Impact of constructivist learning process on preservice teacher education students performance, retention, and attitudes


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Öğrenci: HANİFE AKAR

Danışman: ALİ YILDIRIM

Özet:

Bu çalışmanın amacı, öğretmen eğitimi programlarında yer alan Sınıf Yönetimi dersinde oluşturmacı öğrenme sürecinin öğrencinin erişi, kalıcılık ve tutumuna etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi (n = 144) Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, üçüncü sınıf Öğrencilerinden oluşmaktadır. Deney grubunda (n = 76) oluşturmacı, kontrol grubunda (n = 68) ise geleneksel öğrenme süreci uygulanmıştır. Bu çalışmada, deneysel ve durum çalışması desenleri birlikte kullanılmıştır. Veriler nitel ve nicel yöntemlerle toplanmıştır. Erişi ile ilgili sontest bulguları deney ve kontrol grubu arasında bir farkılık göstermemiştir. Buna karşılık, kalıcılık testinde deney grubu daha başarılı olmuştur. Öğrenciler sınıf yönetimi ile ilgili kontrol etme özelliği taşıyan kavramların yerine liderlik, bireysel farklılık ve öğrenmeye özen gösteren kavramları ön plana çıkarmaktadır.Deney grubundan elde edilen nitel sonuçlar bilginin kalıcılığının, yansıtma, eleştirel düşünce ve problem çözme içeren oluşturmacı etkinlikler aracılığıyla gerçekleştirilebildiğini göstermektedir. Aktif ve anlamlı öğrenme ortamı ile öğretim elemanlarının olumlu tutumunun, öğrenme sürecini olumlu etkilediği ortaya çıkmıştır. Ancak işbirlikli çalışmaların, yansıtıcı günlük ve grup çalışmalarının çok olması öğrenci motivasyonunu zaman zaman azaltmıştır. Dolayısıyla bunlar öğrencilerin derse karşı tutumlarını olumsuz etkilemiştir.