Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
University of Wisconsin-Madison, Eğitim Programları Ve Öğretim, Amerika Birleşik Devletleri
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Lisans Yandal
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
An investigation of elementary teachers' proving eyes and ears
University Of Wisconsin-Madison, Eğitim Programları Ve Öğretim
2008
2008Yüksek Lisans
Teachers' perceived efficacy beliefs and perceptions regarding the implementation of the 2004 primary mathematics curriculum
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
İlköğretim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
PRE-SERVICE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' MATHEMATICAL KNOWLEDGE FOR TEACHING IN THE CONTEXT OF FUNCTIONAL THINKING
İşler Baykal I. (Danışman)
Z.KÜBRA(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
INVESTIGATING DEVELOPMENT OF EIGHT GRADE STUDENTS'FUNCTIONAL THINKING THROUGH A SIMCALC MATHWORLDSINTEGRATED TEACHING EXPERIMENT
İşler Baykal I. (Danışman)
K.TAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
EXAMINING MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE IN THE CONTEXT OF FUNCTIONAL THINKING
İşler Baykal I. (Danışman)
R.İŞSEVER(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Investigating mathematics teachers' covariational reasoning and its relation to their knowledge of and teaching quadratic functions
İşler Baykal I.
M.BELİN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Examining prospective elementary and middle school mathematics teachers' mathematics anxiety and mathematics teaching anxiety
İşler Baykal I. (Danışman)
F.NUR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Investigating a mathematics teacher and his eighth-grade students' proof evaluations
Işler Baykal I. (Danışman)
H.İBRAHİM(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Investigating prospective middle school mathematics teachers' self-efficacy perceptions of online teaching during practice teaching course
İŞLER BAYKAL I. (Danışman)
Ş.YAZAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Investigating fifth-grade students' functional thinking processes through a game-based learning activity
İŞLER BAYKAL I. (Danışman)
T.ARSLANDAŞ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
An investigation of development of prospective elementary teachers' knowledge to teach algebra in early grades through case discussions
İŞLER BAYKAL I. (Danışman)
N.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
The effect of using game-based learning activities in algebra on seventh-grade students' algebra achievement, attitude towards mathematics and opinions about game-based learning activities
İŞLER BAYKAL I. (Danışman)
Z.IŞILAY(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Fonksiyonel düşünme uygulamasının beşinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonel düşünme becerilerine etkileri
İŞLER BAYKAL I. (Danışman)
G.Akın(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Investigating middle school preservice mathematics teachers' conceptions of algebra and knowledge of task purposes and student thinking
İŞLER BAYKAL I. (Danışman)
B.ALAPALA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (4)
Scopus (10)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Development of prospective elementary teachers’ knowledge to teach early algebra through case discussions
Öztürk-Tavşan N., İŞLER BAYKAL I.
Journal of Mathematics Teacher Education
, cilt.28, sa.6, ss.1341-1372, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Pre-service Mathematics Teachers' Reflections on Cognitively Demanding Tasks and the Characteristics of Algebra Tasks They Developed
Kabar M. G. D., Kaplan Can G., İşler Baykal I., Cakiroglu E.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.50, sa.222, ss.163-186, 2025 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2024
20243. The Effects of a Functional Thinking Intervention on Fifth-Grade Students’ Functional Thinking
Akin G., İŞLER BAYKAL I.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.39, sa.1, ss.68-86, 2024 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2023
20234. The Effects of an Early Algebra Intervention on Third-Grade Students' Algebraic Thinking Skills*
İşler Baykal I., Öztürk Tavşan N., Güzeller G., Saygili I.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.52, sa.3, ss.758-799, 2023 (ESCI, TRDizin)
2020
20205. Middle School Pre-Service Mathematics Teachers' Opinions related to Mathematics Education for Sustainability
SEMİZ G. K., İŞLER BAYKAL I.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2020, sa.89, ss.111-136, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
20196. Growth in children's understanding of generalizing and representing mathematical structure and relationships
Blanton M., İŞLER BAYKAL I., Stroud R., Stephens A., Knuth E., Gardiner A. M.
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS
, cilt.102, sa.2, ss.193-219, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
20197. Does Early Algebra Matter? The Effectiveness of an Early Algebra Intervention in Grades 3 to 5
Blanton M., Stroud R., Stephens A., Gardiner A. M., Stylianou D. A., Knuth E., et al.
AMERICAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
, cilt.56, sa.5, ss.1930-1972, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
20188. Implementing a Framework for Early Algebra
Blanton M., Brizuela B. M., Stephens A., Knuth E., Isler I., Gardiner A. M., et al.
TEACHING AND LEARNING ALGEBRAIC THINKING WITH 5- TO 12-YEAR-OLDS: THE GLOBAL EVOLUTION OF AN EMERGING FIELD OF RESEARCH AND PRACTICE
, ss.27-49, 2018 (SSCI)
2018
20189. Developing a Learning Progression for Curriculum, Instruction, and Student Learning: An Example from Mathematics Education
Fonger N. L., Stephens A., Blanton M., İşler Baykal I., Knuth E., Gardiner A. M.
COGNITION AND INSTRUCTION
, cilt.36, ss.30-55, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201710. A Learning Progression for Elementary Students' Functional Thinking
Stephens A. C., Fonger N., Strachota S., İŞLER BAYKAL I., Blanton M., Knuth E., et al.
MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING
, cilt.19, sa.3, ss.143-166, 2017 (SSCI, Scopus)
2015
201511. Just Say Yes to Early Algebra
Stephens A., Blanton M., Knuth E., İŞLER I., Murphy Gardiner A.
Teaching Children Mathematics , cilt.22, sa.2, ss.92, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. The Development of Children s Algebraic Thinking The Impact of a Comprehensive Early Algebra Intervention in Third Grade
Blanton M., Stephens A., Knuth E., Gardiner A., İşler I., Kim J.
Journal For Research In Mathematics Education
, cilt.46, ss.39-87, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201513. The String Task Not Just for High School
İŞLER I., Marum T., Stephens A., Blanton M., Knuth E., Murphy Gardiner A.
Teaching Children Mathematics , cilt.21, sa.5, ss.282-292, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Equation structure and the meaning of the equal sign: The impact of task selection in eliciting elementary students' understandings
Stephens A. C., Knuth E. J., Blanton M. L., Isler I., Gardiner A. M., Marum T.
JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
, cilt.32, sa.2, ss.173-182, 2013 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Farklı Düzeyde Kovaryasyonel Muhakemeye Sahip Lise Matematik Öğretmenlerinin Fonksiyonu Anlayış Yolları
BELİN M., İŞLER BAYKAL I., KARAGÖZ AKAR G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024) 4-7 Eylül 2024, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Slovak and Turkish Pre-Service Mathematics Teachers’ Knowledge to Teach Functional Thinking: A Case Study
Slavíčková M., İŞLER BAYKAL I.
ICME-15 (15th International Congress on Mathematical Education), Sidney, Avustralya, 7 - 14 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. An investigation of two mathematics teachers’ covariational reasoning
Belin M., İşler Baykal I., Karagöz Akar G.
Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) , Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, ss.3711-3718, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. Mathematics teachers’ uses of resources in the context of teaching reasoning-and-proving: Insights from a cross-national study
Çakıroğlu E., Kohanová I., İşler Baykal I., Slavíčková M., Di Paola B., Michal J., et al.
Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, ss.4109-4116, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. Questioning Strategies of a Prospective Middle School Mathematics Teacher Within Unexpected Situations
Yılmaz A., İşler Baykal I.
6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.87-93, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. Matematik Öğretmenlerinin Verdikleri Örneklerde Belirlenen Akıl Yürütme Türleri ve Gösterimleri.
İşler Baykal I., Çakıroğlu E.
6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6) , Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.437-439, (Özet Bildiri)
2023
20237. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eşitlik Kavramına Yönelik Anlayışları
Öztürk Tavşan N., İşler Baykal I.
6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.525-529, (Özet Bildiri)
2023
20238. Undergraduate and Graduate Mathematics Education Students’ Ways of Reasoning Addressed in Their Mathematics Lesson Plans
Işler Baykal I., Erbasan E., Akyüz D.
X. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2023), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.951-952, (Özet Bildiri)
2023
20239. A Preservice Middle School Mathematics Teacher’s Conceptualization of Algebra Through Equivalence and Equations
Alapala B., İşler Baykal I.
Annual Meeting of the American Education Research Association, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Nisan 2023, (Yayınlanmadı)
2022
202210. Developing an Integrated Framework For Analyzing Ways of Reasoning in Mathematics
SEVİNÇ Ş., Kohanova I., ISIKSAL BOSTAN M., Kubacek Z., İŞLER BAYKAL I., Lada M., et al.
15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, İspanya, 09 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202211. Investigating the characteristics of algebra tasks generated by preservice mathematics teachers
Kaplan Can G., Işler Baykal I., Kabar M. G. D., Çakiroğlu E.
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bolzano, İtalya, 2 - 05 Şubat 2022, ss.2-9, (Tam Metin Bildiri)
2021
202112. Bir Fonksiyonel Düşünme Uygulamasının Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Fonksiyonel Düşünme Becerilerine Etkileri.
Akın G., İşler Baykal I.
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.58-61, (Özet Bildiri)
2021
202113. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Görüşleri
Namlı Ş., İşler Baykal I.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.245, (Özet Bildiri)
2021
202114. Üçüncü Sınıf Öğrencilerin Değişken Kullanımına İlişkin Becerilerinin Gelişimi.
