-
2017 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2011 - 2017 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2009 - 2011 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2023 - Devam Ediyor Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2009 - Devam Ediyor Assistant Professor
METU, Assistant Professor
-
2008 - 2009 Instructor/Reader
METU, Instructor/Reader
-
2007 - 2008 Part time Instructor
METU, Part time Instructor
-
2002 - 2007 Assistant
METU, Assistant
-
Investigation of strategies and mathematical creativity of 8th grade gifted students on nonlinear realistic generalization tasks
Işıksal Bostan M. (Danışman)
Z.TUNCER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2025 -
Development of preservice middle school mathematics teachers' reasoning about distribution
Işıksal Bostan M. (Danışman)
N.AKAR(Öğrenci), Doktora, 2024 -
Developing pre-service mathematics teachers' professional noticing of students' thinking in geometric measurement through pedagogies of practice
Işiksal Bostan M. (Danışman)
B.ÇAYLAN(Öğrenci), Doktora, 2024 -
Fifth grade students' process of generalizing divisibility rules
Işıksal Bostan M. (Danışman)
S.ÖZCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Mathematics coaching for a middle school mathematics teacher's technological pedagogical content knowledge (TPACK) development in geometry
Işıksal Bostan M. (Danışman)
M.BUĞRA(Öğrenci), Doktora, 2024 -
Examining a seventh-grade teacher's mathematical discourse related to algebraic expressions
Işıksal Bostan M. (Danışman)
T.CEYLAN(Öğrenci), Doktora, 2024 -
Supporting the development of prospective mathematics teachers' mathematical knowledge and professional noticing skills on the perimeter concept through the model grounded on the cycles of enactment and investigation
Işiksal Bostan M. (Danışman)
Ö.DIŞBUDAK(Öğrenci), Bütünleşik Doktora, 2023 -
Investigating the preservice primary school teachers' mathematical knowledge in teaching of division operation
Işiksal Bostan M. (Danışman)
E.BALCI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Examining the students' statistical literacy concerning the representation and analysis of the data and interpretation of the results
Işiksal Bostan M. (Danışman)
S.ELİF(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Developing prospective teachers' professional noticing ofstudents' proportional reasoning through video case enhanced learning environment
Ö.SOYAK(Öğrenci), Doktora, 2023 -
An investigation of elementary gifted students' modeling competencies through engineering-based model eliciting activities
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
F.İCLAL(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Development of prospective secondary school mathematics teachers' specialized knowledge of limit concept through lesson study
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
R.SAVURAN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Supporting the development of a second-grade classroom's conceptions of multiplication through a hypothetical learning trajectory
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
S.KANDİL(Öğrenci), Doktora, 2022 -
A teacher's learning to implement cognitively high-level tasks to facilitate student thinking through coaching program
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
E.AYTEKİN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Learning how to create lesson plans: First year preservice mathematics teachers' experience in University within School Model
B.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
A STUDY ON DEVELOPMENT OF PROSPECTIVE MIDDLE SCHOOL TEACHERS' COMPETENCE OF POSING MATHEMATICAL LITERACY PROBLEMS
Işıksal Bostan M. (Danışman)
A.BÜŞRA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021
-
Ortaokul öğrencilerinin doğrusal örüntüleri genellemelerinin incelenmesi.
-
The evolution of mathematical practices in a seventh-grade classroom: Analyzing students' development of proportional reasoning
R.AYAN(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Yedinci sınıf öğrencilerinin istatistiksel araştırma sürecini anlamlandırmalarının incelenmesi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
An investigation of prospective middle school mathematics teachers' argumentation, proof, and geometric construction processes in the context of cognitive unity
-
Investigation into prospective middle school mathematics teachers' noticing of students' algebraic thinking within the context of pattern generalization
-
AN INVESTIGATION OF 7TH GRADE STUDENTS' LEVEL OF UNDERSTANDING IN THE STATISTICAL INVESTIGATION PROCESS
Işıksal Bostan M. (Danışman)
Ö.ÖZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
An investigation of 7th grade students' statistical literacy about the concepts of average and variation on bar and line graphs
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
E.ÇATMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018
-
Yedinci sınıf öğrencilerinin ortalama ve değişim kavramları ile ilgili istatistiksel okuryazarlıklarının sütun ve çizgi grafiğinde incelenmesi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmen adaylarının argümantasyon yapılarının teknoloji ve kağıt-kalem ortamlarında incelenmesi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmen adayının geometride cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konusunda teknolojik pedagojik alan bilgisi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), AKYÜZ D.(Eş Danışman)
-
Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Dinamik geometri yazılımı kullanımının sekizinci sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarısı, geometrik düşünmesi ve matematik ve teknolojiye yönelik tutumları üzerine etkisi.
AKYÜZ D. (Eş Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin 3 boyutlu cisimlerin hacmine ilişkin alan ve pedagojik alan bilgileri üzerine bir çalışma.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel ispat başarı düzeylerinin ve yanlış anlamlandırma nedenlerinin incelenmesi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Özel ortaokul öğrencilerinin alan ve çevre konusundaki tipik hatalarının ve geometriye yönelik öz-yeterlik inanışları ile alan ve çevre konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi.
HASER Ç. (Eş Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
Sınıf öğretmenlerinin ve ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematikte üstün zekalı öğrencilere yönelik algıları..
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Yaratıcı drama temelli öğretimin yedinci sınıf öğrencilerinin olasılık konusundaki başarılaraına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler ve kesirlerle işlemler konusu ile ilgili hataları, zorlukları ve kavram yanılgıları üzerine bir çalışma.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Construction of a mathematics related belief scale for elementary preservice mathematics teachers
HASER Ç. (Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
Yaratıcı drama temelli öğretimin yedinci sınıf öğrencilerinin oran orantı konusundaki başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi.
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
İlköğretim öğretman adaylarının uzamsal yetenekleri, geometriye yönelik öz-yeterlik algıları ve uzamsal kaygıları arasındaki ilişki.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
Bir yatılı ilköğretim bölge okulu beşinci sınıf matematik dersi sınıf içi söyleminin incelenmesi üzerine bir durum çalışması.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)
-
Polya'nın problem çözme adımlarına dayalı matematik öğretiminden sonra altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri, problem çözmeye karşı tutumları ve matematiğe karşı tutumlarındaki değişimin incelenmesi.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Danışman)