Eğitim Bilgileri
1988 - 1993
1988 - 1993Doktora
Columbia University, Teachers College, Curriculum And Teaching, Amerika Birleşik Devletleri
1987 - 1988
1987 - 1988Yüksek Lisans
Columbia University, Teachers College, Curriculum And Teaching, Amerika Birleşik Devletleri
1980 - 1984
1980 - 1984Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1993
1993Doktora
Promoting Student Thinking From the Practitioner's Point of View: Teachers' Conceptions, Attitudes and Activities
Columbia University, Teachers College
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Goteborg University, Faculty of Education, Pedagogical, Curricular and Professional Studies
2003 - 2018
2003 - 2018Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1997 - 2003
1997 - 2003Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1993 - 1997
1993 - 1997Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2014 - 2016
2014 - 2016Rektör Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük
2009 - 2012
2009 - 2012Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2005 - 2008
2005 - 2008Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1995 - 2001
1995 - 2001Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
2017
2017Doktora
A Mixed Methods Study of Teacher-Child Interaction Quality and Teacher Beliefs in Early Childhood Education
Çapa Aydın Y., Yıldırım A. (Eş Danışman)
R.Cobanoglu(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Linking EFL learning environment characteristics to persistence in EFL learning: A mixed-design study
YILDIRIM A. (Danışman)
G.MUTLU(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Okul öncesi eğitimde öğretmen-çocuk etkileşiminin niteliği ve öğretmen inançları üzerine bir karma yöntem araştırması.
ÇAPA AYDIN Y.(Eş Danışman), YILDIRIM A. (Eş Danışman)
R.Çobanoğlu(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Induction into teaching: A multiple-case study of the first year teachers' experiences at schools
YILDIRIM A. (Danışman)
T.CİHAN(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Öğretmenliğe giriş: mesleğinin ilk yılındaki öğretmenlerin okullardaki deneyimlerine ilişkin çoklu durum çalışması.
YILDIRIM A. (Danışman)
T.Cihan(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Etkili öğrenmeyi kolaylaştıran ve zorlaştıran etmenler: ortaokul öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve velilerin algıları.
YILDIRIM A. (Danışman)
K.Kasapoğlu(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Facilitators and distractors of effective learning: Perceptions of middle school students, teachers and parents
YILDIRIM A. (Danışman)
K.KASAPOĞLU(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
School-based disaster education through curricular and extra-curricular activities: A comparative case study
YILDIRIM A. (Danışman)
E.YILMAZ(Öğrenci)
2014
2014Doktora
EFL instructors' cognitions and actions in relation to foreign language learning and teaching processes
YILDIRIM A. (Danışman)
M.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Difficulties teachers experience in 4+4+4 education system at first grade level
YILDIRIM A. (Danışman)
T.BOZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
4+4+4 yeni eğitim sisteminde birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar.
YILDIRIM A. (Danışman)
T.Boz(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Transformation of centralized curriculum into teaching and learning processes: Teachers' journey of thought curriculum into enacted one
YILDIRIM A. (Danışman)
Ö.TOKGÖZ(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Connecting staff development to teacher improvement: A case study of an in-service teacher education program for English teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
İ.ŞAHİN(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Dynamics of policy formation in Turkey and the U.S. : A comparative case study of two reform initiatives
YILDIRIM A. (Danışman)
F.KESER(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Connecting science communication to science education: A phenomenological inquiry into multimodal science information sources among 4th and 5th graders
YILDIRIM A. (Danışman)
S.GELMEZ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmen eğitimi programlarının etkililiği oklu öncesi öğretmenlerinin algıları.
YILDIRIM A. (Danışman)
G.Gülmez(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Effectiveness of early childhood teacher education programs: Perceptions of early childhood teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
G.GÜLMEZ(Öğrenci)
2010
2010Doktora
8th grade students' perceptions of civic issues and participation in electoral, political and civic activities
YILDIRIM A. (Danışman)
A.MISIRLI(Öğrenci)
2010
2010Doktora
An assessment of teachers' conceptions of critical thinking and practices for critical thinking development at seventh grade level
YILDIRIM A. (Danışman)
F.KANİK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Relations between classroom teachers' attitudes toward change, perceptions of ?constructivist? curriculum change and implementation of constructivist teaching and learning activities in class at primary school level
YILDIRIM A. (Danışman)
K.KASAPOĞLU(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Impact of learner-centered teaching and learning process on pre-advanced first year medical students' performance, attitudes, and retention in medical English
YILDIRIM A. (Danışman)
S.JOSHANİ(Öğrenci)
2008
2008Doktora
The role of classroom interaction in the construction of classroom order: A conversation analytic study
YILDIRIM A. (Danışman)
M.ALİ(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Integrating critical thinking skills into planning and implementation of teaching Turkish: A comparative case study of three teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
M.TÜRKMEN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Induction into teaching: Adaptation challenges of novice teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
M.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2007
2007Doktora
A study of english language curriculum implementation in 6th, 7th and 8th grades of public primary schools through teachers and students perceptions
YILDIRIM A. (Danışman)
A.ERSEN(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Developing reflective teachers: A study on perception and improvement of reflection in pre-service teacher education
YILDIRIM A. (Danışman)
S.ŞANAL(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Yansıtıcı düşünen öğretmen yetiştirme : hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünmenin algısı ve geliştirilmesi üzerine bir çalışma
YILDIRIM A. (Danışman)
S.Şanal(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
A needs analysis study for the English-Turkish translation course offered to management students of The Faculty of Economic and Administrative Sciences at Başkent University
YILDIRIM A. (Danışman)
Ö.MUTLU(Öğrenci)
2004
2004Doktora
A case study on democracy and human rights education in an elementary school
YILDIRIM A. (Danışman)
K.GÜNDOĞDU(Öğrenci)
2003
2003Doktora
Impact of constructivist learning process on preservice teacher education students performance, retention, and attitudes
YILDIRIM A. (Danışman)
H.AKAR(Öğrenci)
2003
2003Doktora
An Analysis of change in pre-service teacher education in Turkey by using chaos theory
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.SOMUNCUOĞLU(Öğrenci)
2003
2003Doktora
An Assessment of high school biology curriculum implementation
YILDIRIM A. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2003
2003Doktora
Türkiye'de hizmet öncesi öğretmen eğitimindeki değişimin kaos kuramı çerçevesinde analizi
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.Somuncuoğlu(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Teachers perceptions constraints on improving student thinking in high schools
YILDIRIM A. (Danışman)
Ş.ÖZKAN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Öğretmen algılarına göre liselerde öğrencilerin düşünme becerilerinin geliştirilmesine engel olan faktörler
YILDIRIM A. (Danışman)
Ş.Akan(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Teachers perception of self-initiated professional development a case study on Başkent University English language teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
A.DİLŞAD(Öğrenci)
2003
2003Doktora
Lise biyoloji öğretim programının uygulama sürecinin belli faktörlere göre değerlendirilmesi
YILDIRIM A. (Danışman)
E.Öztürk(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Ögretmenlerin kendi insiyatiflerindeki mesleki gelişim etkinlikleri ile ilgili görüşleri : Başkent Üniversitesi İngilizce hazırlık bölümü ögretmenleri ile ilgili durum çalışması
YILDIRIM A. (Danışman)
A.Dilşad(Öğrenci)
2002
2002Doktora
Strategic marketing for miçer education: Imace building and promoting academic programs
YILDIRIM A. (Danışman)
R.KHANAM(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Evaluation of an effectiveness of an ESP texbook "English for business studies": A case study at Başkent University
YILDIRIM A. (Danışman)
D.PINAR(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
An Assessment of Web-based training as a teaching and learning tool for personnel training in Turkish financial organizations
YILDIRIM A. (Danışman)
E.Şener(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
An Assessment of school administrators' teachers' and instructional technology specialists' perceptions of the use of school portal
YILDIRIM A. (Danışman)
B.Seçmeler(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
A study on alternatively certified classroom teachers (ACTs) through the perceptions of ACTs, principals and inspectors
YILDIRIM A. (Danışman)
A.Toker(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
A Study on alternatively certified classroom teachers (ACTs) through the perceptions of ACTs principals and inspectors
YILDIRIM A. (Danışman)
A.TOKER(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
An Asssessment of school administrators, teachers and instructional technology specialists perceptions of the use of school portal
YILDIRIM A. (Danışman)
B.SEÇMELER(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
An Assesment of web-based training as a teaching and learning tool for personnel training in Turkish financial organizations
YILDIRIM A. (Danışman)
E.ŞENER(Öğrenci)
2000
2000Doktora
Factors influencing industrial design education and curriculum evaluation : educators', professionals' and employers' perceptions
YILDIRIM A. (Danışman)
C.Emine(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
Administrative processes in academic context : an assessment of administrative problems in higher education at faculty level
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.Kondakçı(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
The Analysis of ninth grade students' misconceptions ccancerning photosynthesis and respiration
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.ÇAPA(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
Administrative process in academic context: An assesment of administrative problems in higher education at faculty level
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.KONDAKÇI(Öğrenci)
2000
2000Doktora
Factors influencing industrial design education and curriculum evaluation: Educators, professionals and employers perceptions
YILDIRIM A. (Danışman)
C.EMİNE(Öğrenci)
1999
1999Doktora
Influence of teachers' orientations to classroom management on their classroom behaviors, student' responses to these behaviors, and learning environment in elt classrooms
YILDIRIM A. (Danışman)
A.Sultan(Öğrenci)
1999
1999Doktora
Influence of teachers orientations to classroom management on teachers classroom behaviors, students responses to these behaviors and learning environment in ELT classroom
YILDIRIM A. (Danışman)
A.SULTAN(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
A Comparative study on the impact of authentic and traditional materials on student motivation and reading skills development in upper-intermediate EFL classrooms
YILDIRIM A. (Danışman)
H.AKAR(Öğrenci)
1999
1999Doktora
A Case study of instructional supervision at a private secondary school
YILDIRIM A. (Danışman)
A.COLLİNS(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
An Interview study on open high school students perceptions of science TV programmes
YILDIRIM A. (Danışman)
A.UZER(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
The Use of learning strategies in relation to background variables and achievement goal orientations
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.SOMUNCUOĞLU(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
Curricular issues in industrial design education
YILDIRIM A. (Danışman)
C.EMİNE(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
Student`s expectations and perceptions of teacher`s classroom management behaviors
YILDIRIM A. (Danışman)
A.SULTAN(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
Studens' expectations and perceptions of teachers' classroom management behaviors
YILDIRIM A. (Danışman)
A.Sultan(Öğrenci)
Makaleler
2019
20191. Sources of teacher beliefs about developmentally appropriate practice: a structural equation model of the role of teacher efficacy beliefs
Cobanoglu R., ÇAPA AYDIN Y., Yildirim A.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.27, sa.2, ss.195-207, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
20192. Induction into Teaching in Turkish Secondary Schools: A Multiple Case Study of First Year Teachers’ Experiences
Gunes T., Yıldırım A.
Mediterranean Journal of Educational Research , cilt.13, sa.27, ss.86-122, 2019 (TRDizin)
2019
20193. Relationships between Foreign Language Teachers' Cognitions and Actions: Evidence from Instructors at Tertiary-level
Öztürk M., Yıldırım A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.1, ss.145-159, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
20184. What Difference does Placement School Make? Contribution of School Characteristics to Professional Growth of Pre-Service Teachers
Kasapoglu K., Yıldırım A.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.6, ss.90-112, 2018 (ESCI, TRDizin)
2017
20175. Journey into Doctoral Candidacy: A Grounded Theory Study of Doctoral Qualification Exam Process
Burakgazi S. G., YILDIRIM A.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.19, sa.1, ss.63-92, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
20166. Transforming professional learning into practice
ŞAHİN I., YILDIRIM A.
ELT JOURNAL
, cilt.70, sa.3, ss.241-252, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
20167. Classroom Management through the Eyes of Elementary Teachers in Turkey: A Phenomenological Study
AKIN S., YILDIRIM A., Goodwin A. L.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.3, ss.771-797, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
20168. Communicating Science to Impact Learning? A Phenomenological Inquiry into 4th and 5th Graders' Perceptions of Science Information Sources
Burakgazi S. G., YILDIRIM A., Feinstein N. W.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.25, sa.2, ss.244-262, 2016 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2016
20169. A Meta-Synthesis Study Identifying the Landscapes of Pre- and In-service Math Teachers' Knowledge in the Turkish Context
GULMEZ-DAG G., YILDIRIM A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.31, sa.2, ss.319-332, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201510. Teachers' perceptions of constructivist curriculum change as a predictor of their perceptions of the implementation of constructivist teaching-learning activities
YILDIRIM A., Kasapoglu K.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.16, sa.4, ss.565-577, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201511. English as a Foreign Language Instructors' Cognitions on Language Learning Processes and Factors Affecting Those Cognitions
ÖZTÜRK M., Yildirim A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.182, ss.171-192, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201412. Accessing Science Through Media: Uses and Gratifications Among Fourth and Fifth Graders for Science Learning
BURAKGAZI S. G., YILDIRIM A.
SCIENCE COMMUNICATION
, cilt.36, sa.2, ss.168-193, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201413. Science Anxiety among Failing Students
KAYA E., YILDIRIM A.
İlköğretim Online
, cilt.13, ss.518-525, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201414. 4 4 4 Yeni Eğitim Sisteminde Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Zorluklar
BOZ T., YILDIRIM A.
Başkent Üniversitesi Eğitim Dergisi , cilt.1, ss.54-65, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. Perceptions of Beginning Teachers on Pre service Teacher Preparation in Turkey
ÖZTÜRK M., YILDIRIM A.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.3, ss.149-166, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201416. Sosyal Etkileşime İlişkin Okutman Algıları ve Yabancı Dil Sınıflarında Uygulamaya Yansımaları
CİHAN T., YILDIRIM A.
İlköğretim Online , cilt.13, ss.1033-1048, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201317. Teacher Education Research in Turkey: Trends, Issues and Priority Areas
Yıldırım A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.38, sa.169, ss.175-191, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201318. Cyber Bullying @ Schools: What do Turkish Adolescents Think?
Topcu Ç., YILDIRIM A., Erdur-Baker Ö.
International Journal for the Advancement of Counselling
, cilt.35, sa.2, ss.139-151, 2013 (ESCI, Scopus)
2013
201319. ADAPTATION CHALLENGES OF NOVICE TEACHERS
ÖZTÜRK M., YILDIRIM A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.294-307, 2013 (SSCI, TRDizin)
2013
201320. Students Perceptions about Learning Environment of a Distance Course Based on Technology Acceptance Model A Descriptive Study
UZUN E., YILDIRIM A., ÖZDEN M. Y.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, ss.1033-1048, 2013 (TRDizin)
2012
201221. English as a Foreign Language Instructors Induction Early Practices of Language Teachers Teaching at Tertiary Level
ÖZTÜRK M., YILDIRIM A.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.3, ss.1-17, 2012 (TRDizin)
2012
201222. Transformation of Centralized Curriculum into Classroom Practice An Analysis of Teachers Experiences
KAYA E., ÇETİN P. S., YILDIRIM A.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.2, ss.103-113, 2012 (TRDizin)
2011
201123. Influence of Teacher Perceptions of Students on Teaching High School Biology
Akar E. O., YILDIRIM A.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.11, sa.44, ss.19-32, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201124. The role of extracurricular activities in active citizenship education
Keser F., Akar H., Yildirim A.
JOURNAL OF CURRICULUM STUDIES
, cilt.43, sa.6, ss.809-837, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201025. Voices of home and school on democracy and human rights education at the primary level: a case study
Gundogdu K., YILDIRIM A.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.11, sa.4, ss.525-532, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201026. Effect of Constructivist Learning on Student Achievement in Pre-service Teacher Education
Akar H., Yıldırım A.
NEW EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.21, ss.57-70, 2010 (SSCI, Scopus)
2009
200927. Change in teacher candidates' metaphorical images about classroom management in a social constructivist learning environment
Akar H., Yıldırım A.
TEACHING IN HIGHER EDUCATION
, cilt.14, ss.401-415, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200828. The Challenges of Internationalization from Foreign and Local Students' Perspectives: The Case of Management School
KONDAKÇI Y., VAN DEN BROECK H., Yildirim A.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.9, sa.4, ss.448-463, 2008 (SSCI, Scopus)
2007
200729. Düşük ve Yüksek Düzeyde Kontrolü Tercih Eden Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Davranışlarının Karşılaştırılması
TURANLI A. S., YILDIRIM A.
Eğitim ve Bilim , cilt.32, ss.100-116, 2007 (SSCI, TRDizin)
2006
200630. High school textbooks in Turkey from teachers' and students' perspectives: The case of history textbooks
Yildirim A.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.7, sa.2, ss.218-228, 2006 (SSCI, Scopus)
2004
200431. Multi dimensional change process in higher education A qualitative investigation of organizational change in public university in Turkey
KONDAKÇI Y., YILDIRIM A.
Mediterranean Journal of Educational Studies , cilt.9, ss.67-86, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200432. Student Assessment in High School Social Studies Courses in Turkey Teachers and Students Perceptions
YILDIRIM A.
International Review of Education
, cilt.50, ss.157-175, 2004 (Scopus)
2004
200433. Uzun Dönemli Öğretim Planlarına İlişkin Öğretmen Algıları
YILDIRIM A., GÜNDOĞDU K.
Eğitim ve Bilim , cilt.29, ss.11-19, 2004 (SSCI, TRDizin)
2004
200434. Multi dimensional change process in higher education A qualitative investigation of organizational change in a public university in Turkey
KONDAKÇI Y., YILDIRIM A.
Mediterranean Journal of Educational Studies , cilt.9, ss.67-86, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200335. Instructional planning in a centralized school system: Lessons of a study among primary school teachers in Turkey
Yıldırım A.
International Review of Education
, cilt.49, ss.525-543, 2003 (Scopus)
2002
200236. Sınıf Öğretmenlerinin Günlük Planlarla İlgili Algıları Öncelikler Sorunlar ve Öneriler
YILDIRIM A., ÖZTÜRK AKAR E.
İlköğretim Online , cilt.1, ss.17-64, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200137. A Qualitative Assessment of Curriculum Development Process at Secondary Vocational Schools in Turkey
YILDIRIM A., ŞİMŞEK H.
Journal of Career and Technical Education , cilt.18, ss.19-31, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200038. Vocational Schools in Turkey An Administrative and Organizational Analysis
ŞİMŞEK H., YILDIRIM A.
International Review of Education
, cilt.46, ss.327-342, 2000 (Scopus)
2000
200039. Öğrenme Stratejileri Kullanımının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi
SOMUNCUOĞLU Y., YILDIRIM A.
Eğitim ve Bilim , cilt.25, ss.57-64, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2000
200040. Applying Content Analysis to Qualitative Data An Example From a Case Study on School Based Instructional Supervision
Collıns A. B., Yıldırım A.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , cilt.25, ss.64-72, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2000
200041. Sınıfiçi Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının ve Öğrenme Ortamının bir Öğretmenin iki Değişik Sınıfında Gösterdiği Farklılıklar
TURANLI A. S., YILDIRIM A.
Eğitim ve Bilim , cilt.25, ss.26-31, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2000
200042. Dil Öğretim Sınıflarında Öğrencilerin Öğretmenlerinden Beklediği Sınıfı Yönetim Davranışları
TURANLI A. S., YILDIRIM A.
Eğitim ve Bilim , cilt.25, ss.22-28, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2000
200043. Özgün Metinlerin Oluşturmacı bir Yaklaşımla Okuma Becerilerini Geliştirme Amacıyla Kullanılması Dil Öğretiminde bir Uygulama
AKAR H., YILDIRIM A.
Eğitim ve Bilim , cilt.25, ss.65-72, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
1999
199944. Sources of self-identity among Turkish adolescents
GÜNERİ O., SÜMER Z., YILDIRIM A.
ADOLESCENCE
, cilt.34, sa.135, ss.535-546, 1999 (SSCI, Scopus)
1999
199945. Relationship between achievement goal orientations and use of learning strategies
Somuncuoglu Y., Yildirim A.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.92, ss.267-277, 1999 (SSCI, Scopus)
1999
199946. Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi
Yıldırım A.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , cilt.23, ss.7-17, 1999 (SSCI, Scopus, TRDizin)
1999
199947. Liselerde Sosyoloji Dersinin Öğretimi Üzerine Bir Çalışma
BALCI KARABOĞA F. A., YILDIRIM A.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.80-94, 1999 (ESCI, TRDizin)
1999
199948. Program Geliştirme Sürecinin Temel Bir Boyutu Olarak Program Deneme Bir Model Önerisi
YILDIRIM A.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.58-79, 1999 (ESCI, TRDizin)
1999
199949. Liselerdeki Felsefe Dersi Öğretiminin Değerlendirilmesi
ENGİN DEMİR C., YILDIRIM A.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.102-117, 1999 (ESCI, TRDizin)
1998
199850. Öğrenme Stratejileri Teorik Boyutları Araştırma Bulguları ve Uygulama için Ortaya Koyduğu Sonuçlar
SOMUNCUOĞLU Y., YILDIRIM A.
Eğitim ve Bilim , cilt.22, ss.31-39, 1998 (SSCI, Scopus, TRDizin)
1998
199851. Öğretmen Eğitiminde Eğitim Fakültesi Uygulama Okulu İşbirliği YÖK Dünya Bankası Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projesi Çerçevesinde Geliştirilen Bir Program
YILDIRIM A.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.140, ss.5-11, 1998 (Hakemli Dergi)
1997
199752. Gender role influences on Turkish adolescents' self-identity
Yildirim A.
ADOLESCENCE
, cilt.32, sa.125, ss.217-231, 1997 (SSCI, Scopus)
1997
199753. Lise Düzeyindeki Sosyal Bilim Ders Programlarının Öğretim Sürecine Katkısı ve Çeşitli Amaçlara Verdiği Önem Yönünden Değerlendirilmesi
Yıldırım A.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , cilt.21, ss.48-63, 1997 (SSCI, Scopus, TRDizin)
1997
199754. Ortaöğretimde Fen ve Matematik Öğretimi Problemleri ve Öğretmen Yetiştirmeye Yönelik Öneriler
DEMİRCİOĞLU H., BULUT S., YILDIRIM A.
Eğitim ve Bilim , cilt.21, ss.25-30, 1997 (SSCI, Scopus, TRDizin)
1997
199755. Teaching and Learning of Middle School Social Studies in Turkey An Analysis of Curriculum Implementation
YILDIRIM A.
Mediterranean Journal of Educational Studies , cilt.2, ss.63-84, 1997 (Hakemli Dergi)
1996
199656. Promoting Thinking Skills in the Classroom Teachers Attitudes and Their Implications
Yıldırım A.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.63-69, 1996 (ESCI, TRDizin)
1996
199657. Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar
Yıldırım A.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, ss.89-94, 1996 (Hakemli Dergi)
1994
199458. TEACHERS THEORETICAL ORIENTATIONS TOWARD TEACHING THINKING
Yıldırım A.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.88, ss.28-35, 1994 (SSCI, Scopus)
1994
199459. Relationship Between Teachers Theoretical Orientations Toward Teaching of Thinking and Their Activities in Classroom
Yıldırım A.
The Professional Educator , cilt.16, ss.17-25, 1994 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Pre-Service Math Teachers' Professional Identity Development Through Online Anticipatory Reflections
Ercan A. M., ÇAKIR N., Yıldırım A.
European Conference on Educational Research (ECER 2021), Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
20192. Intervention studies in teacher identity research in Turkey: We need more!
ÇAKIR N., Yıldırım A.
7th International Conference on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 09 Ekim 2019, ss.271-272, (Özet Bildiri)
2018
20183. Teaching in Higher Education: A Study of Good Teachers at University Level
Kaya S., Yıldırım A.
European Educational Research Association Conference (ECER), Bolzano, İtalya, 4 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20184. Teacher Educators’ Emotions: A Phenomenological Study of University Teachers’ Emotional Experiences
Calik B., Yıldırım A.
European Educational Research Association Conference (ECER), Bolzano, İtalya, 4 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20185. Relationships between Foreign Language Teachers’ Cognitions and Actions: Evidence from Instructors at Tertiary-level
Ozturk M., Yıldırım A.
ECER, Bolzano, İtalya, 4 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20186. Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Dağ G. G., Bugay Sökmez A., Yıldırım A.
27 International Educational Sciences Conference, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20187. Associations between EFL Learning environment Characteristics and Persistence in EFL Learning
Mutlu G., Yıldırım A.
27th International Educational Sciences Conference, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20188. The Development and Validation of a Persistence Scale in EFL Learning
Mutlu G., Yıldırım A.
27th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20189. The role of teacher beliefs in practice of teaching in preschool classrooms: A qualitative inquiry
Çobanoğlu R., Çapa Aydın Y., Yıldırım A.
American Educational Research Association Annual Conference, New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. Development and validation of teacher self-efficacy scale for early childhood education
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
International Congress on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. What predicts preschool teacher beliefs about developmentally appropriate and inappropriate practices?
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. What Difference Do Extra-Curricular Activities Make in EarthquakePreparedness Education? A Comparative Case Study of Two Schools
YILMAZ E., YILDIRIM A.
5th International Curriculum and Instruction Congress, Marmaris, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. EFL Learning Environment: A Theoretical Model Suggestion and Instrument Development
MUTLU G., YILDIRIM A.
INES II. International Academic Research Congress, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Quality in early childhood education: Insights from teachers
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
European Early Childhood Education Research Association Annual Conference, 29 Ağustos - 01 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. An Instructional Design Study of an Advanced EFL Speaking Course
MUTLU G., YILDIRIM A.
EERA-ECER 2017 COPENHAGEN: Reforming Education and the Imperative of Constant Change, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Qualitative Research Methods: Issues in Current and Future Educational Research
YILDIRIM A.
International Conference: West of the East and East of the West, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
201617. Development and Validation of Teacher Self Efficacy for Erly Childhood Education
ÇOBANOĞLU R., ÇAPA AYDIN Y., YILDIRIM A.
4th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI/EPOK-2016), Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. A Meta review of Research on Critical Thinking Skills and Dispositions of Turkish Pre service Teachers
YILDIRIM TAŞTI Ö. F., YILDIRIM A.
4th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI/EPOK-2016), Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Challenges of Using Qualitative Research in Education Principles and Practices
YILDIRIM A.
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016
2016
201620. John Dewey and the History of Teacher Education in Turkey
GÖKALP G., YILDIRIM A.
EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION CONFERENCE (ECER 2016), Dublin, İrlanda, 23 - 26 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. John Dewy and the History of Teacher Education in Turkey
GÖKALP G., YILDIRIM A.
European Council of Educational Research, 23 - 26 Ağustos 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. AN ANALYSIS OF FIELD PLACEMENT SCHOOLS IN TURKEY PRE SERVICE CLASSROOM TEACHERSPERCEPTIONS
Kasapoğlu K., Yıldırım A.
15th International Primary Teacher Education Conference, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201523. Facilitators and Distractors of Effective Learning Perceptions of Middle School Students Teachers and Parents
KASAPOĞLU K., YILDIRIM A.
2nd International Conference on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.430-431, (Özet Bildiri)
2015
201524. How Science is Communicated to Students Parents and Teachers Views on Students Science Information Sources
GELMEZ BURAKGAZİ S., YILDIRIM A.
European Science Education Research Association Conference, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. Classroom Management from the Eyes of Classroom Teachers in Turkey A Phenomenological Study
AKIN S., YILDIRIM A., GOODWIN L.
American Educational Research Association Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, ss.1-17, (Özet Bildiri)
2015
201526. Linking Inservice Education to Non native English Teachers Teaching Self Concept and Job Motivation
ŞAHİN İ., YILDIRIM A.
American Educational Research Association Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201427. Searching for Reality in Education Promises and Pitfalls of Qualitative Research
YILDIRIM A.
IASSR Conference, St Petersbugh, Rusya, 8 - 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201428. Cognitive Affective Social and Physical Effects of the Comprehensive Exam A Grounded Theory Study
GELMEZ BURAKGAZİ S., YILDIRIM A.
Scottish Educational Research Association (SERA) Annual Conference, Edinburgh, Birleşik Krallık, 10 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201429. Learning Science through Mass Media A Phenomenological Inquiry into Fourth and Fifth Graders Experiences
GELMEZ BURAKGAZİ S., YILDIRIM A.
American Educational Research Association Conference, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 11 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201430. Standardized Testing at Elemantary Schools in Turkey Perceptions of Students Teachers and Principals
YILDIRIM A.
American Educational Research Association Conference, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 11 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201431. Strengths and Weaknesses of a New Distance Course Design in Vocational Higher Education
UZUN E., ÖZDEN M. Y., YILDIRIM A.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Chesapeake, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Mart 2014, ss.483-489, (Tam Metin Bildiri)
2012
201232. Role of Extracurricular Activities in Improving Climate Friendly Attitudes and Behaviors: A Case Study
YILDIRIM Ö. F., AKAR H., YILDIRIM A.
ECER2012, Cadiz, İspanya, 8 - 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2001
200133. An analysis of ninth grade students misconceptions concerning photosynthesis and respiration in plants
ÇAPA Y., YILDIRIM A., ÖZDEN M. Y.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), St. Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Nisan 2001, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2015
20151. An Action Research on Design, Delivery, and Evaluation of a Distance Course in a Vocational Higher Education Institution
Uzun E., Özden M. Y., Yıldırım A.
Identification Evaluation and Perceptions of Distance Education Experts, G. Eby & T. Yuzer , Editör, IGI Publishing, Alabama, ss.138-166, 2015
2010
20102. Turkey: Innovation and Tradition
Şimşek H., Yıldırım A.
Balancing Change and Tradition in Global Education Reform, I. C. Rotberg, Editör, Rowman & Littlefield, Oxford, New-York, ss.153-187, 2010
2009
20093. Okulda Başarı için Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri
Yıldırım A., Doğanay A., Türkoğlu A.
Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009
2002
20024. Alternative Teacher Certification in Turkey: Problems and Issues
Yıldırım A., Ok A.
Teacher Education in the Euro Mediterennian Region Responding to the Challenges of Society in Transition, R. Sultana, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., New-York, ss.259-276, 2002
2001
20015. The Reform of Pre-service Teacher Education in Turkey
Şimşek H., Yıldırım A.
Challenge and Change in the Euro Mediterranean Region Case Studies in Educational Innovation, R. Sultana, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., New-York, ss.411-432, 2001
1999
19996. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11 baski: 1999-2018)
Yıldırım A., Simsek H.
Seçkin Yayıncılık, Ankara, 1999
Desteklenen Projeler
2017 - 2019
2017 - 2019Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIRIM A. (Yürütücü), GÜLMEZ G.
Kontrata Dayalı Araştırmalar
2013 - 2013
2013 - 2013DEVELOPMENT OF TEACHER PERFORMANCE ASSESSMENT SYSTEM FOR İZMİR TÜRK COLLEGE
YILDIRIM A.
2012 - 2012
2012 - 2012Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Aile Eğitimi Programları Araştırması
YILDIRIM A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBaskent Universitesi Egitim Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorEuropean Journal of Research on Education,
Editörler Kurulu Üyesi
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorCOMPARE
Danışma Kurul Üyesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorIhlara Egitim Arastirmalari Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorÜye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2018
Aralık 2018EISTA Conference
Diğer Dergiler
Kasım 2018
Kasım 2018Docenlik Dosyasi
Diğer Dergiler
Eylül 2018
Eylül 2018Egitim Programlari ve Ogretim Konferansi
Diğer Dergiler
Ağustos 2018
Ağustos 2018END Conference
Diğer Dergiler
Mayıs 2018
Mayıs 2018Docentlik Dosyasi
Diğer Dergiler
Nisan 2018
Nisan 2018Docentlik dosyasi
Diğer Dergiler
Nisan 2018
Nisan 2018COMPARE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2018
Mart 2018Yasadikca Egitim
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2018
Şubat 2018Profesorluk Dosyasi
Diğer Dergiler
Şubat 2018
Şubat 2018Yasadikca Egitim
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Nisan 2018
Nisan 2018TÜBİTAK Projesi
Nisan 2018
Nisan 2018TÜBİTAK Projesi
Nisan 2018
Nisan 2018TÜBİTAK Projesi
Nisan 2018
Nisan 2018TÜBİTAK Projesi
Nisan 2018
Nisan 2018TÜBİTAK Projesi
Nisan 2018
Nisan 2018TÜBİTAK Projesi
Mart 2018
Mart 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ödüller
Aralık 2017
Aralık 2017
A Mixed Methods Study of Teacher-Child Interaction Quality and Teacher Beliefs in Early Childhood Education
Mustafa Parlar Vakfi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
03 Mayıs 2018 - 05 Mayıs 2018
03 Mayıs 2018 - 05 Mayıs 2018Ustun Yeteneklilerin Egitimi Konferansi
Davetli Konuşmacı
Gaziantep-Türkiye
18 Nisan 2018 - 22 Nisan 2018
18 Nisan 2018 - 22 Nisan 201828th Educational Sciences Congress
Oturum Başkanı
Antalya-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Aralık 2018
Aralık 2018Egitimde Nitel Arastirmalarin Elestirel Analizi
Konferans
Gazi Üniversitesi-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 572
h-indeksi (WOS): 10
Jüri Üyelikleri
Mart-2018
Mart 2018