Akademik Unvanlar
-
2012 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2015 - 2019 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
-
2019 - 2020 Senior Researcher
IT Faculty, University of Gothenburg, Sweden
-
2013 - 2013 Senior Researcher
Indiana University, Bloomington, IN, USA
-
2008 - 2009 Senior Researcher
Indiana University, Bloomington, IN, USA
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
A case study of online community of practice for teacher professional development on technology integration as cognitive tools in mathematics teaching
YILDIRIM Z. (Danışman)
D.ÇOLPAN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
The effect of regulation scaffolds on online formative peer assessment activities: A mixed methods study
Yildirim Z. (Danışman)
E.ALEMDAĞ(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Investigation of factors influencing problematic internet use, and development of the application "hep" to regulate university students' problematic internet use
Yildirim Z. (Danışman)
S.CANER(Öğrenci), Doktora, 2021 -
A design-based research on shared metacognition through the community of inquiry framework in online collaborative learning environments
Yildirim Z. (Danışman)
A.HATUN(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Design of collaborative problem-solving activities with educational robots for middle school students
Yildirim Z. (Danışman)
M.GÜLEÇ(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Yedinci sınıf öğrencilerinin işbirlikli öğrenme sırasında ve sonrasında üstbilişsel süreçlerinin incelenmesi: bilim merkezi bağlamında çoklu yöntem çalışması
Yildirim Z. (Danışman)
-
Hareket tabanlı 3 boyutlu sanal spor platformunun teknoloji kabul modeli kapsamında değerlendirmesi.
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
K-12 düzeyinde hikaye anlatımı çalışmalarının meta-sentezi.
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Influential factors on faculty performance in distance education
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Investigating the effects of digital storytelling use in sixth-grade science course: A mixed method research study
YILDIRIM Z. (Danışman)
M.ÇİÇEK(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Exploring the effect of using different emotional design approaches on positive emotion, mental effort and learning achievement: A multimedia study
YILDIRIM Z. (Danışman)
A.MURAT(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Investigation of community of inquiry framework in regard to self-regulation, metacognition, and motivation
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Pre-service teachers' opinions, self-efficacy beliefs and state anxiety in relation to educational podcasting
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Current situation, usage, management and integration of the smart classroom technologies within the scope of fatih project: A multiple case study
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Investigation of pre-service teachers' mobile learning readiness levels and mobile learning acceptance levels
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Çalışanların iş yerinde öğrenme deneyimi üzerine bir nitel çalışma : bir finans kurumu örneği
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
The experiences of gamer and non-gamer mining engineering students in playing simulation game for educational purposes: A phenomenological study
Yıldırım Z. (Danışman), Çağıltay K. (Eş Danışman)
-
A qualitative inquiry of employees' workplace learning experience: A case of a financial organization
YILDIRIM Z. (Danışman)
E.ÜLGEN(Öğrenci), Doktora, 2014 -
THE INVESTIGATION OF USABILITY ISSUES OF FACULTY DEVELOPMENT PROGRAM (FDP) INFORMATION PORTAL
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Near and far transfer of learning in mathematics lesson designed based on cognitive load theory principles: A case study
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Utilization of learning objects in social studies lesson: Achievement, attitude and engagement
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Social networking sites utilization for teaching and learning
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Effects of a web-based internet search scaffolding tool on metacognitive skills improvement of students with different goal orientations
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
The effects of cognitive load in learning from goal based scenario designed multimedia learning environment for learners having different working memory capacities
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Secondary school english teachers' technology perceptions and issues related with their technology integration processes: A qualitative study
Yıldırım Z. (Eş Danışman), Daloğlu A. (Eş Danışman)
E.TOP(Öğrenci), Doktora, 2007 -
Ortaöğretim İngilizce öğretmenlerinin teknoloji algıları ve teknolojiyi bütünleştirme süreçleri ile ilgili konular: nitel bir çalışma.
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Contributing factors to satisfaction in an online certificate program: A case study
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
The current status of information and communication technologies integration into schools of teacher education and K-12 in Turkey
Yıldırım Z. (Danışman), Yıldırım İ. S. (Eş Danışman)
Y.GÖKTAŞ(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Effectiveness of hybrid instruction on certain cognitive and affective learning outcomes in a computer networks course
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Participants' perceptions about online information technologies certificate pragram: A case study
YILDIRIM Z. (Danışman)
E.YÜKSELTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Çevrim içi bilgi teknolojileri sertifika programı hakkında katılımcıların algıları: bir durum çalışması
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Bilgisayar destekli iletişim aracılığıyla proje tabanlı işbirliğine dayalı öğrenmeye ilişkin öğrencilerin tatmini, sosyal olarak kendini gösterme algıları ve tutumları: bir durum çalışması
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Communication behaviors and trust in collaborative online teams
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Learners' satisfaction, social presence and attitude in a project based collaborative learning through computer mediated communication: A case study
YILDIRIM Z. (Danışman)
B.ÖRENTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Evaluation of computer education and instructional technology programs: Students' and faculty members' perception
YILDIRIM Z. (Danışman)
P.ONAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
A comparative study between the European Union countries' and Turkey's education systems regarding the integration of information and communication technologies
YILDIRIM Z. (Danışman)
Y.GÖKTAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Evaluation of preservice foreign language teachers' perceptions about their technology competencies
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Learners' perceptions of a web enhanced course
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
The effectiveness of instructional multimedia integrated with audio playback rate control tool on eighth grade students' achievements and attitudes
YILDIRIM Z. (Danışman)
M.SARAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Effectiveness of a web-based tutorial on computer literacy for pre-service teachers: A case study
Özden M. Y., Yıldırım Z. (Eş Danışman)
L.BAYRAM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
An evaluation the improvement of the CTP 108 programming for business course features in terms of students' perspectives.
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Comparison of algorithmic and heuristic approaches in a computer-programming course in terms of their effect on archievement and attitudes
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
Exploring students' perceptions about problem based online learning environment : a case study.
YILDIRIM Z. (Danışman)
-
An Evaluation for the improvement of the CTP108 programming for business course features in terms of students' perspectives
YILDIRIM Z. (Danışman)
B.ÖZGÜR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Exploring students' perceptions about problem-based online learning environment: A case study
Yıldırım Z. (Danışman), Yıldırım İ. S. (Eş Danışman)
S.ENGİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Comparison of algorithmic and heuristic approaches in a computer programming course in terms of their effect on achievement and attitudes
YILDIRIM Z. (Danışman)
U.TÜRKARSLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002