Akademi Dışı Deneyim
-
2010 - Devam Ediyor Associate Professor (Promotion)
METU
-
2008 - 2009 Öğretim Üyesi
KKTC ODTU
-
1993 - 2008 Assistant Professor
METU
-
1997 - 2001 ÇAlışma Grubu Üyesi
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
-
1983 - 1993 Assistant
METU
Yönetilen Tezler
-
Emergency remote teaching: Challenges faced and actions taken by English language instructors at the time of the pandemic
OK A. (Danışman)
T.CAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
An exploration of teacher commitment through the perspectives of novice teachers
OK A. (Danışman)
F.URAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Exploring teaching anxiety and its sources from the perspectives of pre-service teachers
OK A. (Danışman)
B.ÖZCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Evaluation of English preparatory school curriculum at başkent university using Alkin's Ucla evaluation model
OK A. (Danışman)
E.CAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
An assessment of english language teaching methods courses: The case of Middle East Technical University Foreign Language Education program
OK A. (Danışman)
S.DEMİRTAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Okul öncesi çocuklarının yol güvenliği farkındalıklarının deneyime dayalı öğrenme yoluyla iyileştirilmesi.
OK A. (Danışman)
-
Eğitim temalı filmlerin öğretmen adaylarının etkili öğretmen tutumlarına yönelik algıları ve kişisel-mesleki nitelikleri üzerindeki etkisi.
OK A. (Danışman)
-
Uluslararası Bakalorya öğrenen profili edinilme durumu üzerine çalışma.
OK A. (Danışman)
-
Yabancı dil eğitiminde öğrenci katılımı: bir yükseköğretim kurumunda kolaylaştırıcı kişisel ve sosyal etmenler üzerine çoklu yöntem araştırması.
OK A. (Danışman)
-
2012 yılında geliştirilen ortaokul ı̇ngı̇lı̇zce öğreti̇m programının Stake’in uygunluk-olasılık değerlendi̇rme modeli̇ ıile değerlendirilmesi.
OK A. (Danışman)
-
Identifying essential qualities for elementary teachers of the 21st century and effectiveness of elementary teacher education program for developing these qualities
OK A. (Danışman)
-
English language preparatory school instructors' sense of responsibility for students' success and failure
OK A. (Danışman)
-
Evaluation of the English Language preparatory school curriculum at Yıldırım Beyazıt University
OK A. (Danışman)
-
Pre-service classroom teachers' perceived competencies on education for sustainable development
OK A. (Danışman)
-
An exploration on mentoring process in ELT practicum: Perspectives of student teachers, cooperating teachers, and supervisors
OK A. (Danışman)
-
An assessment of pre-service teacher education in terms of preparing teacher candidates for teaching
Ok A., Çapa Aydın Y. (Eş Danışman)
-
An assessment of mone-ylsy scholarship program from the perspectives of scholars: Changes in cultural, political, economic and educational perceptions
OK A. (Danışman)
Ö.ERDEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
MEB-YLYS burs programının bursiyerlerin bakış açılarından değerlendirilmesi :
OK A. (Danışman)
-
Elementary school teachers' motives to pursue a career in teaching
OK A. (Danışman)
-
Classroom teachers' and science and technology teachers views on science and technology curriculum
OK A. (Danışman)
-
Self-efficacy levels of prep-school instructors and its predictors
OK A. (Danışman)
A.SOLAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
A structural equation model examining the relationships among mathematics achievement, attitudes toward statistics, and statistics outcomes
ÇAPA AYDIN Y. (Eş Danışman), OK A. (Eş Danışman)
-
Hazırlık okulu okutmanlarının öz yeterlilik seviyeleri ve yordayıcıları.
OK A. (Danışman)
-
Fifth grade students' environmental literacy and the factors affecting students' environmentally responsible behaviors
OK A. (Danışman)
-
Self-efficacy levels of pre-service teachers and its predictors
OK A. (Danışman)
-
Prospective English teachers' views on the physical environment, human resources, and program of their departments
OK A. (Danışman)
-
Effects of different instructional methods and time on students' cognitive, affective, and psychomotor behaviors of first aid
OK A. (Danışman)
-
An evaluation of needs, design, implementation, and outcomes of Development and Learning course enriched with critical thinking based instruction
OK A. (Danışman)
-
Exploring the perceptions of teachers, students, and parents about the new 4-year anatolian high school english program
OK A. (Danışman)
-
Evaluation of the in-service teacher training program the certificate for teachers of English at the Middle East Technical University School of Foreign Languages
OK A. (Danışman)
V.ŞAHİN(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda yürütülen hizmet içi eğitim "İngilizce Öğretmenliği Sertifika" programının değerlendirmesi.
OK A. (Danışman)
-
Motives that attract parents to send their children to curriculum laboratory schools and students' satisfaction with the services provided
OK A. (Danışman)
-
Gazi Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin öğrenme stilleri.
OK A. (Danışman)
-
Learning style preferences of preparatory school students at Gazi University
OK A. (Danışman)
C.GÜNEŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Alandan ve alandışından ilköğretim sertifikası alarak atanan sınıf öğretmenlerinin mesleki sorunları
OK A. (Danışman)
-
The overall job satisfaction and the curriculum satisfaction of the teachers at the second cycle of public elementary schools
OK A. (Danışman)
-
A study on novice classroom teacher's problems with regular alternative certificates
OK A. (Danışman)
P.OYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Use of language learning strategies in relation to student characteristics at Başkent University
OK A. (Danışman)
-
Perceptions of students, teachers and parents regarding English-medium instruction at secondary education
OK A. (Danışman)
-
Field experience and its application in ELT in Turkey
OK A. (Danışman)
S.YÜZBAŞIOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Organizational stres factors of English instructoes working at preporatory schools of public and private universities in Turkey
OK A. (Danışman)
P.ESMA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Organizational stress factors of English instructors working at preparatory schools of public and private universities in Turkey
OK A. (Danışman)
-
Field experience and its aplication in elt in Turkey
OK A. (Danışman)
-
The Development of some components of scientific literacy in basic education
OK A. (Danışman)
T.ERDAL(Öğrenci), Doktora, 2002 -
The Effects of teacher-centered and learner-centered teaching on practice teaching of prospective physical education teachers
OK A. (Danışman)
-
Evaluation of an English for academic purposes textbook: A case study
OK A. (Danışman)
B.AYMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1997 -
Characteristics of classroom learning environments in English courses at Turkish secondary schools
OK A. (Danışman)
F.KESAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1996 -
The perceptions of teachers on the development of the science process skills at the 4th and 5th grades
OK A. (Danışman)
-
The perceptions of teachers on the development of the science process skills at 4 and 5 grades
OK A. (Danışman)
E.BİRTEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1996