Publications & Works

Articles 45
All (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (7)
Scopus (20)
TRDizin (16)
Other Publications (16)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 60

2. The Interplay Between the Planned and Enacted Curricula in the Context of Laboratory Work

The 16th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Denmark, 25 - 29 August 2025, pp.1-10, (Summary Text) Sustainable Development

3. Bridging Science and Multimedia: How Pre-Service Teachers Represent Science in Digital Artifacts

CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION, Kobenhavn, Denmark, 25 - 29 August 2025, pp.1-10, (Summary Text)

4. Mühendislik Tasarımı Odaklı Eğitimin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mühendisliğin Doğası Görüşlerine Etkisi

16. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Turkey, 4 - 07 September 2024, pp.407-408, (Summary Text)

5. A University-School Collaboration for Designing a School-Based STEM Initiative

ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Turkey, 28 August - 01 September 2023, pp.1, (Summary Text)

6. Sınıf Öğretmenlerinin STEM Temelli Etkinlik Tasarlama Süreçleri

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Aksaray, Turkey, 7 - 10 July 2021, (Full Text)

7. The Examining of Reasoning of Pre-Service Teachers from Different Field in Various SocioScientific Issues

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Turkey, 19 - 22 November 2020, (Full Text)

8. İlkokul Öğrencilerinin Stem Odaklı Tasarım Süreçlerindeki Deneyimleri Üzerine Bir Durum Çalışması

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Turkey, 19 - 22 November 2020, (Summary Text)

9. AGORA: A Gamified Interactive Educational Mobile Application

European Science Education Research Association (ESERA), Bologna, Italy, 26 - 30 August 2019, (Summary Text)

10. Gifted students designing eco-friendly STEM projects

European Science Education Research Association (ESERA), Bologna, Italy, 26 - 30 August 2019, (Summary Text)

11. Okul Sonrası Kodlama Süreci İle İlkokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)

12. Öğretmen Adaylarının Okul-Dışı STEM Etkinlikleri Kapsamındaki Deneyimleri: Öğreniyorum - Öğretiyorum

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)

13. İlkokul Öğrencilerinin STEM Odaklı Proje Tasarımları: Bir Durum Çalışması

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)

14. The Paradox of Distance Education in Education of Girls

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Full Text)

16. Elementary School Students’ Problem Solving Strategies in an After School STEM Club

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Turkey, 12 - 14 April 2019, (Summary Text)

17. Designing an After School STEM Program for Elementary Students

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Turkey, 12 - 14 April 2019, (Summary Text)

18. İngilizce Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeylerinin ve Kullandıkları Dil Öğretim Yöntemlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Turkey, 26 - 29 October 2018, vol.1, pp.437-456, (Summary Text)

20. Fen eğitiminde teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarımı çalıştayı

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, (Summary Text)

21. Sürdürülebilir Yaşam İçin STEM Odaklı Çözümler

Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Turkey, 3 - 05 July 2018, (Summary Text)

22. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Eğitim Reformunun İlk Yıllarındaki Mücadelesi: Fenomenolojik Bir Çalışma

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, pp.851-852, (Summary Text)

23. Mühendislik Öğrencilerinin STEM Eğitimi Odaklı Öğretim Süreçlerindeki Deneyimleri

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, pp.246-247, (Summary Text)

24. Ortaokul Matematik Derslerinde STEM Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

World Congress on Educational and Instructional Studies, Antalya, Turkey, 26 - 28 October 2017, (Summary Text)

25. Farklı Branştaki Öğretmenlerin STEM Odaklı Öğretim Süreçleri Tasarımı

Intermational Academic Research Congress, Alanya, Turkey, 18 - 21 October 2017, (Summary Text)

26. Investigating STEM Education Reform through 4P Framework

European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, Ireland, 21 - 25 August 2017, (Summary Text) Sustainable Development

29. A Case Study of a Science and a Social Studies Teachers’ Experiences of Co- Teaching SSI-Based Environmental Ethics Class

