Eğitim Bilgileri
1978 - 1981
1978 - 1981Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1981
1981Doktora
Biçimlendirme Yetiştirmeye Dönük Değerlendirmenin Erişiye Etkisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
1974 - Devam Ediyor
1974 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2001 - 2010
2001 - 2010Dekan
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
1998 - 2001
1998 - 2001Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1992 - Devam Ediyor
1992 - Devam EdiyorProfessor
METU , Professor
1987 - 1992
1987 - 1992Associate Professor (Promotion)
METU , Associate Professor (Promotion)
1986 - 1987
1986 - 1987Associate Professor (Title)
METU , Associate Professor (Title)
1982 - 1987
1982 - 1987Assistant Professor
METU , Assistant Professor
1979 - 1982
1979 - 1982Instructor/Reader
METU , Instructor/Reader
1974 - 1979
1974 - 1979Assistant
METU , Assistant
Yönetilen Tezler
2022
2022Doktora
The effect of mathematics instruction based on flow theory principles enhanced with realistic mathematics education on students' achievement, retention, motivation and flow state
AKSU M. (Danışman)
Y.AY(Öğrenci)
2018
2018Doktora
The effect of flipped learning on pre-service teachers' achievement and perceptionsrelated to classroom environment
AKSU M. (Danışman)
M.ÖZÜDOĞRU(Öğrenci)
2018
2018Doktora
The effects of an online course designed on mobile technologies on the use of ict skills, attitudes and self-efficacy of efl instructors
AKSU M. (Danışman)
Ö.ZENGİN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Mobil teknolojiler üzerine dizayn edilmiş çevrimiçi kursun ingilizce öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarına ve öz yeterliliklerine etkileri.
AKSU M. (Danışman)
Ö.Zengin(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Developing a school based professional development program for improving technological skills and andragogical knowledge of teachers in private night high schools
AKSU M. (Danışman)
A.NUR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
The relationship between teacher reflection and teacher autonomy with respect to certain variables
AKSU M. (Danışman)
D.ŞAHİN(Öğrenci)
2016
2016Doktora
The perceptions of pre-service ELT teachers on different modes of peer feedback and its relation to teacher efficacy
AKSU M. (Danışman)
B.HATİCE(Öğrenci)
2016
2016Doktora
İngiliz dili eğitimi öğretmen adaylarının farklı biçimlerdeki akran dönütlerine yönelik algıları ve öğretmen yeterlikleri ile ilişkisi.
AKSU M. (Danışman)
B.Hatice(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Investigating the use of mobile-based vocabulary notebooks on students' vocabulary achievement in English language learning
AKSU M. (Danışman)
Ö.ZENGİN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Sınıf öğretmenlerinin sınıf-içi sosyal sorun çözme becerileri: benlik-belirleme kuramı temelli bir çalışma.
AKSU M. (Danışman)
J.Ulaş(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Investigation of pre service science teachers' perceptions related to pedagogical knowledge and pedagogical content knowledge
AKSU M. (Danışman)
F.GÜLER(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Attitudes and perceptions of Gendarmerie Non-commissioned Officers Vocational College students towards English instruction
AKSU M. (Danışman)
A.NUR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İngilizce öğreniminde mobil kelime defteri kullanarak öğrencilerin kelime başarılarının araştırılması.
AKSU M. (Danışman)
Ö.Zengin(Öğrenci)
2015
2015Doktora
In-class social problem solving abilities of classroom teachers: A self-determination theory based study
AKSU M. (Danışman)
J.ULAŞ(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Transfer system factors on training transfer with regard to trainee characteristics and contextual variables: A case of the Central Bank of the Republic of Turkey
AKSU M. (Danışman)
O.SİNAN(Öğrenci)
2011
2011Doktora
The effect of an instruction designed by cognitive load theory principles on 7th grade students' achievement in algebra topics and cognitive load
AKSU M. (Danışman)
A.TAKIR(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Perceptions of professional development at Bilkent University faculty academic English program
AKSU M. (Danışman)
P.ESMA(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Sixth grade students' conceptual and procedural knowledge and word problem solving skills in length, area, and volume measurement
AKSU M. (Danışman)
G.TAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
An examination of the relationship between content familiar texts derived from readers interest and reading performance of English language learners at university level
AKSU M. (Danışman)
N.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Okur ilgisine dayanan tanıdık içerikli metinler ile Üniversite düzeyindeki İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin okuma başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi.
AKSU M. (Danışman)
N.Öztürk(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Sixth, seventh and eighth grade teachers' conception of assessment
AKSU M. (Danışman)
E.VARDAR(Öğrenci)
2009
2009Doktora
The effects of cooperative learning on learning outcomes and reactions to training in an in-service training course
AKSU M. (Danışman)
S.GÖKMEN(Öğrenci)
2008
2008Doktora
The effects of computer-assisted instruction on the achievement, attitudes and retention of mathematics in 4th grade courses
AKSU M. (Danışman)
O.PİLLİ(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Effects of constructivist instruction on the achievement, attitude, science process skills and retention in science teaching methods ii course
AKSU M. (Danışman)
İ.ÖNAL(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Bilgisayar destekli öğretimin 4.sınıf matematik dersindeki başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi.
AKSU M. (Danışman)
O.Pilli(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
A study on the impact of authentic materials on EFL students` achievement, retention and opinions regarding two grammer units at high school level
AKSU M. (Danışman)
H.DEMİRCAN(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Beyaz Rusya Minsk Devlet Dilbilim Üniversitesi yabancılar için Türkçe dil eğitimi programının değerlendirilmesi üzerine bir alan çalışması
AKSU M. (Danışman)
Ü.Yıldız(Öğrenci)
2004
2004Doktora
The effects of students' entering characteristics and classroom environment experiences on their language learning outcomes in an efl setting in Turkey
AKSU M. (Danışman)
E.ERTUĞRUL(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Evaluation of the Turkish language teaching program for foreigners at Minks State Linguistic University in Belarus: A case study
AKSU M. (Danışman)
Ü.YILDIZ(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Anadolu öğretmen liselerinin amacına hizmet etme yeterliliği
AKSU M. (Danışman)
S.Tican(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Otantik materyallerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise düzeyindeki öğrencilerin iki dilbilgisi konusundaki başarı, hatırlama ve görüşleri üzerindeki etkisi.
AKSU M. (Danışman)
H.Demircan(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Effectiveness of Anatolian Teacher High School in terms of serving their intended purpose
AKSU M. (Danışman)
S.TİCAN(Öğrenci)
2003
2003Doktora
Türkiye'de sanki hastalık tanısının toplumsal inşası: Klinisyenlerin tanı koyma pratiği hastaların özne duruşlarından seslendiren anlatılar
AKSU M. (Danışman)
S.Usubütün(Öğrenci)
2003
2003Doktora
An investigation on constructivist classroom characteristics in ELT methodology II course
AKSU M. (Danışman)
F.KESAL(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
How students multiple intelligences differ in terms of grade level and gender
AKSU M. (Danışman)
D.GÖĞEBAKAN(Öğrenci)
2003
2003Doktora
İngilizce öğretmenliği özel öğretim yöntemleri II derslerindeki oluşturmacı sınıf özelliklerinin araştırılması
AKSU M. (Danışman)
F.Kesal(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
ÖDTÜ mühendislik öğrencilerinin öğrenme stillerine yönelik betimleyici bir çalışma
AKSU M. (Danışman)
B.Arslan(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
A Descriptive study on learning styles of the engineering students at Metu
AKSU M. (Danışman)
B.ARSLAN(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
A comparison of controlled writing approach, free writing approach and an integrated approach with respect to proficiency in writing at the department of basic English, METU
AKSU M. (Danışman)
G.Baskan(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
A Comparison of controlled writing approach, free writing approach and an approach with respect to proficiency of writing at the department of basic English, METU
AKSU M. (Danışman)
G.BASKAN(Öğrenci)
2001
2001Doktora
A study on the evaluation of tourism and hotel management program at Başkent University in terms of total quality management principles
AKSU M. (Danışman)
F.MIZIKACI(Öğrenci)
2000
2000Doktora
A study on the relationships between self-concept, study skills, and achievement in foreign language learning at university level
AKSU M. (Danışman)
S.Karabınar(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
A needs assessment study to design an in-service training program for a research institute employees
AKSU M. (Danışman)
N.Çakırokkalı(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
A Needs assessment study to desing an in sercice training program for a research institute employees
AKSU M. (Danışman)
N.ÇAKIROKKALI(Öğrenci)
2000
2000Doktora
A Study on the relationships between self-concept, study skills, and academic achievement at university level
AKSU M. (Danışman)
S.KARABINAR(Öğrenci)
1999
1999Doktora
Evaluating the English language curriculum at aprivate school in Ankara: A case study
AKSU M. (Danışman)
H.ESİN(Öğrenci)
1998
1998Doktora
A Study of curriculum development for the front office on the job training of Ministry of Tourism
AKSU M. (Danışman)
Ş.ODABAŞI(Öğrenci)
1998
1998Doktora
Determining and overcoming preservice elementary teachers misconceptions in interpreting and applying decimals
AKSU M. (Danışman)
O.CANKOY(Öğrenci)
1998
1998Doktora
A Study of curriculum development for the front office on-the-job training of ministry of tourism.
AKSU M. (Danışman)
Ş.Odabaşı(Öğrenci)
1998
1998Doktora
Evaluation of physical education teacher education program at Middle East Technical University
AKSU M. (Danışman)
Ş.ÇİÇEK(Öğrenci)
1997
1997Doktora
A Qualitative study on identifying the perceptions of the students, parents' advisors, school counselors about their interaction in the credit system at secondary school level
AKSU M. (Danışman)
D.Demirbulak(Öğrenci)
1997
1997Doktora
The Effects of different cooperative learning methods on achieevement and retention of preservice secondary school teachers
AKSU M. (Danışman)
R.ÖZKILIÇ(Öğrenci)
1997
1997Doktora
The Effect of a reading course on developing reading comprehension of intermediate level students at Bilkent University school of english language
AKSU M. (Danışman)
A.Nihat(Öğrenci)
1997
1997Doktora
A qualitative study on identifying the perceptions of the students, parents, advisors, school counselors about their interaction in the credit systems at secondary school level
AKSU M. (Danışman)
D.DEMİRBULAK(Öğrenci)
1997
1997Doktora
The effects of different cooperative learning methods on achievement and retention of preservice secondary school teachers.
AKSU M. (Danışman)
R.Özkılıç(Öğrenci)
1997
1997Doktora
The Effect of a reading comprehension of intermediate level students of Bilkent University School of English Language
AKSU M. (Danışman)
A.NİHAT(Öğrenci)
1996
1996Doktora
A case study on evaluating "the certificate for overseas teachers of english" curriculum at Bilkent University.
AKSU M. (Danışman)
A.Daloğlu(Öğrenci)
1996
1996Doktora
A Case study on evaluating the certifacate for overseas teachers of English curriculum at Bilkent University
AKSU M. (Danışman)
A.DALOĞLU(Öğrenci)
1993
1993Yüksek Lisans
The effects of information technology on the market effiçiency of Turkish Securities Markets.
AKSU M. (Danışman)
A.Levent(Öğrenci)
1993
1993Yüksek Lisans
The Difference between cooperative learning method and traditional method in terms of students academic achievement in educational sociology course at higher educational level
AKSU M. (Danışman)
L.ERDEM(Öğrenci)
1993
1993Yüksek Lisans
The difference between cooperative learning method and traditional method in terms of students' academic achievement in Educational Sociolgy course at higher educational level.
AKSU M. (Danışman)
L.Erdem(Öğrenci)
1992
1992Yüksek Lisans
The Social studies teachers perception of social studies goals and their colleauges
AKSU M. (Danışman)
R.ÖZKILIÇ(Öğrenci)
1992
1992Yüksek Lisans
The social studies teachers' perception of social studies goals and their colleauges.
