Yayınlar & Eserler

Makaleler 45
Tümü (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (7)
Scopus (20)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (16)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 60

2. The Interplay Between the Planned and Enacted Curricula in the Context of Laboratory Work

The 16th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1-10, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

3. Bridging Science and Multimedia: How Pre-Service Teachers Represent Science in Digital Artifacts

CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION, Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1-10, (Özet Bildiri)

4. Mühendislik Tasarımı Odaklı Eğitimin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mühendisliğin Doğası Görüşlerine Etkisi

16. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.407-408, (Özet Bildiri)

5. A University-School Collaboration for Designing a School-Based STEM Initiative

ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)

6. Sınıf Öğretmenlerinin STEM Temelli Etkinlik Tasarlama Süreçleri

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

7. The Examining of Reasoning of Pre-Service Teachers from Different Field in Various SocioScientific Issues

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)

8. İlkokul Öğrencilerinin Stem Odaklı Tasarım Süreçlerindeki Deneyimleri Üzerine Bir Durum Çalışması

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

9. AGORA: A Gamified Interactive Educational Mobile Application

European Science Education Research Association (ESERA), Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)

10. Gifted students designing eco-friendly STEM projects

European Science Education Research Association (ESERA), Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)

11. Okul Sonrası Kodlama Süreci İle İlkokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

12. Öğretmen Adaylarının Okul-Dışı STEM Etkinlikleri Kapsamındaki Deneyimleri: Öğreniyorum - Öğretiyorum

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

13. İlkokul Öğrencilerinin STEM Odaklı Proje Tasarımları: Bir Durum Çalışması

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

14. The Paradox of Distance Education in Education of Girls

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

16. Elementary School Students’ Problem Solving Strategies in an After School STEM Club

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

17. Designing an After School STEM Program for Elementary Students

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

18. İngilizce Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeylerinin ve Kullandıkları Dil Öğretim Yöntemlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2018, cilt.1, ss.437-456, (Özet Bildiri)

19. Fen Bilimleri Dersinde Mühendislik Tasarım Temelli Algodoo Etkinlikleri: Eylem Araştırması

Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

20. Fen eğitiminde teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarımı çalıştayı

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

21. Sürdürülebilir Yaşam İçin STEM Odaklı Çözümler

Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

22. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Eğitim Reformunun İlk Yıllarındaki Mücadelesi: Fenomenolojik Bir Çalışma

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.851-852, (Özet Bildiri)

23. Mühendislik Öğrencilerinin STEM Eğitimi Odaklı Öğretim Süreçlerindeki Deneyimleri

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.246-247, (Özet Bildiri)

24. Ortaokul Matematik Derslerinde STEM Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

World Congress on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

25. Farklı Branştaki Öğretmenlerin STEM Odaklı Öğretim Süreçleri Tasarımı

Intermational Academic Research Congress, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

26. Investigating STEM Education Reform through 4P Framework

European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

29. A Case Study of a Science and a Social Studies Teachers’ Experiences of Co- Teaching SSI-Based Environmental Ethics Class

National Association for Research in Science Teaching (NARST), St Antonio, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

30. Tasarım Temelli Öğretim: Geleceğin Okulunu Tasarliyorum

Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

31. High School Students' Cognitive Processes In Problem-Based Engineering Design Tasks

Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

32. Fen ve Teknoloji Öğretimi Dersinde Probleme Dayalı STEM Uygulamaları ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

33. Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuarlarında QR Kodlarla Zenginleştirilmiş Poster Kullanımları

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

34. Teoriden Uygulamaya Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

35. Case Studies of Secondary School Science Teachers Designing Technology Rich SSI Based Instruction

National Association for Research in Science Teaching (NARST), 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

36. Towards a framework of technological knowledge as content knowledge

Association for Educational Communications and Technology (AECT), Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

37. Engaging students in community-based issues through authentic problem-based learning experiences

European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

38. The impact of model-eliciting activities on attitude towards STEM education

European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

39. Developing and assessing conceptual thinking about vulnerability toward climate change in teachers serving Native American communities

American Educational Research Association (AERA), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

40. Eliciting Students’ Understanding of River Geography and Socioscientific Issues through a Critical Response Protocol

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 15 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

