Akademik Unvanlar
-
2014 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2009 - 2014 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2003 - 2009 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2000 - 2003 Öğretim Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2020 - Devam Ediyor Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2018 - Devam Ediyor Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2015 - Devam Ediyor Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2013 - 2016 Dekan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
Pre-service mathematics teachers' technology enhanced collective argumentation
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
M.KOL(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Middle school mathematics teachers' views and experiences regarding technology integration
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
A.AYSELİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
A phenomenological study on mathematics teachers having experience with innovative learning activities: Views, enablers, and barriers
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
E.ERBASAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Fostering prospective mathematics teachers' conceptions of definite integral in the context of engineering design activities: A design experiment
ERBAŞ A. K., ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
Ü.CANSU(Öğrenci), Doktora, 2021 -
The role of dynamic geometry software on mathematical creativity of pre-service mathematics teachers in geometry tasks
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
Z.MELEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Playing with mathematics in the arts studio: Students' visual-spatial thinking processes in the context of a studio thinking based-environment
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
M.KUŞ(Öğrenci), Doktora, 2019 -
A case study on middle grade mathematics teachers' use of questioning in teaching lines and angles
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
A.YILMAZ(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Sanat stüdyosunda matematik ile oynamak: stüdyo düşünme tabanlı ortam bağlamında öğrencilerin görsel-uzamsal düşünme süreçleri.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin doğrular ve açılar konusu öğretimleri sırasındaki soru sorma kullanımlarına ilişkin bir durum çalışması.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Fostering spatial abilities of seventh graders through augmented reality environment in mathematics education: A design study
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
5. sınıf öğrencilerinin model oluşturma etkinliklerinin çoklu uygulamaları esnasında ortaya çıkan davranışlarının ve güçlüklerinin incelenmesi.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
An investigation of fifth grade students' behaviors and difficulties through multiple implementation of model eliciting activities
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
E.DEDEBAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Developing prospective mathematics teachers' knowledge for teaching quadrilaterals through a video case-based learning environment
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Assessment in the 5th grade mathematics classrooms: A case study of the teachers' practices
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
N.UÇAR(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Pre-service middle school mathematics teachers' proportional reasoning before and after a practice-based instructional module
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Technological pedagogical content knowledge (TPACK) development of preservice middle school mathematics teachers in statistics teaching: A microteaching lesson study
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Middle school mathematics teachers' sense of self-efficacy for teaching mathematics to fifth grade students
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
5. sınıf matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme: öğretmen uygulamalarıyla ilgili bir durum çalışması.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin; üstbiliş, mantıksal düşünme yeteneği ve matematiksel problem çözme performansı arasındaki ilişki.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
The relationship among metacognition, reasoning ability and mathematical problem solving performance of ninth grade students
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
Y.ÖZGE(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Prospective teachers' self-efficacy for preparing and implementing worthwhile mathematical tasks
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
Pre-service middle school mathematics teachers' understanding of quadrilaterals through the definitions and their relationships
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
The effects of teaching linear equations with dynamic mathematics software on seventh grade students' achievement
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
R.DOKTOROĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
An investigation of pre-service elementary mathematics teachers' techno-pedagogical content knowledge within the context of their teaching practices
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
E.BALGALMIŞ(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Dinamik geometri etkinlikleri ile desteklenen matematik öğretiminin yedinci sınıf öğrencilerinin dörtgenlerde alan konusundaki başarılarına etkisi.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi öğretiminde yaşadıkları problemler ve bu sorunların çözümleri için önerileri.
