 2016

Parents’ toy preferences: Is gender still an issue?

Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, M. Yasar,O,Ozgun,and J. Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.320-331, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

Metrikler

Yayın

130

Atıf (WoS)

161

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

209

H-İndeks (Scopus)

9

Proje

8

Tez Danışmanlığı

51

Açık Erişim

27
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları