Yayınlar & Eserler

Makaleler 57
Tümü (57)
SCI-E, SSCI, AHCI (31)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (41)
ESCI (10)
Scopus (39)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (12)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 44

1. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Oyun Temelli Matematik Öğretiminin Öğrencilere Kazandırdığı Yetkinlikler Hakkındaki Görüşleri

6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.454-458, (Tam Metin Bildiri)

2. Trustworthiness Of Knowledge From Artificial Intelligence Language Models: The Case Of Well-Defined-Ness Of Sine Function In Responses Generated By Chatgpt

6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.240-241, (Özet Bildiri)

3. Matematik öğretmen adaylarının göç konusuna ilişkin kurdukları problemler

15th National Science and Mathematics Education Congress, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

5. Developing conscious citizens through mathematical modeling

20th International Community of Teachers of Modelling and Applications, Würzburg, Almanya, 24 - 27 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

6. Talking across professional communities: Teacher educator competencies in mathematics and in technology

14th International Congress on Mathematical Education, Beijing, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)

7. Öğretmen adaylarının matematiksel modelleme etkinliklerinde yaşadıkları güçlüklerin sebeplerine ilişkin görüşleri

8th International Eurasian Educational Research Congress , Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.646-647, (Özet Bildiri)

8. Mathematical creativity in mathematics textbook: A case study with fractions unit in fifth grade

8th International Eurasian Educational Research Congress , Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.657-659, (Özet Bildiri)

9. Professional competencies that mathematics teacher educators should have: Reflections from a workshop

39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ekim 2017, ss.491-494, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

10. Lise matematik öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı bağlamında matematik öğretim programına ilişkin görüşleri

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.549-553, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

11. Matematik öğretmen, yetiştirmek için gerekli matematik bilgisi: Ne bilmeli? Ne düzeyde bilmeli? Ne şekilde bilmeli?

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.60-61, (Özet Bildiri)

12. Matematik öğretmen adaylarının Riemann toplamıyla ilgili kavramsal anlayışları

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.129-131, (Özet Bildiri)

13. Matematik öğretmen eğitimcisi yeterlikleri: Öğretmenlerin, doktora öğrencilerinin ve öğretmen eğitimcilerinin öncelikleri

IVth International Eurasian Educational Research Congress , Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.986-989, (Özet Bildiri)

14. An investigation of eight grade students’ misconceptions regarding the concept of variable

7th International Conference on Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.222, (Özet Bildiri)

15. An investigation of middle school mathematics teachers' knowledge for teaching algebra

10th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Dublin, İrlanda, 1 - 05 Şubat 2017, ss.3360-3367, (Tam Metin Bildiri) identifier

16. The effects of using geometric figures in modelling identities in the form of ax b n on the success and opinions of students of vocational schools of higher education

International Engineering, Science and Education Conference (INESEC), Diyarbakır, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2016, ss.74-88, (Tam Metin Bildiri)

17. Geometric visualization of binomial expansions of algebraic expressions in the form of ax b n

International Engineering, Science and Education Conference (INESEC), Diyarbakır, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2016, ss.60-73, (Tam Metin Bildiri)

19. Researchers experience of developing mathematical modeling tasks for secondary levels

13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

21. Investigating students perceptions of mathematics and mathematics teachers through their drawings

International Society of Educational Research (ISER) World Conference on Education, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015, ss.26, (Özet Bildiri)

24. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Interpretations of Students’ Thinking

British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM), 9 - 10 Kasım 2013, cilt.33, ss.19-24, (Tam Metin Bildiri)

27. Matematik öğretiminde matematik tarihinin yeri Türk Portekiz İspanyol ve Fransız matematik öğretmenlerinin görüşleri

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.467, (Özet Bildiri)

28. Lise öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözmedeki başarısı

X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.430, (Tam Metin Bildiri)

29. Matematik eğitiminde endüstri meslek liselerinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.501, (Özet Bildiri)

30. INVESTIGATING PRESERVICE MATHEMATICS TEACHERS' MODELING PROCESSES

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.258, (Tam Metin Bildiri) identifier

31. A SURVEY OF MATHEMATICS EDUCATION DOCTORAL PROGRAMS IN TURKEY

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.187-201, (Tam Metin Bildiri) identifier

32. INVESTIGATING PRE-SERVICE TEACHERS' UNDERSTANDING OF RATE OF CHANGE AND DERIVATIVE GRAPHS THROUGH A MODEL DEVELOPMENT SEQUENCE

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.333, (Tam Metin Bildiri) identifier

33. USING HISTORY OF MATHEMATICS IN TEACHING MATHEMATICS: TEACHERS' VIEWS

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.312, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

34. DOCTORAL PROGRAMS IN MATHEMATICS EDUCATION: CURRENT STATUS AND FUTURE PATHWAYS FOR TURKEY

7th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (ERME), Rzeszow, Polonya, 9 - 13 Şubat 2011, ss.1521-1530, (Tam Metin Bildiri) identifier

35. STUDENTS' REASONING IN QUADRATIC EQUATIONS WITH ONE UNKNOWN

7th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (ERME), Rzeszow, Polonya, 9 - 13 Şubat 2011, ss.479-489, (Tam Metin Bildiri) identifier

36. TYPE RELEARNING QUADRATIC EQUATIONS WITH INTERACTIVE WHITE BOARD AND A GRAPHING SOFTWARE

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.292, (Tam Metin Bildiri) identifier

37. Students' perceptions of the concept of function: The case of Turkish students attending vocational high school on industry

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3921-3925, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

38. Pre-service physics teachers’xx difficulties in constructing mathematical models of simple harmonic motion

14th International Conferenceon the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, 27 - 31 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)

39. Pre-service physics teachers’ difficulties in constructing mathematical models of simple harmonic motion

14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, Hamburg, Almanya, 27 - 31 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)

40. 6(TH) GRADE MATHEMATICS TEACHERS' CONCERNS ABOUT A REFORMED MATHEMATICS CURRICULUM

33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.1, ss.353, (Tam Metin Bildiri) identifier

41. Pre service mathematics teachers development of mathematical models Motion with simple pendulum

14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, Hamburg, Almanya, 27 - 31 Temmuz 2009, ss.16, (Özet Bildiri)

42. Technology-enhanced math investigations: Facilitating the design and implementation of TEMIs into the classroom

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Lugano, İsviçre, 21 - 26 Haziran 2004, ss.3157-3160, (Tam Metin Bildiri) identifier

43. Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitlik çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları

V. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.225, (Özet Bildiri)

44. İlköğretim okullarında cebir öğretimi Öğrenmede güçlükler ve öğrenci başarıları

Cumhuriyetin 75. Yılında İlköğretim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 27 - 21 Kasım 1998, ss.171-179, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 13

1. Desirable features of mathematical tasks: Views of mathematics teacher educators

Research Studies on Learning and Teaching of Mathematics, Cai Jinfa,Stylianides Gabriel J.,Kenney Patricia Ann, Editör, Springer, London/Berlin , Zürich, ss.131-155, 2023

2. What type of tasks we use in a thinking classroom (Düşünen bir sınıfta ne tür görevler kullanabiliriz?)

Building thinking classrooms in mathematics, grades K-12, 14 teaching practices for enhancing learning (Matematikle düşünen sınıflar, Okul öncesinden liseye, Öğrenmeyi destekleyici 14 öğretim uygulaması), P. Liljedahl, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.21-42, 2022

3. Akıl yürütme ve matematiksel modelleme [Reasoning and mathematical modeling]

Okul öncesinden liseye matematiksel akıl yürütme, Arzu Aydoğan-Yenmez; Semirhan Gökçe, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.74-103, 2022

5. Matematik eğitiminde matematiksel modelleme

Matematik eğitiminde teoriler, E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.539-563, 2016

6. Matematik eğitiminde matematiksel modelleme

Matematik eğitiminde teoriler, Bingölbali, Arslan, Zembat, Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.539-563, 2016

7. Koni kesitleri ve koni kesitlerin tarihsel gelişimi

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, İ.Ö. Zembat, M.F. Özmantar, E. Bingölbali, H. Şandır, ve A. Delice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.292-308, 2015

8. Tarihi gelişimi ve önemi ile polinomlar

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, M. F. Özmantar,H. Şandır,A. Delice,E. Bingölbali,& İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.371-386, 2013

9. Değişim oranı olarak türev ve tarihsel gelişimi

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, M. F. Özmantar,H. Şandır,A. Delice,E. Bingölbali,& İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.529-555, 2013

10. Tarihi gelişimi ve önemi ile polinomlar

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, Özmantar, M. F., Şandır, H., Delice, A., Bingölbali, E. Zembat, İ. Ö., Editör, Pegem Akademi, ss.530-555, 2013

11. Tarihi gelişimi ve önemi ile polinomlar

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, M. F. Özmantar, H. Şandır, A. Delice, E. Bingölbali, İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.371-386, 2013

12. Koni kesitleri ve koni kesitlerinin tarihsel gelişimi

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, M. F. Özmantar,H. Şandır,A. Delice,E. Bingölbali,& İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.291-308, 2013
Metrikler

Yayın

150

Yayın (WoS)

52

Yayın (Scopus)

41

Atıf (WoS)

402

H-İndeks (WoS)

13

Atıf (Scopus)

489

H-İndeks (Scopus)

14

Atıf (Scholar)

3212

H-İndeks (Scholar)

30

Atıf (TrDizin)

92

H-İndeks (TrDizin)

6

Proje

3

Tez Danışmanlığı

57

Açık Erişim

40
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları