Eğitim Bilgileri
2000 - 2006
2000 - 2006Doktora
University of Florida, Curriculum And Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
1996 - 1998
1996 - 1998Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
A case study of faculty support in the distance English language teacher education program at Anadolu University in Turkey
University Of Florida, Curriculum And Instruction
1998
1998Yüksek Lisans
Evaluation of BASE 2, an intermediate textbook for teaching English at Bilkent University: A case study
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
1999
1999Diploma in Teacher Training
Mesleki Eğitim
Bilkent University
1996
1996Cambridge University Certificate for Overseas Teachers of English
Mesleki Eğitim
Bilkent University
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Bilim, Teknoloji ve Toplum
Eğitim
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Yabancı Diller Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2015 - 2023
2015 - 2023Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2011 - 2015
2011 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2006 - 2011
2006 - 2011Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2000 - 2006
2000 - 2006Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
1996 - 2000
1996 - 2000Okutman
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Uygulamalı Yabancı Diller Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorYDEB Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorODTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2024 - 2024
2024 - 2024Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2024 - 2024
2024 - 2024ODTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2022 - 2022
2022 - 2022METU Distance Education Application and Research Center Advisory Board Member
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2021 - 2021
2021 - 2021ODTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2021 - 2021
2021 - 2021Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2021 - 2021
2021 - 2021Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2020 - 2020
2020 - 2020ODTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2020 - 2020
2020 - 2020Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2020 - 2020
2020 - 2020Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2019 - 2019
2019 - 2019Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2018 - 2018
2018 - 2018Topluma Hizmet Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2014 - 2014
2014 - 2014ELT Doktora, Yükseklisans Program Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2009 - 2014
2009 - 2014Teknik ve Teknoloji Grubu Koordinatorü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2009 - 2009
2009 - 2009Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2018 - 2018
2018 - 2018Danışman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Danışman
2018 - 2018
2018 - 2018Editör
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Editör
2018 - 2018
2018 - 2018Editör
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Editör
2017 - 2017
2017 - 2017Danışman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Danışman
2017 - 2017
2017 - 2017Editör
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Editör
2017 - 2017
2017 - 2017Danışman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Danışman
2013 - 2014
2013 - 2014Program Oluşturma Koordinatör, Editör ve Yazar
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Program Oluşturma Koordinatör, Editör ve Yazar
2001 - 2004
2001 - 2004Assistant
University of Florida, Assistant
2000 - 2001
2000 - 2001Instructor/Reader
English Language Institute, University of Florida, Instructor/Reader
2000 - 2000
2000 - 2000Textbook Designer
Bilkent University, Textbook Designer
1998 - 2000
1998 - 2000Teacher Trainer
Bilkent University, Teacher Trainer
1996 - 2000
1996 - 2000Instructor/Reader
Bilkent University, Instructor/Reader
Verdiği Dersler
Lisans
PRACTICE TEACHING Section 10
INTRODUCTION TO ELT: APPROACHES AND METHODS
ELT METHODOLOGY I Section 1
ELT METHODOLOGY I Section 2
ELT METHODOLOGY II Section 4
ELT METHODOLOGY I Section 1
ELT METHODOLOGY II Section 3
ELT METHODOLOGY II Section 2
PRACTICE TEACHING Section 6
ELT MATERIALS DEVELOPMENT AND ADAPTATION
ELT METHODOLOGY I Section 3
ELT METHODOLOGY I Section 4
ELT METHODOLOGY II Section 1
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
INVESTIGATING THE ROLE OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT UNITS IN SELF-REPORTED AI-TPACK OF EFL INSTRUCTORS
Savaş P. (Danışman)
S.TETİK(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
AI vs human: A quasi-experimental study on ChatGPT and teacher feedback for English as a foreign language young learners' writings
Savaş P. (Danışman)
S.TÜRKOĞLU(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Integrating artificial intelligence into english as a foreign language young learner clasrooms: Investigation of teachers' perspectives
Savaş P. (Danışman)
R.ÖZKAN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