AKSU M. (Danışman)
R.Özkılıç(Öğrenci)
1991
1991Doktora
A Study on the effectiveness of different teaching methods and mathematics achievement levels on achievement, retention, and attitude toward mathematics and selected topic
AKSU M. (Danışman)
H.YAVUZ(Öğrenci)
1991
1991Yüksek Lisans
A study on the roles and functions of the elementary school counselor as perceived by parents and teachers
AKSU M. (Danışman)
C.Engin(Öğrenci)
1991
1991Yüksek Lisans
A Study on the roles and functions of the elementary school counselor as perceiued by parents and teachers
AKSU M. (Danışman)
C.ENGİN(Öğrenci)
1990
1990Doktora
Assessment and analysis of prospective mathematics teachers mathematical problem-solving skills for selected variables of math-ability. Reading comprehension and attitudes toward mathematics
AKSU M. (Danışman)
M.SAYGI(Öğrenci)
1990
1990Yüksek Lisans
Assesment of a junior high school basic programming course with respect to achievement, attitudes, and the opinions of people involved in various degrees at Arı Lycee
AKSU M. (Danışman)
S.Tartıcıoğlu(Öğrenci)
1990
1990Doktora
Assessment and analysis of prospective mathematics teachers mathematical problem-solving skills for selected variables of math-ability, reading comprehension and attitudes toward mathematics
AKSU M. (Danışman)
M.Saygı(Öğrenci)
1990
1990Yüksek Lisans
Assessment of a junior high school basic programming course with respect to achievement, attitudes, and the opinions of people involved in various degrees at ari lycee
AKSU M. (Danışman)
S.TARTICIOĞLU(Öğrenci)
1989
1989Yüksek Lisans
Relationships of attitude toward biology classroom environment, attitude toward biology and achievement in biology, among ninth and eleventh grade greek students
AKSU M. (Danışman)
İ.MOUTZOURİ(Öğrenci)
1989
1989Yüksek Lisans
The relationship between computer attitude, mathematics attitude and knowledge about computer of prospective mathematics teachers at METU by grade level and sex
AKSU M. (Danışman)
G.ÇALIKOĞLU(Öğrenci)
1989
1989Yüksek Lisans
Difference between traditional method and mathematics laboratory instruction in terms of achievement related to a probability unit
AKSU M. (Danışman)
O.CANKOY(Öğrenci)
1988
1988Yüksek Lisans
The relationship between mathematics self-concept and some related characteristics of mathematics education Turkish freshman at METU
AKSU M. (Danışman)
S.Bulut(Öğrenci)
1988
1988Yüksek Lisans
The Relationship between mathematics self.concept and some related charateristics of mathematics education Turkish freshmen at METU
AKSU M. (Danışman)
S.BULUT(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (1)
Scopus (10)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)
2021
20211. Öğretmen Adaylarının Eğitim Görüşlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
KİRAZ E., ENGİN DEMİR C., AKSU M., DALOĞLU A., YILDIRIM İ. S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , sa.9, ss.526-540, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
20202. Pre-service teachers' achievement and perceptions of the classroom environment in flipped learning and traditional instruction classes
ÖZÜDOĞRU M., AKSU M.
AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.36, sa.4, ss.27-43, 2020 (SSCI, Scopus)
2018
20183. Blended learning at pre-service teacher education in Turkey: A systematic review
ATMACASOY A., AKSU M.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.23, sa.6, ss.2399-2422, 2018 (ESCI, Scopus)
2017
20174. A Review Study on the Integration of Technology into Foreign Language Education in Turkey
ZENGİN Ö., AKSU M.
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences , cilt.50, sa.2, ss.79-104, 2017 (TRDizin)
2016
20165. A Study on Sixth Grade Students' Misconceptions and Errors in Spatial Measurement: Length, Area, and Volume
TAN ŞİŞMAN G., AKSU M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.14, sa.7, ss.1293-1319, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
20156. Geleceğin Öğretmenlerinin Demografik Sosyokültürel Özelilkleri ve Eğitim Görüşleri
AKSU M.
Türkiye Özel Okullar Derneği Dergisi , cilt.8, sa.33, ss.8-10, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
20157. The Relationship between Cognitive Distortions and Forgiveness in Romantic Relationships
AKSU M.
International Journal of Human Sciences , cilt.12, sa.1, ss.1338-1349, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
20138. The effects of computer-assisted instruction on the achievement, attitudes and retention of fourth grade mathematics students in North Cyprus
Pilli O., AKSU M.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.62, ss.62-71, 2013 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2012
20129. Sixth Grade Students' Performance on Length, Area, and Volume Measurement
Sisman G. T., AKSU M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.166, ss.141-154, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201210. THE LENGTH MEASUREMENT IN THE TURKISH MATHEMATICS CURRICULUM: ITS POTENTIAL TO CONTRIBUTE TO STUDENTS' LEARNING
Tan-Sisman G., AKSU M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.10, sa.2, ss.363-385, 2012 (SSCI, Scopus)
2010
201011. Investigating Educational Views of Prospective Teachers According to Different Variables
DALOĞLU A., KİRAZ E., ENGİN DEMİR C., AKSU M., YILDIRIM İ. S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.9, sa.2, ss.526-540, 2010 (TRDizin)
2010
201012. Who are the future teachers in Turkey? Characteristics of entering student teachers
AKSU M., Demir C. E., DALOĞLU A., Yildirim S., Kiraz E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
, cilt.30, sa.1, ss.91-101, 2010 (SSCI, Scopus)
2006
200613. Students' preferences on web-based instruction: linear or non-linear
CAGILTAY N. E., Yildirim S., Aksu M.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.9, sa.3, ss.122-136, 2006 (SSCI, Scopus)
2002
200214. Students Beliefs about Mathematics A Descriptive Study
AKSU M., ENGİN DEMİR C., SÜMER Z.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , cilt.27, ss.72-77, 2002 (SSCI, TRDizin)
2000
200015. Does Fulbright Make a Difference: The Turkish Perspective
ENGİN DEMİR C., AKSU M.
The Journal of Studies in International Education , cilt.4, sa.1, ss.103-111, 2000 (Hakemli Dergi)
1985
198516. Matematik Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı
AKSU M.
Eğitim ve Bilim , sa.54, ss.12-26, 1985 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Blended learning at pre-service teacher education in Turkey: A systematic review
ATMACASOY A., AKSU M.
5th International Curriculum and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20172. Preservice Science Teachers Perceptions related to their Pedagogical knowledge
AKSU M., GÜLER F.
ECER 2017, İsveç, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2016
20163. Perceptions of Students Graduates and Instructors on a Graduate Program
Yıldırım Taştı Ö. F., YILMAZ E., ENGİN DEMİR C., AKSU M.
EPÖDER -ICCI EPOK 2016, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
20164. The Relationship between Pre Service Teachers Epistemological Beliefs and Their Views on Critical Pedagogy
YILMAZ E., AKSU M.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAERTeaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
20155. Evaluating of Human Resource Development Education Graduate Program The METU Case
AKSU M., ENGİN DEMİR C., YILMAZ E., YILDIRIM Ö. F.
London International Conference on Education, 9 - 11 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
20156. Changing Higher Education Challenges for Curriculum and Instruction
AKSU M.
The Third International Conference on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015
2014
20147. Development of Teacher Autonomy Scale for Turkish Teachers
Ulas J., AKSU M.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.344-349, (Tam Metin Bildiri)
2012
20128. Seventh grade students' understanding of linear measurement: what has been learned about linear measurement in seven years of schooling process?
Sisman G. T., AKSU M.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1905-1909, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2015 - 2016
2015 - 2016Eğitimde İnsan Kaynaklarını Geliştirme Programının Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ENGİN C. (Yürütücü), AKSU M., YILDIRIM TAŞTI Ö. F., YILMAZ E.