Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yönetimsel Görevler
2011 - 2017
2011 - 2017Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
1998 - 2004
1998 - 2004Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Predictive power of values, beliefs, norms and inclusion of nature in self on young students' water consumption behavior
Öztekin C. (Danışman)
B.ALPAY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Science teachers' topic specific pedagogical content knowledge related to human body systems
Öztekin C. (Danışman)
E.KINIK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Investigation of science teachers' topic-specific pedagogical content knowledge regarding climate, weather and seasons: from the dual perspective
Öztekin C. (Danışman)
K.SAĞBİLGE(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Investigating the effectiveness of argument-based inquiryon 6th grade students' scientific literacy and portrayingtheir argumentation schemes and engagement inargumentation process
Sungur S., Öztekin C. (Eş Danışman)
M.ŞEN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Sistemsel düşünme becerisi modülünün enerji bağlamında uygulanması.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
H.Can(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
EXPLORING EXPERIENCED SCIENCE TEACHERS' TOPIC-SPECIFIC PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE IN TEACHING ECOSYSTEMS
Öztekin C. (Danışman)
İ.TIRAŞ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Experienced science teachers' subject matter knowledge and pedagogical content knowledge regarding biogeochemical cycles in the context of education for sustainable development
Öztekin C., Şahin E. (Eş Danışman)
B.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Analysis of pre-service science teachers' systems thinking skills in the context of carbon cycle
Öztekin C. (Danışman)
D.TURAN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Ekolojik dünya görüşü, temel değerler, kişisel norm ve öz kimlik arasındaki ilişkileri açıklayan kavramsal model.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
H.Ateş(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Deneyimli fen bilimleri öğretmenlerinin ekosistemlerin öğretimine ilişkin konuya özel pedagojik alan bilgisinin incelenmesi.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
İ.Tıraş(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik niyet ve davranışlarının planlanmış davranış teorisi ile açıklanması.
ÖZTEKİN C. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU J.(Eş Danışman)
G.Özcan(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Fen bilimleri öğretmenlerinin genetik okuryazarlik düzeylerinin ve karar verme süreçlerinin incelenmesi.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
Ü.Betül(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmenlerinin hücre bölünmesi konusundaki pedagojik alan bilgisi ve konu alan bilgisi üzerine bir çalışma.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
M.Şen(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre dostu davranışlarının belirlenmesi : iklim değişikliği örneği
ÖZTEKİN C. (Danışman)
E.Hiğde(Öğrenci)
2014
2014Doktora
7e öğrenme döngüsü modelinin 6. sınıf öğrencilerinin vücudumuzda sistemler konusunu anlamalarına, öz-düzenleme becerilerine, bilimsel epistemolojik inançlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi.
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
G.Gök(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin değer yönelimleri, çevresel optimizm düzeyleri ve çevresel kaygıları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma
ÖZTEKİN C. (Danışman)
A.Eryiğit(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Sekizinci sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığının değerlendirilmesinde sosyodemografik değişkenlerin rolü.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
T.Varışlı(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Cinsiyetin, sınıf seviyesinin, ve eğitim gördükleri alanların, öğrencilerin epistemolojik inançları üzerindeki etkisi.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
F.Kurt(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarının incelenmesi: karşılaştırmalı bir çalışma
ÖZTEKİN C. (Danışman)
Ö.Güvercin(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Öğrenme motivasyonu, mantıksal düşünme yeteneği ve öğrenme yaklaşımının dokuzuncu sınıf uluslararası bakolorya ve ulusal program öğrencilerinin mitoz ve mayoz konularını anlamalarına katkısı.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
M.Başer(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Öğrencilerin önbilgisi, öğrenme yaklaşımları, mantıksal düşünme yetenekleri, farklı öğretim yöntemleri ve fotosentez ve bitkilerde solunum konularını anlamaları arasındaki ilişkilerin araştırılması
ÖZTEKİN C. (Danışman)
A.Yenilmez(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Bilişsel ve güdüsel değişkenlerin geleneksel ve öğrenme evresi sınıflarındaki öğrencilerin genetik kavramlarını anlamasına etkisi.
