-
2021 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2015 - 2021 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2011 - 2015 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2009 - 2011 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2022 - Devam Ediyor Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2017 - Devam Ediyor YÖK Denklik Bilim Kurulu Üyeliği
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2017 - 2020 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2019 - 2019 Akademik Performans D. Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2013 - 2018 BAP Alt Komisyon Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2011 - 2016 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2017 - Devam Ediyor Tanıma ve denklik komisyonu eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanları temel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışmanlık özel eğitim alt komisyonu
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, Tanıma ve denklik komisyonu eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanları temel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışmanlık özel eğitim alt komisyonu
-
2006 - 2008 Eğitim Teknolojileri Ofisi Md. Yrd.
Florida State University, Eğitim Teknolojileri Ofisi Md. Yrd.
-
2004 - 2007 Araştırma Görevlisi
Florida State University, Araştırma Görevlisi
-
1997 - 1999 Müdür Yardımcısı
Şehit Uğur Hiçyılmaz Anaokulu, Müdür Yardımcısı
-
1995 - 1997 Anasınıfı öğretmeni
Cumuriyet İlköğretim Okulu, Anasınıfı öğretmeni
-
Doktora
CURRENT RESEARCH IN EARLY CHILDHOOH EDUCATION
-
Yüksek Lisans
HISTORICAL&THEORETICAL BASES OF EARLY CHILDH. EDUC.
INDEPENDENT STUDY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
-
Lisans
Environmental Education in the Early Years
ASSESSMENT AND EVALUATIN IN ECE
TEACHING SCIENCE IN EARLY CHILDHOOD
School Readiness and Transition to Elementary School
Child Development and Psychology
Children’s Literature
Parent Involvement and Education
-
Constructing culturally appropriate childhood aggression theory in early childhood through situational analysis in Turkish context: A grounded theory
Olgan R. (Danışman)
S.ERYİĞİT(Öğrenci), Doktora, 2025 -
Critical literacy for sustainable consumption in early childhood education context: Pre-service teachers' experiences
Olgan R. (Danışman)
H.AYÇA(Öğrenci), Doktora, 2025 -
An examınatıon of the relatıonshıp between preschool chıldren's and theır mothers' mental models towards the envıronment
Olgan R. (Danışman)
A.KURŞUN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2025 -
Using environmental print to support preschoolers' logographic reading skills and basic concept knowledge
Olgan R. (Danışman)
O.KETENCİ(Öğrenci), Doktora, 2024 -
Effectiveness of KIBO educational robotics-based activities on preschoolers' computational thinking skills
Olgan R. (Danışman)
H.KÖKLÜ(Öğrenci), Doktora, 2024 -
The relationship between preschool teacher candidates' cognitive flexibility levels and their beliefs about integrating environmental education into early childhood education
Olgan R. (Danışman)
İ.ULUIŞIK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Exploring parental environmentally significant behaviors performed individually and with children
Olgan R. (Danışman)
G.EZGİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Investigating preschoolers' and mothers' self-reported knowledge of organic waste recycling and the role of mothers' conversational style on children's memory reports
Olgan R. (Danışman)
S.CENGİZOĞLU(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Early childhood education teachers' self-reported energy conservation behaviors among eco and non-eco preschools
OLGAN R. (Danışman)
E.DÜZGÜN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
A comparative investigation of early childhood teachers' portfolio practices: Cases from Turkey and the United States
Olgan R., Çapa Aydin Y. (Eş Danışman)
N.ALAÇAM(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Sustainable actions and discourses in a popular Turkish cartoon: A content analysis with respect to 7R
OLGAN R. (Danışman)
Y.KIZILGÜN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Representations of Environmental Literacy: A content analysis of picture storybooks for 48-72-month-old children
Olgan R. (Danışman)
T.ÖZGÜL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
System Thinking Skills of Preschool Children in Early Childhood Education Contexts of Turkey and Germany
-
Changes in teachers' practices of building democratic values in preschool settings through pedagogical documentation
OLGAN R. (Danışman)
-
Predicting recycling behaviors of preschool teachers by incorporating additional variables into the theory of planned behavior
OLGAN R. (Danışman)
-
Investigating pre-service early childhood teachers' self-efficacy beliefs regarding education for sustainable development teaching
OLGAN R. (Danışman)
-
Türkiye’deki ve Almanya’daki erken çocukluk eğitsel bağlamlarındaki okul öncesi çocuklarının sistemsel düşünme becerileri.
-
Relationship between emotional skills of preschoolers and emotional intelligence of their teachers and mothers
OLGAN R. (Danışman)
-
Investigation of 5-year-old preschool children's biophilia and children's and their mothers' outdoor setting preferences
OLGAN R. (Danışman)
-
Ongoing mechanism in the tactile communication between children and adults in picture storybooks for 4-to-6-year-olds
OLGAN R. (Danışman)
-
Comparison of early childhood education educators' education for sustainable development practices across eco versus ordinary preschools
OLGAN R. (Danışman)
-
Pre-service early childhood teachers' beliefs on inclusive education with respect to their self-reported personality traits
OLGAN R. (Danışman)
-
Parent involvement self-efficacy beliefs of pre-service early childhood teachers with respect to general self-efficacy beliefs and perceived barriers about parent involvement
OLGAN R. (Danışman)
-
Erken çocukluk döneminde baba katılımı: çocukların, annelerin ve babaların baba katılımına yönelik algılarının karşılaştırılması.
OLGAN R. (Danışman)
-
Father involvement in early years: Comparing children's perceptions of father involvement with those of their fathers' and mothers'
OLGAN R. (Danışman)
Ş.ÜNLÜ(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Sustainable actions in picture storybooks for 4-to-6-year-olds: A content analysis study with respect to 7R
OLGAN R. (Danışman)
-
An analysis of the effectiveness of quality indicators in early childhood education on subsequent science competency on a cross-country and Turkish case basis
OLGAN R. (Danışman)
-
Self-reports of preschool foreign language teachers on early childhood foreign language teaching and related challenges
OLGAN R. (Danışman)
-
Recycle, reduce, reuse education for kindergarten children
Olgan R., Öztekin C. (Eş Danışman)
-
An investigation of young children's informal fraction knowledge
OLGAN R. (Danışman)
B.UTKU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
Investigating potential of education for sustainable development program on preschool children's perceptions about human-environment interrelationship
-
Environmental education in early childhood teacher training programs: Perceptions and beliefs of pre-service teachers
Olgan R., Çakıroğlu J. (Eş Danışman)
-
Okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ve öğretim amaçlı bilgisayar kullanımına yönelik algılanan özelliklerin araştırılması.
OLGAN R. (Danışman)
-
An investigation of preservice early childhood teachers? Levels of individual innovativeness and perceived attributes of instructional computer use
OLGAN R. (Danışman)
N.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
Okul oncesi cocuklarının doğal kesir bilgilerinin incelenmesi.
-
Examining the process of establishing and implementing classroom rules in kindergarten
OLGAN R. (Danışman)
-
Resim-kelime oyunlarının ve cinsiyetin dört yaş çocukların İngilizce kelime performanslarına etkisi: deneysel bir araştırma
OLGAN R. (Eş Danışman), SEFEROĞLU G. (Eş Danışman)
-
School readiness: Changes in the views of prospective early childhood teachers following a pre-service school readiness and transition to elementary school course
OLGAN R. (Danışman)
B.SİCİM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Pre-service and in-service preschool teachers' views regarding creativity in early childhood education
OLGAN R. (Danışman)
-
The effect of picture vocabulary games and gender on four year-old children's English vocabulary performance: An experimental investigation
Olgan R., Seferoğlu G. (Eş Danışman)
H.ELİF(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Okula hazırbulunuşluk: okul öncesi öğretmen adaylarının ilköğretime hazırlık ve ilköğretim programları dersinden sonra görüşlerindeki farklılıklar.
OLGAN R. (Danışman)
-
Pre-service teachers' attitudes towards the profession of early childhood education in terms of sex and gender role
OLGAN R. (Danışman)
-
Parental perceptions on emergent literacy in early childhood years
OLGAN R. (Danışman)
-
Being fathered and being a father: Examination of the general pattern of turkish fathers' and their own fathers' involvement level for children between the ages of 0-8
OLGAN R. (Danışman)
-
Integrating sustainability into early childhood education through in-service training: An effort towards transformative learning
OLGAN R. (Danışman)
-
Preschool children's attitudes towards selected environmental issues