Makaleler
59
Tümü (59)
SCI-E, SSCI, AHCI (32)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (40)
ESCI (8)
Scopus (35)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (12)
5. Journey into Doctoral Candidacy: A Grounded Theory Study of Doctoral Qualification Exam Process
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.19, sa.1, ss.63-92, 2017 (SSCI, Scopus)
8. Communicating Science to Impact Learning? A Phenomenological Inquiry into 4th and 5th Graders' Perceptions of Science Information Sources
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.25, sa.2, ss.244-262, 2016 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
9. A Meta-Synthesis Study Identifying the Landscapes of Pre- and In-service Math Teachers' Knowledge in the Turkish Context
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.31, sa.2, ss.319-332, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
13. Science Anxiety among Failing Students
İlköğretim Online
, cilt.13, ss.518-525, 2014 (Hakemli Dergi)
14. 4 4 4 Yeni Eğitim Sisteminde Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Zorluklar
Başkent Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.1, ss.54-65, 2014 (Hakemli Dergi)
15. Perceptions of Beginning Teachers on Pre service Teacher Preparation in Turkey
Journal of Teacher Education and Educators
, cilt.3, ss.149-166, 2014 (Hakemli Dergi)
16. Sosyal Etkileşime İlişkin Okutman Algıları ve Yabancı Dil Sınıflarında Uygulamaya Yansımaları
İlköğretim Online
, cilt.13, ss.1033-1048, 2014 (Hakemli Dergi)
18. Cyber Bullying @ Schools: What do Turkish Adolescents Think?
International Journal for the Advancement of Counselling
, cilt.35, sa.2, ss.139-151, 2013 (ESCI, Scopus)
19. ADAPTATION CHALLENGES OF NOVICE TEACHERS
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.294-307, 2013 (SSCI, TRDizin)
23. Influence of Teacher Perceptions of Students on Teaching High School Biology
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.11, sa.44, ss.19-32, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
29. Düşük ve Yüksek Düzeyde Kontrolü Tercih Eden Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Davranışlarının Karşılaştırılması
Eğitim ve Bilim
, cilt.32, ss.100-116, 2007 (SSCI, TRDizin)
33. Uzun Dönemli Öğretim Planlarına İlişkin Öğretmen Algıları
Eğitim ve Bilim
, cilt.29, ss.11-19, 2004 (SSCI, TRDizin)
36. Sınıf Öğretmenlerinin Günlük Planlarla İlgili Algıları Öncelikler Sorunlar ve Öneriler
İlköğretim Online
, cilt.1, ss.17-64, 2002 (Hakemli Dergi)
37. A Qualitative Assessment of Curriculum Development Process at Secondary Vocational Schools in Turkey
Journal of Career and Technical Education
, cilt.18, ss.19-31, 2001 (Hakemli Dergi)
38. Vocational Schools in Turkey An Administrative and Organizational Analysis
International Review of Education
, cilt.46, ss.327-342, 2000 (Scopus)
39. Öğrenme Stratejileri Kullanımının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi
Eğitim ve Bilim
, cilt.25, ss.57-64, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
40. Applying Content Analysis to Qualitative Data An Example From a Case Study on School Based Instructional Supervision
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, cilt.25, ss.64-72, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
41. Sınıfiçi Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının ve Öğrenme Ortamının bir Öğretmenin iki Değişik Sınıfında Gösterdiği Farklılıklar
Eğitim ve Bilim
, cilt.25, ss.26-31, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
42. Dil Öğretim Sınıflarında Öğrencilerin Öğretmenlerinden Beklediği Sınıfı Yönetim Davranışları
Eğitim ve Bilim
, cilt.25, ss.22-28, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
43. Özgün Metinlerin Oluşturmacı bir Yaklaşımla Okuma Becerilerini Geliştirme Amacıyla Kullanılması Dil Öğretiminde bir Uygulama
Eğitim ve Bilim
, cilt.25, ss.65-72, 2000 (SSCI, Scopus, TRDizin)
46. Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, cilt.23, ss.7-17, 1999 (SSCI, Scopus, TRDizin)
47. Liselerde Sosyoloji Dersinin Öğretimi Üzerine Bir Çalışma
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.80-94, 1999 (ESCI, TRDizin)
48. Program Geliştirme Sürecinin Temel Bir Boyutu Olarak Program Deneme Bir Model Önerisi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.58-79, 1999 (ESCI, TRDizin)
49. Liselerdeki Felsefe Dersi Öğretiminin Değerlendirilmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.102-117, 1999 (ESCI, TRDizin)
50. Öğrenme Stratejileri Teorik Boyutları Araştırma Bulguları ve Uygulama için Ortaya Koyduğu Sonuçlar
Eğitim ve Bilim
, cilt.22, ss.31-39, 1998 (SSCI, Scopus, TRDizin)
53. Lise Düzeyindeki Sosyal Bilim Ders Programlarının Öğretim Sürecine Katkısı ve Çeşitli Amaçlara Verdiği Önem Yönünden Değerlendirilmesi
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, cilt.21, ss.48-63, 1997 (SSCI, Scopus, TRDizin)
54. Ortaöğretimde Fen ve Matematik Öğretimi Problemleri ve Öğretmen Yetiştirmeye Yönelik Öneriler
Eğitim ve Bilim
, cilt.21, ss.25-30, 1997 (SSCI, Scopus, TRDizin)
