Articles
45
All (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (7)
Scopus (20)
TRDizin (16)
Other Publications (16)
1. Building with blocks to implement mathematical knowledge
The Australian Primary Mathematics Classroom
, vol.30, no.1, pp.36-41, 2025 (Peer-Reviewed Journal)
7. A Phenomenological Study of First-Year Primary School Teachers’ Experiences during the Pandemic Era
International Primary Education Research Journal
, vol.7, no.2, pp.34-50, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
9. Design-Based Natural Disaster Education Practices for Primary School Teachers
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH
, vol.9, no.2, pp.146-161, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
10. An Investigation of Primary School Students’ Critical Thinking Dispositions and Decision-Making Skills
International Journal of Educational Research Review
, vol.8, no.2, pp.137-150, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
12. eTwinning Okullarında Yapılan Çalışmaların Okul Kültürüne Katkısı
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, vol.14, no.1, pp.276-293, 2023 (TRDizin)
15. Ortaokul Öğrencilerinin RGM Tasarımlarının İncelenmesi: Çılgın Makineler Yarışıyor
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.8, no.1, pp.31-51, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
18. The Effect of Using Technology in Primary School Math Teaching on Students’ Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
FIRE: Forum of International Research in Education
, vol.7, no.2, pp.1-21, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
20. The Views of Pre-Service Elementary Teachers About Online and Traditional Peer Assessment
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, vol.8, no.2, pp.409-422, 2021 (ESCI, TRDizin)
23. Primary school teacher candidates' experiences regarding problem-based stem applications Sınıf öğretmeni adaylarının probleme dayalı stem uygulamalarına yönelik deneyimleri
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, vol.11, no.4, pp.571-598, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
27. Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi
, vol.4, no.2, pp.38-50, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
28. Gifted Students Designing Eco-Friendly STEM Projects
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.7, no.4, pp.1553-1570, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
30. Yabancı Dil Öğretiminde Hikaye Anlatımı Tekniğinin Kelime Öğrenimine Etkilerinin Öğrenci ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.7, no.3, pp.1266-1287, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
32. Case Studies of Science Teachers Designing Socioscientific Issues-Based Instruction
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, vol.34, no.1, pp.71-89, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
33. The predictive relationship between self-efficacy levels of english teachers and language teaching methods İngilizce öğretmenlerinin öz yeterliklerinin, kullandıkları dil öğretim yöntemini yordayıcılığı
Eurasian Journal of Educational Research
, vol.2018, no.78, pp.183-202, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
34. Ortaokul Matematik Derslerinde STEM Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, vol.6, no.4, pp.354-360, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
36. Eliciting Students' Understanding of a Local Socioscientific Issue Through the Use of Critical Response Pedagogies
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
, vol.5, no.2, pp.88-100, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
37. QR Kodların Fen Eğitimine Entegresyonu: Öğretmen Görüşleri ve Öneriler
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.11, no.1, pp.433-457, 2017 (TRDizin)
38. Case study of science and social studies teachers co-teaching socioscientific issues-based instruction Fen bilimleri ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyobilimsel konular temelli öğretimi: Durum çalışması
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, vol.2017, no.72, pp.63-82, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
40. Use of Web 2.0 Technologies to Enhance Learning Experiences in Alternative School Settings
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
, vol.4, no.4, pp.272-283, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
42. Fen bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri
Trakya Eğitim Dergisi
, vol.6, no.1, pp.28-40, 2016 (TRDizin)
44. Constructing Media Artifacts in a Social Constructivist Environment to Enhance Students’ Environmental Awareness and Activism
Journal of Science Education and Technology
, vol.24, no.1, pp.103-118, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
45. Saving Pelicans: A STEM Integration Unit
SCIENCE SCOPE A JOURNAL FOR MIDDLE-JUNIOR HIGH SCIENCE TEACHERS
, vol.38, no.3, pp.28-34, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
60
1. Creating Effective Learning Spaces through Design-based Learning Interdisciplinary Collaboration in Higher Education
EDU Congress 2025, Antalya, Turkey, 26 November 2025, (Summary Text)
4. Mühendislik Tasarımı Odaklı Eğitimin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mühendisliğin Doğası Görüşlerine Etkisi
16. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Turkey, 4 - 07 September 2024, pp.407-408, (Summary Text)