National Association for Research in Science Teaching (NARST), St Antonio, United States Of America, 22 - 25 April 2017, (Summary Text)

30. Tasarım Temelli Öğretim: Geleceğin Okulunu Tasarliyorum

Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)

31. High School Students' Cognitive Processes In Problem-Based Engineering Design Tasks

Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)

32. Fen ve Teknoloji Öğretimi Dersinde Probleme Dayalı STEM Uygulamaları ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)

33. Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuarlarında QR Kodlarla Zenginleştirilmiş Poster Kullanımları

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)

34. Teoriden Uygulamaya Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016, (Summary Text)

35. Case Studies of Secondary School Science Teachers Designing Technology Rich SSI Based Instruction

National Association for Research in Science Teaching (NARST), 14 - 17 April 2016, (Summary Text)

36. Towards a framework of technological knowledge as content knowledge

Association for Educational Communications and Technology (AECT), Indianapolis, United States Of America, 3 - 07 October 2015, (Summary Text)

37. Engaging students in community-based issues through authentic problem-based learning experiences

European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finland, 31 August - 04 September 2015, (Summary Text)

38. The impact of model-eliciting activities on attitude towards STEM education

European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finland, 31 August - 04 September 2015, (Summary Text)

39. Developing and assessing conceptual thinking about vulnerability toward climate change in teachers serving Native American communities

American Educational Research Association (AERA), Chicago, United States Of America, 16 - 20 April 2015, (Summary Text)

40. Eliciting Students’ Understanding of River Geography and Socioscientific Issues through a Critical Response Protocol

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, United States Of America, 11 - 15 April 2015, (Summary Text)

41. Use of an Online Learning Environment to Enhance Experiences of Youth in Engineering Design Processes

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, United States Of America, 11 - 14 April 2015, (Summary Text)

42. The Impact of Technology Integrated Curriculum on Student Knowledge and Attitudes about Global Climate Change

Life Discovery – Doing Science Biology Education Conference, St Paul, United States Of America, 15 - 17 March 2013, (Summary Text) Sustainable Development

43. Building a Rube Goldberg Machine How youth use evidence based argument to identify the best solution to a problem

Association for Science Teacher Education (ASTE), Portland, United States Of America, 7 - 10 January 2015, (Summary Text)

44. In service secondary science teachers knowledge base for teaching climate change

Association for Science Teacher Education (ASTE), Portland, United States Of America, 7 - 10 January 2015, (Summary Text) Sustainable Development

45. Technology Integration and Water Sustainability in STEM Education: A Professional Development Experience

Association for Educational Communications and Technology (AECT), Jacksonville, United States Of America, 4 - 08 November 2014, (Summary Text)

46. A Technology Rich Professional Development Program and Its Influence on Participant Teachers' Practices

Association for Educational Communications and Technology (AECT), Jacksonville, United States Of America, 4 - 08 November 2014, (Summary Text)

47. Teknolojik pedagojik alan bilgisi oyunu ile fen bilimleri derslerinde teknoloji entegresyonu

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Summary Text)

49. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) odaklı bir eğitim reformunun analizi: Mısır Örneği

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Summary Text) Sustainable Development

50. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimine medya tasarım süreçlerinin entegrasyonu

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), İstanbul, Turkey, 24 - 26 April 2014, (Summary Text)

52. Secondary science teachers’ understanding of socioscientific issues and its effects on their curriculum implementation plans

Association of Science Teacher Education (ASTE), San-Antonio, Northern Mariana Islands, 15 - 18 January 2014, (Summary Text)

54. In Service secondary school science teachers' conceptions about global climate change

American Educational Research Association (AERA), San-Francisco, Costa Rica, 27 April - 01 May 2013, (Full Text) Sustainable Development

55. Designing Social Networks to Promote Student Motivation and Engagement in Alternative School Environments

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, New Orleans, United States Of America, 25 - 28 March 2013, (Summary Text)

