Akademik Unvanlar
-
2014 - 2021 Dr. Öğr. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2014 - 2021 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2013 - 2014 Öğretim Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2023 - Devam Ediyor Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2023 - Devam Ediyor Birim Stratejik Plan Komisyonu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2019 - Devam Ediyor Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2016 - 2019 Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2018 - Devam Ediyor Akademik Danışman
Serpil Sümer Anaokulu
-
2012 - 2013 Doktora sonrası Araştırmacı
Ruhr Bochum Üniversitesi Aile Araştırmaları Merkezi
Yönetilen Tezler
-
Investigating the relationship between children's scientific process skills and parents' scientific literacy skills
Demircan H. Ö. (Danışman)
B.NUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
PARENTAL SATISFACTION AND ENGAGEMENT IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: THE MEDIATING ROLE OF HOME LITERACY ENVIRONMENT
Demircan H. Ö. (Danışman)
Ü.ÜNSAL(Öğrenci), Doktora, 2023 -
The relationship between preschool children's metacognitive skills and resilience of their families and teachers
Demircan H. Ö. (Danışman)
N.BERFİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Investigating the relationship between 21st-century skills and technological pedagogical content knowledge (TPACK) of in-service early childhood educators
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
H.ASENA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Preschool teachers' beliefs and self-reported practices regarding questioning as a teaching method: Questioning cycle and question types
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
G.NUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Investigating preschoolers' self-care behaviors: Teacher and parent reports
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
E.NAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Emotion regulation and emotion socialization of early childhood educators
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
S.ÜZÜM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Early childhood teachers' beliefs and self-reported practices about circle time
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
A.MUMCUOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Okul öncesi öğretmenlerinin çocuklarla felsefe hakkındaki görüşlerinin çocuklarla felsefe deneyimi yoluyla incelenmesi.
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
-
Coparenting and parent involvement in education: The mediating roles of motivational beliefs
Demircan H. Ö. (Danışman)
-
Investigating the views of preschool teachers regarding philosophy with children through pwc experience
Demircan H. Ö. (Danışman)
E.DENİZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Examination of early childhood educators' perspectives on transdisciplinary approach
Demircan H. Ö. (Danışman)
F.DEMİRCİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Okul öncesi öğretmenlerinin disiplinler üstü yaklaşım hakkındaki görüşlerinin incelenmesi.
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
-
Parents' and teachers' perspectives on preschool teachers' role about working with families
Demircan H. Ö. (Danışman)
-
Development of a stem based engineering design curriculum for parental involvement in early childhood education
Demircan H. Ö. (Danışman)
-
Pre-service early childhood educators' working with families self-efficacy in relation to taking a parent education course
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
-
Motivators of mothers' engagement in their preschoolers' education regarding the influence of media
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
-
The role of social media products in parent involvement: From the perspective of parents and teachers on communication
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
-
Comparing fathers and mothers: Determinants of why they involve in their children's education
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
N.CANSU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Türkiye’de yapılan okul öncesi eğitim konulu lisansüstü tezlerin içerik analizi.ir baba ve anne karşılaştırması: aile katılımı kararlarını belirleyen faktörler .
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
-
Öğretmen-çocuk iletişim becerileri ve öz-yeterlik inançlarını etkileyen faktörler: okul öncesi öğretmenleri üzerine bir araştırma.
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
-
Factors effecting teacher-child communication skills and self-efficacy beliefs: An investigation on preschool teachers
DEMİRCAN H. Ö. (Danışman)
A.ATA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015
Verdiği Kurs ve Eğitimler
-
2019 - 2019 Keşfedici, Meraklı ve Yaratıcı Çocuklar için Erken Yaşlarda Oyunun Gücü Etkileşimli Konferansı
Uygulama Araştırma Merkezi - Eğitim