55. Teaching and Learning of Middle School Social Studies in Turkey An Analysis of Curriculum Implementation
Mediterranean Journal of Educational Studies
, cilt.2, ss.63-84, 1997 (Hakemli Dergi)
56. Promoting Thinking Skills in the Classroom Teachers Attitudes and Their Implications
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.63-69, 1996 (ESCI, TRDizin)
57. Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, ss.89-94, 1996 (Hakemli Dergi)
59. Relationship Between Teachers Theoretical Orientations Toward Teaching of Thinking and Their Activities in Classroom
The Professional Educator
, cilt.16, ss.17-25, 1994 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
33
10. Development and validation of teacher self-efficacy scale for early childhood education
International Congress on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
11. What predicts preschool teacher beliefs about developmentally appropriate and inappropriate practices?
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
12. What Difference Do Extra-Curricular Activities Make in EarthquakePreparedness Education? A Comparative Case Study of Two Schools
5th International Curriculum and Instruction Congress, Marmaris, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
14. Quality in early childhood education: Insights from teachers
European Early Childhood Education Research Association Annual Conference, 29 Ağustos - 01 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
17. Development and Validation of Teacher Self Efficacy for Erly Childhood Education
4th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI/EPOK-2016), Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
18. A Meta review of Research on Critical Thinking Skills and Dispositions of Turkish Pre service Teachers
4th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI/EPOK-2016), Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
19. Challenges of Using Qualitative Research in Education Principles and Practices
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016
20. John Dewey and the History of Teacher Education in Turkey
EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION CONFERENCE (ECER 2016), Dublin, İrlanda, 23 - 26 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
21. John Dewy and the History of Teacher Education in Turkey
European Council of Educational Research, 23 - 26 Ağustos 2016, (Tam Metin Bildiri)
22. AN ANALYSIS OF FIELD PLACEMENT SCHOOLS IN TURKEY PRE SERVICE CLASSROOM TEACHERSPERCEPTIONS
15th International Primary Teacher Education Conference, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
23. Facilitators and Distractors of Effective Learning Perceptions of Middle School Students Teachers and Parents
2nd International Conference on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.430-431, (Özet Bildiri)
27. Searching for Reality in Education Promises and Pitfalls of Qualitative Research
IASSR Conference, St Petersbugh, Rusya, 8 - 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
28. Cognitive Affective Social and Physical Effects of the Comprehensive Exam A Grounded Theory Study
Scottish Educational Research Association (SERA) Annual Conference, Edinburgh, Birleşik Krallık, 10 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
29. Learning Science through Mass Media A Phenomenological Inquiry into Fourth and Fifth Graders Experiences
American Educational Research Association Conference, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 11 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
30. Standardized Testing at Elemantary Schools in Turkey Perceptions of Students Teachers and Principals
American Educational Research Association Conference, Philadelphia, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 11 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
32. Role of Extracurricular Activities in Improving Climate Friendly Attitudes and Behaviors: A Case Study
ECER2012, Cadiz, İspanya, 8 - 12 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
6
1. An Action Research on Design, Delivery, and Evaluation of a Distance Course in a Vocational Higher Education Institution
Identification Evaluation and Perceptions of Distance Education Experts, G. Eby & T. Yuzer , Editör, IGI Publishing, Alabama, ss.138-166, 2015
2. Turkey: Innovation and Tradition
Balancing Change and Tradition in Global Education Reform, I. C. Rotberg, Editör, Rowman & Littlefield, Oxford, New-York, ss.153-187, 2010
4. Alternative Teacher Certification in Turkey: Problems and Issues
Teacher Education in the Euro Mediterennian Region Responding to the Challenges of Society in Transition, R. Sultana, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., New-York, ss.259-276, 2002
5. The Reform of Pre-service Teacher Education in Turkey
Challenge and Change in the Euro Mediterranean Region Case Studies in Educational Innovation, R. Sultana, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., New-York, ss.411-432, 2001
Metrikler