Öztürk Tavşan N., İşler Baykal I., Güzeller G., Saygılı İ.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.62, (Özet Bildiri)
2020
202015. Bir Erken Cebir Uygulamasının Üçüncü Sınıf Öğrencilerin Fonksiyonel Düşünme Becerilerine Etkisi
Öztürk N., Güzeller G., Saygılı İ., İşler Baykal I.
EJERCONGRESS 2020, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.591-600, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Üçüncü, Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Eşit İşaretine Yönelik Algıları
İşler Baykal I., Öztürk N., Yıldızel İ., Güzeller G.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1172-1178, (Tam Metin Bildiri)
2019
201917. The Effects Of Problem Solving Strategies On 5Th Grade Students’ Problem Solving Achievement
Kanar Ö., İşler Baykal I.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.665-667, (Özet Bildiri)
2019
201918. Teachers’ Conceptions of Algebra and Knowledge of Task Purposes
Alapala B., İşler Baykal I.
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 11 Şubat 2019, ss.532-533, (Özet Bildiri)
2018
201819. Elementary pre-service mathematics teachers’ conceptions of algebra
Alapala B., İşler Baykal I.
Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.6, (Özet Bildiri)
2018
201820. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilirlik için Matematik Eğitimi Üzerine Görüşleri
Karaarslan Semiz G., İşler Baykal I.
EJER, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1116-1117, (Özet Bildiri)
2017
201721. The interplay between students’ understandings of proportional and functional relationships
Stephens A., Strachota S., Knuth E., Blanton M., İŞLER I., Gardiner A. M.
39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics (PMENA), Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ekim 2017, ss.251-258, (Tam Metin Bildiri)
2017
201722. Fostering Generalizations: a classroom discourse analysis
Prough S., Strachota S., Veltri R., İŞLER I., Blanton M., Gardiner A. M., et al.
39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics (PMENA), Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ekim 2017, ss.287-290, (Tam Metin Bildiri)
2017
201723. Matematik performansında 4. sınıftan 8. sınıfa olan değişimler: TIMSS Türkiye verilerinin başarı ve bilişsel derinlik açısından incelenmesi
Çelikdemir K., Kaplan Can G., İşler Baykal I., Çakıroğlu E.
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyonkarahisar, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Tracing mathematics-related belief change in teacher education programs
Haser C., Isler I.
10th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.1106-1113, (Tam Metin Bildiri)
2017
201725. Grade 6 students' abilities to represent functional relationships
Isler I., Strachota S., Stephens A., Fonger N., Blanton M., Gardiner A., et al.
10th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.432-439, (Tam Metin Bildiri)
2016
201626. Analyzing generalizations through discourse
Strachota S., İŞLER I., Fonger N., Blanton M., Gardiner A. M.
38th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. What are elementary teachers expectations regarding reasoning and proof in school mathematics
Işler I.
13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Yayınlanmadı)
2016
201628. A longitudinal study of elementary students use of variable notation to represent mathematical generalizations
Blanton M., Gardiner A., İŞLER I., Stephens A., Knuth E.
Annual Meeting of the American Education Research Association, 8 - 12 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201529. Arithmetic Properties as a Route into Algebraic Reasoning
Strachota S., İŞLER I., Kang H.
37th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5 - 08 Kasım 2015, ss.263, (Özet Bildiri)
2014
201430. A comparison of elementary and middle grades students algebraic reasoning
İŞLER I., Blanton M., Murphy Gardiner A., Knuth E., Stephens A., Kang H.
Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.6, ss.110, (Özet Bildiri)
2013
201331. Third graders generalizations about even numbers and odd numbers The impact of an early algebra intervention
İŞLER I., Stephens A., Murphy Gardiner A., Knuth E., Blanton M.
35th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 14 - 17 Kasım 2013, ss.140-143, (Tam Metin Bildiri)
2013
201332. Preservice teachers conceptions of algebra and knowledge of student thinking
İŞLER I., Knuth E.
37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.77, (Özet Bildiri)
2013
201333. Fourth grade students abilities to write algebraic expressions and equations
İŞLER I., Marum T., Stephens A.
National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, 15 - 17 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2012
201234. From recursive pattern to correspondence rule Developing students abilities to engage in functional thinking
Stephens A., İŞLER I., Marum T., Blanton M., Knuth E., Murphy Gardiner A.
Thirty-Fourth Annual Meetingof the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 1 - 04 Kasım 2012, ss.821-828, (Tam Metin Bildiri)
2012
201235. Aligning early algebra learning progressions and assessments in grades 3 8
Stephens A., Blanton M., Knuth E., Murphy Gardiner A., Marum T., İŞLER I.
National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, 23 - 25 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2012
201236. Elementary students recognition of algebraic structure Not all tasks are created equal
İŞLER I., Stephens A., Maria B., Knuth E., Marum T., Gardiner A.
Annual Meeting of the American Education Research Association, 13 - 17 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2011
201137. From specific value to variable Developing students abilities to represent unknowns
Marum T., İŞLER I., Stephens A., Gardiner A., Blanton M., Knuth E.
33rd Annual Meeting of the NorthAmerican Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 20 - 23 Ekim 2011, ss.106-113, (Tam Metin Bildiri)
2010
201038. DEVELOPING PRESERVICE TEACHERS KNOWLEDGE ON PATTERNS: CREATIVE DRAMA AS AN ALTERNATIVE APPROACH
İŞLER BAYKAL I., IŞIKSAL BOSTAN M.
34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.47, (Tam Metin Bildiri)
2010
201039. Analysis of primary education between England and Turkey
İŞLER I., HASER Ç.
XIV. World Congress of Comparative Education Societies, 16 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2009
200940. Understanding preservice mathematics teachers beliefs The influence of initial teaching related courses
İŞLER I., HASER Ç.
European Conference on Educational Research., 25 - 26 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200941. Pre service teachers perceptions about the quality of their teacher education program
ÇAKIROĞLU E., ÇAPA AYDIN Y., ÇAKIROĞLU J., İŞLER I.
16th International Conference on Learning, Barcelona, İspanya, 1 - 04 Temmuz 2009
2009
200942. Teachers efficacy beliefs and perceptions about a new curriculum based on their area of certification job satisfaction gender and participation of an in service training
İŞLER I., ÇAKIROĞLU E.
16th International Conference on Learning, 1 - 04 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2009
200943. TEACHERS' EFFICACY BELIEFS AND PERCEPTIONS REGARDING THE IMPLEMENTATION OF NEW PRIMARY MATHEMATICS CURRICULUM
İŞLER BAYKAL I., ÇAKIROĞLU E.
6th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Lyon, Fransa, 28 Ocak - 01 Şubat 2009, ss.1704-1713, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. İspat Etkinlikleri ve Sınıf İçi Uygulamaları
Özgür Z., Işler Baykal I., Doğan M. F.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler Ve Uygulamaları, Yüksel DEDE,Muhammed Fatih DOĞAN,Fatma ASLAN-TUTAK, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.415-438, 2020
2019
20192. İlkokulda cebir öğretimi
İşler Baykal I.
İlkokul Matematik Öğretimi, Kamuran Tarım,Güney Hacıömeroğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.245-261, 2019
2019
20193. İlkokulda Cebir Öğretimi
İŞLER BAYKAL I.
Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul, Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.245-261, 2019
2018
20184. Implementing a Framework for Early Algebra
Blanton M., Brizuela B., Stephens A., Knuth E., İşler Baykal I., Gardiner A. M., et al.
Teaching and Learning Algebraic Thinkingwith 5- to 12-Year-Olds, ICME-13 Monographs, C. Kieran, Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.27-49, 2018
Desteklenen Projeler
2021 - 2024
2021 - 2024
Enhancement of research excellence in Mathematics Teacher Knowledge (MaTeK)
UFUK 2020 Projesi , CSA, Marie Skłodowska-Curie Eylemleri Destek ve Koordinasyon Eylemleri Projesi
(Proje Özeti)
Çakiroğlu E., Akyüz D., Işiksal Bostan M., Işler Baykal I., Sevinç Ş., Slavíčková M.
2021 - 2023
2021 - 2023Matematik Öğretmen Adaylarının Liselere Giriş Sınavı LGS Matematik Testi Kapsamında Cebir Sorularına Yönelik Farkındalıklarının ve Cebir Soruları Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAKIROĞLU E. (Yürütücü), DİDİŞ KABAR M. G., İŞLER BAYKAL I., KAPLAN CAN G.
2018 - 2021
2018 - 2021Üçüncü, Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Erken Cebir Alanında Hazır Bulunuşluklarının Belirlenmesi ve Erken Cebir Eğitiminin Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
İŞLER BAYKAL I. (Yürütücü), ÖZTÜRK N., YILDIZEL İ., GÜZELLER G.
2019 - 2019
2019 - 2019StART: Science through ART
UFUK 2020 Projesi , CSA, Marie Skłodowska-Curie Eylemleri Destek ve Koordinasyon Eylemleri Projesi
Akkaş S. B. (Yürütücü), Eryılmaz A., Şentürk E., Koç İ., Demircan H. Ö., İşler Baykal I., et al.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2024
Mayıs 2024MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING AN INTERNATIONAL JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2023
Eylül 202315th International Congress On Mathematical Education
Bildiri (Özet)
Temmuz 2023
Temmuz 2023EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022Anadolu Journal of Educational Sciences International
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2019
Mart 2019IOJET
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Aralık 2018
Aralık 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye