Akademik Unvanlar
-
1986 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2003 - Devam Ediyor Assistant Professor
METU
-
1994 - Devam Ediyor Instructor/Reader
METU Dept.of Se
-
1986 - 1994 Assistant
METU Dept. oF S
Yönetilen Tezler
-
Investigation of the effects of problem solving instruction on fifth grade students' mathematical problem solving performance
BULUT S. (Danışman)
Ö.KANAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
The effect of metacognitive instructional method on eleventh grade students' metacognitive skill and mathematical procedural and conceptual knowledge
BULUT S. (Danışman)
T.ABDUL(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Vektörel yaklaşımın analitik ve sentetik yaklaşımlarla entegre kullanımı: 11.sınıf öğrencileriyle dörtgenlerde bir öğretim deneyi.
BULUT S. (Danışman)
-
Üstbilişsel öğretim yönteminin on birinci sınıf öğrencilerinin üstbilişsel becerilerine ve işlemsel ve kavramsal matematik bilgilerine etkisi.
BULUT S. (Danışman)
-
An integrated use of vectorial approach with analytical and synthetic approaches: a teaching experiment with eleventh grade students on quadrilaterals
BULUT S. (Danışman)
A.İHSAN(Öğrenci), Doktora, 2015 -
The effect of conceptual change based instruction on tenth grade students' understanding of probability concepts, probability achievement and attitudes toward probability
BULUT S. (Danışman)
E.TOPBAŞ(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Kavramsal değişim temelli öğretimin onuncu sınıf öğrencilerinin olasılık kavramlarını anlamaları, olasılık başarıları ve olasılığa yönelik tutumları üzerine etkisi.
BULUT S. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi öğretiminde yaşadıkları problemler ve bu sorunların çözümleri için önerileri.
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), BULUT S. (Eş Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmenliği adaylarinin türevi kavrayişlarinin bilişe iletişimsel yaklaşim açisindan incelenmesi.
BULUT S. (Danışman)
-
Pre-service elementary mathematics teachers' conception of derivative concept from commognition perspective
BULUT S. (Danışman)
Ö.YİĞİTCAN(Öğrenci), Doktora, 2013 -
A study on sixth grade students' understanding of multiplication of fractions using Pirie and Kieren model
BULUT S. (Danışman)
-
Bir özel okulda ilköğretim ikinci kademe matematik derslerinde somut materyal kullanımı üzerine bir durum çalışması: öğretmen ve öğrenci görüşleri
BULUT S. (Danışman)
-
A case study of the use of manipulatives in upper elementary mathematics classes in a private school: Teachers' and students' views
BULUT S. (Danışman)
B.TUNCAY(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Effects of a mathematics instruction enriched with portfolio activities on seventh grade students' achievement, motivation and learning strategies
BULUT S. (Danışman)
-
Strategies and difficulties in solving spatial visualization problems: A case study with adults
BULUT S. (Danışman)
-
Yedinci sınıf öğrencilerinin tutumun bilgisel, duyuşsal ve davranışsal boyutları bakımından matematiğe yönelik tutumları: bir modelleme çalışması.
BULUT S. (Danışman)
-
Seventh grade students' attitudes toward mathematics in terms of cognitive, affective and behavioral components: A modeling study
BULUT S. (Danışman)
Ö.GÜN(Öğrenci), Doktora, 2011 -
The roles of affective, socioeconomic status and school factors on mathematics achievement: A structural equation modeling study
BULUT S. (Danışman)
-
Investigation of pre-service elementary mathematics teachers' self-efficacy beliefs about using concrete models in teaching mathematics
BULUT S. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
The effect of instruction with concrete models on eighth grade students' probability achievement and attitudes toward probability
BULUT S. (Danışman)
-
The effect of instruction with concrete materials on fourth grade students' geometry achievement
BULUT S. (Danışman)
-
Türev konusunda matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ve öz-düzenleme becerilerine etkisi
BULUT S. (Danışman)
M.ÖZTURAN(Öğrenci), Doktora, 2010 -
The effects of problem solving on the topic of functions on problem solving performance, attitude toward problem solving and mathematics
BULUT S. (Danışman)
-
Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının problem çözme durumlarındaki matematiksel yaratıcılıkları üzerine nitel bir araştırma
BULUT S. (Danışman)
Y.KIYMAZ(Öğrenci), Doktora, 2009 -
An investigation of seventh grade students' computational estimation strategies and factors associated with them
BULUT S. (Danışman)
-
The effects of problem-based learning method on 9th grade students' achievement in geometry
BULUT S. (Danışman)
-
The effects of problem solving approaches on students' performance and self-regulated learning in mathematics
BULUT S. (Danışman)
-
Impact of 5E learning cycle on sixth grade students' mathematics achievement on and attitudes toward mathematics
BULUT S. (Danışman)
-
Predicting 9th grade students' geometry achievement: ontributions of cognitive style, spatial ability and attitude toward geometry
BULUT S. (Danışman)
E.IŞIK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Matematik öğretmen adaylarının üstbilişsel davranışlarının gelişimine yönelik tasarlanan eğitim durumlarının etkililiği
BULUT S. (Danışman)
H.DEMİRCİOĞLU(Öğrenci), Doktora, 2008 -
9. sınıf öğrencilerinin geometri başarılarının tahmini :
BULUT S. (Danışman)
-
Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yapabilme becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştırma
BULUT S. (Danışman)
Ö.ÖZER(Öğrenci), Doktora, 2008 -
Investigation of effect of visual treatment on elementary school student's spatial ability and attitude toward spatial ability problems
BULUT S. (Danışman)
-
Investigation of self-regulated learning and motivational beliefs in mathematics achievement
BULUT S. (Danışman)
-
Contributions of self-confidence, actual work effort and perceived importance of work effort to eight grade students' mathematics achievement
BULUT S. (Danışman)
S.AÇIKGÖZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematiğin doğası ve matematik öğretimi hakkındaki inançları
BULUT S. (Danışman)
A.KAYAASLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Benzetim destekli modelle öğretimin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin fonksiyon başarısına ve matematiğe yönelik tutumun etkisi
BULUT S. (Danışman)
-
The effect of instruction with problem posing on tenth grade students' probability achievement and attitudes toward probability
BULUT S. (Danışman)
-
Investigation of high school students' spatial ability
BULUT S. (Danışman)
-
The effects of instruction with analogy-enhanced model on ninth grade students` function achievement and attitudes toward mathematics
BULUT S. (Danışman)
C.AKMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Investigation of estimation ability of high school students
BULUT S. (Danışman)
-
High school students' beliefs about mathematics and the teaching of mathematics
BULUT S. (Danışman)
-
Somut modellerle öğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri başarısına ve gometriye yönelik tutumuna etkisi.
BULUT S. (Danışman)
-
İnvestigation of secondary school students' performance on proof and attitude towards proof in geometry
BULUT S. (Danışman)
-
The effect of instruction with concrete models on eighth grade students' geometry achievement and attitudes toward geometry
BULUT S. (Danışman)
S.BAYRAM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Factors affecting preservice mathematics teachers' decisions on probability teaching
BULUT S. (Danışman)
-
Okul çeşidinin, cinsiyetin ve sınıfın öğrencilerin teknolojiye karşı tutumlarına etkilerinin incelenmesi
BULUT S. (Danışman)
-
Investigation of the effects of school type, gender, and grade level on students`attitudes toward technology
BULUT S. (Danışman)
M.ÇATAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Investigation of students' probabilistic misconceptions
BULUT S. (Danışman)
-
Relationships among self-regulated learning components, motivational beliefs and mathematics achievement
BULUT S. (Danışman)
B.ÖZTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Investigation of tenth grade students' problem solving strategies in geometry
BULUT S. (Danışman)
S.ÖZKAYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Reciprocal relationship between attitudes toward mathematics and achievement in mathematics
BULUT S. (Danışman)
Ş.TAĞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Beliefs of preservice mathematics teachers at the Middle East Technical University and the Gazi University about the nature of mathematics and the teaching of mathematics
BULUT S. (Danışman)
S.CENAP(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
The Effect of different teaching methods on mathematical problem solving performance
BULUT S. (Danışman)
Y.KOÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1998