Prof. Dr. DİDEM AKYÜZ


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

98

Yayın (WoS)

19

Yayın (Scopus)

23

Atıf (WoS)

292

H-İndeks (WoS)

9

Atıf (Scopus)

250

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

1045

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

93

Proje

5

Tez Danışmanlığı

23

Açık Erişim

18
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2007 - 2010

2007 - 2010

Doktora

University of Central Florida, Education (Eğitim), Amerika Birleşik Devletleri

2003 - 2006

2003 - 2006

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Aktüerya Bilimleri Bölümü, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Supporting a Standards-Based Teaching and Learning Environment: A Case Study of an Expert Middle School Mathematics Teacher

University Of Central Florida, Education (Eğitim)

2006

2006

Yüksek Lisans

Faizin Raslantı Değişkeni Olması Durumunda Ödeme Dizileri

Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Aktüerya Bilimleri Bölümü

Araştırma Alanları

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2016 - 2022

2016 - 2022

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2012 - 2016

2012 - 2016

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - 2023

2020 - 2023

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2014

2013 - 2014

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2007 - 2010

2007 - 2010

Araştırma Asistanı (Research Assistant)

University of Central Florida, Araştırma Asistanı (Research Assistant)

2005 - 2007

2005 - 2007

Matematik Öğretmeni

Milli Eğitim Vakfı Lisesi, Matematik Öğretmeni

2004 - 2005

2004 - 2005

Matematik Öğretmeni

Jale Tezer Dersanesi, Matematik Öğretmeni

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (6)
Scopus (23)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

2. Teachers’ perceptions of utilizing virtual field trips for teaching STEAM

GÜZELLER G., AKYÜZ D.

CERME13, Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Argümantasyon Tabanlı Geometri Öğretimi: Öğretmen Adayının Karşılaştığı Zorluklar

Akyüz D.

6. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1681-1686, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Gülden B., Akyüz D.

6. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1803-1808, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. Tasarım Tabanlı Araştırmanın Matematik Öğretiminde Uygulanması: Öğrenci Merkezli İçerik Geliştirme

Özdoğan S. S., Akyüz D.

6. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1756-1762, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Solution Strategies of Middle School Students in Proportional Reasoning Prob- lems

Yılmaz G. Ö., Akyüz D.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1124-1132, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. Students’ Difficulties and Misconceptions in Integers

Doğruer Ş. Ş., Akyüz D.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1097-1104, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Öğrencilerin Matematik Öğrenimini Desteklemede Başlat-Keşfet-Tartış Örneği

Özdoğan S. S., Akyüz D.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1133-1145, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Investigation of Fifth and Sixth Grade Students’ Use of Strategies and Approaches in Problem Solving

Alkan C. S., Akyüz D.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1105-1112, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. The Perceptions of Middle School Mathematics Preservice Teachers about Sociomathematical Norms

Gülnur A., Akyüz D.

INTERNATIONAL LEARNING TEACHING ANDEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.343-347, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Difficulties of 5th Grade Students in Drawing Nets of Prisms

Ece K., Akyüz D.

INTERNATIONAL LEARNING TEACHING ANDEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.631-635, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. How Argumentation and Geogebra Support Students’xx Understanding of Nets of Prisms

Şahin Doğruer Ş., Akyüz D.

International Learning Teaching and Educational Research Congress (ILTER-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.270-276, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. Determination of the Statistical Literacy Differences between Mathematics and Science Teachers

Karataş M. D., Akyüz D.

ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.132-138, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

15. Pre-service Teachers' Goals for Integrating Technology into Teaching Middle School Mathematics

Dilberoğlu M., Yılmaz A., Sevinç Ş., Akyüz D.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Marmaris, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.163, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Investigating the Effect of Beliefs on Prospective Teachers’xx Technological Pedagogical Content Knowledge

AKYÜZ D.

Winter Global Education, Teaching Learning Conference, Tignes, Fransa, 29 Ocak - 02 Şubat 2018, ss.10-18, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

17. Preservice Middle School Mathematics Teachers’ Knowledge about Students’ Mathematical Thinking Related to Perimeter and Area

Güner P., Akyüz D.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.61-67, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

18. Investigating Teaching Practices for Teaching Algebraic Expressions within a Multiple Case Study

Girit D., Akyüz D.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.6, ss.31-37, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

19. Preservice middle school mathematics teachers’ conception of auxiliary elements of triangles

Uygun T., Akyüz D.

Internatiobnal Conference on Education in Mathemnatics, Science and Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

20. Examination of Planned and Implemented Lessons

Güner P., Akyüz D.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Practices that Support in-the-Moment Teacher Productive Noticing: A Case Study of an Expert Teacher

AKYÜZ D.

21st Association of Mathematics Teacher Educators Conference, 9 - 11 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Mathematical Knowledge for Teaching of Patterns A Case Study of Middle School Mathematics Teacher

GİRİT D., AKYÜZ D.

International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Direct or Inquiry Instruction for Students with Special Needs The Wrong Question

stephan m., AKYÜZ D., smith j.

International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri) identifier

2015

2015

25. Ders İmecesi Lesson Study Mesleki Gelişim Modelinin Öğretmen Adaylarının Fark Etme Becerileri Üzerine Yansıması

Güner P., AKYÜZ D.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. Investigating The Use of Technology on Prospective Teacher Thinking Preferences Comparing Solutions of Geometry Problems with and without Technology

Akyüz D.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.279-289, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

28. Preservice Elementary Teachers Conception of Multiplication on Whole Numbers

Uygun T., AKYÜZ D.

International Society of Educational Research Conference, Kapadokya, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.57, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Preservice Elementary Teachers Knowledge Of Addition And Subraction Problem Types And Strategies

Uygun T., AKYÜZ D.

International Society of Educational Research Conference, Kapadokya, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.55, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. An Investigation of Preservice Elementary Mathematics Teachers Content Knowledge about Measures of Central Tendency

Uygun T., AKYÜZ D.

International Society of Educational Research Conference, Kapadokya, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.19, (Özet Bildiri)

2014

2014

31. Ortaokul 7 Sınıf Öğrencilerinin Sayı Doğrusu Modellerinin İncelenmesi

Girit D., AKYÜZ D.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.452-453, (Özet Bildiri)

2014

2014

32. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometri Problem Çözmede Biliş Üstbiliş Süreçlerinin İncelenmesi

Girit D., AKYÜZ D.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.22-23, (Özet Bildiri)

2014

2014

33. Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Dönüşüm Geometrisi Konusundaki Başarısı Üzerine Etkisi

Girit D., AKYÜZ D.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.816, (Özet Bildiri)

2014

2014

34. Farklı Sınıf Seviyelerindeki Ortaokul Öğrencilerinin Örüntülerden Genelleme Stratejileri

Girit D., AKYÜZ D.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.634-635, (Özet Bildiri)

2013

2013

36. The Effect of Visual and Non Visual Thinking Preferences on Students Use of Dynamic Software Two Preservice Teachers Problem Solving Strategies

Girit D., AKYÜZ D.

European Educational Research Association (ECER), İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

37. Students Conceptions About Decimals And Connection With Fractions

Girit D., AKYÜZ D.

European Educational Research Association (ECER), İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

38. An Instructional Design Collaborative in One Middle School Task Design in Mathematics Education

Michelle S., AKYÜZ D.

Proceedings of ICMI Study 22, Oxford, Birleşik Krallık, 22 - 26 Temmuz 2013, ss.511-520, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

39. Preservice Teacher s Reflective Practice Guide For Learning About Teaching

Ayan R., AKYÜZ D., Işıksal M., ÇAKIROĞLU E.

Eighth Congress of European Research in Mathematics Education, Manavgat, Türkiye, 6 - 10 Şubat 2013

2012

2012

40. Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kavrayışlarının Gelişimi Üzerine Bir Özel Durum Çalışması

Işıksal M., AKYÜZ D., ÇAKIROĞLU E., Ayan R.

11. Matematik Sempozyumu Anadolu’da Matematik (MATDER), Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.175-176, (Özet Bildiri)

2012

2012

41. Supporting Teachers Development of Technology Based Lessons for Algebra and Geometry

AKYÜZ D., Dixon J., Safi F., Coşkun Ş.

Applied Education Congress (Uygulamalı Eğitim Kongresi), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.188-189, (Özet Bildiri)

2012

2012

42. Practices of an Expert Mathematics Teacher in Small Groups

AKYÜZ D.

Proceedings of 37th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Eskişehir, Türkiye, 25 - 29 Ağustos 2012, ss.48-59, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

43. Ortaokul Öğrencilerinin Tamsayılar Konusundaki Çözüm Stratejileri

AKYÜZ D.

X. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitim Kongresi (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.348, (Özet Bildiri)

2012

2012

44. Developing Techno Pedagogical Skills in Preservice Elementary Mathematics Teachers

BALGALMIŞ E., ÇAKIROĞLU E., AKYÜZ D., Kathryn S.

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2012, ss.2235-2240, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

45. Using Pictures in Geogebra with Everyday Context to Support Teaching and Learning Algebra

AKYÜZ D.

58th Annual Conference of the Florida Council of Teachers of Mathematics (FCTM), Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Eylül - 02 Ekim 2010

2010

2010

46. Developing the Concept of Integers in the Context of Finance

Stephan M., AKYÜZ D.

Eighty-eighth Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Nisan 2010

2010

2010

48. Preservice Teachers Understanding of Continuity

Coşkun Ş., AKYÜZ D.

14th Annual Conference of the Association of Mathematics Teacher Educators (AMTE), Irvine, Birleşik Krallık, 28 - 30 Ocak 2010

2009

2009

49. The Effect of Using Calculator in Eight Grade Turkish Mathematics Students Results from the Trends in International Mathematics and Science Study

AKYÜZ D., Coşkun Ş.

Florida Educational Research Association’s (FERA) Annual Meeting, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Kasım 2009

2009

2009

50. Supporting Teachers as They Develop Technology based Lessons for Geometry Instruction

AKYÜZ D., Dixon J.

Conference of Florida Association of Teacher Educators, Daytona Beach, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 10 Ekim 2009

2009

2009

51. Developing Meaning and Understanding through Technology An Illustration Using Algebra II Activities

AKYÜZ D.

57th Annual Conference of the Florida Council of Teachers of Mathematics (FCTM), West Palm Beach, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ekim 2009

2009

2009

52. An investigation into two preservice teachers use of different representations in solving a pattern task

AKYÜZ D., Çoşkun Ş., Hacıömeroğlu E. S.

Proceedings of the 31st annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PMENA), Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Eylül 2009, ss.1261-1265, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

53. Developing Algebraic Thinking through Multiple Representations When a Symbolic Answer Is Not Enough

AKYÜZ D., Andreasen J., Cristwell P.

Eighty-Seventh Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), Washington, Kiribati, 22 - 25 Nisan 2009

2008

2008

54. Diagnosis and Remediation of Common Misconceptions about Linear and Quadratic Equations

AKYÜZ D.

56th Annual Conference of the Florida Council of Teachers of Mathematics (FCTM), Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Ekim 2008

Kitaplar

2022

2022

1. Patterns and Relationships Within Ratio Contexts: Students' Emerging Ideas Through Tables

SOZEN OZDOGAN S., AKYÜZ D., Stephan M.

Mathematics as The Science of Patterns, Patrick M. Jenlink, Editör, Information Age Publishing, Inc., ss.99-125, 2022

2020

2020

2. A Phenomenoligical Study: Incorporating the History of Mathematics from the Perspective of Teachers

Sozen Ozdogan S., AKYÜZ D., ÇAKIROĞLU E.

The Language of Mathematics, Patrick M. Jenlink, Editör, Rowman Littlefield, London, ss.113-142, 2020

2018

2018

3. Çocuklara Matematik Tarih ile Nasıl Öğretilebilir?

Akyüz D.

Prof. Dr. Emine Akyüz’e Armağan Akademisyenlikte 50 YIl, , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.74-77, 2018 Creative Commons License

2018

2018

4. Teaching Integers to Students with Disabilities: Three Case Studies

Stephan M., Akyüz D.

Exploring the Integer Addition and Subtraction Landscape, Laura Bofferding, Nicole M. Wessman-Enzinger, Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.75-108, 2018 Creative Commons License

Desteklenen Projeler

2021 - 2024

2021 - 2024

Enhancement of research excellence in Mathematics Teacher Knowledge (MaTeK)Sürdürülebilir Kalkınma

UFUK 2020 Projesi , CSA, Marie Skłodowska-Curie Eylemleri Destek ve Koordinasyon Eylemleri Projesi

(Proje Özeti) Creative Commons License
Çakiroğlu E., Akyüz D., Işiksal Bostan M., Işler Baykal I., Sevinç Ş., Slavíčková M.

2018 - 2019

2018 - 2019

Geometri’nin Argümantasyona Dayalı bir Teknoloji Kullanımı ile Öğretilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Creative Commons License
AKYÜZ D. (Yürütücü)

2016 - 2016

2016 - 2016

Matematik Öğretmen Adaylarının Geometri Öğretimini Destekleyen Teknoloji Tabanlı Öğretim İçeriklerinin GeliştirilmesiSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AKYÜZ D. (Yürütücü)

2012 - 2014

2012 - 2014

Ögretmen Adaylarinin Somut Materyal Ve Teknoloji Kullanarak Problem Çözme Stratejileri.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AKYÜZ D. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2019

Aralık 2019

JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Kasım 2018

Kasım 2018

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Kasım 2018

Kasım 2018

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Kasım 2018

Kasım 2018

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Mayıs 2018

Mayıs 2018

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Bilimsel Kongre veya Sempozyum Organizasyonu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Akyüz D.
Antalya, Türkiye


Davetli Konuşmalar

Eylül 2018

Eylül 2018

Geogebra

Seminer

Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Okulları-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 294

h-indeksi (WOS): 9

Jüri Üyelikleri

Eylül-2018

Eylül 2018

Tez Savunma (Doktora)

MATHEMATICS TEACHER IDENTITY DEVELOPMENT OF EARLY CAREER MIDDLE GRADE MATHEMATICS TEACHERS AND THE ROLE OF PARTICIPATED COMMUNITIES - Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Temmuz-2018

Temmuz 2018

Tez Savunma (Doktora)

PROMOTING AND INVESTIGATING PRE-SERVICE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' TPACK-PRACTICAL DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF AN UNDERGRADUATE COURSE - Orta Doğu Teknik Üniversitesi