ÖZTEKİN C. (Danışman)
P.Atay(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Öğrencilerin çevre bilgileri ve tutumları üzerine bir çalışma : sınıf düzeyinin ve cinsiyetin etkisi
ÖZTEKİN C. (Danışman)
E.Alp(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Probleme dayalı öğrenme modelinin lise biyoloji derslerinde kullanılması
ÖZTEKİN C. (Danışman)
S.Sungur(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (24)
ESCI (5)
Scopus (27)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)
2024
20241. Investigation of Middle School Students' Argumentation Schemes in Different Argumentative Orientations
Şen M., SUNGUR S., ÖZTEKİN C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.49, sa.219, ss.69-96, 2024 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2023
20232. Effectiveness of Argument-Based Inquiry Approach on Grade 8 Students' Science Content Achievement, Metacognition, and Epistemological Beliefs
Deprem S. T. T., Çakiroğlu J., Öztekin C., Kingir S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.1057-1079, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Exploration of middle school students' scientific epistemological beliefs and their engagement in argumentation
Şen M., Sungur S., Öztekin C.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.116, sa.5, ss.293-308, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20224. Interactions among Topic-Specific Pedagogical Content Knowledge Components for Science Teachers: The Impact of Content Knowledge
Şen M., Demirdöğen B., Öztekin C.
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
20215. Modelling pre-service science teachers' pro-environmental behaviours in relation to psychological and cognitive variables
Şahin E., Alper U., Öztekin C.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.27, sa.1, ss.1-21, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20216. Novice and experienced science teachers’ conceptual knowledge of evolutionary theory within the context of micro-and macroevolution
Yesilyurt E., Öztekin C., Çakıroğlu J., Deniz H.
Journal of Biological Education
, cilt.55, sa.2, ss.109-127, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2019
20197. Interaction among Contextual Knowledge and Pedagogical Content Knowledge: Sociocultural Perspective
ŞEN M., ÖZTEKİN C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.198, ss.57-97, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
20188. Genetics Literacy: Insights From Science Teachers' Knowledge, Attitude, and Teaching Perceptions
Cebesoy Ü. B., Öztekin C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.16, ss.1247-1268, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
20189. Impact of Content Knowledge on Pedagogical Content Knowledge in the Context of Cell Division
Şen M., Öztekin C., Demirdöğen B.
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION , cilt.29, sa.2, ss.102-127, 2018 (ESCI)
2017
201710. A Multilevel Analysis of Students' Science Achievements in Relation to their Self-Regulation, Epistemological Beliefs, Learning Environment Perceptions, and Teachers' Personal Characteristics
Pamuk S., Sungur S., Öztekin C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.15, ss.1423-1440, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201711. Turkish preservice science teachers' awareness, beliefs, values, and behaviours pertinent to climate change
Hiğde E., Öztekin C., Şahin E.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION , cilt.26, sa.3, ss.253-263, 2017 (Scopus)
2017
201712. Gender perspective on the factors predicting recycling behavior: Implications from the theory of planned behavior
Öztekin C., Teksöz G., Pamuk S., Şahin E., Kilic D. S.
WASTE MANAGEMENT
, cilt.62, ss.290-302, 2017 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
201713. Turkish pre-service science teachers' awareness, beliefs, values, and behaviours pertinent to climate change
Hiğde E., Öztekin C., Şahin E.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.26, ss.253-263, 2017 (ESCI, Scopus)
2016
201614. Science teacher candidates' perceptions about roles and nature of scientific models
Turkoglu A. Y., Öztekin C.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.34, ss.219-236, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201615. DEVELOPMENT AND VALIDATION OF SCIENCE HOMEWORK SCALE FOR MIDDLE-SCHOOL STUDENTS
Taş Y., Sungur S., Öztekin C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.14, ss.417-444, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201616. RELATIONSHIPS AMONG TURKISH PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS' GENETICS LITERACY LEVELS AND THEIR ATTITUDES TOWARDS ISSUES IN GENETICS LITERACY
Cebesoy Ü. B., Öztekin C.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.15, ss.159-172, 2016 (SSCI, Scopus)
2012
201217. Relationships among Teachers' Knowledge and Beliefs Regarding the Teaching of Evolution: A Case for Turkey
Öztekin C., Akyol G., Sungur S.
Evolution: Education and Outreach
, cilt.5, sa.3, ss.477-493, 2012 (Scopus)
2012
201218. Modeling Environmental Literacy of University Students
TEKSÖZ G., ŞAHİN E., ÖZTEKİN C.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.21, sa.1, ss.157-166, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2011
201119. A STUDY ON TEACHER CANDIDATES RECYCLING BEHAVIORS A MODEL APPROACH WITH THE THEORY OF PLANNED BEHAVIOR
ÖZTEKİN C., Kılıç D., ŞAHİN E.
Western Anatolia Journal of Educational Science , 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201020. A cross Age Study of Elementary Students Motivation towards Science Learning
Güvercin Ö., Öztekin C., Sungur S.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, ss.233-243, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201021. Learning Environment Profiles of Turkish Secondary Biology Classrooms
Den Brok P., Telli S., Çakıroğlu J., Öztekin C., Taconis R.
LEARNING ENVIRONMENTS RESEARCH
, cilt.13, ss.187-204, 2010 (Scopus)
2010
201022. Elementary Students’ Scientific Epistemological Beliefs in Relation to Socio-Economic Status and Gender
Özkal K., Öztekin C., Sungur S., Çakıroğlu J., Çakıroğlu E.
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, cilt.21, sa.7, ss.873-885, 2010 (ESCI, Scopus)
2009
200923. Assessing pre-service teachers' environmental literacy in Turkey as a mean to develop teacher education programs
Tuncer G., Tekkaya C., SUNGUR S., ÇAKIROĞLU J., Ertepinar H., Kaplowitz M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
, cilt.29, sa.4, ss.426-436, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200824. Promoting students' learning in genetics with the learning cycle
Dogru-Atay P., Tekkaya C.
JOURNAL OF EXPERIMENTAL EDUCATION
, cilt.76, ss.259-280, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200825. A survey on Elementary School Students’ Environmentally Friendly Behaviours and Associated Variables
Şahin E., Ertepınar H., Öztekin C., Yılmaz A.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH , cilt.14, ss.129-143, 2008 (SSCI, Scopus)
2007
200726. Turkish pre-service science teachers' views on Science-Technology-Society issues
Yalvac B., Tekkaya C., Cakiroglu J., Kahyaoglu E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.29, ss.331-348, 2007 (SSCI, Scopus)
2007
200727. A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude towards the Environment
Teksöz G., Sungur S., Öztekin C., Ertepınar H.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.16, ss.188-198, 2007 (ESCI)
2007
200728. A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude toward Environment
Teksöz G., Sungur S., Öztekin C., Ertepınar H.
International Research on Geographical and Environmental Education , cilt.16, ss.188-198, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200629. Students’ Achievement in Relation to Reasoning Ability, Prior Knowledge and Gender.
YENİLMEZ TÜRKOĞLU A., SUNGUR S., ÖZTEKİN C.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.24, sa.1, ss.129-138, 2006 (Scopus)
2006
200630. Relation among Measures of Learning Orientation, Reasoning Ability, and Conceptual Understanding of Photosynthesis and Respiration in Plants for Grade 8 Males and Females
Öztekin C., Yenilmez Türkoğlu A.
JOURNAL OF ELEMENTARY SCIENCE EDUCATION , cilt.18, sa.1, ss.1-14, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200531. Self Efficacy Attitude and Science Knowledge
Sarıkaya H., Çakıroğlu J., Öztekin C.
Academic Exchange Quarterly, , cilt.9, sa.4, ss.38-42, 2005 (Hakemli Dergi)
1997
199732. Antioxidative and free radical scavenging properties of rosemary extract
Basaga H., Tekkaya C., Acikel F.
FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY-LEBENSMITTEL-WISSENSCHAFT & TECHNOLOGIE
, cilt.30, sa.1, ss.105-108, 1997 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Öğretmen adaylarının mantık yürütme profillerinin farklı sistemsel düşünme becerilerine göre analizi: Besin ağı örneği
Güneş G., Koldar İ., ÖZTEKİN C.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20242. Öğretmenlerinin vücudumuzdaki sistemler ile ilgili sistemsel düşünme becerilerinin analizi
Demirkol M. G., ÖZTEKİN C.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20243. Öğretmen adaylarının sosyobilimsel ve çevresel katılım düzeylerinin incelenmesi
YILMAZ E., Tuğ J. B., ÖZTEKİN C.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20244. Öğrencilerin ekosisteme yönelik sistemsel düşünme modellerinin analizi
Güneş G., ÖZTEKİN C.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20245. Fen bilgisi öğretmenlerinin sürdürülebilirlik bilinç profilleri
GÜMÜŞ D., Arslan T., Oktay S. G., ÖZTEKİN C.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20246. Sürdürülebilirlik için algılanan eylem yetkinliği: Genç nesiller üzerine bir çalışma
TAŞCI ERGÜN D., İplikçioğlu C., Karaağaç E., ŞAHİN E., ÖZTEKİN C.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20247. Öğrencilerin gözünden küresel iklim değişikliğinin belirsizliği, gerçekliği, nedenleri, sonuçları ve psikolojik mesafe perspektifinden değerlendirilmesi
Aslan İ. Ş., Güneş G., Öztekin C.
International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.438-441, (Özet Bildiri)
2023
20238. Deneyimli ve Göreve Yeni Başlamış Öğretmenlerin EkolojiKonusunda Pedagojik Alan Bilgileri
Taştan Ö., Öztekin C.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023 - 30 Ekim 2024, ss.58, (Özet Bildiri)
2023
20239. Argümantasyon Sürecine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Şemalarının İncelenmesi
Şen M., Sungur S., Öztekin C.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.71, (Özet Bildiri)
2023
202310. Öğrencilerin Su Döngüsüne Yönelik Sistemsel Düşünme Beceri Düzeyleri
Bol F., Durmuş Gülfidan A., Tepedelenlioğlu B., Öztekin C., Yılmaz E.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.42, (Özet Bildiri)
2023
202311. Understanding the nature of the Science Laboratory Environment: A systematic review
YAVUZ M., ÖZTEKİN C.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1332-1333, (Özet Bildiri)
2023
202312. Investigating Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge (PCK) Related to Climate and Weather
Sağbilge K., ÖZTEKİN C.
The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.224, (Özet Bildiri)
2023
202313. Uncovering Experienced Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge (PCK) Concerning Respiratory and Urinary System
Kınık E., ÖZTEKİN C.
The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.572, (Özet Bildiri)
2023
202314. An Argumentation Study Portraying Students' Engagement in Argumentation Process
Şen M., Sungur S., Öztekin C.
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.563, (Özet Bildiri)
2023
202315. The Effect of Argumentation Implementation on Students' Content Knowledge and Science Process Skills
Şen M., Sungur S., Öztekin C.
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.566-567, (Özet Bildiri)
2023
202316. Science Teacher Candidates’ Systems Thinking Skills Levels in The Carbon Cycle
Yavuz I., Şimşek I., Koca Ç., Durmuş Gülfidan A., Öztekin C.
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1095-1096, (Özet Bildiri)
2022
202217. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İkili Perspektif Yaklaşımı İle Değerlendirilmesi: İklim Değişikliği, Küresel Isınma ve Sera Etkisi Örneği
Sağbilge K., ÖZTEKİN C.
IV. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 06 Ekim 2022, ss.19-20, (Özet Bildiri)
2021
202118. Syntactic Aspects of Subject Matter Knowledge: Eliciting Experienced Science Teachers’ Nature of Science Views in Relation to HumanBody Systems
Kınık E., Öztekin C.
European Educational Research Association (ECER), Geneve, İsviçre, 2 - 06 Eylül 2021, ss.1-4, (Özet Bildiri)
2021
202119. Middle School Students' Perceptions of Scientists and Engineers and Their Interest Towards STEM Careers
Güler Nalbantoğlu F., Çetinkaya Aydın G., Çakıroğlu J., Öztekin C.
European Educational Research Association (ECER), Geneve, İsviçre, 2 - 06 Eylül 2021, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2021
202120. Hava, İklim ve Mevsimler: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgileri
Sağbilge K., Öztekin C.
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.121, (Özet Bildiri)
2021
202121. 8. Sınıf Öğrencilerinin STEM Kariyer Seçimlerinin Beklenti-Değer Kuramı Çerçevesinde Nitel Olarak İncelenmesi
Karaca E. Ü., Öztekin C., Sungur S.
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.11, (Özet Bildiri)
2019
201922. Examining Science Techer’s Pedagogical Content Knowledge About Circulatory System.
Kınık E., Öztekin C.
European Educational Research Association -Emerging Researchers' Group , Berlin, Almanya, 2 - 03 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201923. Science Techer’s Pedagogical Content Knowledge Regarding Complex Body System: A Case For Digestive System
Kınık E., Öztekin C.
European Educational Research Association, Berlin, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201924. Ortaokul Öğrencileri, Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Ve Fen Bilimleri Öğretmenleri Örnekleminde Yeni Ekolojik Paradigma Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Ateş H., Öztekin C., Teksöz G.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.36-37, (Özet Bildiri)
2018
201825. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
Öztekin C., Öztaş M., Teksöz G.
XIII Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
201826. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
Öztaş M., Öztekin C., Teksöz G.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.390, (Özet Bildiri)
2018
201827. Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
Kınık E., Rakunt M. G., Öztekin C.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.555, (Özet Bildiri)
2018
201828. Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü
Can H., Öztekin C., Teksöz G.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258, (Özet Bildiri)
2018
201829. Su Döngüsünün Dinamik ve Döngüsel Düşünce Yaklaşımı ile İncelenmesi
Bol F., Öztekin C.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.437, (Özet Bildiri)
2018
201830. Adaptation and validation of the sustainability consciousness questionnaire for teacher candidates
Güler F., Şen M., Özdemir M., Öztekin C.
European Educational Research Association , Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
201831. Uncovering teacher candidates' sustainability consciousness level
Şen M., Güler F., Özdemir M., Öztekin C.
European Educational Research Association, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
201832. Examination of middle school science teachers’contextual knowledge and pedagogical content knowledge in density topic
Şen M., Öztekin C.
European Educational Research Association , Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
201833. Improving Middle School Students’ Scientific Literacy through Science Writing Heuristic (SWH) Approach
Şen M., Sungur S., Öztekin C.
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170, (Özet Bildiri)
2018
201834. Adaptation of Global Scientific Literacy Questionnaire in Turkish Context: Findings of Pilot Study
Şen M., Sungur S., Öztekin C.
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170, (Özet Bildiri)
2018
201835. Media portrayal of scientists on children’s TV programs
ŞAHİN V., Acınan d., ES B., Yılmaz D., ÖZTEKİN C.
VII International Conference ”Early Childhood Care and Education, 16 - 20 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. İnsan Değişir Dünya Değişir”: Resimlerle Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma ile İlgili Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Analizi
Güler Nalbantoğlu F., Öztekin C.
Vth International Eurasian Educational Research Congress , Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.860-861, (Özet Bildiri)
2018
201837. Nationwide Study On Science Teacher Candidates’ Knowledge Of Environmental Issues
Alper U., Şahin E., Öztekin C.
27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1659-1664, (Tam Metin Bildiri)
2017
201738. Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development
Tıraş İ., ŞEN M., ÖZTEKİN C.
European Science Education Research Association Conference, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2018
201839. Addition of New Constructs in the TPB Model in the Context of Early Childhood Teachers’ Science Teaching Behaviour
ÖZCAN E G., ÖZTEKİN C., ÇAKIROĞLU J.
The European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 22 Ağustos 2018 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201740. To What Extent Are Science Teachers Ready to Teach Sustainable Development? A Case Study for Two Experienced Teachers Pedagogical Content Concerns
Öztekin C., Aydın R.
ERPA International Congresses on Education, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.120, (Özet Bildiri)
2017
201741. Students understandings and feelings about sustainable development.
Özdemir M., Şen M., Öztekin C.
26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201742. Decision-making patterns of science teachers: A case of genetics dilemmas
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
90th The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201643. Çevre Çizimlerinde Sürdürebilir Kalkinma İzleri Resmim Eskiden Var Olan Doğayi Yok Etmemizi Ve Günümüzdeki Kentleşmeyi Anlatiyor
GÜLER F., Özdemir m., Aşınmaz A., ÖZTEKİN C.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201644. Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Eğitimine Yönelik Niyetlerinin İncelenmesi
ÖZTEKİN C., YILMAZ TÜZÜN Ö.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
201645. Fen Bilimleri Öğretmenleri Neyi Öğretiyor Neyi Ölçüyor
Şen M., Öztekin C.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201646. STEM Alanlarına Yönelik Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Beklenti Değer Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi Motive Edilmiş Davraniş Tercihi Modeli
GÜLER F., SUNGUR S., ÖZTEKİN C.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
201647. DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
ÖZTAŞ M., TEKSÖZ G., ÖZTEKİN C.
14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201648. Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism
ÖZTEKİN C., şAHİN E., alper u.
14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201649. PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM
alper u., ÖZTEKİN C., ŞAHİN E.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201650. Development and Validation of the Intention to Integrate Nature of Science Questionnaire
Akyol G., Öztekin C., Sungur S.
NARST Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201651. Improving Nature of Science Understanding Through History of Science Instruction Contextualized Explicit and Reflective Approach
Cansız M., Sungur S., Öztekin C.
International Teacher Education Conference, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 4 - 06 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201552. The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study
Yılmaz Yendi B., Öztekin C., Şahin E.
The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201453. What’s Going on at Home: Is It Garbage or Waste?
Alıcı Ş., Olgan R., Öztekin C.
66th OMEP World Assembly and Congress, Cork, İrlanda, 2 - 05 Temmuz 2014, ss.238, (Özet Bildiri)
2013
201354. An Influence of Environmental Education Practice on Kindergarten Children’s Conceptions about Future Environment.
Alıcı Ş., Olgan R., Öztekin C.
65th OMEP World Assembly and Congress, Shanghai, Çin, 9 - 13 Temmuz 2013, ss.204-205, (Özet Bildiri)
2013
201355. DESIGNING EXPLICIT REFLECTIVE NATURE OF SCIENCE LESSONS: EXPERIENCES OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS
Bilican K., Çakıroğlu J., Öztekin C.
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.948, (Tam Metin Bildiri)
2011
201156. Pre-service science teachers' instructional planning for teaching nature of science: a multiple case study
Bilican K., Tekkaya C., ÇAKIROĞLU J.
2nd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.468-472, (Tam Metin Bildiri)
2011
201157. Examination of pre-service science teachers' perceptions and understanding of evolution in relation to socio-demographic variables
Akyol G., Tekkaya C., SUNGUR S.
2nd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.167-172, (Tam Metin Bildiri)
2010
201058. The contribution of understandings of evolutionary theory and nature of science to pre-service science teachers' acceptance of evolutionary theory
Akyol G., Tekkaya C., SUNGUR S.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri)
2006
200659. İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
ŞAHİN E., ERTEPINAR H., ÖZTEKİN C., YILMAZ A.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Öğrencilerin Bilim İnsanı ve Mühendise Yönelik Algıları ile STEM Mesleklerine yönelik İlgileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAKIROĞLU J. (Yürütücü), GÜLER F., ÇETİNKAYA AYDIN G., ÖZTEKİN C.
2017 - 2017
2017 - 2017İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü), ÖZDEMİR M., ŞEN M., GÜLER F.
2017 - 2017
2017 - 2017Küresel Fen Okuryazarlığı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
SUNGUR S. (Yürütücü), ŞEN M., ÖZTEKİN C.
2016 - 2017
2016 - 2017
Anaokulu Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FETEMM) Eğitimi: Eğitim kitleri hazırlanması, öğretmen eğitimi, ve yaz okulu uygulaması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
DEMİRCAN H. Ö. (Yürütücü), TEMİZ N., ÖZTÜRK S., ŞENYURT E., ÖZTEKİN C., ÇETİN M., et al.
2016 - 2016
2016 - 2016Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yoğunluk Konusunda Bağlam Bilgileri ve Pedagojik Alan Bilgileri Üzerine Bir Çalışma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü), ŞEN M.
2015 - 2015
2015 - 2015Sağlıklı Beslenme Davranışlarının Planlanmış Davranış Teorisi ve Kişisel Normlar ile Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE DOSTU DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ; ÇEVRESEL KİMLİK, CİNSİYET KİMLİĞİ VE ÇEVREYE YÖNELİK DEĞER YÖNELİMLERİNİN ROLÜ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü), uçar M. B.
2013 - 2013
2013 - 2013Öğretmen Adaylarının Evrim Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü), ŞEN M.
2013 - 2013
2013 - 2013Fen Bilgisi Öğretmenlerin Genetik Okuryazarlık Düzeylerinin, Genetik Okuryazarlığa yönelik Tutumlarının ve Genetik Okuryazarlık Öğretimine ilişkin Algılarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışlarının Değer-İnanç-Norm Teorisine Göre Açıklanması: İklim Değişikliği Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü), Hiğde E.
2012 - 2013
2012 - 2013Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sözde Bilim Doğası Ve Evrim Teorisine Yönelik Algıları Üzerine Bir Çalışma.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÇAKIROĞLU J. (Yürütücü), ÖZTEKİN C., Metin D.
2012 - 2013
2012 - 2013Çevre Dostu Davranışların Belirleyici Faktörlerinin İncelenmesi: Zamansal Karamsarlık-Mekansal İyimserlik Nyargıları Ve Kontrol Odağı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü), Alper U.
2012 - 2012
2012 - 2012Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Okuryazarlık Düzeylerinin Ve Genetik Okuryazarlılığa Yönelik Tutumlarının Saptanması.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTEKİN C. (Yürütücü)