Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, cilt.21, sa.3, ss.611-638, 2020 (ESCI)
Bu çalışma, öğrenme güçlüğü (ÖG) olan bireyleri desteklemek için teknolojiyi kullanma konusundaki araştırma
çalışmalarının sistematik bir alanyazın taramasıdır. Çalışmanın amacı; (1) öğrenme güçlüğünde teknolojiyi
kullanan makalelerin demografik ve yöntemsel özelliklerini belirlemek, (2) makalelerde geliştirilmek istenen
becerileri ve bu becerileri geliştirmek için kullanılan teknolojileri belirlemek, (3)kullanılan teknolojilerin öğrenme
güçlüğü yaşayan öğrencilerin performanslarını nasıl etkilediği ve (4) öğrencilerin kullanılan teknolojilere yönelik
algıları belirlemektir. Bu kapsamda, 55 makaleyi kapsayan sistematik bir alan yazın taraması ayrıntılı olarak
incelenmiştir. Yapılan derlemenin sonucunda, makalelerin çoğunun 1995-2018 yılları arasında yayınlandığını
göstermiştir. Ayrıca, yürütülen çalışmalarda genel olarak çoklu yoklama deseninin kullanıldığı ve katılımcı olarak
ise ilkokul öğrencilerinin tercih edildiği belirlenmiştir. İlaveten, sistematik alan yazın taraması, öğrenme
güçlüğünde geliştirilmek istenen becerileri ve bu becerileri geliştirmek için kullanılan teknolojileri ortaya
koymuştur. Bunlara ek olarak, kullanılan teknolojilerin öğrencilerin performanslarını olumlu yönde etkilediği ve
öğrencilerin kullanılan teknolojilere yönelik algılarının genel olarak olumlu olduğu bulunmuştur
This paper is a systematic literature review of research studies on using technology to support individuals with
Learning Disabilities (LD). The purpose is to determine (1) demographic and methodological characteristics of
the articles focusing on the use of technology in LD, (2) skills that need improvement and technological tool to
develop these skills (3) the effects of technological tools on the performances of students with LD and (4) students’
perceptions toward learning with technology. A systematic literature review covering 55 articles were examined.
Results showed that the majority of articles were published between 1995 and 2018. Furthermore, multiple
baseline designs were preferred in most of the studies, and they sampled elementary school students. The review
also revealed essential skills that need improvement and the technological tools utilized to enhance these skills.
Results showed that technological tools positively affect students' performances, and students' perceptions toward
implemented technology were generally positive.