Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2003
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Burcu Örentürk
Danışman: ZAHİDE YILDIRIM
Özet:Bu çalışma ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin Bilgisayar Destekli İletişim araçları aracılığıyla proje tabanlı işbirliğine dayalı öğrenme deneyimlerini incelemektedir. Çalışmanın amacı bilgisayar destekli iletişim araçlarının işbirliğine dayalı ortamlarda kullanımının 5. sınıf öğrencilerinin bilgisayara karşı tutumlarına olan etkisini, sözkonusu öğrenme deneyimleri ile ilgili tatmin düzeylerini, öğrencilerin sosyal olarak kendini gösterme algıları ile bu algıların tatmin ile ilişkisini araştırmaktır. Bu çalışmanın örneklemini Ankara ve Niğde’de bulunan iki özel okuldaki 36 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler uygunluk ve amaca dayalı örnekleme yöntemleri kullanılarak seçilmişlerdir. Çalışmanın başında öğrencilere bilgisayara karşı olan tutumlarını ölçmek amacıyla Bilgisayar Tutum Ölçeği verilmiştir. v Çalışmanın sonunda aynı Bilgisayar Tutum Ölçeği, tatmin ölçeği ve sosyal olarak kendini gösterme ölçekleri uygulanmıştır. Sonuçlar öğrencilerin bilgisayara karşı olan tutumlarının çalışmanın başından sonuna değişmediğini ve Bilgisayar Destekli İletişim araçları aracılığıyla proje tabanlı işbirliğine dayalı öğrenme ilişkin tutumlarının olumlu olduğunu göstermiştir.. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun Bilgisayar Destekli İletişim araçları aracılığıyla proje tabanlı işbirliğine dayalı öğrenme deneyimlerinden tatmin oldukları görülmektedir.. Öğrencilerin sosyal olarak kendini göstermeye ilişkin algıları düşük çıkmış, ancak öğrenciler proje süresince başarılı çevrimiçi topluluklar oluşturmuşlardır. Ayrıca sonuçlar sosyal olarak kendini gösterme ile tatmin arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir.