Dr. Öğr. Üyesi IŞIL İŞLER BAYKAL


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Isler Isil

Metrikler

Yayın

61

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

258

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

145

H-İndeks (Scopus)

6

Proje

6

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2015

2010 - 2015

Doktora

University of Wisconsin-Madison, Eğitim Programları Ve Öğretim, Amerika Birleşik Devletleri

2006 - 2008

2006 - 2008

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Lisans Yandal

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

An investigation of elementary teachers' proving eyes and ears

University Of Wisconsin-Madison, Eğitim Programları Ve Öğretim

2008

2008

Yüksek Lisans

Teachers' perceived efficacy beliefs and perceptions regarding the implementation of the 2004 primary mathematics curriculum

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

İlköğretim

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

THEORETICAL PERSPECTIVES IN MATHEMATICS EDUCATION

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Independent Study in Mathematics Education

Lisans

Lisans

METHODS OF TEACHING MATHEMATICS I

INSTRUCTIONAL PRINCIPLES AND METHODS

METHODS OF TEACHING MATHEMATICS

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (4)
Scopus (10)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Farklı Düzeyde Kovaryasyonel Muhakemeye Sahip Lise Matematik Öğretmenlerinin Fonksiyonu Anlayış Yolları

BELİN M., İŞLER BAYKAL I., KARAGÖZ AKAR G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024) 4-7 Eylül 2024, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Slovak and Turkish Pre-Service Mathematics Teachers’ Knowledge to Teach Functional Thinking: A Case Study

Slavíčková M., İŞLER BAYKAL I.

ICME-15 (15th International Congress on Mathematical Education), Sidney, Avustralya, 7 - 14 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. An investigation of two mathematics teachers’ covariational reasoning

Belin M., İşler Baykal I., Karagöz Akar G.

Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) , Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, ss.3711-3718, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. Mathematics teachers’ uses of resources in the context of teaching reasoning-and-proving: Insights from a cross-national study

Çakıroğlu E., Kohanová I., İşler Baykal I., Slavíčková M., Di Paola B., Michal J., et al.

Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, ss.4109-4116, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

5. Questioning Strategies of a Prospective Middle School Mathematics Teacher Within Unexpected Situations

Yılmaz A., İşler Baykal I.

6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.87-93, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. Matematik Öğretmenlerinin Verdikleri Örneklerde Belirlenen Akıl Yürütme Türleri ve Gösterimleri.

İşler Baykal I., Çakıroğlu E.

6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6) , Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.437-439, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eşitlik Kavramına Yönelik Anlayışları

Öztürk Tavşan N., İşler Baykal I.

6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.525-529, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Undergraduate and Graduate Mathematics Education Students’ Ways of Reasoning Addressed in Their Mathematics Lesson Plans

Işler Baykal I., Erbasan E., Akyüz D.

X. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2023), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.951-952, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. A Preservice Middle School Mathematics Teacher’s Conceptualization of Algebra Through Equivalence and Equations

Alapala B., İşler Baykal I.

Annual Meeting of the American Education Research Association, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Nisan 2023, (Yayınlanmadı)

2022

2022

10. Developing an Integrated Framework For Analyzing Ways of Reasoning in Mathematics

SEVİNÇ Ş., Kohanova I., ISIKSAL BOSTAN M., Kubacek Z., İŞLER BAYKAL I., Lada M., et al.

15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, İspanya, 09 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

11. Investigating the characteristics of algebra tasks generated by preservice mathematics teachers

Kaplan Can G., Işler Baykal I., Kabar M. G. D., Çakiroğlu E.

Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bolzano, İtalya, 2 - 05 Şubat 2022, ss.2-9, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

12. Bir Fonksiyonel Düşünme Uygulamasının Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Fonksiyonel Düşünme Becerilerine Etkileri.

Akın G., İşler Baykal I.

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.58-61, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Görüşleri

Namlı Ş., İşler Baykal I.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.245, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. Üçüncü Sınıf Öğrencilerin Değişken Kullanımına İlişkin Becerilerinin Gelişimi.

Öztürk Tavşan N., İşler Baykal I., Güzeller G., Saygılı İ.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.62, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Üçüncü, Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Eşit İşaretine Yönelik Algıları

İşler Baykal I., Öztürk N., Yıldızel İ., Güzeller G.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1172-1178, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

17. The Effects Of Problem Solving Strategies On 5Th Grade Students’ Problem Solving Achievement

Kanar Ö., İşler Baykal I.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.665-667, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

18. Teachers’ Conceptions of Algebra and Knowledge of Task Purposes

Alapala B., İşler Baykal I.

Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Hollanda, 6 - 11 Şubat 2019, ss.532-533, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

19. Elementary pre-service mathematics teachers’ conceptions of algebra

Alapala B., İşler Baykal I.

Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, İsveç, 3 - 08 Temmuz 2018, cilt.5, ss.6, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

21. The interplay between students’ understandings of proportional and functional relationships

Stephens A., Strachota S., Knuth E., Blanton M., İŞLER I., Gardiner A. M.

39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics (PMENA), Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ekim 2017, ss.251-258, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

22. Fostering Generalizations: a classroom discourse analysis

Prough S., Strachota S., Veltri R., İŞLER I., Blanton M., Gardiner A. M., et al.

39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics (PMENA), Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ekim 2017, ss.287-290, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

24. Tracing mathematics-related belief change in teacher education programs

Haser C., Isler I.

10th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.1106-1113, (Tam Metin Bildiri) identifier

2017

2017

25. Grade 6 students' abilities to represent functional relationships

Isler I., Strachota S., Stephens A., Fonger N., Blanton M., Gardiner A., et al.

10th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.432-439, (Tam Metin Bildiri) identifier

2016

2016

26. Analyzing generalizations through discourse

Strachota S., İŞLER I., Fonger N., Blanton M., Gardiner A. M.

38th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. What are elementary teachers expectations regarding reasoning and proof in school mathematics

Işler I.

13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Yayınlanmadı)

2015

2015

29. Arithmetic Properties as a Route into Algebraic Reasoning

Strachota S., İŞLER I., Kang H.

37th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5 - 08 Kasım 2015, ss.263, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. A comparison of elementary and middle grades students algebraic reasoning

İŞLER I., Blanton M., Murphy Gardiner A., Knuth E., Stephens A., Kang H.

Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.6, ss.110, (Özet Bildiri)

2013

2013

31. Third graders generalizations about even numbers and odd numbers The impact of an early algebra intervention

İŞLER I., Stephens A., Murphy Gardiner A., Knuth E., Blanton M.

35th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 14 - 17 Kasım 2013, ss.140-143, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

32. Preservice teachers conceptions of algebra and knowledge of student thinking

İŞLER I., Knuth E.

37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.77, (Özet Bildiri)

2013

2013

33. Fourth grade students abilities to write algebraic expressions and equations

İŞLER I., Marum T., Stephens A.

National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, 15 - 17 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

34. From recursive pattern to correspondence rule Developing students abilities to engage in functional thinking

Stephens A., İŞLER I., Marum T., Blanton M., Knuth E., Murphy Gardiner A.

Thirty-Fourth Annual Meetingof the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 1 - 04 Kasım 2012, ss.821-828, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

35. Aligning early algebra learning progressions and assessments in grades 3 8

Stephens A., Blanton M., Knuth E., Murphy Gardiner A., Marum T., İŞLER I.

National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, 23 - 25 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

36. Elementary students recognition of algebraic structure Not all tasks are created equal

İŞLER I., Stephens A., Maria B., Knuth E., Marum T., Gardiner A.

Annual Meeting of the American Education Research Association, 13 - 17 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

37. From specific value to variable Developing students abilities to represent unknowns

Marum T., İŞLER I., Stephens A., Gardiner A., Blanton M., Knuth E.

33rd Annual Meeting of the NorthAmerican Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 20 - 23 Ekim 2011, ss.106-113, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

38. DEVELOPING PRESERVICE TEACHERS KNOWLEDGE ON PATTERNS: CREATIVE DRAMA AS AN ALTERNATIVE APPROACH

İŞLER BAYKAL I., IŞIKSAL BOSTAN M.

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.47, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

39. Analysis of primary education between England and Turkey

İŞLER I., HASER Ç.

XIV. World Congress of Comparative Education Societies, 16 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

40. Understanding preservice mathematics teachers beliefs The influence of initial teaching related courses

İŞLER I., HASER Ç.

European Conference on Educational Research., 25 - 26 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

43. TEACHERS' EFFICACY BELIEFS AND PERCEPTIONS REGARDING THE IMPLEMENTATION OF NEW PRIMARY MATHEMATICS CURRICULUM

İŞLER BAYKAL I., ÇAKIROĞLU E.

6th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Lyon, Fransa, 28 Ocak - 01 Şubat 2009, ss.1704-1713, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2020

2020

1. İspat Etkinlikleri ve Sınıf İçi Uygulamaları

Özgür Z., Işler Baykal I., Doğan M. F.

Matematik Eğitiminde Etkinlikler Ve Uygulamaları, Yüksel DEDE,Muhammed Fatih DOĞAN,Fatma ASLAN-TUTAK, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.415-438, 2020

2019

2019

2. İlkokulda cebir öğretimi

İşler Baykal I.

İlkokul Matematik Öğretimi, Kamuran Tarım,Güney Hacıömeroğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.245-261, 2019 Creative Commons License

2019

2019

3. İlkokulda Cebir Öğretimi

İŞLER BAYKAL I.

Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul, Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.245-261, 2019

2018

2018

4. Implementing a Framework for Early Algebra

Blanton M., Brizuela B., Stephens A., Knuth E., İşler Baykal I., Gardiner A. M., et al.

Teaching and Learning Algebraic Thinkingwith 5- to 12-Year-Olds, ICME-13 Monographs, C. Kieran, Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.27-49, 2018 Creative Commons License

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2024

Mayıs 2024

MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING AN INTERNATIONAL JOURNAL

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

15th International Congress On Mathematical Education

Bildiri (Özet)

Temmuz 2023

Temmuz 2023

EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

Anadolu Journal of Educational Sciences International

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2021

Aralık 2021

EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

Participatory Educational Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2021

Nisan 2021

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2020

Haziran 2020

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2019

Mart 2019

IOJET

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2018

Aralık 2018

International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology

ESCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Aralık 2018

Aralık 2018

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 256

h-indeksi (WOS): 7