AN INVESTIGATION OF PREPARATORY SCHOOL EFL TEACHERS'PERCEPTIONS AND EXPERIENCES REGARDING EXTRAMURAL ENGLISHACTIVITIES
Savaş P. (Danışman)
N.MANGIT(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Types of Online Reflection and Dialogic Feedback Practices regarding Pre-service EFL Teachers' Online Synchronous Microteaching Experiences
Savaş P. (Danışman)
E.KARAKUŞ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Teaching 21st century skills in EFL classrooms: An investigation of teacher, student and institutional perceptions on the instructional practices of the 4C skills
Savaş P. (Danışman)
F.KAPKIR(Öğrenci)
2024
2024Doktora
The development of listening and speaking skills in EFL via an artificially intelligent chatbot application: A quasi-experimental design study
Savaş P. (Danışman)
F.ŞEYMA(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Perceptions of In-service EFL teachers and testing and evaluation specialists on Mobile Assisted Language Learning Assessment: A qualitative case study
Savaş P. (Danışman)
G.OKTAY(Öğrenci)
2023
2023Doktora
The Effects of Genre and Mode in Computer Games for English Language Learning
Savaş P. (Danışman)
M.EMRE(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Tertiary level English language instructors' experiences of online education during the Covid-19 pandemic and their suggestions for in-service and pre-service English teachers
Savaş P. (Danışman)
Ş.KIYAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
The conceptualizations of "The self and the other" of EFL teachers and their refugee students" in the time of the Covid-19 pandemic
Savaş P. (Danışman)
K.ÖRSDEMİR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Investigating the in-service teacher training and professional development needs of instructors in higher education English language schools
Savaş P. (Danışman)
S.TURAN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
An investigation of professional identity development across student, novice and experienced EFL teachers: Their expectations and fears for the future
Savaş P. (Danışman)
G.ERDEM(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
THE EFFECT OF SCRATCH ON CHILDREN'S ENGLISH LANGUAGE AND COGNITIVE DEVELOPMENT
Özge D., Savaş P. (Eş Danışman)
N.BAHAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
EFL instructors' perceptions about teaching, social, and cognitive presences in online EFL classes after the outbreak of the Covid-19
Savaş P. (Danışman)
H.FEYZA(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Professional identity development of EFL teachers working at rural schools in Turkey
Savaş P. (Danışman)
M.ŞAHİN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Pre-service efl teachers' perceptions and self-efficacy of augmented reality technology: A mixed-method study
Savaş P. (Danışman)
A.OKUMUŞ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Examining in-service English language teachers' professional needs: Towards an online teacher training program
Savaş P. (Danışman)
B.ÇİÇEK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
A post-use evaluation of an efl coursebook from the perspectives of preparatory school students and instructors: A mixed methods study
Savaş P. (Danışman)
Ö.ÖZ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
In-service efl teacher's research experiences in an online professional learning community: A qualitative multiple case study
Savaş P. (Danışman)
N.KARAKAYA(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Türkiye bağlamında hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin öğretmenlik programlarına alımı ve İngilizce öğretmenlerinin atanmaları üzerine bir çalışma.
SAVAŞ P. (Danışman)
P.Erdoğan(Öğrenci)
2019
2019Doktora
A study on pre-service EFL teachers' admission into teaching programs and efl teachers' recruitment in Turkish context
Savaş P. (Danışman)
P.ERDOĞAN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Meslek içi İngilizce öğretmenlerinin mesleki çevrimiçi bir grupta araştırma deneymleri: nitel çoklu vaka incelemesi
SAVAŞ P. (Danışman)
N.Karakaya(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
What makes an EFL textbook effective?: Learner perceptions about characteristics of effective EFL textbooks
Savaş P. (Danışman)
M.HOPA(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Intercultural competence in the eyes of state school efl teachers in turkey and a suggested in-service training module
Savaş P. (Danışman)
N.GEDİK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Pre-service efl teachers' current practices and perceptions of mobile assisted language learning
Savaş P. (Danışman)
S.ÖZGE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The use of CALL to foster learner autonomy in EFL: A quasi-experimental study
Savaş P. (Danışman)
Z.KIZMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İngilizce öğretmen adaylarının mobil destekli dil öğrenme pratikleri ve mobil destekli dil öğrenmeye ilişkin algıları.
SAVAŞ P. (Danışman)
S.Özge(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Flipped vocabulary learning among turkish learners of english as a foreign language: A sequential explanatory mixed method study
Savaş P. (Danışman)
C.ÖZKAL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Types of questions posed by efl teacher candidates and their potential role in fostering communication in language classrooms
SAVAŞ P. (Danışman)
E.KARAKUŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
The use of multiplayer online computer games in developing efl skills
SAVAŞ P. (Danışman)
M.EMRE(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
EFL student and instructor perceptions of pair and group work speaking activities: A case study at a state university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
İ.NUR(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Investigating the effectiveness of a mobile device supported learning environment on English preparatory school students' vocabulary acquisiton
SAVAŞ P. (Eş Danışman), DELİALİOĞLU Ö.
Ş.Bakay(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
The perceptions of efl instructors and administrators on teacher autonomy: A case study
SAVAŞ P. (Danışman)
T.YILDIRIM(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Bir mobil destekli öğrenme ortamının ingilizce hazırlık öğrencilerinin kelime bilgisi edinimine etkisinin incelenmesi.
DELİALİOĞLU Ö. (Eş Danışman), SAVAŞ P. (Eş Danışman)
Ş.Bakay(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
In-service english teachers' use of information and communication technology for self-directed professional development
SAVAŞ P. (Danışman)
G.ERDEM(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Expectations, experiences, and suggestions of newly-hired EFL instructors: A mixed-methods study at a foundation university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
P.KURTOĞLU(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Yabancı diller eğitimi bölümü öğrencilerinin işbirlikli öğrenme hakkındaki görüşleri.
SAVAŞ P. (Danışman)
E.Çakmak(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İşe yeni başlamış ingilizce okutmanlarının beklentileri, tecrübeleri ve önerileri: Türkiye’deki özel bir üniversitede karma yöntem çalışması.
SAVAŞ P. (Danışman)
P.Kurtoğlu(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Perceptions of EFL pre-service teachers about cooperative learning: A case study in a state university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
E.AKPOLAT(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Qualities of effective EFL teachers at higher education level: Student and teacher perspectives
SAVAŞ P. (Danışman)
E.ATA(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Authenticity via instructional technology in EFL classes at a private university in Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
N.GEDİK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İngilizce öğretmenlerinin bir mesleki gelişim aracı olarak öğretmen tarafından yapılan araştırmalara karşı görüşlerinin nitel durum incelemesi.
SAVAŞ P. (Danışman)
N.Karakaya(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
A qualitative case study of English language teachers' views towards teacher research as a professional developmental tool
SAVAŞ P. (Danışman)
N.KARAKAYA(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Common pronunciation errors of seventh grade EFL learners: A case from Turkey
SAVAŞ P. (Danışman)
B.AKTUĞ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İngilizce öğretimi bağlamında öğretim aracı olarak ağ seminerleri.
SAVAŞ P. (Danışman)
B.Çiçek(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Student and teacher perceptions on benefits and challenges of using blogs in English in foreign language reading classes
SAVAŞ P. (Danışman)
L.SEDA(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Webinars as instructional tools in English language teaching context
SAVAŞ P. (Danışman)
B.ÇİÇEK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Exploration of english as a foreign language tudents'perceptions about online authentic readings
SAVAŞ P. (Danışman)
M.YAMAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin çevirimiçi otantik okumalara karşı olan algılarının belirlenmesi.
SAVAŞ P. (Danışman)
M.Yaman(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İngiliz dili eğitimi bölümü öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarıyla alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasına karşı tutumları: devlet üniversitesinde bir durum çalışması.
SAVAŞ P. (Danışman)
N.Ceren(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
English as a foreign language learners' perceptions of call and incidental vocabulary development via an online extensive reading program
SAVAŞ P. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Perceptions of ELT pre-service teachers toward alterative assessmet via web 2.0 tools:a case study at a Turkish state university
SAVAŞ P. (Danışman)
N.CEREN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenimi hakkındaki düşünceleri ve çevrimiçi kapsalı okuma yoluyla rastlantısal kelime öğrenmeleri.
SAVAŞ P. (Danışman)
M.Yılmaz(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
EFL teachers' perceptions on the effectiveness of components of an EFL in-service training program
SAVAŞ P. (Danışman)
A.YURTTAŞ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Perceptions of EFL learners towards portfolios as a method of alternative assessment: A case study at a Turkish state university
SAVAŞ P. (Danışman)
Y.ERDEN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. The use of artificially intelligent chatbots in English language learning: A systematic meta-synthesis study of articles published between 2010 and 2024
Koç F. Ş., Savaş P.
ReCALL
, cilt.37, sa.1, ss.4-21, 2025 (AHCI, SSCI, Scopus)
2024
20242. Investigating EFL teacher candidates' acceptance and self-perceived self-efficacy of augmented reality
Okumuş A., Savaş P.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.29, sa.13, ss.16571-16596, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Supervision Models and Supervisory Feedback in English Language Teacher Education: A Meta-Synthesis Study Adopting a Discourse Analytic Perspective
Koç F. Ş., Savaş P.
TESL-EJ
, cilt.27, sa.4, ss.1-29, 2024 (Scopus)
2024
20244. Enhancing Teaching Skills of In-service English Teachers through Online Professional Development
Erdem Coşgun G., Savaş P.
JOURNAL OF LEARNING AND TEACHING IN DIGITAL AGE
, cilt.9, sa.1, ss.32-39, 2024 (ESCI)
2023
20235. Integrating Online Collaborative Writing Into English As A Foreign Language Classes During Distance Education
Çiçek M., Savaş P.
Innovational Research in ELT
, cilt.4, sa.2, ss.1-16, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Professional Identity Trajectories of Rural EFL Teachers and Their Developmental Needs
BEKERECİ-ŞAHİN M., SAVAS P.
Novitas-Royal
, cilt.17, sa.1, ss.93-112, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Professional identity development of English teachers: A data-driven model
Coşgun G. E., Savaş P.
Review of Education
, cilt.11, sa.1, 2023 (Scopus)
2023
20238. Unveiling the Metamorphosis: English Teachers’ Shifting Identity in the Context of Post-COVID-19 Distance Education Metamorfozu Ortaya Çıkarmak: COVID-19 Sonrası Uzaktan Eğitim Bağlamında İngilizce Öğretmenlerinin Değişen Kimliği
Erdem Coşgun G., SAVAŞ P.
Novitas-ROYAL
, cilt.17, sa.2, ss.66-79, 2023 (Scopus, TRDizin)
2022
20229. Designing augmented reality-based language learning and teaching materials: From the perspective of prospective EFL teachers
Okumuş A., Savaş P.
JOURNAL OF EDUCATIONAL MULTIMEDIA AND HYPERMEDIA
, cilt.31, sa.1, ss.67-96, 2022 (Scopus)
2022
202210. Intercultural Language Teaching and Learning: Teachers’ Perspectives and Practices
Bal N. G., SAVAŞ P.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.6, ss.268-285, 2022 (Scopus)
2022
202211. Investigating the selection process for initial English teacher education: Turkey
Erdoğan P., Savaş P.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.110, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202212. Professional Identity Trajectories of Rural EFL Teachers and Their Developmental Needs Köy Okullarında Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Kimlik Yörüngeleri ve Gelişim İhtiyaçları
Bekereci̇-Şahin M., SAVAŞ P.
Novitas-ROYAL
, cilt.16, sa.2, ss.93-112, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
202113. Enhancing Authenticity in College Level English Classrooms via Instructional Technology
Gedik Bal N., Savaş P.
T E S L - E J:(TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE - ELECTRONIC JOURNAL)
, cilt.25, sa.3, ss.1-22, 2021 (Scopus)
2021
202114. Overview of the challenges of Practicum Practices in English Language Teaching in Turkey: A Meta Synthesis Study on Literature between 2004 and 2019
BAŞARAN UYSAL B. Ç., SAVAS P.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, ss.1669-1712, 2021 (TRDizin)
2020
202015. Developing English as a foreign language skills through multiplayer online computer games
Altinbaş M. E., Savaş P.
International Journal on E-Learning: Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education
, cilt.19, sa.4, ss.313-329, 2020 (Scopus)
2020
202016. Intercultural Competence in the Eyes of State School English Language Teachers in Turkey
Gedik Bal N., Savaş P.
JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION
, cilt.6, ss.56-75, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
201917. Use of information and communication technology by in-service english teachers for self-directed professional development
Cosgun G. E., Savaş P.
Electronic Journal of Foreign Language Teaching
, cilt.16, ss.230-249, 2019 (Scopus)
2018
201818. The role of telecollaboration in language and intercultural learning: A synthesis of studies published between 2010 and 2015
Çiftçi E. Y., Savaş P.
RECALL
, cilt.30, ss.278-298, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201719. Perceptions of ELT Pre Service Teachers on Alternative Assessment via Web 2 0 Tools
CİRİT N. C., SAVAŞ P.
GLOKALde , cilt.3, ss.29-39, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
201420. Tablet PCs as instructional tools in English as a foreign language education
Savaş P.
The Turkish Journal of Educational Technology
, cilt.13, ss.217-222, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201321. Tablet PCs in English Language Teaching: Benefits and Challenges.
Savaş P.
Global Journal on Technology , sa.4, ss.602-607, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201322. Thematic blogs Tools to increase interaction collaboration and autonomy among pre service foreign language teachers
Savaş P.
Journal of Interactive Learning Research , cilt.24, ss.191-209, 2013 (Scopus)
2012
201223. Pre-service English as a foreign language teachers' perceptions of the relationship between multiple intelligences and foreign language learning
Savaş P.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
, cilt.22, ss.850-855, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201224. Micro-teaching videos in EFL teacher education methodology courses: Tools to enhance English proficiency and teaching skills among trainees
Savaş P.
Procedia-Social and Bahavioral Sciences Journal , cilt.55, ss.730-738, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201225. Use of digital video recording in the preparation stage of pre service foreign language teachers micro teachings
Savaş P.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications. , cilt.3, ss.107-116, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201126. A case study of contextual and individual factors that shape linguistic variation in synchronous text-based computer-mediated communication
Savaş P.
JOURNAL OF PRAGMATICS
, cilt.43, ss.298-313, 2011 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Technology Integration into EFL Classrooms
SAVAŞ P.
İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü Language Teachers Development Workshop, İzmir, Türkiye, 23 Aralık 2017
2017
20172. Etkin Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Öğrenme Araçlarının Özellikleri: Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşleri
Savaş P.
RESCONGRESS 2017, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.176, (Özet Bildiri)
2017
20173. Yenilikçi İngilizce Öğretim İlke ve Yöntemleri ile Uyumlu Eğitim Teknolojisinin Etkin Kullanımı
Savaş P.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü İngiliz Dili Öğretim İlke ve Yöntemleri Çalıştayı, Afyon, Türkiye, 1 - 06 Ekim 2017, (Yayınlanmadı)
2017
20174. Yenilenen Öğretim Programları Çerçevesinde İngilizce Ders Programları
Savaş P.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü İngiliz Dili Öğretim İlke ve Yöntemleri Çalıştayı, Afyon, Türkiye, 1 - 06 Ekim 2017, (Yayınlanmadı)
2017
20175. Effectiveness of professional development activities for EFL teachers
Gedik Bal N., Savaş P.
IVth International EJER Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1675-1677, (Özet Bildiri)
2017
20176. 9-12. Sınıflar Öğretim Programlarına Yönelik Yabancı Dil Dersi Formatörlüğü Eğitimi
SAVAŞ P.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Formatörlük Eğitimi, Antalya, Türkiye, 6 - 10 Mart 2017
2016
20167. Perceptions of ELT Pre Service Teachers on Alternative Assessment via Web 2 0 Tools
CİRİT N. C., SAVAŞ P.
Conference on Innovations in Learning for the Future, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. Teacher Voices on teacher research as a professional development tool
KARAKAYA N., SAVAŞ P.
Teacher Education from a Global Perspective, Malta, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20169. English Teacher Opinions on Research Engagement for Professional Development A Multiple Case Study of Teachers With and Without Teacher Research
Karakaya N., Savaş P.
9th International ELT Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.120-121, (Özet Bildiri)
2016
201610. Use of Webinars as English Language Teacher Education Tools A comparison of face to face and online education
BAŞARAN B. Ç., SAVAŞ P.
9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Pre Service EFL Teachers Perceptions of Webinars as Presentation Tools for Instructional Purposes
BAŞARAN B. Ç., SAVAŞ P.
GLOBAL Learn, Limerick, İrlanda, 28 Nisan - 29 Mayıs 2016, ss.430-439, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Student Perceptions and Readiness on Using a Mobile Application for Vocabulary Acquisition
BAKAY Ş., DELİALİOĞLU Ö., SAVAŞ P.
Global Learn 2015, Berlin, Almanya, 16 - 17 Nisan 2015, ss.687-693, (Tam Metin Bildiri)
2013
201313. Effectiveness of using authentic websites and tasks in EFL classes
GEDİK N., SAVAŞ P.
9th International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, ODTÜ, Ankara, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2013, ss.30, (Özet Bildiri)
2013
201314. Using polls as an idea sharing and discussion tool among pre service teachers
ARSLAN N., SAVAŞ P.
International Conference for ELT Teachers and Practitioners: Reflecting on Classroom Practices, Gazi University, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Kasım 2013, ss.35-36, (Özet Bildiri)
2013
201315. Prospective EFL teachers meet Tablet PCs Initial perceptions experiences and expectations
SAVAŞ P.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, ODTÜ, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2013, ss.177, (Özet Bildiri)
2013
201316. Yabancı dil öğretmeni eğitimi
SAVAŞ P.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Eğitim Meclisi, 5. Eğitim Kongresi, Yabancı Dil Öğretimi, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2013, ss.17-19
2012
201217. Micro-teaching videos in EFL teacher education methodology courses: Tools to enhance English proficiency and teaching skills among trainees
SAVAŞ P.
3rd International Conference on New Horizons in Education (INTE), Prague, Çek Cumhuriyeti, 5 - 07 Haziran 2012, cilt.55, ss.730-738, (Tam Metin Bildiri)
2011
201118. Increasing collaboration and autonomy among pre service foreign language teachers with the help of thematic blogs A case study from Turkey
SAVAŞ P.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications-AACE, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, ss.2540-2547, (Tam Metin Bildiri)
2002
200219. Online bulletin boards A tool to increase student interaction
SAVAŞ P., CHRISTINA O.
26th Annual Sunshine State TESOL Conference, 9 - 11 Mayıs 2002, ss.31, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. PROGRESS: English Preparatory Class Teacher's Book
Savaş P. (Editör)
Devlet Kitapları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2020
2020
20202. Chapter 5: Teaching EFL With Technology
Savaş P.
Preparing Teachers for A Changing World: Contemporary Issues in EFL Education, Servet Çelik, Editör, Vizetek, Ankara, ss.66-81, 2020
2019
20193. PROGRESS: English Preparatory Class Student's Book.
Savaş P. (Editör)
Devlet Kitapları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2019
2019
20194. PROGRESS: English Preparatory Class Teacher's Book.
Savaş P. (Editör)
Devlet Kitapları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2019
2019
20195. PROGRESS: English Preparatory Class Workbook.
Savaş P. (Editör)
Devlet Kitapları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları., Ankara, 2019
2018
20186. PROGRESS: English Preparatory Class Student's Book
Savaş P. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2018
2018
20187. PROGRESS: English Preparatory Class Workbook.
Savaş P. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2018
2018
20188. PROGRESS: English Preparatory Class Teacher’s Book
Savaş P. (Editör)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2018
2018
20189. Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11, ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı
Savaş P. (Editör)
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, 2018
2014
201410. Chapter: 25: Classroom management for EFL teachers: Managing self and learners.
SAVAŞ P.
Approaches and Principles in English as a Foreign Language EFL Education, Çelik Servet, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.429-447, 2014
Ansiklopedide Bölümler
2019
20191. CALL (Computer‐Assisted Language Learning) Specialists Preparation.
Savaş P.
John Wiley & Sons, West Sussex, UK , ss.1-7, 2019
Diğer Yayınlar
2018
20181. 9th – 12th Grades English Curriculum: Introduction. In Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11, ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. (pp. i-xxi) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara/Türkiye.
Savaş P.
Ders Notu, ss.1-21, 2018
2018
20182. SAVAS, P., & Ileri, O. (2018). Orta Öğretim İngilizce Dersi 10. Sınıf Öğretim Programı (CEFR A2+ - B1 Seviyeleri). In Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11, ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. (pp. 13-23) T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara/Türkiye.
Savaş P.
Ders Notu, ss.13-23, 2018
Desteklenen Projeler
2024 - 2028
2024 - 2028Ulusötesi Çok Sektörlü Bağlantılar Aracılığıyla Yükseköğretim Sistemlerini Dönüştürmek İçin Modeller ve Araçlar
UFUK 2020 Projesi , MSCA-RISE, Marie Skłodowska-Curie Eylemleri Araştırma-Yenilikçilik Personel Değişim Destek Programı Projesi
(Proje Özeti)
Delialioğlu Ö., Savaş P., Bakay Ş., Kara E., Çevik R., Alptekin F.
2018 - 2020
2018 - 2020Türkiye'deki Hizmet İçi İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Eğitim İhtiyaçlarının Araştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SAVAŞ P. (Yürütücü), BAŞARAN B. Ç.
2012 - 2014
2012 - 2014Tablet Pc'lerin İngilizce Öğretiminde Etkin Kullanımı İle İlgili İngilizce Öğretmen Adaylarının Deneyim Ve Düşüncelerinin Araştırılması.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
SAVAŞ P. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2014 - 2016
2014 - 2016Egitim Ve Bilim-Education And Science
Editörler Kurulu Üyesi
Öğrenci Projeleri
2023 - 2023
2023 - 20236 Şubat 2023 Depreminden Etkilenen T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Öğrencileri için "Preparation and Practice for YDT English" Adlı Kitabın Yazımı
Sosyal Proje
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorTÜBİTAK
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2024
Mart 2024European Writing Center Association, EWCA 2024 Conference
Bildiri (Özet)
Mart 2024
Mart 2024European Writing Center Association, EWCA 2024 Conference
Bildiri (Özet)
Ocak 2022
Ocak 2022RECALL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019RECALL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019Towards Higher Education (THE) Conference, Bogazici University
Bildiri (Özet)
Temmuz 2019
Temmuz 2019EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019English Language Teaching Approaches and Methodology
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan ders kitabı
Ekim 2018
Ekim 2018The Foundations of Teaching English as a Foreign Language
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan ders kitabı
Mayıs 2017
Mayıs 2017Teaching And Teacher Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2017
Mart 2017JOURNAL OF EXPERIMENTAL & THEORETICAL ARTIFICIAL INTELLIGENCE
SCI-E Kapsamındaki Dergi
Şubat 2017
Şubat 2017Euroasian Journal of Educational research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017Teaching And Teacher Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Aralık 2018
Aralık 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Aralık 2018
Aralık 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2018
Kasım 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2019
Eylül 2019Towards Higher Education (THE) Conference, Bogazici University
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Savaş P.
İstanbul, Türkiye
Eylül 2012
Eylül 2012Applied Education Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Savaş P.
Türkiye
Ödüller
Temmuz 2004
Temmuz 2004Outstanding Service and Dedication to the UF PT3 Teaching and Technology Initiative
University Of Florida College Of Education
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
18 Ekim 2024 - 19 Ekim 2024
18 Ekim 2024 - 19 Ekim 2024AELTE International Conference 2024 "Unlocking the Potential: Inspirational Practices in Language Pedagogy"
Davetli Konuşmacı
Amasya-Türkiye
11 Ekim 2024 - 12 Ekim 2024
11 Ekim 2024 - 12 Ekim 2024ICOLALS 2024 Language Canvas: Painting Cultural Connections and Crafting Tomorrow
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
27 Eylül 2019 - 29 Eylül 2019
27 Eylül 2019 - 29 Eylül 2019Towards Higher Education (THE) Conference, Bogazici University.
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Aralık 2024
Aralık 2024A Virtual Summit: Exchanging Practices and Case Studies on AI Integrated Teaching and Learning
Konferans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi-Türkiye
Aralık 2018
Aralık 2018English Language Teaching in the Digital Age
Konferans
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, YEĞİTEK, 9. eTWinning Ulusal Konferansı-Türkiye
Aralık 2018
Aralık 2018Integrating Technology into EFL Curriculum
Çalıştay
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, YEĞİTEK, İngilizce Dijital İçerik Geliştirme Çalıştayı-Türkiye
Ocak 2018
Ocak 2018THe Essential ROle and Ways of Learning ENglish in the 21st Century
Seminer
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Söz Sende Dil Kampı-Türkiye
Şubat 2014
Şubat 2014SOMDER-Yabancı Dil Eğitiminde Teknolojinin Etkin Kullanımı
Konferans
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi-Türkiye
Burslar
2000 - 2004
2000 - 2004Turkish Council of Higher Education Scholarship for Doctoral Study Abroad
YÖK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 163
h-indeksi (WOS): 7
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2024
Mayıs 2024Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Ağustos-2020
Ağustos 2020