9. AGORA: A Gamified Interactive Educational Mobile Application
European Science Education Research Association (ESERA), Bologna, Italy, 26 - 30 August 2019, (Summary Text)
10. Gifted students designing eco-friendly STEM projects
European Science Education Research Association (ESERA), Bologna, Italy, 26 - 30 August 2019, (Summary Text)
11. Okul Sonrası Kodlama Süreci İle İlkokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
12. Öğretmen Adaylarının Okul-Dışı STEM Etkinlikleri Kapsamındaki Deneyimleri: Öğreniyorum - Öğretiyorum
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
13. İlkokul Öğrencilerinin STEM Odaklı Proje Tasarımları: Bir Durum Çalışması
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
14. The Paradox of Distance Education in Education of Girls
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Full Text)
15. Okullarda Problem Çözme ve Tasarım Kültürünün Oluşturulması: PD-STEM Uygulamaları Atölyesi
Eğitimde Değişim Konferansı, Konya, Turkey, 20 April 2019, (Summary Text)
16. Elementary School Students’ Problem Solving Strategies in an After School STEM Club
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Turkey, 12 - 14 April 2019, (Summary Text)
18. İngilizce Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeylerinin ve Kullandıkları Dil Öğretim Yöntemlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Turkey, 26 - 29 October 2018, vol.1, pp.437-456, (Summary Text)
20. Fen eğitiminde teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarımı çalıştayı
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, (Summary Text)
21. Sürdürülebilir Yaşam İçin STEM Odaklı Çözümler
Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Turkey, 3 - 05 July 2018, (Summary Text)
24. Ortaokul Matematik Derslerinde STEM Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri
World Congress on Educational and Instructional Studies, Antalya, Turkey, 26 - 28 October 2017, (Summary Text)
25. Farklı Branştaki Öğretmenlerin STEM Odaklı Öğretim Süreçleri Tasarımı
Intermational Academic Research Congress, Alanya, Turkey, 18 - 21 October 2017, (Summary Text)
26. Investigating STEM Education Reform through 4P Framework
European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, Ireland, 21 - 25 August 2017, (Summary Text)
27. Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Algı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Denizli, Turkey, 11 - 15 May 2017, (Summary Text)
29. A Case Study of a Science and a Social Studies Teachers’ Experiences of Co- Teaching SSI-Based Environmental Ethics Class
National Association for Research in Science Teaching (NARST), St Antonio, United States Of America, 22 - 25 April 2017, (Summary Text)
30. Tasarım Temelli Öğretim: Geleceğin Okulunu Tasarliyorum
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)
31. High School Students' Cognitive Processes In Problem-Based Engineering Design Tasks
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)
34. Teoriden Uygulamaya Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016, (Summary Text)
39. Developing and assessing conceptual thinking about vulnerability toward climate change in teachers serving Native American communities
American Educational Research Association (AERA), Chicago, United States Of America, 16 - 20 April 2015, (Summary Text)
40. Eliciting Students’ Understanding of River Geography and Socioscientific Issues through a Critical Response Protocol
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, United States Of America, 11 - 15 April 2015, (Summary Text)
41. Use of an Online Learning Environment to Enhance Experiences of Youth in Engineering Design Processes
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, United States Of America, 11 - 14 April 2015, (Summary Text)
45. Technology Integration and Water Sustainability in STEM Education: A Professional Development Experience
Association for Educational Communications and Technology (AECT), Jacksonville, United States Of America, 4 - 08 November 2014, (Summary Text)
47. Teknolojik pedagojik alan bilgisi oyunu ile fen bilimleri derslerinde teknoloji entegresyonu
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Summary Text)
48. Fen Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Bağlam Faktörü Açısından İncelenmesi: Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Örneği
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Summary Text)
49. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) odaklı bir eğitim reformunun analizi: Mısır Örneği
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Summary Text)
53. Watershed Conceptions of Upper Elementary American Indian students during a Place Based Inquiry Unit on Watershed Management
American Educational Research Association (AERA), San-Francisco, Costa Rica, 27 April - 01 May 2013, (Full Text)
54. In Service secondary school science teachers' conceptions about global climate change
American Educational Research Association (AERA), San-Francisco, Costa Rica, 27 April - 01 May 2013, (Full Text)
55. Designing Social Networks to Promote Student Motivation and Engagement in Alternative School Environments
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, New Orleans, United States Of America, 25 - 28 March 2013, (Summary Text)
