Eğitim Bilgileri
2007 - 2010
2007 - 2010Doktora
University of Central Florida, Education (Eğitim), Amerika Birleşik Devletleri
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Aktüerya Bilimleri Bölümü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Supporting a Standards-Based Teaching and Learning Environment: A Case Study of an Expert Middle School Mathematics Teacher
University Of Central Florida, Education (Eğitim)
2006
2006Yüksek Lisans
Faizin Raslantı Değişkeni Olması Durumunda Ödeme Dizileri
Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Aktüerya Bilimleri Bölümü
Araştırma Alanları
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - 2022
2016 - 2022Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2012 - 2016
2012 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - 2023
2020 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2010
2007 - 2010Araştırma Asistanı (Research Assistant)
University of Central Florida, Araştırma Asistanı (Research Assistant)
2005 - 2007
2005 - 2007Matematik Öğretmeni
Milli Eğitim Vakfı Lisesi, Matematik Öğretmeni
2004 - 2005
2004 - 2005Matematik Öğretmeni
Jale Tezer Dersanesi, Matematik Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2021
2021Doktora
The interaction between middle school mathematics teachers' beliefs and pedagogical content knowledge regarding rational numbers
AKYÜZ D. (Danışman)
A.BULUT(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
An investigation of 8th grade students' statistical literacy through problems with and without context
Akyüz D. (Danışman)
T.VURAL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Middle school mathematics teachers' perceptions of inclusion and their use of teaching strategies in basic arithmetical operations and problems
Akyüz D. (Danışman)
B.GÜLDEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Investigating middle school students' achievement and strategies in proportional reasoning problems
Akyüz D. (Danışman)
G.ÖZEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Middle school students' use of problem-solving steps and their strategies in solving word problems
Akyüz D. (Danışman)
C.SİNAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
AN INVESTIGATION OF TEACHING PRISMS IN 5TH GRADES SUPPORTED BY EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
TEKSÖZ G. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
E.KANDİLLİ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Sekizinci sınıf öğrencilerinin sınıf tartışmaları kullanılarak katı cisimler konusunda matematik uygulamalarının geliştirilmesi: tasarım tabanlı bir çalışma.
AKYÜZ D. (Danışman)
Ş.Şahin(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Investigating preservice middle school mathematics teachers' noticing of students' mathematical thinking in the context of lesson study
AKYÜZ D. (Danışman)
P.GÜNER(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
GeoGebra ve somut materyal kullanımının beşinci sınıf öğrencilerinin dörtgenler konusundaki başarısı üzerinde etkisi.
AKYÜZ D. (Danışman)
Ö.Dışbudak(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Ortaokul matematik öğretmenlerinin cebir öğretimindeki matematiksel bilgilerinin araştırılması: çoklu durum çalışması.
AKYÜZ D. (Danışman)
D.Girit(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Developing mathematical practices in a social context: A hypothetical learning trajectory to support preservice middle school mathematics teachers' learning of triangles
AKYÜZ D. (Danışman)
T.UYGUN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
A pre-service mathematics teacher's technological pedagogical content knowledge regarding different views of 3-D figures in geometry
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
İ.SARALAR(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Sosyal bir ortamda matematiksel uygulamaların geliştirilmesi: ortaokul matematik öğretmeni adaylarının üçgenleri öğrenmelerini sağlayan bir varsayıma dayalı öğrenme rotası.
AKYÜZ D. (Danışman)
T.Uygun(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The effects of dynamic geometry use on eight grade students' achievement in geometry and attitude towards geometry on triangle topic
AKYÜZ D. (Danışman)
H.SAMUR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Dinamik geometri kullanımının sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki geometri başarısına ve tutumuna etkisi.
AKYÜZ D. (Danışman)
H.Samur(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Dinamik geometri yazılımı kullanımının sekizinci sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarısı, geometrik düşünmesi ve matematik ve teknolojiye yönelik tutumları üzerine etkisi.
AKYÜZ D. (Eş Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
M.Buğra(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
The effect of using dynamic geometry software on eight grade students' achievement in transformation geometry, geometric thinking and attitudes toward mathematics and technology
AKYÜZ D. (Danışman)
M.BUĞRA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
A phenomenological study on incorporating the history of mathematics into teaching from the perspective of primary and mathematics teachers
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
S.SÖZEN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Investigating the use of technology on pre-service elementary mathematics teachers' plane geometry problem solving strategies
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
İ.KOYUNCU(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (6)
Scopus (23)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. Facilitating online learning environment in math classes: Teachers’ views and suggestions
Karaca E., AKYÜZ D.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.8, sa.3, ss.1-15, 2024 (Scopus)
2024
20242. Preservice Mathematics Teachers’ Experiences in Designing STEM Lessons
Çelik Kaya B., AKYÜZ D.
Journal of STEAM Education , cilt.7, sa.2, ss.93-126, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Exploring contextual factors for pre-service teachers teaching with technology through planning, teaching, and reflecting
AKYÜZ D.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.18, sa.1, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20224. Semiotics from a Social Constructivist Perspective
Stephan M., AKYÜZ D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.20, sa.7, ss.1499-1519, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20225. Öğrencilerin Silindirin Hacmi Konusunda Geliştirdikleri Matematiksel Fikirler: Sınıf İçi Argümantasyon Modeli
Doğruer Şahin Ş., AKYÜZ D.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.36-64, 2022 (TRDizin)
2022
20226. Co-teaching practices that build autonomy for students with learning disabilities in mathematics
AKYÜZ D., Stephan M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.53, sa.4, ss.920-947, 2022 (ESCI, Scopus)
2020
20207. Mathematical Practices of Eighth Graders about 3D Shapes in an Argumentation, Technology, and Design-Based Classroom Environment
Dogruer S. S., AKYÜZ D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.18, sa.8, ss.1485-1505, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20208. Noticing Student Mathematical Thinking Within the Context of Lesson Study
GÜNER P., AKYÜZ D.
JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.71, sa.5, ss.568-583, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20209. Mathematical knowledge of two middle school mathematics teachers in planning and teaching pattern generalization
GİRİT D., AKYÜZ D.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.4, ss.2098-2117, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201910. Examining two middle school mathematics teachers’ knowledge for teaching manipulation of algebraic expressions during lesson planning and instruction
Girit D., Akyüz D.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.588-616, 2019 (TRDizin)
2019
201911. Developing ratio tables to explore ratios
SOZEN OZDOGAN S., AKYÜZ D., STEPHAN M.
Australian Mathematics Education Journal , cilt.1, sa.2, ss.16-21, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Üçgen Eşitsizliğini Toplu Argümantasyonla Kavrayışları
Uygun T., Akyüz D.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.27-41, 2019 (TRDizin)
2019
201913. Developing Subject Matter Knowledge through Arguemntation
UYGUN T., AKYÜZ D.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.5, sa.2, ss.532-547, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. The Comparative Effects of Concrete Manipulatives and Dynamic Software on the Geometry Achievement of Fifth-Grade Students
Disbudak O., Akyüz D.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.26, sa.1, ss.3-20, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
201915. Middle Grade Students' Evoked Concept Images of Number Line Models and Their Calculation Strategies with Integers Using These Models
YILMAZ A., AKYÜZ D., Stephan M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.7, sa.1, ss.93-115, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
201816. Measuring technological pedagogical content knowledge (TPACK) through performance assessment
AKYÜZ D.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.125, ss.212-225, 2018 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2018
201817. The Evaluation of a Pre-Service Mathematics Teacher's TPACK: A Case of 3D Shapes with GeoGebra
Saralar I., Işıksal Bostan M., Akyüz D.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.25, ss.3-21, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. The Evaluation of a Pre-Service Mathematics Teacher’xxs TPACK: A Case of 3D Shapes with GeoGebra
SARALAR I., ISIKSAL BOSTAN M., AKYÜZ D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER ALGEBRA IN MATHEMATICS EDUCATION , cilt.25, sa.2, ss.3-22, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Öğretmen Adaylarının Ders İmecesi (Lesson Study) Kapsamında Matematiksel Fark Etme Nitelikleri
Güner P., Akyüz D.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.36, ss.447-467, 2017 (TRDizin)
2017
201720. Ders İmecesi (Lesson Study) Mesleki Gelişim Modeli: Öğretmen Adaylarının Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi
GÜNER P., AKYÜZ D.
