Prof. Dr. CEREN ÖZTEKİN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim

Metrikler

Yayın

150

Yayın (WoS)

58

Yayın (Scopus)

67

Atıf (WoS)

1382

H-İndeks (WoS)

21

Atıf (Scopus)

1966

H-İndeks (Scopus)

26

Atıf (Scholar)

1101

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

31

Proje

14

Tez Danışmanlığı

74

Açık Erişim

47
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yönetimsel Görevler

2011 - 2017

2011 - 2017

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2016

2013 - 2016

Bölüm Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2013 - 2016

2013 - 2016

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2016

2013 - 2016

Bölüm Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

1998 - 2004

1998 - 2004

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (24)
ESCI (5)
Scopus (27)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Öğretmen adaylarının mantık yürütme profillerinin farklı sistemsel düşünme becerilerine göre analizi: Besin ağı örneği

Güneş G., Koldar İ., ÖZTEKİN C.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Öğretmenlerinin vücudumuzdaki sistemler ile ilgili sistemsel düşünme becerilerinin analizi

Demirkol M. G., ÖZTEKİN C.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Öğretmen adaylarının sosyobilimsel ve çevresel katılım düzeylerinin incelenmesi

YILMAZ E., Tuğ J. B., ÖZTEKİN C.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Öğrencilerin ekosisteme yönelik sistemsel düşünme modellerinin analizi

Güneş G., ÖZTEKİN C.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Fen bilgisi öğretmenlerinin sürdürülebilirlik bilinç profilleri

GÜMÜŞ D., Arslan T., Oktay S. G., ÖZTEKİN C.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Sürdürülebilirlik için algılanan eylem yetkinliği: Genç nesiller üzerine bir çalışma

TAŞCI ERGÜN D., İplikçioğlu C., Karaağaç E., ŞAHİN E., ÖZTEKİN C.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Deneyimli ve Göreve Yeni Başlamış Öğretmenlerin EkolojiKonusunda Pedagojik Alan Bilgileri

Taştan Ö., Öztekin C.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023 - 30 Ekim 2024, ss.58, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Argümantasyon Sürecine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Şemalarının İncelenmesi

Şen M., Sungur S., Öztekin C.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.71, (Özet Bildiri)

2023

2023

10. Öğrencilerin Su Döngüsüne Yönelik Sistemsel Düşünme Beceri Düzeyleri

Bol F., Durmuş Gülfidan A., Tepedelenlioğlu B., Öztekin C., Yılmaz E.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.42, (Özet Bildiri)

2023

2023

11. Understanding the nature of the Science Laboratory Environment: A systematic review

YAVUZ M., ÖZTEKİN C.

International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1332-1333, (Özet Bildiri)

2023

2023

12. Investigating Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge (PCK) Related to Climate and Weather

Sağbilge K., ÖZTEKİN C.

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.224, (Özet Bildiri)

2023

2023

13. Uncovering Experienced Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge (PCK) Concerning Respiratory and Urinary System

Kınık E., ÖZTEKİN C.

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.572, (Özet Bildiri)

2023

2023

14. An Argumentation Study Portraying Students' Engagement in Argumentation Process

Şen M., Sungur S., Öztekin C.

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.563, (Özet Bildiri)

2023

2023

15. The Effect of Argumentation Implementation on Students' Content Knowledge and Science Process Skills

Şen M., Sungur S., Öztekin C.

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.566-567, (Özet Bildiri)

2023

2023

16. Science Teacher Candidates’ Systems Thinking Skills Levels in The Carbon Cycle

Yavuz I., Şimşek I., Koca Ç., Durmuş Gülfidan A., Öztekin C.

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1095-1096, (Özet Bildiri)

2021

2021

18. Syntactic Aspects of Subject Matter Knowledge: Eliciting Experienced Science Teachers’ Nature of Science Views in Relation to HumanBody Systems

Kınık E., Öztekin C.

European Educational Research Association (ECER), Geneve, İsviçre, 2 - 06 Eylül 2021, ss.1-4, (Özet Bildiri)

2021

2021

19. Middle School Students' Perceptions of Scientists and Engineers and Their Interest Towards STEM Careers

Güler Nalbantoğlu F., Çetinkaya Aydın G., Çakıroğlu J., Öztekin C.

European Educational Research Association (ECER), Geneve, İsviçre, 2 - 06 Eylül 2021, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2021

2021

20. Hava, İklim ve Mevsimler: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgileri

Sağbilge K., Öztekin C.

XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.121, (Özet Bildiri)

2021

2021

21. 8. Sınıf Öğrencilerinin STEM Kariyer Seçimlerinin Beklenti-Değer Kuramı Çerçevesinde Nitel Olarak İncelenmesi

Karaca E. Ü., Öztekin C., Sungur S.

XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.11, (Özet Bildiri)

2019

2019

22. Examining Science Techer’s Pedagogical Content Knowledge About Circulatory System.

Kınık E., Öztekin C.

European Educational Research Association -Emerging Researchers' Group , Berlin, Almanya, 2 - 03 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

23. Science Techer’s Pedagogical Content Knowledge Regarding Complex Body System: A Case For Digestive System

Kınık E., Öztekin C.

European Educational Research Association, Berlin, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi

Öztekin C., Öztaş M., Teksöz G.