56. Designing multimedia artifacts to enhance students' conceptual understanding of Climate Change

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, New Orleans, United States Of America, 25 March 2013, (Summary Text) Sustainable Development

57. A Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)-Based Lesson Plan Assessment Instrument

Association for Science Teacher Education (ASTE), Charlestown, Saint Kitts And Nevis, 9 - 12 January 2013, (Summary Text)

58. Implementation of a Place-Based Approach to Enhance Students’ Understanding of Watershed Management

Association for Science Teacher Education (ASTE), Charlestown, Saint Kitts And Nevis, 9 - 12 January 2013, (Summary Text)

59. Conceptualizing In-service Secondary School Science Teachers' Knowledge Base for Climate Change Content

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Indianapolis, United States Of America, 25 - 28 March 2012, (Summary Text) Sustainable Development
Books 32

1. Empowering Refugee Students Through Engineering Design-Based Learning in STEM Education

in: Foundational Education of Primary-Level Refugee Students, Muhammed Serhat Semercioğlu,Ahmet Oğuz Akçay, Editor, Springer Nature, Zürich, pp.275-293, 2025 Sustainable Development

2. Sosyobilimsel Konularda Yapay Zeka

in: Dijital Çağın Öğretmenleri: Yapay Zeka İle Ders Tasarımı, Burcu Sezginsoy Şeker,Ümit İzgi Onbaşılı, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.33-47, 2025 Sustainable Development

3. Eğitim ve Eğitimle İlgili Temel Kavramlar

in: Teori ve Pratikte Eğitim Haberciliği, Alaaddin F. Paksoy,Hakkı Kahveci, Editor, Literatür Yayıncılık, Ankara, pp.1-20, 2025

5. Bilim Merkezlerinde Drama ile Değerler Öğretimi

in: Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Drama ile Değerler Öğretimi, Oğuz Namdar,Ayşegül,Kafadar,Tuğba, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.47-69, 2024

6. Place-Based Socioscientific Issues

in: Socioscientific Issues Focused Teacher Education: Place-Based Practices from Türkiye, Bahadır Namdar,Engin Karahan, Editor, Springer Nature, Amsterdam, pp.1-12, 2024 Sustainable Development

7. New Directions for Place-Based Socioscientific Issue Instruction and Research

in: Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, Bahadır Namdar,Engin Karahan, Editor, Springer Nature, Amsterdam, pp.215-220, 2024 Sustainable Development

8. Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı

in: Eğitim Perspektifinde Yeni Okuryazarlıklar, SEMERCİOĞLU MUHAMMED SERHAT, BABA ÖZTÜRK MELEK, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.33-50, 2024 Sustainable Development

9. Bütünleşik STEM Eğitimi

in: STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Muhammed Özden,Şengül Anagün, Editor, Vizetek Yayıncılık, Ankara, pp.1-19, 2023

10. Concept of Project

in: Project Development Guide in Education, Oğuz Namdar Ayşegül, Editor, Eğiten, Ankara, pp.1-17, 2023

11. STEM Eğitiminde Dijital ve Eğitsel Oyunlar

in: İlkokullarda Metaverse ve Dijital Oyunlar, Akçay Ahmet Oğuz,Semercioğlu Serhat,Şimşek İrfan, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.169-185, 2023

12. STEAM Eğitimi Kapsamında Web 2.0 Uygulamaları

in: TEKNODRAMART Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile Sanat Eğitimi Uygulamaları, Ayşegül Oğuz Namdar, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.79-101, 2022

13. Sosyobilimsel Konular ve Genç Aktivizmi

in: Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Namdar Bahadır, Editor, Nobel, Ankara, pp.201-220, 2022

14. Sosyobilimsel Konular ve Yer Temelli Eğitim

in: Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Bahadır Namdar, Editor, Nobel, Ankara, pp.179-200, 2022