İlköğretim Online
, cilt.16, ss.428-452, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
201721. The development of a self-efficacy scale for mathematical modeling competencies
KOYUNCU İ., Guzeller C. O., AKYÜZ D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.4, sa.1, ss.19-36, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
201622. The Effects of Using Dynamic Geometry on Eighth Grade Students' Achievement and Attitude towards Triangles
Samur Turk H., Akyüz D.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.23, ss.95-102, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. The Effects of Using Dynamic Geometry on Eighth Grade Students' Achievement and Attitude towards Triangles
AKYÜZ D., Akyuz D.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.23, sa.3, ss.95-102, 2016 (Scopus)
2016
201624. MATHEMATICAL PRACTICES IN A TECHNOLOGICAL SETTING: A DESIGN RESEARCH EXPERIMENT FOR TEACHING CIRCLE PROPERTIES
AKYÜZ D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.14, sa.3, ss.549-573, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201625. Pre-Service Middle School Mathematics Teachers' Understanding of Students' Knowledge: Location of Decimal Numbers on a Number Line
GİRİT D., AKYÜZ D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.4, sa.2, ss.84-100, 2016 (ESCI, Scopus)
2016
201626. Farklı öğretim yöntemleri ve sınıf seviyesine göre öğretmen adaylarının TPAB analizi
AKYÜZ D.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.7, ss.89-111, 2016 (TRDizin)
2016
201627. Algebraic Thinking in Middle School Students at Different Grades Conceptions about Generalization of Patterns
Girit D., Akyüz D.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.10, ss.242-271, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Ortaokul matematik ög retmeni adaylarının üçgenler konusunda tanım olus turma sürecindeki ög renmeleri
Uygun T., AKYÜZ D.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, ss.2002-2022, 2016 (TRDizin)
2016
201629. Solution Strategies of a Teacher Candidate Rediscovering Numbers in Base Eight
AKYÜZ D.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, ss.199-216, 2016 (TRDizin)
2015
201530. INVESTIGATING PLANE GEOMETRY PROBLEM-SOLVING STRATEGIES OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS IN TECHNOLOGY AND PAPER-AND-PENCIL ENVIRONMENTS
Koyuncu I., AKYÜZ D., ÇAKIROĞLU E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.13, sa.4, ss.837-862, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201431. Çember Özelliklerini Öğretmeyi Amaçlayan Teknoloji ve Sorgulama Tabanlı bir Sınıfta Oluşan Sosyomatematiksel Normların İncelenmesi
AKYÜZ D.
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, cilt.39, ss.58-72, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201432. An Investigation into Sociomathematical Norms in a Technology and Inquiry Based Classroom for Teaching Circle Properties
Akyuz D.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.175, ss.58-72, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201333. Improving the quality of mathematics teaching with effective planning practices
Akyüz D., Dixon J. K., Stephan M.
Teacher Development , cilt.17, sa.1, ss.92-106, 2013 (Scopus)
2012
201234. A Proposed Instructional Theory for Integer Addition and Subtraction
Stephan M., AKYÜZ D.
JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.43, sa.4, ss.428-464, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201235. The Role of the Teacher in Supporting Imagery in Understanding Integers
AKYÜZ D., Stephan M., Dixon J. K.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.163, ss.268-282, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. The development of pre-service teachers’ informal inferential reasoning: A case of a statistical reasoning learning environment
OLGUN B., AKYÜZ D.
CERME13, Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Teachers’ perceptions of utilizing virtual field trips for teaching STEAM
GÜZELLER G., AKYÜZ D.
CERME13, Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. A bridge between tools and conventions: a transition to ratio and proportion concepts after ratio table
SOZEN OZDOGAN S., AKYÜZ D., Stephan M.
CERME13, Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Argümantasyon Tabanlı Geometri Öğretimi: Öğretmen Adayının Karşılaştığı Zorluklar
Akyüz D.
6. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1681-1686, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Gülden B., Akyüz D.
6. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1803-1808, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Tasarım Tabanlı Araştırmanın Matematik Öğretiminde Uygulanması: Öğrenci Merkezli İçerik Geliştirme
Özdoğan S. S., Akyüz D.
6. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1756-1762, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Solution Strategies of Middle School Students in Proportional Reasoning Prob- lems
Yılmaz G. Ö., Akyüz D.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1124-1132, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Students’ Difficulties and Misconceptions in Integers
Doğruer Ş. Ş., Akyüz D.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1097-1104, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Öğrencilerin Matematik Öğrenimini Desteklemede Başlat-Keşfet-Tartış Örneği
Özdoğan S. S., Akyüz D.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1133-1145, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Investigation of Fifth and Sixth Grade Students’ Use of Strategies and Approaches in Problem Solving
Alkan C. S., Akyüz D.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1105-1112, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. The Perceptions of Middle School Mathematics Preservice Teachers about Sociomathematical Norms
Gülnur A., Akyüz D.
INTERNATIONAL LEARNING TEACHING ANDEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.343-347, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Difficulties of 5th Grade Students in Drawing Nets of Prisms
Ece K., Akyüz D.
INTERNATIONAL LEARNING TEACHING ANDEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.631-635, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. How Argumentation and Geogebra Support Students’xx Understanding of Nets of Prisms
Şahin Doğruer Ş., Akyüz D.
International Learning Teaching and Educational Research Congress (ILTER-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.270-276, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Determination of the Statistical Literacy Differences between Mathematics and Science Teachers
Karataş M. D., Akyüz D.
ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.132-138, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Pre-service Teachers' Goals for Integrating Technology into Teaching Middle School Mathematics
Dilberoğlu M., Yılmaz A., Sevinç Ş., Akyüz D.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Marmaris, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.163, (Özet Bildiri)
2018
201816. Investigating the Effect of Beliefs on Prospective Teachers’xx Technological Pedagogical Content Knowledge
AKYÜZ D.
Winter Global Education, Teaching Learning Conference, Tignes, Fransa, 29 Ocak - 02 Şubat 2018, ss.10-18, (Tam Metin Bildiri)
2017
201717. Preservice Middle School Mathematics Teachers’ Knowledge about Students’ Mathematical Thinking Related to Perimeter and Area
Güner P., Akyüz D.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.61-67, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. Investigating Teaching Practices for Teaching Algebraic Expressions within a Multiple Case Study
Girit D., Akyüz D.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.6, ss.31-37, (Tam Metin Bildiri)
2017
201719. Preservice middle school mathematics teachers’ conception of auxiliary elements of triangles
Uygun T., Akyüz D.
Internatiobnal Conference on Education in Mathemnatics, Science and Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201720. Examination of Planned and Implemented Lessons
Güner P., Akyüz D.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Practices that Support in-the-Moment Teacher Productive Noticing: A Case Study of an Expert Teacher
AKYÜZ D.
21st Association of Mathematics Teacher Educators Conference, 9 - 11 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201622. A Study on a Pre Service Mathematics Teacher s Technological Pedagogical Content Knowledge regarding Different Views of 3 D Figures in Geometry
saralar i., ISIKSAL BOSTAN M., AKYÜZ D.
European Educational Research Association (ECER), Dublin, İrlanda, 22 - 26 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Mathematical Knowledge for Teaching of Patterns A Case Study of Middle School Mathematics Teacher
GİRİT D., AKYÜZ D.
International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. Direct or Inquiry Instruction for Students with Special Needs The Wrong Question
stephan m., AKYÜZ D., smith j.
International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2015
201525. Ders İmecesi Lesson Study Mesleki Gelişim Modelinin Öğretmen Adaylarının Fark Etme Becerileri Üzerine Yansıması
Güner P., AKYÜZ D.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201526. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi TPAB Öğretmen Adaylarının Yıl Dağılımları ve Farklı Ders İşleyiş Biçimlerine Göre TPAB Seviyelerinin İncelenmesi
Güner P., AKYÜZ D.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. Investigating The Use of Technology on Prospective Teacher Thinking Preferences Comparing Solutions of Geometry Problems with and without Technology
Akyüz D.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.279-289, (Tam Metin Bildiri)
2014
201428. Preservice Elementary Teachers Conception of Multiplication on Whole Numbers
Uygun T., AKYÜZ D.
International Society of Educational Research Conference, Kapadokya, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.57, (Özet Bildiri)
2014
201429. Preservice Elementary Teachers Knowledge Of Addition And Subraction Problem Types And Strategies
Uygun T., AKYÜZ D.
International Society of Educational Research Conference, Kapadokya, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.55, (Özet Bildiri)
2014
201430. An Investigation of Preservice Elementary Mathematics Teachers Content Knowledge about Measures of Central Tendency
Uygun T., AKYÜZ D.
International Society of Educational Research Conference, Kapadokya, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.19, (Özet Bildiri)
2014
201431. Ortaokul 7 Sınıf Öğrencilerinin Sayı Doğrusu Modellerinin İncelenmesi
Girit D., AKYÜZ D.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.452-453, (Özet Bildiri)
2014
201432. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometri Problem Çözmede Biliş Üstbiliş Süreçlerinin İncelenmesi
Girit D., AKYÜZ D.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2014
201433. Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Konusundaki Başarısı Üzerine Etkisi
Girit D., AKYÜZ D.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.816, (Özet Bildiri)
2014
201434. Farklı Sınıf Seviyelerindeki Ortaokul Öğrencilerinin Örüntülerden Genelleme Stratejileri
Girit D., AKYÜZ D.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.634-635, (Özet Bildiri)
2014
201435. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrencilerin Kesir Ondalık Gösterim ve Yüzde Kavramlarının İlişkisi Hakkındaki Bilgilerine Dair Düşünceleri ve Önerileri
Girit D., AKYÜZ D.
13. Matematik Sempozyumu Anadolu’da Matematik (MATDER), Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.330-335, (Özet Bildiri)
2013
201336. The Effect of Visual and Non Visual Thinking Preferences on Students Use of Dynamic Software Two Preservice Teachers Problem Solving Strategies
Girit D., AKYÜZ D.
European Educational Research Association (ECER), İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201337. Students Conceptions About Decimals And Connection With Fractions
Girit D., AKYÜZ D.
European Educational Research Association (ECER), İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201338. An Instructional Design Collaborative in One Middle School Task Design in Mathematics Education
Michelle S., AKYÜZ D.
Proceedings of ICMI Study 22, Oxford, Birleşik Krallık, 22 - 26 Temmuz 2013, ss.511-520, (Tam Metin Bildiri)
2013
201339. Preservice Teacher s Reflective Practice Guide For Learning About Teaching
Ayan R., AKYÜZ D., Işıksal M., ÇAKIROĞLU E.
Eighth Congress of European Research in Mathematics Education, Manavgat, Türkiye, 6 - 10 Şubat 2013
2012
201240. Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kavrayışlarının Gelişimi Üzerine Bir Özel Durum Çalışması
Işıksal M., AKYÜZ D., ÇAKIROĞLU E., Ayan R.
11. Matematik Sempozyumu Anadolu’da Matematik (MATDER), Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.175-176, (Özet Bildiri)
2012
201241. Supporting Teachers Development of Technology Based Lessons for Algebra and Geometry
AKYÜZ D., Dixon J., Safi F., Coşkun Ş.
Applied Education Congress (Uygulamalı Eğitim Kongresi), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.188-189, (Özet Bildiri)
2012
201242. Practices of an Expert Mathematics Teacher in Small Groups
AKYÜZ D.
Proceedings of 37th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Eskişehir, Türkiye, 25 - 29 Ağustos 2012, ss.48-59, (Tam Metin Bildiri)
2012
201243. Ortaokul Öğrencilerinin Tamsayılar Konusundaki Çözüm Stratejileri
AKYÜZ D.
X. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitim Kongresi (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.348, (Özet Bildiri)
2012
201244. Developing Techno Pedagogical Skills in Preservice Elementary Mathematics Teachers
BALGALMIŞ E., ÇAKIROĞLU E., AKYÜZ D., Kathryn S.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2012, ss.2235-2240, (Tam Metin Bildiri)
2010
201045. Using Pictures in Geogebra with Everyday Context to Support Teaching and Learning Algebra
AKYÜZ D.
58th Annual Conference of the Florida Council of Teachers of Mathematics (FCTM), Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Eylül - 02 Ekim 2010
2010
201046. Developing the Concept of Integers in the Context of Finance
Stephan M., AKYÜZ D.
Eighty-eighth Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Nisan 2010
2010
201047. Conducting Design Research with Teachers Artifacts and Practices that Support Teacher Engagement
Stephan M., AKYÜZ D., McManus G., Smith J., Dickey A.
Educational Design Research Conference, Athens, Yunanistan, 26 - 27 Mart 2010
2010
201048. Preservice Teachers Understanding of Continuity
Coşkun Ş., AKYÜZ D.
14th Annual Conference of the Association of Mathematics Teacher Educators (AMTE), Irvine, Birleşik Krallık, 28 - 30 Ocak 2010
2009
200949. The Effect of Using Calculator in Eight Grade Turkish Mathematics Students Results from the Trends in International Mathematics and Science Study
AKYÜZ D., Coşkun Ş.
Florida Educational Research Association’s (FERA) Annual Meeting, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Kasım 2009
2009
200950. Supporting Teachers as They Develop Technology based Lessons for Geometry Instruction
AKYÜZ D., Dixon J.
Conference of Florida Association of Teacher Educators, Daytona Beach, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 10 Ekim 2009
2009
200951. Developing Meaning and Understanding through Technology An Illustration Using Algebra II Activities
AKYÜZ D.
57th Annual Conference of the Florida Council of Teachers of Mathematics (FCTM), West Palm Beach, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ekim 2009
2009
200952. An investigation into two preservice teachers use of different representations in solving a pattern task
AKYÜZ D., Çoşkun Ş., Hacıömeroğlu E. S.
Proceedings of the 31st annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PMENA), Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Eylül 2009, ss.1261-1265, (Tam Metin Bildiri)
2009
200953. Developing Algebraic Thinking through Multiple Representations When a Symbolic Answer Is Not Enough
AKYÜZ D., Andreasen J., Cristwell P.
Eighty-Seventh Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), Washington, Kiribati, 22 - 25 Nisan 2009
2008
200854. Diagnosis and Remediation of Common Misconceptions about Linear and Quadratic Equations
AKYÜZ D.
56th Annual Conference of the Florida Council of Teachers of Mathematics (FCTM), Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Ekim 2008
Kitaplar
2022
20221. Patterns and Relationships Within Ratio Contexts: Students' Emerging Ideas Through Tables
SOZEN OZDOGAN S., AKYÜZ D., Stephan M.
Mathematics as The Science of Patterns, Patrick M. Jenlink, Editör, Information Age Publishing, Inc., ss.99-125, 2022
2020
20202. A Phenomenoligical Study: Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers
Sozen Ozdogan S., AKYÜZ D., ÇAKIROĞLU E.
The Language of Mathematics, Patrick M. Jenlink, Editör, Rowman Littlefield, London, ss.113-142, 2020
2018
20183. Çocuklara Matematik Tarih ile Nasıl Öğretilebilir?
Akyüz D.
Prof. Dr. Emine Akyüz’e Armağan Akademisyenlikte 50 YIl, , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.74-77, 2018
2018
20184. Teaching Integers to Students with Disabilities: Three Case Studies
Stephan M., Akyüz D.
Exploring the Integer Addition and Subtraction Landscape, Laura Bofferding, Nicole M. Wessman-Enzinger, Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.75-108, 2018
Desteklenen Projeler
2021 - 2024
2021 - 2024
Enhancement of research excellence in Mathematics Teacher Knowledge (MaTeK)
UFUK 2020 Projesi , CSA, Marie Skłodowska-Curie Eylemleri Destek ve Koordinasyon Eylemleri Projesi
(Proje Özeti)
Çakiroğlu E., Akyüz D., Işiksal Bostan M., Işler Baykal I., Sevinç Ş., Slavíčková M.
2018 - 2019
2018 - 2019Geometri’nin Argümantasyona Dayalı bir Teknoloji Kullanımı ile Öğretilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKYÜZ D. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016
Matematik Öğretmen Adaylarının Geometri Öğretimini Destekleyen Teknoloji Tabanlı Öğretim İçeriklerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AKYÜZ D. (Yürütücü)
2012 - 2014
2012 - 2014Ögretmen Adaylarinin Somut Materyal Ve Teknoloji Kullanarak Problem Çözme Stratejileri.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AKYÜZ D. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2019
Aralık 2019JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Kasım 2018
Kasım 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2018
Kasım 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2018
Kasım 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2018
Mayıs 2018Vth International Eurasian Educational Research Congress, Bilimsel Kongre veya Sempozyum Organizasyonu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Akyüz D.
Antalya, Türkiye
Davetli Konuşmalar
Eylül 2018
Eylül 2018Geogebra
Seminer
Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Okulları-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 294
h-indeksi (WOS): 9
Jüri Üyelikleri
Eylül-2018
Eylül 2018Tez Savunma (Doktora)
MATHEMATICS TEACHER IDENTITY DEVELOPMENT OF EARLY CAREER MIDDLE GRADE MATHEMATICS TEACHERS AND THE ROLE OF PARTICIPATED COMMUNITIES - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Temmuz-2018
Temmuz 2018