Akademik Unvanlar
-
2018 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Goteborg University, Faculty of Education, Pedagogical, Curricular and Professional Studies
-
2003 - 2018 Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1997 - 2003 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1993 - 1997 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2014 - 2016 Rektör Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük
-
2009 - 2012 Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2005 - 2008 Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1995 - 2001 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
-
A Mixed Methods Study of Teacher-Child Interaction Quality and Teacher Beliefs in Early Childhood Education
Çapa Aydın Y., Yıldırım A. (Eş Danışman)
R.Cobanoglu(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Linking EFL learning environment characteristics to persistence in EFL learning: A mixed-design study
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Okul öncesi eğitimde öğretmen-çocuk etkileşiminin niteliği ve öğretmen inançları üzerine bir karma yöntem araştırması.
ÇAPA AYDIN Y.(Eş Danışman), YILDIRIM A. (Eş Danışman)
-
Induction into teaching: A multiple-case study of the first year teachers' experiences at schools
YILDIRIM A. (Danışman)
T.CİHAN(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Öğretmenliğe giriş: mesleğinin ilk yılındaki öğretmenlerin okullardaki deneyimlerine ilişkin çoklu durum çalışması.
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Etkili öğrenmeyi kolaylaştıran ve zorlaştıran etmenler: ortaokul öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve velilerin algıları.
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Facilitators and distractors of effective learning: Perceptions of middle school students, teachers and parents
YILDIRIM A. (Danışman)
K.KASAPOĞLU(Öğrenci), Doktora, 2014 -
School-based disaster education through curricular and extra-curricular activities: A comparative case study
YILDIRIM A. (Danışman)
-
EFL instructors' cognitions and actions in relation to foreign language learning and teaching processes
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Difficulties teachers experience in 4+4+4 education system at first grade level
YILDIRIM A. (Danışman)
T.BOZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
4+4+4 yeni eğitim sisteminde birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar.
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Transformation of centralized curriculum into teaching and learning processes: Teachers' journey of thought curriculum into enacted one
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Connecting staff development to teacher improvement: A case study of an in-service teacher education program for English teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Dynamics of policy formation in Turkey and the U.S. : A comparative case study of two reform initiatives
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Connecting science communication to science education: A phenomenological inquiry into multimodal science information sources among 4th and 5th graders
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Okul öncesi öğretmen eğitimi programlarının etkililiği oklu öncesi öğretmenlerinin algıları.
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Effectiveness of early childhood teacher education programs: Perceptions of early childhood teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
G.GÜLMEZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
8th grade students' perceptions of civic issues and participation in electoral, political and civic activities
YILDIRIM A. (Danışman)
-
An assessment of teachers' conceptions of critical thinking and practices for critical thinking development at seventh grade level
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Relations between classroom teachers' attitudes toward change, perceptions of ?constructivist? curriculum change and implementation of constructivist teaching and learning activities in class at primary school level
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Impact of learner-centered teaching and learning process on pre-advanced first year medical students' performance, attitudes, and retention in medical English
YILDIRIM A. (Danışman)
-
The role of classroom interaction in the construction of classroom order: A conversation analytic study
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Integrating critical thinking skills into planning and implementation of teaching Turkish: A comparative case study of three teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Induction into teaching: Adaptation challenges of novice teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
-
A study of english language curriculum implementation in 6th, 7th and 8th grades of public primary schools through teachers and students perceptions
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Developing reflective teachers: A study on perception and improvement of reflection in pre-service teacher education
YILDIRIM A. (Danışman)
S.ŞANAL(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Yansıtıcı düşünen öğretmen yetiştirme : hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünmenin algısı ve geliştirilmesi üzerine bir çalışma
YILDIRIM A. (Danışman)
-
A needs analysis study for the English-Turkish translation course offered to management students of The Faculty of Economic and Administrative Sciences at Başkent University
YILDIRIM A. (Danışman)
-
A case study on democracy and human rights education in an elementary school
YILDIRIM A. (Danışman)
K.GÜNDOĞDU(Öğrenci), Doktora, 2004 -
Impact of constructivist learning process on preservice teacher education students performance, retention, and attitudes
YILDIRIM A. (Danışman)
-
An Analysis of change in pre-service teacher education in Turkey by using chaos theory
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.SOMUNCUOĞLU(Öğrenci), Doktora, 2003 -
An Assessment of high school biology curriculum implementation
YILDIRIM A. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2003 -
Türkiye'de hizmet öncesi öğretmen eğitimindeki değişimin kaos kuramı çerçevesinde analizi
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Teachers perceptions constraints on improving student thinking in high schools
YILDIRIM A. (Danışman)
Ş.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Öğretmen algılarına göre liselerde öğrencilerin düşünme becerilerinin geliştirilmesine engel olan faktörler
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Teachers perception of self-initiated professional development a case study on Başkent University English language teachers
YILDIRIM A. (Danışman)
A.DİLŞAD(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Lise biyoloji öğretim programının uygulama sürecinin belli faktörlere göre değerlendirilmesi
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Ögretmenlerin kendi insiyatiflerindeki mesleki gelişim etkinlikleri ile ilgili görüşleri : Başkent Üniversitesi İngilizce hazırlık bölümü ögretmenleri ile ilgili durum çalışması
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Strategic marketing for miçer education: Imace building and promoting academic programs
YILDIRIM A. (Danışman)
R.KHANAM(Öğrenci), Doktora, 2002 -
Evaluation of an effectiveness of an ESP texbook "English for business studies": A case study at Başkent University
YILDIRIM A. (Danışman)
D.PINAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
An Assessment of Web-based training as a teaching and learning tool for personnel training in Turkish financial organizations
YILDIRIM A. (Danışman)
-
An Assessment of school administrators' teachers' and instructional technology specialists' perceptions of the use of school portal
YILDIRIM A. (Danışman)
-
A study on alternatively certified classroom teachers (ACTs) through the perceptions of ACTs, principals and inspectors
YILDIRIM A. (Danışman)
-
A Study on alternatively certified classroom teachers (ACTs) through the perceptions of ACTs principals and inspectors
YILDIRIM A. (Danışman)
A.TOKER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
An Asssessment of school administrators, teachers and instructional technology specialists perceptions of the use of school portal
YILDIRIM A. (Danışman)
B.SEÇMELER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
An Assesment of web-based training as a teaching and learning tool for personnel training in Turkish financial organizations
YILDIRIM A. (Danışman)
E.ŞENER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Factors influencing industrial design education and curriculum evaluation : educators', professionals' and employers' perceptions
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Administrative processes in academic context : an assessment of administrative problems in higher education at faculty level
YILDIRIM A. (Danışman)
-
The Analysis of ninth grade students' misconceptions ccancerning photosynthesis and respiration
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.ÇAPA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Administrative process in academic context: An assesment of administrative problems in higher education at faculty level
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.KONDAKÇI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Factors influencing industrial design education and curriculum evaluation: Educators, professionals and employers perceptions
YILDIRIM A. (Danışman)
C.EMİNE(Öğrenci), Doktora, 2000 -
Influence of teachers' orientations to classroom management on their classroom behaviors, student' responses to these behaviors, and learning environment in elt classrooms
YILDIRIM A. (Danışman)
-
Influence of teachers orientations to classroom management on teachers classroom behaviors, students responses to these behaviors and learning environment in ELT classroom
YILDIRIM A. (Danışman)
A.SULTAN(Öğrenci), Doktora, 1999 -
A Comparative study on the impact of authentic and traditional materials on student motivation and reading skills development in upper-intermediate EFL classrooms
YILDIRIM A. (Danışman)
H.AKAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1999 -
A Case study of instructional supervision at a private secondary school
YILDIRIM A. (Danışman)
A.COLLİNS(Öğrenci), Doktora, 1999 -
An Interview study on open high school students perceptions of science TV programmes
YILDIRIM A. (Danışman)
A.UZER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1997 -
The Use of learning strategies in relation to background variables and achievement goal orientations
YILDIRIM A. (Danışman)
Y.SOMUNCUOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1996 -
Curricular issues in industrial design education
YILDIRIM A. (Danışman)
C.EMİNE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1996 -
Student`s expectations and perceptions of teacher`s classroom management behaviors
YILDIRIM A. (Danışman)
A.SULTAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1995 -
Studens' expectations and perceptions of teachers' classroom management behaviors
YILDIRIM A. (Danışman)