56. Designing multimedia artifacts to enhance students' conceptual understanding of Climate Change
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, New Orleans, United States Of America, 25 March 2013, (Summary Text)
57. A Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)-Based Lesson Plan Assessment Instrument
Association for Science Teacher Education (ASTE), Charlestown, Saint Kitts And Nevis, 9 - 12 January 2013, (Summary Text)
58. Implementation of a Place-Based Approach to Enhance Students’ Understanding of Watershed Management
Association for Science Teacher Education (ASTE), Charlestown, Saint Kitts And Nevis, 9 - 12 January 2013, (Summary Text)
60. Native American Students’ Understandings of Geologic Time Scale: 4-8th Grade Students’ Understandings of Earth's Geologic History
World Conference On Educational Sciences, Spain, 2 - 05 February 2012, vol.46, pp.3159-3163, (Summary Text)
Books
32
3. Eğitim ve Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
in: Teori ve Pratikte Eğitim Haberciliği, Alaaddin F. Paksoy,Hakkı Kahveci, Editor, Literatür Yayıncılık, Ankara, pp.1-20, 2025
5. Bilim Merkezlerinde Drama ile Değerler Öğretimi
in: Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Drama ile Değerler Öğretimi, Oğuz Namdar,Ayşegül,Kafadar,Tuğba, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.47-69, 2024
8. Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı
in: Eğitim Perspektifinde Yeni Okuryazarlıklar, SEMERCİOĞLU MUHAMMED SERHAT, BABA ÖZTÜRK MELEK, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.33-50, 2024
9. Bütünleşik STEM Eğitimi
in: STEM Eğitimi Perspektif, Süreç ve Uygulamalar, Muhammed Özden,Şengül Anagün, Editor, Vizetek Yayıncılık, Ankara, pp.1-19, 2023
10. Concept of Project
in: Project Development Guide in Education, Oğuz Namdar Ayşegül, Editor, Eğiten, Ankara, pp.1-17, 2023
11. STEM Eğitiminde Dijital ve Eğitsel Oyunlar
in: İlkokullarda Metaverse ve Dijital Oyunlar, Akçay Ahmet Oğuz,Semercioğlu Serhat,Şimşek İrfan, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.169-185, 2023
12. STEAM Eğitimi Kapsamında Web 2.0 Uygulamaları
in: TEKNODRAMART Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile Sanat Eğitimi Uygulamaları, Ayşegül Oğuz Namdar, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.79-101, 2022
13. Sosyobilimsel Konular ve Genç Aktivizmi
in: Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Namdar Bahadır, Editor, Nobel, Ankara, pp.201-220, 2022
14. Sosyobilimsel Konular ve Yer Temelli Eğitim
in: Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Bahadır Namdar, Editor, Nobel, Ankara, pp.179-200, 2022
15. Amerika Birleşik Devletlerinde Fen Eğitimi
in: Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Mesci Günkut,Erdaş Kartal Eda, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.75-93, 2022
16. STEM Eğitimi Yaklaşımı
in: İlkokulda Fen Öğretimi, Bilican Kader,Şenler Burcu, Editor, Vize Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.291-316, 2021
18. Sosyobilimsel Konularda Öğrenci Failliği
in: Sosyobilimsel Konular, Karışan Dilek,Yenilmez Türkoğlu Ayşe, Editor, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, pp.29-50, 2021
19. Erken Çocuklukta Fen - Teknoloji - Mühendislik - Matematik (FeTeMM) Çalışmaları
in: Erken Çocuklukta Fen ve Teknoloji, Artun Hüseyin,Parlak Rakap Asiye, Editor, Hedef CS, Ankara, pp.158-166, 2021
20. Ekran Okuma Stratejisi
in: Okuduğunu Anlama Stratejileri, Kıroğlu Kasım, Editor, PEGEM, Ankara, pp.164-175, 2020
22. STEM Eğitim Yaklaşımı
in: Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, ALİ GÜNAY BALIM, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.171-187, 2019
24. Eğitim Programları Geliştirme
in: Öğretim İlke ve Yöntemleri, ASIM ARI, Editor, Eğitim Yayınevi, Ankara, pp.27-45, 2018
25. Üstbilişsel Strateji Öğretimi
in: STEM Öğretimi İçin 20 Strateji, SONER DURMUŞ, ALİ SABRİ İPEK, BAHADIR YILDIZ, Editor, Nobel, Ankara, pp.213-221, 2018
26. STEM Eğitimi
in: Fen Eğitiminde Güncel Konular, Taşkın, Özgür, Editor, PEGEM, Ankara, pp.318-335, 2017
27. STEM Eğitiminde Matematik Odaklı Gerçek Dünya Problemleri ve Matematiksel Modelleme
in: Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Çepni, Salih, Editor, PEGEM, Ankara, pp.347-368, 2017
28. STEM Eğitim Merkezleri
in: Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi, Çepni, Salih, Editor, PEGEM, Ankara, pp.93-114, 2017
29. Biilm Egitiminde Bütünlestirilmis Program Yaklasımı
in: Çocuk Bilim ve Teknoloji, Evrim GENÇ KUMTEPE, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.206-230, 2016
30. Bilim Tarihi ve Bilim Teknoloji Okuryazarlığı
in: Çocuk Bilim ve Teknoloji, Evrim Genç Kumtepe, Editor, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, pp.2-29, 2016
31. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Eğitimi
in: Uygulamalı etkinlerle fen eğitiminde yeni yaklaşımlar, Özgül Keleş, Editor, PEGEM, Ankara, pp.77-97, 2015
32. ASSURE Modele Dayalı Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Uygulamalı Etkinlikler
in: Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Özgül Keleş, Editor, PEGEM, Ankara, pp.45-77, 2015
Metrics
Publication (WoS)
14
Publication (Scopus)
20
Citation (WoS)
132
H-Index (WoS)
6
Citation (Scopus)
194
H-Index (Scopus)
7
Citation (Scholar)
1151
H-Index (Scholar)
17
Citation (TrDizin)
40
H-Index (TrDizin)
3
Citation (Sobiad)
860
H-Index (Sobiad)
14
Project
23
Thesis Advisory
12