XIII Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

26. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi

Öztaş M., Öztekin C., Teksöz G.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.390, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi

Kınık E., Rakunt M. G., Öztekin C.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.555, (Özet Bildiri)

2018

2018

28. Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü

Can H., Öztekin C., Teksöz G.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. Su Döngüsünün Dinamik ve Döngüsel Düşünce Yaklaşımı ile İncelenmesi

Bol F., Öztekin C.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.437, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Adaptation and validation of the sustainability consciousness questionnaire for teacher candidates

Güler F., Şen M., Özdemir M., Öztekin C.

European Educational Research Association , Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

31. Uncovering teacher candidates' sustainability consciousness level

Şen M., Güler F., Özdemir M., Öztekin C.

European Educational Research Association, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

32. Examination of middle school science teachers’contextual knowledge and pedagogical content knowledge in density topic

Şen M., Öztekin C.

European Educational Research Association , Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

33. Improving Middle School Students’ Scientific Literacy through Science Writing Heuristic (SWH) Approach

Şen M., Sungur S., Öztekin C.

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

34. Adaptation of Global Scientific Literacy Questionnaire in Turkish Context: Findings of Pilot Study

Şen M., Sungur S., Öztekin C.

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

35. Media portrayal of scientists on children’s TV programs

ŞAHİN V., Acınan d., ES B., Yılmaz D., ÖZTEKİN C.

VII International Conference ”Early Childhood Care and Education, 16 - 20 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

37. Nationwide Study On Science Teacher Candidates’ Knowledge Of Environmental Issues

Alper U., Şahin E., Öztekin C.

27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1659-1664, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

38. Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development

Tıraş İ., ŞEN M., ÖZTEKİN C.

European Science Education Research Association Conference, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

39. Addition of New Constructs in the TPB Model in the Context of Early Childhood Teachers’ Science Teaching Behaviour

ÖZCAN E G., ÖZTEKİN C., ÇAKIROĞLU J.

The European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 22 Ağustos 2018 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. To What Extent Are Science Teachers Ready to Teach Sustainable Development? A Case Study for Two Experienced Teachers Pedagogical Content Concerns

Öztekin C., Aydın R.

ERPA International Congresses on Education, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.120, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Students understandings and feelings about sustainable development.

Özdemir M., Şen M., Öztekin C.

26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. Decision-making patterns of science teachers: A case of genetics dilemmas

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

90th The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

45. Fen Bilimleri Öğretmenleri Neyi Öğretiyor Neyi Ölçüyor

Şen M., Öztekin C.

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

47. DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT

ÖZTAŞ M., TEKSÖZ G., ÖZTEKİN C.

14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

48. Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism

ÖZTEKİN C., şAHİN E., alper u.

14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

49. PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM

alper u., ÖZTEKİN C., ŞAHİN E.

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

50. Development and Validation of the Intention to Integrate Nature of Science Questionnaire

Akyol G., Öztekin C., Sungur S.

NARST Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

51. Improving Nature of Science Understanding Through History of Science Instruction Contextualized Explicit and Reflective Approach

Cansız M., Sungur S., Öztekin C.

International Teacher Education Conference, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 4 - 06 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

52. The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study

Yılmaz Yendi B., Öztekin C., Şahin E.

The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

53. What’s Going on at Home: Is It Garbage or Waste?

Alıcı Ş., Olgan R., Öztekin C.

66th OMEP World Assembly and Congress, Cork, İrlanda, 2 - 05 Temmuz 2014, ss.238, (Özet Bildiri)

2013

2013

54. An Influence of Environmental Education Practice on Kindergarten Children’s Conceptions about Future Environment.

Alıcı Ş., Olgan R., Öztekin C.

65th OMEP World Assembly and Congress, Shanghai, Çin, 9 - 13 Temmuz 2013, ss.204-205, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

55. DESIGNING EXPLICIT REFLECTIVE NATURE OF SCIENCE LESSONS: EXPERIENCES OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS

Bilican K., Çakıroğlu J., Öztekin C.

5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.948, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

56. Pre-service science teachers' instructional planning for teaching nature of science: a multiple case study

Bilican K., Tekkaya C., ÇAKIROĞLU J.

2nd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.468-472, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

57. Examination of pre-service science teachers' perceptions and understanding of evolution in relation to socio-demographic variables

Akyol G., Tekkaya C., SUNGUR S.

2nd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.167-172, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

58. The contribution of understandings of evolutionary theory and nature of science to pre-service science teachers' acceptance of evolutionary theory

Akyol G., Tekkaya C., SUNGUR S.

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2006

2006

59. İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma

ŞAHİN E., ERTEPINAR H., ÖZTEKİN C., YILMAZ A.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Öğrencilerin Bilim İnsanı ve Mühendise Yönelik Algıları ile STEM Mesleklerine yönelik İlgileri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ÇAKIROĞLU J. (Yürütücü), GÜLER F., ÇETİNKAYA AYDIN G., ÖZTEKİN C.

2017 - 2017

2017 - 2017

İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ÖZTEKİN C. (Yürütücü), ÖZDEMİR M., ŞEN M., GÜLER F.

2016 - 2016

2016 - 2016

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yoğunluk Konusunda Bağlam Bilgileri ve Pedagojik Alan Bilgileri Üzerine Bir Çalışma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ÖZTEKİN C. (Yürütücü), ŞEN M.

2015 - 2015

2015 - 2015

Sağlıklı Beslenme Davranışlarının Planlanmış Davranış Teorisi ve Kişisel Normlar ile Belirlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ÖZTEKİN C. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

Öğretmen Adaylarının Evrim Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ÖZTEKİN C. (Yürütücü), ŞEN M.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1388

h-indeksi (WOS): 21