Fonksiyonel düşünme uygulamasının beşinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonel düşünme becerilerine etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Öğrenci: Gülnur Akın

Danışman: IŞIL İŞLER BAYKAL

Özet:

Çalışmanın amacı, fonksiyonel düşünme uygulamasının 5. sınıf öğrencilerinin fonksiyonel düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Ankara'da iki devlet ortaokulunda öğrenim gören 43 5. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bunlardan bir okulda bulunan 20 öğrenci deney, diğer okulda bulunan 23 öğrenci kontrol grubunu oluşturmuştur. Katılımcılar, Ankara'daki devlet ortaokullarından uygun örnekleme kullanılarak seçilmiştir. Kontrol grubu öğrencileri fonksiyonel düşünme ile ilgili herhangi bir uygulamaya katılmazken, deney grubu öğrencileri 12 saat süren (yaklaşık 3 hafta) fonksiyonel düşünme uygulamasına katılmışlardır. Her iki gruba da ön ve son test olarak Fonksiyonel Düşünme Testi (FDT) uygulanmıştır. Nicel veriler, öğrencilerin fonksiyonel düşünme stratejilerinin nitel olarak analiz edilmesiyle desteklenmiştir. İstatistiksel analiz, fonksiyonel düşünme uygulamasının öğrencilerin fonksiyonel düşünme becerileri üzerinde bir etkisinin olup olmadığını araştırmak için yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları deney ve kontrol grubu arasında son testte anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, deney grubu, ön test ve son test arasında anlamlı bir gelişme göstermiştir. Deney grubu öğrencileri, fonksiyonel düşünme uygulaması sonrasında fonksiyon kuralını değişkenler kullanarak belirlemede anlamlı olarak daha iyi bir performans sergilemişlerdir.