Akademik Unvanlar
-
2017 - Devam Ediyor Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2007 - 2017 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2005 - 2007 Öğretim Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2002 - 2005 Araştırma Görevlisi
Ohio State University, Eğitim Araştırmaları Ve İstatistiksel Data Analiz Danışmanlık Birimi
-
1998 - 2000 Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
1997 - 1998 Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2020 - Devam Ediyor Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
-
2017 - Devam Ediyor Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
-
2017 - 2020 Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
-
2015 - 2017 Merkez Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ögem
-
2009 - 2015 Rektörlüğe Bağlı Birim Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Öğrenme ve Öğrenci Gelişim Birimi
-
2008 - 2009 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
-
A qualitative study of English language teachers'assessment identity and assessment practices
Çapa Aydın Y., Çakır N. (Eş Danışman)
A.BABACAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Factors of pre-service, novice, and experienced chemistry teachers' sense of efficacy beliefs: A qualitative study
Çapa Aydın Y. (Eş Danışman), Kondakçı E.
İ.İNCEÇAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Investigation of contextual factors affecting learning designs of faculty members before and during Covid-19 period to inform their pedagogical decisions
Çapa Aydın Y. (Danışman)
S.ÇELİK(Öğrenci), Doktora, 2023 -
From little acorns to mighty oaks: Self-regulation strategies of the top ranking science high school students in Turkey and factors promoting the development of these strategies
Çapa Aydın Y. (Danışman)
L.SEDA(Öğrenci), Doktora, 2023 -
The role of social and cultural capital in academic experiences of university students
Çapa Aydın Y. (Danışman)
N.TÜTÜNCÜ(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Measurement and assessment practices in design studio: A case from METU department of architecture basic design studio
Kömez Dağlıoğlu E., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
Ç.ÇALIK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Investigating teachers' views and practices of feedback in English language education in middle schools from a teacher feedback literacy framework perspective
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
T.İSTENCİOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Developing a participatory model for teacher evaluation and professional development: A case study
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
E.GÜNEŞ(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Academic dishonesty among undergraduate students: Predicting the role of academic moral disengagement and academic motivation in academic dishonesty
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
K.KÖFÜNYELİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
A comparative investigation of early childhood teachers' portfolio practices: Cases from Turkey and the United States
Olgan R., Çapa Aydin Y. (Eş Danışman)
N.ALAÇAM(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Investigation of middle school mathematics teacher emotions and their students' mathematics achievement emotions: A mixed-methods study
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
B.ÇALIK(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Predictors of english language preparatory schoolstudents' behavioral intention to use remote learningtools in the covid-19 era
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
M.HALİS(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
A qualitative study of feedback literacy in higher education: Uncovering enhancing and impeding factors
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
C.KARA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
The role of academic motivation, course satisfaction, and advisory relationship on research self-efficacy beliefs of graduate students
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
E.BAYAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
A structural equation model on academic writing self-efficacy beliefs of students at English medium universities
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
A.SOLAR(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Factors behind teacher agency: A structural equational modelling study
Çapa Aydın Y. (Danışman)
G.GÜLMEZ(Öğrenci), Doktora, 2019 -
A Mixed Methods Study of Teacher-Child Interaction Quality and Teacher Beliefs in Early Childhood Education
Çapa Aydın Y., Yıldırım A. (Eş Danışman)
R.Cobanoglu(Öğrenci), Doktora, 2017 -
The role of perceived teacher affective support and relatedness to peers in achievement emotions of middle school students in EFL classrooms
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
E.HAZAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Predictors of curriculum implementation level in elementary mathematics education: Mathematics-related beliefs and teacher self-efficacy beliefs
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
Factors influencing college teaching self-efficacy of science, technology, engineering, and mathematics graduate teaching assistants
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
The relationship between mathematics achievement emotions, mathematics self-efficacy, and self-regulated learning strategies among middle school students
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
Development of a test for assessing teachers' mathematical content knowledge for teaching geometric measurement at elementary grade level
Çakıroğlu E., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
-
An assessment of pre-service teacher education in terms of preparing teacher candidates for teaching
Ok A., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
-
The predictors of English language preparatory school instructors' self-efficacy beliefs
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
Teacher self-efficacy and teaching beliefs as predictors of curriculum implementation in early childhood education
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
A structural equation model examining the relationships among mathematics achievement, attitudes toward statistics, and statistics outcomes
ÇAPA AYDIN Y. (Eş Danışman), OK A. (Eş Danışman)
-
Language learning strategies and self-efficacy beliefs as predictors of English proficiency in a language preparatory school
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
An assessment of academic writing needs of graduate students
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
An assessment of the professional development needs of English language instructors working at a state university
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
Teacher self-efficacy beliefs toward measurement and evaluation practices
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
Eighth grade students' emotion regulation strategies during test taking: The role of gender, cognitive appraisal processes, academic self-efficacy, and test anxiety
ÇAPA AYDIN Y. (Danışman)
-
The contribution of rumination, internal working models of attachment, and help seeking attitudes on psychological symptoms of university students
ERDUR BAKER Ö. (Eş Danışman), ÇAPA AYDIN Y. (Eş Danışman)