Eğitim Bilgileri
1998 - 2004
1998 - 2004Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1993 - 1996
1993 - 1996Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1988 - 1993
1988 - 1993Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fizik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Effectiveness of hybrid instruction on certain cognitive and affective learning outcomes in a computer networks course
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
1996
1996Yüksek Lisans
Contribution of students logical thinking ability, mathematical skills and spatial ability to achievement in secondary school physics
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2016 - 2019
2016 - 2019Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Dr. Öğr. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
1998 - 2011
1998 - 2011Uzman
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
1994 - 1998
1994 - 1998Uzman
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Continuing Education Center
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorYapı Teknolojileri ve İleri Hesaplama Yöntemleri Koordinatör
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorRektör Danışmanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAçık Erişim Komisyon Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Koordinatör Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorMerkez Müdür Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi
2018 - 2019
2018 - 2019Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorEğitmen
Cisco Ağ Akademisi, Eğitmen
2019 - 2021
2019 - 2021KALDER Üyeliği
KALDER, KALDER Üyeliği
2019 - 2020
2019 - 2020Yönetim Kurulu Başkanlığı
ODTÜ Geliştirme Vakfı Bilgi Teknolojileri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, Yönetim Kurulu Başkanlığı
2019 - 2020
2019 - 2020• 5G ve Ötesi Lisansüstü Destekleme Programı Yürütme Kurulu Üyeliği
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, • 5G ve Ötesi Lisansüstü Destekleme Programı Yürütme Kurulu Üyeliği
2012 - 2013
2012 - 2013Danışman
Pikomtek Aş., Danışman
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
The impact of using artificial intelligence generated text-to-speech avatars on learning in video-based trainings
Delialioğlu Ö. (Danışman)
G.ÜNAL(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Design and development of a cloud-based community of practice platform for public officers
Delialioğlu Ö.
C.UZUN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Design, development, and evaluation of an online learning material to support the reading comprehension performance of students with learning difficulties in an expository text through teaching technical vocabulary
Delialioğlu Ö. (Danışman)
S.DOĞAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
The effect of augmented reality supported instructional activities on gifted students' attitudes towards astronomy
Delialioğlu Ö. (Danışman)
A.AKTAŞ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
The effect of CEIT undergraduate courses on technical documentation based on technical writers' perceptions
Delialioğlu Ö. (Danışman)
Y.ARSLAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Investigating the perceptions of university students and faculty about virtual physics and chemistry laboratory activities
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
H.GÜLER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Basılmış ve etkileşimli elektronik teknik kılavuzların eğitimde kullanımını karşılaştıran görüşler: bir temel nitel araştırma.
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
C.Böğürcü(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Uzamsal yeteneğin geliştirilmesi: meslek lisesi öğrencileri için tablet, bilgisayar ve kağıt-kalem uygulamalarının karşılaştırılması.
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
H.Can(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Çevrimiçi bir mesleki gelişim programının ingilizce öğretmenlerinin bilişi ve sınıf uygulamaları üzerine etkisinin incelenmesi.
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
B.Ceyda(Öğrenci)
2019
2019Doktora
An examination of the impact of an online professional development program on language teachers' cognition and teaching practices
Delialioğlu Ö. (Danışman)
B.CEYDA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Özel amaçlı ingilizce öğretiminde artırılmış gerçeklik ile zenginleştirilmiş ARCS model tabanlı öğretim materyallerinin öğrencilerin kelime başarısına ve motivasyonuna etkisinin incelenmesi.
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
B.Tandoğan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kısa süreli bir eğitimin öğrenci ve öğretmenlerin bilgiişlemsel düşünme, programlama ve girişimcilik özyeterlik algıları üzerindeki etkisi
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
N.Huruzoğlu(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Sosyal öğrenme platformları için bir eğitim teknolojisi bağlılık modeli
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
İ.Hakkı(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Investigating the design, development, and evaluation of a high-tech Alternative and Augmentative Communication (AAC) application for communication needs of individuals with Autism Spectrum Disorders
DELİALİOĞLU Ö.
H.Polat(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Investigating the effectiveness of a mobile device supported learning environment on English preparatory school students' vocabulary acquisiton
SAVAŞ P. (Eş Danışman), DELİALİOĞLU Ö.
Ş.Bakay(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
The comparison of teachers and students opinions on the use of social networking sites for educational purposes in a private high school
DELİALİOĞLU Ö.
S.Karabulut(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Investigating stages of concern and technology integration self-efficacy beliefs of English language pre-service teachers
DELİALİOĞLU Ö.
H.Kayaduman(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Augmented reality activities for children: A comparative analysis on understanding geometric shapes and improving spatial skills
DELİALİOĞLU Ö.
Z.Gecü(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Bir mobil destekli öğrenme ortamının ingilizce hazırlık öğrencilerinin kelime bilgisi edinimine etkisinin incelenmesi.
DELİALİOĞLU Ö. (Eş Danışman), SAVAŞ P. (Eş Danışman)
Ş.Bakay(Öğrenci)
2016
2016Doktora
An investigation of student engagement, motivation and attitudes towards course content in a mobile-learning enhanced course
DELİALİOĞLU Ö.
Y.Alioon(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
The comparison of web and mobile interfaces of a learning management system in terms of perceived aesthetics
DELİALİOĞLU Ö.
N.Kılınç(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Using a mobile learning application for troubleshooting the technical problems: A case study
DELİALİOĞLU Ö.
Y.Murat(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Using computer network simulation programs: Exploration of students' attitude, motivation and learning
DELİALİOĞLU Ö.
H.Güllü(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Bilgisayar ağı simülasyon programları kullanımı: öğrencilerin tutum, motivasyon ve öğrenmelerinin incelenmesi.
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
H.Güllü(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Effectiveness of a security portal for improving students knowledge and skills in it security
DELİALİOĞLU Ö.
N.Pancar(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Students' perceptions about the use of a question-answer system via mobile devices in a lecture-based learning environment
DELİALİOĞLU Ö.
A.Hatun(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Öğrencilerin BT güvenliği alanındaki bilgi ve beceri düzeylerinin geliştirilmesinde güvenlik portalının etkisi.
DELİALİOĞLU Ö. (Danışman)
N.Pancar(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2025 - 2025
2025 - 2025Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Çevik R., Kara E., Bakay Ş., Delialioğlu Ö., Gürbüz T., Savaş P., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı Sertifika Programı
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Çevik R., Kara E., Bakay Ş., Delialioğlu Ö., Er E., Savaş P., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Bilgisayar Ağları Eğitimi (CCNA)
Sürekli Eğitim Merkezi - Eğitim
Delialioğlu Ö.
Makaleler
2025
20251. Investigating Academic Integrity: The Role of Cheating and Satisfaction in Distance Education
DELİALİOĞLU Ö., KARA E., ALPTEKİN F., BAKAY Ş., ÇEVİK R.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.29, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Technical Writers Perceptions on the Effect of CEIT Undergraduate Courses on Technical Documentation
ARSLAN Y., DELİALİOĞLU Ö.
JOURNAL OF LEARNING AND TEACHING IN DIGITAL AGE , cilt.10, 2025 (TRDizin)
2024
20243. An engagement and motivation model for online learning technologies
BULUT İ. H., DELİALİOĞLU Ö.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.32, sa.6, ss.2520-2537, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Design Specifications of Augmentative and Alternative Communication Apps for Individuals with Autism Spectrum Disorder
POLAT H., DELİALİOĞLU Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY IN EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.19-36, 2023 (ESCI)
2022
20225. Open-Ended Tasks Promote Creativity in Minecraft
Fan Y., Lane H. C., Delialioğlu Ö.
Educational Technology and Society
, cilt.25, sa.2, ss.105-116, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20216. The Effects of Mathematics on Programming Skills and its Retention: An Experimental Study
Altın R., Tokel S. T., Delialioğlu Ö.
Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching , cilt.40, sa.3, ss.183-199, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. English Language Preservice Teachers\u2019 Stages of Concern for Web 2.0 Technology Integration
Kayaduman H., Delialioğlu Ö.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.1083-1114, 2021 (TRDizin)
2020
20208. The effect of augmented reality activities on improving preschool children's spatial skills
Gecü Parmaksız Z., Delialioğlu Ö.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.28, sa.7, ss.876-889, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20209. A Systematic Review on the Use of Technology in Learning Disabilities
Doğan S., Delialioğlu Ö.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.611-638, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201910. Augmented reality-based virtual manipulatives versus physical manipulatives for teaching geometric shapes to preschool children
Gecu-Parmaksiz Z., DELİALİOĞLU Ö.
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.50, sa.6, ss.3376-3390, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201911. Evaluation of information technology certificate programs in terms of 21st century skills
ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö., ÖZGÜL E.
Journal of Human Sciences
, cilt.16, ss.998-1013, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. The effect of authentic m-learning activities on student engagement and motivation
Alioon Y., DELİALİOĞLU Ö.
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.50, sa.2, ss.655-668, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201913. A Design for Graduate Students of Ceit Department Using Community of Practice Framework
POLAT H., DELİALİOĞLU Ö.
Mediterranean Journal of Social & Behavioral Research , cilt.3, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201814. The Effect of Computer Network Simulators on Students’ Motivation and Learning
Güllü H., DELİALİOĞLU Ö.
Journal of Learning and Teaching in Digital Age , cilt.3, ss.12-21, 2018 (TRDizin)
2018
201815. A question-answer system for mobile devices in lecture-based instruction: a qualitative analysis of student engagement and learning
ATAŞ A. H., DELİALİOĞLU Ö.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.26, sa.1, ss.75-90, 2018 (SSCI, Scopus)
2016
201616. The effect of students' subject discipline on their m-learning application preferences
DELİALİOĞLU Ö., Alioon Y.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.24, sa.8, ss.1957-1966, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201617. Supporting students' knowledge and skills in information technology security through a security portal
Ciftci N. P., DELİALİOĞLU Ö.
INFORMATION DEVELOPMENT
, cilt.32, sa.5, ss.1417-1427, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201618. Investigating Pre-Service English Teachers Stages of Concern toward Using Wiki
KAYADUMAN H., DELİALİOĞLU Ö.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, ss.588-600, 2016 (TRDizin)
2013
201319. Perceived need for course topics and student engagement in computer education
ÖNCÜ S., ŞENGEL E., DELİALİOĞLU Ö.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.26, ss.46-69, 2013 (TRDizin)
2012
201220. Student Engagement in Blended Learning Environments with Lecture-Based and Problem-Based Instructional Approaches
DELİALİOĞLU Ö.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.15, sa.3, ss.310-322, 2012 (SSCI)
2012
201221. Design Development and Implementation of a Web Based Support Material for English as Second Language
DURDU L., ÖZDEN M. Y., DELİALİOĞLU Ö.
The Journal of Instructional Technologies & Teacher Education , cilt.1, ss.84-110, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201022. FACTORS IMPACTING ADULT LEARNER ACHIEVEMENT IN A TECHNOLOGY CERTIFICATE PROGRAM ON COMPUTER NETWORKS
DELİALİOĞLU Ö., Cakir H., Bichelmeyer B. A., Dennis A. R., Duffy T. M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.9, sa.2, ss.97-107, 2010 (SSCI)
2009
200923. Technology Enhanced Learning Environments for Closing the Gap in Student Achievement Between Regions Does it Work
ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö., Dennis A., Duffy T.
AACE Journal , cilt.17, ss.301-315, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200824. Design and development of a technology enhanced hybrid instruction based on MOLTA model: Its effectiveness in comparison to traditional instruction
Delialioğlu Ö., Yidirim Z.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.51, sa.1, ss.474-483, 2008 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2008
200825. Comparison of Students Success in an International Technology Certificate Program Uluslararası Bir Teknoloji Sertifika Programında Öğrenci Başarılarının Karşılaştırılması
DELİALİOĞLU Ö., ÖNCÜ S., ÇAKIR H.
Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.75-86, 2008 (SSCI)
2008
200826. Critical Components for Technology Integration How do Instructors Make Decisions
ÖNCÜ S., DELİALİOĞLU Ö., Brown C. A.
Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching , cilt.27, ss.19-46, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200727. Students' perceptions on effective dimensions of interactive learning in a blended learning environment
Delialioglu O., Yildirim Z.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.10, sa.2, ss.133-146, 2007 (SSCI)
1999
199928. Contribution of Students Mathematical Skills and Spatial Ability to Achievement in Secondary School Physics
DELİALİOĞLU Ö., AŞKAR P.
Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.34-39, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. DETERMINING THE DIGITAL RESILIENCE PROFILES OF CLASSROOM TEACHERS
Istanbullu A., Delialioğlu Ö., Akkurt O.
19th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, İspanya, 3 - 05 Mart 2025, ss.7029-7036, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. How Is "CybertrⓂ Serious Game" Designed as an Effective Teaching Tool?
İSTANBULLU A., DELİALİOĞLU Ö., Voinohovska V.
62nd Annual Science Conference of Ruse University NEW INDUSTRIES, DIGITAL ECONOMY, SOCIETY - PROJECTIONS OF THE FUTURE VI, Rusçuk, Bulgaristan, 27 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. Eğitimde Dijitalleşme
DELİALİOĞLU Ö.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. Matematik Öğretmenlerinin Dijital Yeterliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eğitim Etkinliği
İSTANBULLU A., DELİALİOĞLU Ö.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS - EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. A Look Inside Serious Games in K-12 Education: A Bibliometric Analysis
ASLAN O., DELİALİOĞLU Ö., İSTANBULLU A.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS - EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. Çocuklarda Siber Güvenlik Bilincini Artırmak İçin Kullanılan Yaklaşımların Belirlenmesi
İSTANBULLU A., DELİALİOĞLU Ö.
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı EITC 2023, İstanbul, Türkiye, 07 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2021
20217. Proctored vs Unproctored Online Exams in Language Courses: A Comparative Study
Celikbag M. A., DELİALİOĞLU Ö.
29th International Conference on Computers in Education (ICCE), ELECTR NETWORK, 22 - 26 Kasım 2021, ss.533-538, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Introduction of educational technology engagement model
BULUT İ. H., DELİALİOĞLU Ö.
27th International Conference on Computers in Education, Kenting, TAYVAN, 2 - 06 Aralık 2019, ss.152-157, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. A Turkish EFL teacher’s change processes through an OPD program: A case study
SONGÜL B. C., DELİALİOĞLU Ö., ÖZKÖSE BIYIK Ç.
27th International Conference on Computers in Education, KENTING, TAYVAN, 2 - 06 Aralık 2019, ss.634-643, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Investigating the effect of a mobile alternative and augmentative communication application on communication skills of individuals with ASD
POLAT H., DELİALİOĞLU Ö.
13th International Computer and Instructional Technology Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.75-76, (Özet Bildiri)
2019
201911. Examining the design of a mobile alternative and augmentative communication system for individuals with ASD
POLAT H., DELİALİOĞLU Ö.
13th International Computer and Instructional Technology Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.73-74, (Özet Bildiri)
2019
201912. What if we were twice as close to the sun?
Yi S., Lane H. C., Delialioğlu Ö.
Proceedings of the 14th International Conference on the Foundations of Digital Games - FDG ’xx19, California, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Aesthetics of Web and Mobile Interfaces of a Learning Management System: A Comparative Analysis
Kilinc N., DELİALİOĞLU Ö.
26th INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTERS IN EDUCATION, Metro Manila, Filipinler, 26 - 30 Kasım 2018, ss.422-427, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. An Investigation of Turkish EFL Teachers' Development through an Online Professional Development Program
SONGÜL B. C., DELİALİOĞLU Ö., Ozkose Biyik C.
26th INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTERS IN EDUCATION, Metro Manila, Filipinler, 26 - 30 Kasım 2018, ss.647-656, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Otizmli Bireylere İletişim Becerisi Kazandırmak için Kullanılan Alternatif ve Destekleyici Mobil Uygulamaların Tasarım İlkelerinin İncelenmesi: Literatür Taraması
POLAT H., DELİALİOĞLU Ö.
FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Technology usage in specific learning disabilities: A Systematic literature review
Doğan S., Delialioğlu Ö.
International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 Mart - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Identifying Important Topics on Information Security, Cyber Security and Cyber Ethics in Schools
ASLAN O., DELİALİOĞLU Ö.
12th International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201718. Investigation of a Bi-Directional Question-Answer System and its Instructional Implications
ATAŞ A. H., DELİALİOĞLU Ö.
AECT International Convention 2017, 7 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Effect of Learning Technology by Design (LBD) Activities on Technology Integration Self-Efficacy Beliefs of Pre-Service English Teachers
KAYADUMAN H., DELİALİOĞLU Ö.
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology 2017, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Haziran 2017, ss.843-849, (Tam Metin Bildiri)
2017
201720. Comparing Course Engagement for Turkish Vocational Education Students: Cisco vs.Comparison Group
DELİALİOĞLU Ö., ÇELİK B., ATAŞ A. H.
ICSS12th International Conference on Social Sciences, Amsterdam, Hollanda, 19 - 20 Mayıs 2017, ss.578, (Özet Bildiri)
2017
201721. Design of mobile Applications for the Communication Needs of Individuals with Autism Spectrum Disorders
POLAT H., DELİALİOĞLU Ö.
11th International Computer and Instructional Technology Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201622. Perceptions of K 12 Students and Teachers on UsingSocial Network Sites in Instruction
Karabulut S., DELİALİOĞLU Ö.
2016 AECT International Convention, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. The Effect of Computer Network Simulatorson Students Motivation and Learning
DELİALİOĞLU Ö., Güllü H.
2016 AECT International Convention, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. Investigating the Parents Thoughts about the Effects of Digital Games on Children
SAĞLAM M., KAYADUMAN H., DELİALİOĞLU Ö.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2016, 21 - 24 Mart 2016, ss.605-610, (Tam Metin Bildiri)
2015
201525. Evaluation of Edmodo as a Social Learning Platform Results of the Pilot Study
BULUT İ. H., DELİALİOĞLU Ö.
2015 AECT International Convention, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201526. A Review of Literature on Mobile Question Answer Systems Subject Matter Teaching Strategy Context and Student Perception
ATAŞ A. H., DELİALİOĞLU Ö.
2015 AECT International Convention, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. Teacher s Perceived Knowledge and Skills in Information Technology Security
DELİALİOĞLU Ö., Pancar Çiftçi N.
2015 AECT International Convention, 3 - 07 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201528. Student Perceptions and Readiness on Using a Mobile Application for Vocabulary Acquisition
BAKAY Ş., DELİALİOĞLU Ö., SAVAŞ P.
Global Learn 2015, Berlin, Almanya, 16 - 17 Nisan 2015, ss.687-693, (Tam Metin Bildiri)
2014
201429. A Frame for the Literature on M-learning
ALİOON Y., DELİALİOĞLU Ö.
4th World Conference on Educational Technology Researches (WCETR), Barcelona, İspanya, 28 - 29 Kasım 2014, cilt.182, ss.127-135, (Tam Metin Bildiri)
2014
201430. Acceptance of a Mobile Question Answer System Tool Application of the UTAUT Model
DELİALİOĞLU Ö., ATAŞ A. H., Aldemir T.
8th International Computer Instructional Technologies Symposium, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201431. Student Preferences for M Learning Application Characteristics
DELİALİOĞLU Ö., ALİOON Y.
10th International Conference Mobile Learning 2014, 28 Şubat - 02 Mart 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201332. Implementation of an Online Question Answer Q A System as a Mobile Learning Tool
ATAŞ A. H., DELİALİOĞLU Ö.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2013, 21 - 24 Ekim 2013, ss.581-586, (Tam Metin Bildiri)
2013
201333. ENGLISH AS FOREIGN LANGUAGE (EFL) STUDENTS' READINESS AND PERCEPTIONS TOWARDS MOBILE LEARNING
Bakay S., Bulut I. H., DELİALİOĞLU Ö.
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.251-257, (Tam Metin Bildiri)
2013
201334. THIRD-PERSON EFFECT IN VIOLENT VIDEO GAMES
Bulut I. H., Bakay S., DELİALİOĞLU Ö.
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.1050-1054, (Tam Metin Bildiri)
2013
201335. English as Foreign Language EEFL Students Readiness and Perceptions Towards Mobile Learning
BAKAY Ş., BULUT İ. H., DELİALİOĞLU Ö.
EDULEARN13 Conference, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.251-257, (Tam Metin Bildiri)
2012
201236. Mobil Destekli Kesintisiz Öğrenme Ortamına İlişkin BÖTE Öğrencilerinin İhtiyacı
YILDIRIM Z., DELİALİOĞLU Ö., AŞKUN C. S., ÇİÇEK M., ATAŞ A. H., KİLİS S., et al.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
201137. Information Age Qualities of Principals Teachers and Students in Turkish Vocational High Schools A Systemic Change Approach
DELİALİOĞLU Ö.
Proceedings of AECT 2011 Conference, 1 - 04 Ekim 2011, ss.265-273, (Tam Metin Bildiri)
2011
201138. Implementation of Project-Based Learning in Technology Based Instructional Material Development Process: Prospective Foreign Language Teachers’ Experiences
YILDIRIM Z., DELİALİOĞLU Ö., AŞKUN C. S.
European Conference on Educational Research, 13 - 16 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201139. Project Based Learning in Technology Based Instructional Material Development Process Prospective Foreign Language Teachers
YILDIRIM Z., DELİALİOĞLU Ö., AŞKUN C. S.
The European Conference on Educational Research 2011, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.10, (Tam Metin Bildiri)
2009
200940. Factors Affecting Student Engagement in a Blended Learning Environment
DELİALİOĞLU Ö., ÇAKIR H.
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, 10 - 14 Ekim 2009, ss.2409-2414, (Tam Metin Bildiri)
2008
200841. Can Blended Learning Close the Student Achievement Gap between Regions The CCNA Case
ÇAKIR H., DELİALİOĞLU Ö., Dennis A., Duffy T.
Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2008, 15 - 20 Ekim 2008, ss.2529-2535, (Tam Metin Bildiri)
2008
200842. HOW DOES PRIOR KNOWLEDGE AFFECT STUDENTENGAGEMENT IN UNDERGRADUATE LEVEL COMPUTERLITERACY CLASSES?
ÖNCÜ S., ŞENGEL E., DELİALİOĞLU Ö.
International Educational Technology Conference 2008, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.1306-1310, (Tam Metin Bildiri)
2004
200443. Investigation of Source of Motivation in a Hybrid Course
DELİALİOĞLU Ö.
AECT 2004 Conference, 8 - 12 Ekim 2004, ss.265-273, (Tam Metin Bildiri)
2000
200044. What Computer Education Instructional Technology Means to pre service teachers A case study of a Turkish State University
DELİALİOĞLU Ö.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference 2000, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Kasım 2000, ss.924-927, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Siber Güvenlik ve Kriptoloji Bilimi
İSTANBULLU A., DELİALİOĞLU Ö.
Teoriden Uygulamaya Bilgisayar Bilimi Eğitimi, Serhat Bahadır Kert, Editör, Nobel, Ankara, ss.293-307, 2023
2019
20192. Beyond Acceptance:A New Model for TechnologyEngagement in 21st Century Learning
BULUT İ. H., DELİALİOĞLU Ö., Lane H. C.
Handbook of Research on Digital Learning, Montebello Matthew, Editör, IGI Global, Hershey, PA, USA, ss.262-283, 2019
2011
20113. Bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramlar
DELİALİOĞLU Ö.
Temel Bilgi Teknolojileri ve Bilgisayar Kullanımı, Aysan Şentürk, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.516-544, 2011
Desteklenen Projeler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBüyük Veri ile Öğrenmeyi Geliştirme ve Kişiselleştirme Me2Learn Çevrim içi Kümelenmiş Bir Öğrenme Platformu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
DELİALİOĞLU Ö. (Yürütücü), YILDIRIM N., ER E., BAKAY Ş., KARA E., ÇEVİK R.
2024 - 2028
2024 - 2028Ulusötesi Çok Sektörlü Bağlantılar Aracılığıyla Yükseköğretim Sistemlerini Dönüştürmek İçin Modeller ve Araçlar
UFUK 2020 Projesi , MSCA-RISE, Marie Skłodowska-Curie Eylemleri Araştırma-Yenilikçilik Personel Değişim Destek Programı Projesi
(Proje Özeti)
Delialioğlu Ö., Savaş P., Bakay Ş., Kara E., Çevik R., Alptekin F.
2025 - 2025
2025 - 2025
Tıkla Öğren, Güvende Kal: Gençler İçin Etkileşimli Siber Dayanıklılık Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
(Proje Özeti)
Şentürk E. (Yürütücü), İstanbullu A., Delialioğlu Ö., Tezcan C., Barutçu Yıldırım K. F., Aslan O., et al.
2021 - 2025
2021 - 2025İhtiyaca Dayalı, Kapsayıcı ve Travmaya Duyarlı Okul Dayanıklılık Modelinin Geliştirilmesi: Depremler Karşısında Okulların Güçlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Erdur Baker Ö. (Yürütücü), Serim Yildiz B., Ünlü Kaynakçi F. Z., Koçtürk N., Delialioğlu Ö.
2023 - 2024
2023 - 2024Moda Tasarım Kalıp Öğretiminde Bir Ders Aracı Olarak E-Öğrenme Uygulaması Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
(Proje Özeti)
Delialioğlu Ö., Çileroğlu B., İnci A.(Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019
Gençlerle Uygulamalı Girişimcilik ve Bilişim Eğitimi2018-2-TR01-KA347-060411
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA3 Politika Reformlarına Destek Projesi, Ulusal Düzey
(Proje Özeti)
Delialioğlu Ö. (Yürütücü)
2016 - 2018
2016 - 2018TEYDEP-1511 Deprem Farkındalık Simulatörü
TÜBİTAK Projesi , 1511 - TÜBİTAK Öncelikli Alanlar Araştırma Teknoloji Geliştirme ve Yenilik P. D. P.
(Proje Özeti)
Delialioğlu Ö., Erberik M. A.
2016 - 2018
2016 - 2018TEYDEP-1511 Hazerfen Delta Kanat Simülatörü
TÜBİTAK Projesi , 1511 - TÜBİTAK Öncelikli Alanlar Araştırma Teknoloji Geliştirme ve Yenilik P. D. P.
(Proje Özeti)
Delialioğlu Ö.
2013 - 2015
2013 - 2015Sosyal Ağların Eğitime Etkisinin 3-Ö (Öğretim-Öğretmen-Öğrenci) Boyutuyla İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
DELİALİOĞLU Ö. (Yürütücü), AŞKUN C. S.
2012 - 2014
2012 - 2014İlk Ve Orta Dereceli Okullardabilgi Ve Ağ Güvenliği Konularındaki Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Artırılması.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
DELİALİOĞLU Ö. (Yürütücü), PANCAR N.
2012 - 2013
2012 - 2013Mobil Destekli Kesintisiz Öğrenme Uygulamalarının Geliştirilmesi Ve Etkinliğinin Bilişsel Yük Kuramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIRIM Z. (Yürütücü), ATAŞ A. H., AŞKUN C. S., DELİALİOĞLU Ö.
2012 - 2013
2012 - 2013Mobil Destekli Kesintisiz Öğrenme Uygulamalarının Geliştirilmesi Ve Etkinliğinin Bilişsel Yük Kuramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi (BAP-05-05-2012-001)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yildirim Z. (Yürütücü), Çiçek M., Delialioğlu Ö., Aşkun C. S., Ilçi A., Ataş A. H., et al.
Burslar
2018 - 2018
2018 - 20182219 YURT DIŞI DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA BURS PROGRAMI
TÜBİTAK
2017 - 2018
2017 - 2018