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), BULUT S. (Eş Danışman)
-
Investigation of pre-service mathematics teachers' critical thinking processes through statistical and probabilistic knowledge in the context of popular media texts
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
M.ÖZEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
Development of a test for assessing teachers' mathematical content knowledge for teaching geometric measurement at elementary grade level
Çakıroğlu E., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
-
A phenomenological study on incorporating the history of mathematics into teaching from the perspective of primary and mathematics teachers
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi öğretiminde yaşadıkları problemler ve bu sorunların çözümü için öneriler
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
S.İLASLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
The effects of mathematics instruction supported by dynamic geometry activities on seventh grade students achievement in area of quadrilaterals
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
B.ÖZÇAKIR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının tekno-pedagojik alan bilgilerinin öğretim deneyimleri bağlamında incelenmesi.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Dinamik matematik programı ile doğru denklemleri konusunun öğretiminin yedinci sınıf öğrencilerinin başarılarına katkıları.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Investigating the use of technology on pre-service elementary mathematics teachers' plane geometry problem solving strategies
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
-
Sixth grade students' perceptions of and engagement in ethnomathematical tasks in the area measurement concept
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmenlerinin ders kitabı kullanımları ve kitaplarda yer alan görevleri uygulamaya dönüştürmeleri karma araştırma yöntemi çalışması.
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
-
Pre-service elementary mathematics teachers knowledge about definitions of integers and their knowledge about elementary students' possible misconceptions and errors in describing integers
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Middle school mathematics teachers use of textbooks and integration of textbook tasks into practice: A mixed methods study
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
M.ÖZGELDİ(Öğrenci), Doktora, 2012 -
The effect of creative drama based instruction on seventh grade students' achievement in ratio and proportion concepts and attitude towards mathematics
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
E.DEBRELİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
An investigation of mathematics achievement of eighth grade students with respect to their learning styles
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Bir ilköğretim matematik öğretmeninin etkinlik seçimlerine ilişkin pedagojik akıl yürütme süreçleri.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
A structural model on 7th grade students' motivational beliefs, use of self-regulation strategies, and mathematics achievement
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
An elementary mathematics teacher's pedagogical reasoning in selecting learning activities
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
M.ÇATAK(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Yaratıcı drama temelli öğretimin yedinci sınıf öğrencilerinin oran orantı konusundaki başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi.
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
The relationships among preservice teachers' spatial visualization ability, geometry self-efficacy, and spatial anxiety
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
Ö.DURSUN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Investigation of pre-service elementary mathematics teachers' self-efficacy beliefs about using concrete models in teaching mathematics
BULUT S. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
İlköğretim öğretman adaylarının uzamsal yetenekleri, geometriye yönelik öz-yeterlik algıları ve uzamsal kaygıları arasındaki ilişki.
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
Pre-service elementary mathematics teachers' self-regulated learning strategies within the context of their teaching practices
HASER Ç. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
A study on sixth grade students' spatial reasoning regarding 2D representations of 3D objects
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Teachers' perceived efficacy beliefs and perceptions regarding the implementation of the 2004 primary mathematics curriculum
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
The effect of using dynamic geometry software whileteaching by guided discovery on students' geometric thinking levels and achievement
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Preservice elementary mathematics teachers' efficacy beliefs about using manipulatives in teaching mathematics
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Elementary school teachers' views about their implementation of the assessment techniques recommended in the new mathematics curriculum
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
A study on preservice elementary mathematics teachers mathematical problem solving beliefs
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Eighth grade students' skills in translating among different representations of algebraic concepts.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
A study on pre-service elementary mathematics teachers' subject matter knowledge and pedagogical content knowledge regarding the multiplication and division of fractions
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
A study on pattern of 6th grade elementary mathematics lesson
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Gerçek veriye dayalı ve hesap makinesi ile desteklenen istatistik etkinliklerinin, yedinci sınıf öğrencilerinin istatistik performansına ve istatistiğe yönelik tutumuna etkileri.
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Middle grade students' abilities in translating among representations of fractions
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Eighth grade students' perceptions related to their mathematics teachers' interpersonal behaviors
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Çoklu temsil temelli öğretimin yedinci sınıf öğrencilerinin cebir performansına, matematiğe karşı tutumuna ve temsil tercihlerine etkisi
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Teaching logarithm by guided discovery learning and real life applications
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
-
Preservice teachers attitudes toward the use of manipulatives: The influance of field experience
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
B.TUNCAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
The effects of multiple representations-based instruction on seventh grade students' algebra performance, attitude toward mathematics, and representation preference
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
O.AKKUŞ(Öğrenci), Doktora, 2004 -
The effects of real data based and calculator supported statistics activities on 7th grade students' statistics performance and attitude toward statistics
ÇAKIROĞLU E. (Danışman)
S.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1996