15. Amerika Birleşik Devletlerinde Fen Eğitimi

in: Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Mesci Günkut,Erdaş Kartal Eda, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.75-93, 2022

16. STEM Eğitimi Yaklaşımı

in: İlkokulda Fen Öğretimi, Bilican Kader,Şenler Burcu, Editor, Vize Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.291-316, 2021

17. Fen Eğitimi ve 21. Yüzyıl Becerileri

in: 21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi, Anagün Ş.,Cavaş P., Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.17-37, 2021

18. Sosyobilimsel Konularda Öğrenci Failliği

in: Sosyobilimsel Konular, Karışan Dilek,Yenilmez Türkoğlu Ayşe, Editor, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, pp.29-50, 2021

19. Erken Çocuklukta Fen - Teknoloji - Mühendislik - Matematik (FeTeMM) Çalışmaları

in: Erken Çocuklukta Fen ve Teknoloji, Artun Hüseyin,Parlak Rakap Asiye, Editor, Hedef CS, Ankara, pp.158-166, 2021

20. Ekran Okuma Stratejisi

in: Okuduğunu Anlama Stratejileri, Kıroğlu Kasım, Editor, PEGEM, Ankara, pp.164-175, 2020

21. The Use of Augmented Reality Applications in Second Grade Mathematics Course: Students’ Knowledge of Shapes

in: Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education, Gokce Akcayir; Epp Carrie Demmans, Editor, IGI Global, pp.220-241, 2020

22. STEM Eğitim Yaklaşımı

in: Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, ALİ GÜNAY BALIM, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.171-187, 2019

23. STEM Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu

in: Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Tekbıyık Ahmet,Çakmakçı Gültekin, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.265-283, 2018

24. Eğitim Programları Geliştirme

in: Öğretim İlke ve Yöntemleri, ASIM ARI, Editor, Eğitim Yayınevi, Ankara, pp.27-45, 2018

25. Üstbilişsel Strateji Öğretimi

in: STEM Öğretimi İçin 20 Strateji, SONER DURMUŞ, ALİ SABRİ İPEK, BAHADIR YILDIZ, Editor, Nobel, Ankara, pp.213-221, 2018

26. STEM Eğitimi

in: Fen Eğitiminde Güncel Konular, Taşkın, Özgür, Editor, PEGEM, Ankara, pp.318-335, 2017

27. STEM Eğitiminde Matematik Odaklı Gerçek Dünya Problemleri ve Matematiksel Modelleme

in: Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Çepni, Salih, Editor, PEGEM, Ankara, pp.347-368, 2017

28. STEM Eğitim Merkezleri

in: Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Çepni, Salih, Editor, PEGEM, Ankara, pp.93-114, 2017

29. Biilm Egitiminde Bütünlestirilmis Program Yaklasımı

in: Çocuk Bilim ve Teknoloji, Evrim GENÇ KUMTEPE, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.206-230, 2016

30. Bilim Tarihi ve Bilim Teknoloji Okuryazarlığı

in: Çocuk Bilim ve Teknoloji, Evrim Genç Kumtepe, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-29, 2016

31. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Eğitimi

in: Uygulamalı etkinlerle fen eğitiminde yeni yaklaşımlar, Özgül Keleş, Editor, PEGEM, Ankara, pp.77-97, 2015

32. ASSURE Modele Dayalı Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Uygulamalı Etkinlikler

in: Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Özgül Keleş, Editor, PEGEM, Ankara, pp.45-77, 2015
Metrics

Publication

137

Publication (WoS)

14

Publication (Scopus)

20

Citation (WoS)

132

H-Index (WoS)

6

Citation (Scopus)

194

H-Index (Scopus)

7

Citation (Scholar)

1151

H-Index (Scholar)

17

Citation (TrDizin)

40

H-Index (TrDizin)

3

Citation (Sobiad)

860

H-Index (Sobiad)

14

Project

23

Thesis Advisory

12

Open Access

2
UN Sustainable Development Goals