-
2021 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2015 - 2021 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2011 - 2015 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2009 - 2011 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2022 - Devam Ediyor Fakülte Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2017 - Devam Ediyor YÖK Denklik Bilim Kurulu Üyeliği
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2017 - 2020 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2019 - 2019 Akademik Performans D. Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2013 - 2018 BAP Alt Komisyon Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2011 - 2016 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2017 - Devam Ediyor Tanıma ve denklik komisyonu eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanları temel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışmanlık özel eğitim alt komisyonu
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
-
2006 - 2008 Eğitim Teknolojileri Ofisi Md. Yrd.
Florida State University
-
2004 - 2007 Araştırma Görevlisi
Florida State University
-
1997 - 1999 Müdür Yardımcısı
Şehit Uğur Hiçyılmaz Anaokulu
-
1995 - 1997 Anasınıfı öğretmeni
Cumuriyet İlköğretim Okulu
-
Lisans Environmental Education in the Early Years
-
Lisans ASSESSMENT AND EVALUATIN IN ECE
-
Yüksek Lisans HISTORICAL&THEORETICAL BASES OF EARLY CHILDH. EDUC.
-
Doktora CURRENT RESEARCH IN EARLY CHILDHOOH EDUCATION
-
Lisans TEACHING SCIENCE IN EARLY CHILDHOOD
-
Yüksek Lisans INDEPENDENT STUDY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
-
Lisans School Readiness and Transition to Elementary School
-
Lisans Child Development and Psychology
-
Lisans Children’s Literature
-
Lisans Parent Involvement and Education
-
Representations of Environmental Literacy: A content analysis of picture storybooks for 48-72-month-old children
Olgan R. (Danışman)
T.ÖZGÜL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
A comparative investigation of early childhood teachers' portfolio practices: Cases from Turkey and the United States
Olgan R., Çapa Aydin Y. (Eş Danışman)
N.ALAÇAM(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Sustainable actions and discourses in a popular Turkish cartoon: A content analysis with respect to 7R
OLGAN R. (Danışman)
Y.KIZILGÜN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Early childhood education teachers' self-reported energy conservation behaviors among eco and non-eco preschools
OLGAN R. (Danışman)
E.DÜZGÜN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
System Thinking Skills of Preschool Children in Early Childhood Education Contexts of Turkey and Germany
-
Türkiye’deki ve Almanya’daki erken çocukluk eğitsel bağlamlarındaki okul öncesi çocuklarının sistemsel düşünme becerileri.
-
Predicting recycling behaviors of preschool teachers by incorporating additional variables into the theory of planned behavior
OLGAN R. (Danışman)
-
Investigating pre-service early childhood teachers' self-efficacy beliefs regarding education for sustainable development teaching
OLGAN R. (Danışman)
-
Changes in teachers' practices of building democratic values in preschool settings through pedagogical documentation
OLGAN R. (Danışman)
-
Relationship between emotional skills of preschoolers and emotional intelligence of their teachers and mothers
OLGAN R. (Danışman)
-
Ongoing mechanism in the tactile communication between children and adults in picture storybooks for 4-to-6-year-olds
OLGAN R. (Danışman)
-
Investigation of 5-year-old preschool children's biophilia and children's and their mothers' outdoor setting preferences
OLGAN R. (Danışman)
-
Comparison of early childhood education educators' education for sustainable development practices across eco versus ordinary preschools
OLGAN R. (Danışman)
-
Parent involvement self-efficacy beliefs of pre-service early childhood teachers with respect to general self-efficacy beliefs and perceived barriers about parent involvement
OLGAN R. (Danışman)
-
Sustainable actions in picture storybooks for 4-to-6-year-olds: A content analysis study with respect to 7R
OLGAN R. (Danışman)
-
Pre-service early childhood teachers' beliefs on inclusive education with respect to their self-reported personality traits
OLGAN R. (Danışman)
-
Father involvement in early years: Comparing children's perceptions of father involvement with those of their fathers' and mothers'
OLGAN R. (Danışman)
Ş.ÜNLÜ(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Erken çocukluk döneminde baba katılımı: çocukların, annelerin ve babaların baba katılımına yönelik algılarının karşılaştırılması.
OLGAN R. (Danışman)
-
An analysis of the effectiveness of quality indicators in early childhood education on subsequent science competency on a cross-country and Turkish case basis
OLGAN R. (Danışman)
-
Investigating potential of education for sustainable development program on preschool children's perceptions about human-environment interrelationship
-
Okul oncesi cocuklarının doğal kesir bilgilerinin incelenmesi.
-
Self-reports of preschool foreign language teachers on early childhood foreign language teaching and related challenges
OLGAN R. (Danışman)
-
Environmental education in early childhood teacher training programs: Perceptions and beliefs of pre-service teachers
Olgan R., Çakıroğlu J. (Eş Danışman)
-
Recycle, reduce, reuse education for kindergarten children
Olgan R., Öztekin C. (Eş Danışman)
-
An investigation of young children's informal fraction knowledge
OLGAN R. (Danışman)
B.UTKU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
An investigation of preservice early childhood teachers? Levels of individual innovativeness and perceived attributes of instructional computer use
OLGAN R. (Danışman)
N.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ve öğretim amaçlı bilgisayar kullanımına yönelik algılanan özelliklerin araştırılması.
OLGAN R. (Danışman)
-
Examining the process of establishing and implementing classroom rules in kindergarten
OLGAN R. (Danışman)
-
Resim-kelime oyunlarının ve cinsiyetin dört yaş çocukların İngilizce kelime performanslarına etkisi: deneysel bir araştırma
OLGAN R. (Eş Danışman), SEFEROĞLU G. (Eş Danışman)
-
The effect of picture vocabulary games and gender on four year-old children's English vocabulary performance: An experimental investigation
Olgan R., Seferoğlu G. (Eş Danışman)
H.ELİF(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Pre-service teachers' attitudes towards the profession of early childhood education in terms of sex and gender role
OLGAN R. (Danışman)
-
Okula hazırbulunuşluk: okul öncesi öğretmen adaylarının ilköğretime hazırlık ve ilköğretim programları dersinden sonra görüşlerindeki farklılıklar.
OLGAN R. (Danışman)
-
School readiness: Changes in the views of prospective early childhood teachers following a pre-service school readiness and transition to elementary school course
OLGAN R. (Danışman)
B.SİCİM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Pre-service and in-service preschool teachers' views regarding creativity in early childhood education
OLGAN R. (Danışman)
-
Parental perceptions on emergent literacy in early childhood years
OLGAN R. (Danışman)
-
Being fathered and being a father: Examination of the general pattern of turkish fathers' and their own fathers' involvement level for children between the ages of 0-8
OLGAN R. (Danışman)
-
Integrating sustainability into early childhood education through in-service training: An effort towards transformative learning
OLGAN R. (Danışman)
-
Preschool children's attitudes towards selected environmental issues