41. Use of an Online Learning Environment to Enhance Experiences of Youth in Engineering Design Processes

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

42. The Impact of Technology Integrated Curriculum on Student Knowledge and Attitudes about Global Climate Change

Life Discovery – Doing Science Biology Education Conference, St Paul, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 17 Mart 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

43. Building a Rube Goldberg Machine How youth use evidence based argument to identify the best solution to a problem

Association for Science Teacher Education (ASTE), Portland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Ocak 2015, (Özet Bildiri)

44. In service secondary science teachers knowledge base for teaching climate change

Association for Science Teacher Education (ASTE), Portland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Ocak 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

45. Technology Integration and Water Sustainability in STEM Education: A Professional Development Experience

Association for Educational Communications and Technology (AECT), Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

46. A Technology Rich Professional Development Program and Its Influence on Participant Teachers' Practices

Association for Educational Communications and Technology (AECT), Jacksonville, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

47. Teknolojik pedagojik alan bilgisi oyunu ile fen bilimleri derslerinde teknoloji entegresyonu

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

49. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) odaklı bir eğitim reformunun analizi: Mısır Örneği

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

50. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimine medya tasarım süreçlerinin entegrasyonu

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

54. In Service secondary school science teachers' conceptions about global climate change

American Educational Research Association (AERA), San-Francisco, Kostarika, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

55. Designing Social Networks to Promote Student Motivation and Engagement in Alternative School Environments

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Mart 2013, (Özet Bildiri)

56. Designing multimedia artifacts to enhance students' conceptual understanding of Climate Change

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 25 Mart 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

57. A Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)-Based Lesson Plan Assessment Instrument

Association for Science Teacher Education (ASTE), Charlestown, Saint Kitts Ve Nevis, 9 - 12 Ocak 2013, (Özet Bildiri)

58. Implementation of a Place-Based Approach to Enhance Students’ Understanding of Watershed Management

Association for Science Teacher Education (ASTE), Charlestown, Saint Kitts Ve Nevis, 9 - 12 Ocak 2013, (Özet Bildiri)

59. Conceptualizing In-service Secondary School Science Teachers' Knowledge Base for Climate Change Content

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Indianapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Mart 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma
Kitaplar 32

1. Empowering Refugee Students Through Engineering Design-Based Learning in STEM Education

Foundational Education of Primary-Level Refugee Students, Muhammed Serhat Semercioğlu,Ahmet Oğuz Akçay, Editör, Springer Nature, Zürich, ss.275-293, 2025 Sürdürülebilir Kalkınma

2. Sosyobilimsel Konularda Yapay Zeka

Dijital Çağın Öğretmenleri: Yapay Zeka İle Ders Tasarımı, Burcu Sezginsoy Şeker,Ümit İzgi Onbaşılı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.33-47, 2025 Sürdürülebilir Kalkınma

3. Eğitim ve Eğitimle İlgili Temel Kavramlar

Teori ve Pratikte Eğitim Haberciliği, Alaaddin F. Paksoy,Hakkı Kahveci, Editör, Literatür Yayıncılık, Ankara, ss.1-20, 2025

5. Bilim Merkezlerinde Drama ile Değerler Öğretimi

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Drama ile Değerler Öğretimi, Oğuz Namdar,Ayşegül,Kafadar,Tuğba, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.47-69, 2024

6. Place-Based Socioscientific Issues

Socioscientific Issues Focused Teacher Education: Place-Based Practices from Türkiye, Bahadır Namdar,Engin Karahan, Editör, Springer Nature, Amsterdam, ss.1-12, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

7. New Directions for Place-Based Socioscientific Issue Instruction and Research

Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, Bahadır Namdar,Engin Karahan, Editör, Springer Nature, Amsterdam, ss.215-220, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

8. Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı

Eğitim Perspektifinde Yeni Okuryazarlıklar, SEMERCİOĞLU MUHAMMED SERHAT, BABA ÖZTÜRK MELEK, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.33-50, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

9. Bütünleşik STEM Eğitimi

STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Muhammed Özden,Şengül Anagün, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2023

10. Concept of Project

Project Development Guide in Education, Oğuz Namdar Ayşegül, Editör, Eğiten, Ankara, ss.1-17, 2023

11. STEM Eğitiminde Dijital ve Eğitsel Oyunlar

İlkokullarda Metaverse ve Dijital Oyunlar, Akçay Ahmet Oğuz,Semercioğlu Serhat,Şimşek İrfan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.169-185, 2023

12. STEAM Eğitimi Kapsamında Web 2.0 Uygulamaları

TEKNODRAMART Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile Sanat Eğitimi Uygulamaları, Ayşegül Oğuz Namdar, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.79-101, 2022

13. Sosyobilimsel Konular ve Genç Aktivizmi

Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Namdar Bahadır, Editör, Nobel, Ankara, ss.201-220, 2022

14. Sosyobilimsel Konular ve Yer Temelli Eğitim

Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Bahadır Namdar, Editör, Nobel, Ankara, ss.179-200, 2022

15. Amerika Birleşik Devletlerinde Fen Eğitimi

Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Mesci Günkut,Erdaş Kartal Eda, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.75-93, 2022

16. STEM Eğitimi Yaklaşımı

İlkokulda Fen Öğretimi, Bilican Kader,Şenler Burcu, Editör, Vize Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.291-316, 2021

17. Fen Eğitimi ve 21. Yüzyıl Becerileri

21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi, Anagün Ş.,Cavaş P., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.17-37, 2021

18. Sosyobilimsel Konularda Öğrenci Failliği

Sosyobilimsel Konular, Karışan Dilek,Yenilmez Türkoğlu Ayşe, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.29-50, 2021

19. Erken Çocuklukta Fen - Teknoloji - Mühendislik - Matematik (FeTeMM) Çalışmaları

Erken Çocuklukta Fen ve Teknoloji, Artun Hüseyin,Parlak Rakap Asiye, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.158-166, 2021

20. Ekran Okuma Stratejisi

Okuduğunu Anlama Stratejileri, Kıroğlu Kasım, Editör, PEGEM, Ankara, ss.164-175, 2020

21. The Use of Augmented Reality Applications in Second Grade Mathematics Course: Students’ Knowledge of Shapes

Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education, Gokce Akcayir; Epp Carrie Demmans, Editör, IGI Global, ss.220-241, 2020

22. STEM Eğitim Yaklaşımı

Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, ALİ GÜNAY BALIM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.171-187, 2019

23. STEM Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Tekbıyık Ahmet,Çakmakçı Gültekin, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.265-283, 2018

24. Eğitim Programları Geliştirme

Öğretim İlke ve Yöntemleri, ASIM ARI, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.27-45, 2018

25. Üstbilişsel Strateji Öğretimi

STEM Öğretimi İçin 20 Strateji, SONER DURMUŞ, ALİ SABRİ İPEK, BAHADIR YILDIZ, Editör, Nobel, Ankara, ss.213-221, 2018

26. STEM Eğitimi

Fen Eğitiminde Güncel Konular, Taşkın, Özgür, Editör, PEGEM, Ankara, ss.318-335, 2017

27. STEM Eğitiminde Matematik Odaklı Gerçek Dünya Problemleri ve Matematiksel Modelleme

Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Çepni, Salih, Editör, PEGEM, Ankara, ss.347-368, 2017

28. STEM Eğitim Merkezleri

Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Çepni, Salih, Editör, PEGEM, Ankara, ss.93-114, 2017

29. Biilm Egitiminde Bütünlestirilmis Program Yaklasımı

Çocuk Bilim ve Teknoloji, Evrim GENÇ KUMTEPE, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.206-230, 2016

30. Bilim Tarihi ve Bilim Teknoloji Okuryazarlığı

Çocuk Bilim ve Teknoloji, Evrim Genç Kumtepe, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-29, 2016

31. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Eğitimi

Uygulamalı etkinlerle fen eğitiminde yeni yaklaşımlar, Özgül Keleş, Editör, PEGEM, Ankara, ss.77-97, 2015

32. ASSURE Modele Dayalı Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Uygulamalı Etkinlikler

Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Özgül Keleş, Editör, PEGEM, Ankara, ss.45-77, 2015
Metrikler

Yayın

137

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

132

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

194

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

1151

H-İndeks (Scholar)

17

Atıf (TrDizin)

40

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

860

H-İndeks (Sobiad)

14

Proje

23

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları