Prof. Dr. ÇİLER HATİPOĞLU


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dil ve Edebiyat, Dilbilim

Metrikler

Yayın

152

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

18

Atıf (WoS)

86

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

117

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

986

H-İndeks (Scholar)

17

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

93

Proje

5

Tez Danışmanlığı

27

Açık Erişim

45
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2000 - 2003

2000 - 2003

Doktora

University of the West of England, Bristol, Linguistics, Birleşik Krallık

1996 - 1999

1996 - 1999

Yüksek Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1994 - 1996

1994 - 1996

Lisans Yandal

Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Dilbilimi Bölümü, Türkiye

1992 - 1996

1992 - 1996

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

Culture, Gender And Politeness: Apologies In Turkish And British English

University Of The West Of England, Bristol

1999

1999

Yüksek Lisans

Evaluation of the Boğaziçi University English proficiency test

Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Dil ve Edebiyat

Dilbilim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2010 - 2018

2010 - 2018

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2012 - 2014

2012 - 2014

Doç. Dr.

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Ingilizce TEOG sinavlarini hazirlamak

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ingilizce TEOG sinavlarini hazirlamak

2017 - 2017

2017 - 2017

Bilimsek danismanlik

TÜBİTAK, Bilimsek danismanlik

2012 - 2014

2012 - 2014

Associate Professor

ODTU, KKK, Associate Professor

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Introduction to Linguistics I

Practice Teaching

Community Service

Yönetilen Tezler

2018

2018

Doktora

Validating aspects of a reading test

Hatipoğlu Ç. (Danışman)

Z.AKŞİT(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (6)
Scopus (18)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. COMPLAINTS AS SOCIAL AND SITUATIONAL PHENOMENA: EXAMPLES FROM THE TURKISH CONTEXT

Hatipoğlu Ç.

International Sociolinguistics Research Symposium (Uluslararası Toplumbilim Araştırmaları Sempozyumu), Diyarbakır, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

2. Complaints in Turkish: Culture and Contextual Variables

HATİPOĞLU Ç.

100. Yılda Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Türkiye’de Dilbilimin Dünü, Bugünü ve Yarını.

HATİPOĞLU Ç.

100. Yılda Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Data Driven Learning and Writing in ESP: The Use of Interactive Metadiscourse Markers

ÇİÇEK TÜMER C., HATİPOĞLU Ç.

The 5th International ESP Conference, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Temmuz 2022, ss.11, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Developing pre-service English language teachers’ feedback literacy in a flipped English Language Testing and Evaluation course

HATİPOĞLU Ç.

9th Annual Undergraduate Student Conference: SAU-REDELT 2023, Sakarya, Türkiye, 12 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Users’ interactions with crowdsourcing platforms: mutual feeding 

Milosevska L., Džanić N. D., Gajek E., HATİPOĞLU Ç.

CUC2022: Opening Up In A Closed World – Postdigital Science And Education Conference, Shibenik, Hırvatistan, 26 - 28 Ekim 2022, cilt.40, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Pre-service teachers’ beliefs about language assessment: Reflection of the past, foresight for the future

HATİPOĞLU Ç.

The 14th METU International ELT Convention: Reflections, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Haziran 2022, ss.20, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. The use of transitions in Turkish EFL learners’ opinion paragraphs

SANCAK D., HATİPOĞLU Ç.

The 3rd Metadiscourse Across Genres 2021: Mapping Interaction in Spoken & Written Discourses Conference, JAUME, İspanya, 27 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Online assessment practices in the COVID-19 online teaching period: Insights from language learning in Turkey, Poland, Republic of North Macedonia and Bosnia and Herzegovina

Gajek E., HATİPOĞLU Ç., Milosevska L., Džanić N. D.

The 33rd International Conference on Second/Foreign language Acquisition: Modern technologies in foreign language teaching, learning and research, Szczyrk, Polonya, 19 - 21 Mayıs 2022, ss.22, (Özet Bildiri)

2021

2021

11. Student evaluation of teachers’ pedagogical skills during the first COVID-19 period

HATİPOĞLU Ç., Gajek E., Milosevska L., Delibegović Džanić N.

CALL and professionalisation: Short papers from EUROCALL 2021, Fransa, 25 - 27 Ağustos 2021, ss.119-126, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

13. Catching the trend in foreign language assessment training of pre-service English language teachers

HATİPOĞLU Ç.

1st International English Language Teaching Conference: Catchy Trends in ELT Conference, İstanbul, Türkiye, 15 Ekim 2021, ss.8-9, (Özet Bildiri)

2021

2021

15. Apologizing in Turkish as a Foreign Language

HATİPOĞLU Ç.

The 20th International Conference on Turkish Linguistics (ICTL20)., Eskişehir, Türkiye, 02 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

16. Data driven learning and the use of interactive metadiscourse markers: Argumentative paragraphs of freshmen pre-service English language teachers

ÇİÇEK TÜMER C., HATİPOĞLU Ç.

The 1st International Symposium on Foreign Language Teaching (YABDILSEM), Ankara, Türkiye, 28 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

17. Online complaints from a cross-cultural perspective: The case of Aegean and Turkish Airlines

Vladimirou D., HATİPOĞLU Ç.

IPrA 2021: 17th International Pragmatics Conference: The Pragmatics of Inclusion, Zürich, İsviçre, 27 Haziran 2021, ss.747, (Özet Bildiri)

2022

2022

18. A Cross-cultural analysis on interactive metadiscourse marker use of Turkish freshmen pre-service English language teachers

ÇİÇEK TÜMER C., HATİPOĞLU Ç.

The 3rd Metadiscourse Across Genres 2021: Mapping Interaction in Spoken & Written Discourses Conference, JAUME, İspanya, 27 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

19. Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Gözünden Türk Kültürü [Turkish culture through the eyes of pre-service English language teachers]

KAÇAR M., HATİPOĞLU Ç.

34. Ulusal Dilbilim Kurultayı [34th National Conference on Turkish Linguistics], Ankara, Türkiye, 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

20. Türkçe Sosyal Medya Sayfalarında Kendini Olumlu Tartışma Söz Eylemi [Self-praising in Turkish Social Media Pages]

HATİPOĞLU Ç.

34. Ulusal Dilbilim Kurultayı [34th National Conference on Turkish Linguistics], Ankara, Türkiye, 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

22. Online public complaints from a cross-cultural perspective: The case of Aegean and Turkish airlines

Vladimirou D., HATİPOĞLU Ç.

9th International Symposium on Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics (EPICS IX), 4 - 06 Kasım 2020, ss.83-84, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

23. What do learner survey results tell us about the place of crowdsourcing in language teaching and learning?

Hatipoğlu Ç., Gajek E., Milosevska L.

EnetCollect European Union COST Project, WG1 workshop: “Crowdsourcing related to corpus examples for language learning, Coimbra, Portekiz, 5 - 06 Aralık 2019, ss.1-19, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

24. Language through the pragmatics and cross-cultural communication looking glass

Hatipoğlu Ç.

Hacettepe University Micro-Analysis Network (HUMAN), Ankara, Türkiye, 22 Kasım 2019, (Yayınlanmadı) Creative Commons License

2019

2019

25. Metadiscourse analysis of digital interpersonal interactions in academic settings in Turkey

Hatipoğlu Ç.

2nd MAG Conference: Metadiscourse in Digital Communication: What has changed?, Bergamo, İtalya, 27 - 29 Haziran 2019, ss.35, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

26. Translation of Hedges and Boosters as Mediums of Transformation in Digital and Non-Digital Translation Practices

Hatipoğlu Ç., Oktay S.

2nd MAG Conference: Metadiscourse in Digital Communication: What has changed?, Bergamo, İtalya, 27 - 29 Haziran 2019, ss.36, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

27. Language teaching and assessment policies in the Ottoman-Turkish Society: A historical and sociocultural analysis

Hatipoğlu Ç.

GLOBELT 2019 Conference: 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

28. Linguistics courses and professional development in foreign language teacher training programs

Hatipoğlu Ç.

The GlobELT 2019: 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.21, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

29. Language Assessment Literacy Training of Prospective Language Teachers for the Challenges in Classroom-based Language Assessment

Şahin S., Hatipoğlu Ç.

The GlobELT 2019: 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, TRNC, 11-14 April 2019, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.35, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

30. L2 learners’ exam papers as crowdsourcing base for language teaching material development

Hatipoğlu Ç.

3rd Annual Action Meeting of COST enetCollect, Lisbon, Portekiz, 14 - 15 Mart 2019, (Yayınlanmadı) Creative Commons License

2018

2018

31. You sound like a friend: Perceptions of Russian and Turkish accented English by native speakers of Turkish

Öztürk C. Y., Hatipoğlu Ç., Taşaran A. C.

International Turkish-Russian World Academic Research Congress (ITRAC), Ankara, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

32. Kültürler arası iletişiminde hitap şekilleri: Yabancı dil olarak İngilizce kitapları bizi nereye götürür?

Hatipoğlu Ç.

6. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Isparta, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.17-19, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

33. Migration and changing English language teacher profiles in Turkey

BAYYURT KERESTECİOĞLU Y., ERDUYAN I., HATİPOĞLU Ç.

11th International Conference of English as a Lingua Franca (ELF11), Londrina, Brezilya, 5 - 07 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

34. Address forms in interlanguage apologies: The case of native speakers of Turkish and Bosnian learning English

HATİPOĞLU Ç., DELIBEGOVIC DZANIC N.

22nd Sociolinguistics Symposium (SS22), Auckland, Yeni Zelanda, 27 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

35. Addressing in Turkish as a foreign language: The case of native speakers of Russian and Arabic

HATİPOĞLU Ç.

22nd Sociolinguistics Symposium (SS22), Auckland, Yeni Zelanda, 27 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

36. Teaching Turkish as a foreign language: Different societies different views of (im)politeness.

HATİPOĞLU Ç.

2nd Humanities and Social Sciences at the Crossroads, Tuzla, Bosna-Hersek, 27 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Representation of men and women in Turkish: Evidence from Turkish National Corpus

AYTAÇ K., HATİPOĞLU Ç.

IV.InternationalLinguisticsandLanguageStudiesConference (LILA’xx17), İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Temmuz 2017, ss.72-84, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

38. (Im)politeness functions of SIZ in Turkish

HATİPOĞLU Ç.

15th International Pragmatics Conference (IPrA 2017), Belfast, Birleşik Krallık, 16 - 21 Temmuz 2017, ss.294, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. Why is it hard to refuse? Refusal strategies in Turkish

GEDIK BAL N., HATİPOĞLU Ç.

4th International Linguistics and Language Studies Conference (LILA’17), İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Temmuz 2017, ss.85, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Representation of Men and Women in Turkish: Evidence from Turkish National Corpus

AYTAÇ K., HATİPOĞLU Ç.

LILA ’xx17 IV. International Linguistics and Language Studies Conference, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Temmuz 2017, ss.72-85, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

41. Social and politeness meanings of the second person singular pronoun SEN in Turkish: A comparative analysis

HATİPOĞLU Ç.

4th Meeting of the International Network of Address Research (INAR 4), Helsinki, Finlandiya, 8 - 09 Haziran 2017, ss.6, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. Should we or should not we teach varieties of English in EFL classes?: Views from Turkey

KARAKAYA N., HATİPOĞLU Ç.

8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE 2017), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.82, (Özet Bildiri)

2017

2017

43. Interlanguage apologies in English: What do native speakers of Turkish and Bosnian tell us when apologising in English?

DELIBEGOVIC DZANIC N., HATİPOĞLU Ç.

3rd International Symposium on Language and Teaching (ISLET 2017), ROMA, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.47-48, (Özet Bildiri)

2017

2017

44. Learning politeness in Turkish as a foreign language: The case of apologies

HATİPOĞLU Ç.

3rd International Symposium on Language and Teaching (ISLET 2017), ROMA, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.187-188, (Özet Bildiri)

2017

2017

45. Cultural Understanding in Foreign Language Teaching

HATİPOĞLU Ç.

11th International Conference on Literature, Language and Cultural Studies (IDEA 2017), Ankara, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2017, ss.56, (Özet Bildiri)

2017

2017

46. Cause markers in Turkish

ULUÇAY Ç., HATİPOĞLU Ç.

Metadiscourse Across Genres Conference (MAG 2017), Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 30 Mart - 01 Nisan 2017, ss.101, (Özet Bildiri)

2017

2017

47. METADISCOURSE ACROSS GENRES: MAPPING INTERACTION IN SPOKEN WRITTEN DISCOURSES

ULUÇAY Ç., HATİPOĞLU Ç.

METADISCOURSE ACROSS GENRES: MAPPING INTERACTION IN SPOKEN WRITTEN DISCOURSES, 30 Mart - 01 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

48. Metadiscourse in Films: The employment of hedges and boosters in the Turkish comedy film Recep İvedik

HATİPOĞLU Ç., OKTAY S.

Metadiscourse across Genres 2017 Conference, Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 30 Mart - 01 Nisan 2017, ss.129, (Özet Bildiri)

2017

2017

49. Contextual and pragmatic functions of hedges in argumentative paragraphs in Turkish

HATİPOĞLU Ç., ALGI S.

Metadiscourse Across Genres Conference (MAG 2017), Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 30 Mart - 01 Nisan 2017, ss.20, (Özet Bildiri)

2017

2017

50. Culture and Perception of (im)politeness in L2 Turkish

HATİPOĞLU Ç.

18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2016

2016

51. Why is it hard to refuse someone The situations that Turkish teachers have diffıculty in refusing and the refusal strategies employed by the teachers in these situations

GEDIK BAL N., HATİPOĞLU Ç.

7th International Confrence on research in Applied Linguistics (ULEAD 2016), Gaziantep, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, ss.259, (Özet Bildiri)

2016

2016

52. Why is this im polite Native Speaker Evaluations of L2 Turkish learners apologies

HATİPOĞLU Ç.

the 4th Linguistic Impoliteness Rudeness, and Aggression (LIAR IV) Conference, Manchester, Birleşik Krallık, 12 - 14 Temmuz 2016, ss.68, (Özet Bildiri)

2016

2016

53. Perceptions and conceptualisations of im politeness in the Turkish culture by native and non native speakers of Turkish

HATİPOĞLU Ç.

Sociolinguistics Symposium 21, Murcia, İspanya, 15 - 18 Haziran 2016, ss.282, (Özet Bildiri)

2016

2016

54. Türkçe de nezaketin kavramlaştırılması Ana dili Türkçe olan ve olmayan konuşmacıların karşılaştırılması

HATİPOĞLU Ç.

30. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2016, ss.77-78, (Özet Bildiri)

2016

2016

55. The Impact of the University Entrance Exam on EFL Education in Turkey: Pre-service English Language Teachers' Perspective

HATİPOĞLU Ç.

International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.136-144, (Tam Metin Bildiri) identifier

2016

2016

56. Language Assessment Literacy of English Language Teachers Changing systems and perceived needs

HATİPOĞLU Ç.

The International Conference on the Use of the EPOSTL 2016, Antalya, Türkiye, 11 - 15 Nisan 2016, ss.9, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

57. Türkiye de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin geçmişi ve bugünü

HATİPOĞLU Ç., ERÇETİN G.

3. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2014, ss.72-86, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

58. Filmlerdeki Üst Söylem: Türk komedi filmi Recep İvedik’te kaçınmacı ve vurgulayıcıyapıların kullanımı

HATİPOĞLU Ç., OKTAY S.

30 Mart-1 Nisan 2017. Türlerarası Üstsöylem: Sözlü ve yazılı dildeİletişimi belirleme., 30 Mart - 01 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2014

2014

59. Türkiye’de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin dünü ve bugünü

HATİPOĞLU Ç., ERÇETİN KOCA N. G.

3. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2014, ss.72-89, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

60. Türkiye de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin dünü ve bugünü ve yarını

HATİPOĞLU Ç., ERÇETİN KOCA N. G.

3. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı Bildiri Kitabı, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2014, ss.72-89, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

61. L2 Turkish learners conceptualization of the polite speech act of congratulation in Turkish

CAN H., HATİPOĞLU Ç.

9th International Politeness Conference, ATINA, Yunanistan, 1 - 03 Temmuz 2015, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2015

2015

62. Employing Learner Corpus in EAP Classes The METU TEEC Example

HATİPOĞLU Ç., BAYYURT KERESTECİOĞLU Y.

8th International Corpus Linguistics Conference (CL2015), Lancaster, Birleşik Krallık, 21 - 24 Temmuz 2015, ss.156-158, (Özet Bildiri)

2015

2015

63. How well do L2 Turkish learners adapt to the requirements of the new social context Native Speakers Evaluations

HATİPOĞLU Ç.

14th International Pragmatics Conference, Antwerp, Belçika, 26 - 31 Temmuz 2015, ss.520, (Özet Bildiri)

2015

2015

64. The Effect of Culture on Evaluation of Im Politeness in L2 Turkish

HATİPOĞLU Ç.

9th International Politeness Conference, ATINA, Yunanistan, 1 - 03 Temmuz 2015, ss.25-26, (Özet Bildiri)

2015

2015

65. Diversity in Language Testing and Assessment LTA Literacy of Primary and Middle School Teachers in Turkey

HATİPOĞLU Ç.

International Conference on Applied Linguistics in Turkey, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.54, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

66. Using Conversation Analysis for Micro Analytic Investigation of L2 Learners Classroom Interactional Competence Students Building on Teacher Contributions

CAN DAŞKIN N., HATİPOĞLU Ç.

International Conference on Applied Linguistics in Turkey, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.20, (Özet Bildiri)

2015

2015

67. Yabancı Dil Olarak Türkçede Sarih Özür Sözeylemleri

HATİPOĞLU Ç.

29. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2015, ss.15, (Özet Bildiri)

2015

2015

68. Türkçede Eşit Statüdeki Konuşucularının Reddetme Sözeylem Stratejilerine Bir Bakış

ŞAHİN S., HATİPOĞLU Ç.

29. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2015, ss.41, (Özet Bildiri)

2010

2010

69. The Intercultural Approach to teaching Turkish as a foreign language A closer look at e mail congratulation messages

HATİPOĞLU Ç., CAN H.

3rd International Turkish Education and Teaching Conference, 1 - 03 Eylül 2010, ss.185-197, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

70. Sözlü derlem çeviriyazısını standart dil ve ağıza göre ölçünleştirme

HATİPOĞLU Ç., KÖROĞLU Ö.

24. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2010, ss.444-454, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

71. Sustaining a Corpus for Spoken Turkish Discourse Accessibility and Corpus Management Issues

RUHI Ş., HATİPOĞLU Ç., ERÖZ TUĞA B., IŞIK GÜLER H., ACAR G., ERYILMAZ K., et al.

LREC. Language Resources: From Storyboard to Sustainability and LR Lifecycle Management, 17 - 24 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

72. Achieving Representativeness Through the Parameters of Spoken Language and Discursive Features The Case of the Spoken Turkish Corpus

RUHI Ş., IŞIK GÜLER H., HATİPOĞLU Ç., ERÖZ TUĞA B., ÇOKAL KARADAŞ D.

CILC-10. Language Windowing through Corpora/Visualización del lenguaje a través de corpus. Part II, Valletta, Malta, 13 - 15 Mayıs 2010, cilt.2, ss.789-799, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

73. Trakya ve Orta Anadolu r lerinin akustik özellikleri ve diller arası etkileşim

HATİPOĞLU Ç., ZEYREK BOZŞAHİN D.

22. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2008, ss.58-69, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

74. Pragmatic functions of code switching in an EFL classroom The case of YANİ

HATİPOĞLU Ç., ALGI S.

6th International ELT Conference: Current Trends in ESL Research and Language Teaching, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.390395, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

75. A Proverb in Need is a Proverb Indeed: Examination of the Proverbs in the Course books used in Anatolian Teacher Training High Schools in Turkey

HATİPOĞLU Ç., CAN DAŞKIN N.

2nd International English Language Teaching Conference on Teacher Education and Development, İstanbul, Türkiye, 08 Mayıs 2010, ss.28-29, (Özet Bildiri)

2009

2009

76. Do we speak the same culture Evidence from students in the Foreign Language Education Departments

HATİPOĞLU Ç.

International Congress Of Comparative Literature And The Teaching Of Literature And Language: We Speak The Same Culture, Türkiye, 29 Nisan - 01 Mayıs 2009, ss.343-357, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

77. Level of imposition and explicit electronic apologies

HATİPOĞLU Ç.

14th International Conference on Turkish Linguistics, Almanya, 6 - 08 Ağustos 2008, ss.277-286, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

78. Dilbilim Derslerinin Yabancı Dil Eğitimi Bölümünde Okuyan Öğrencilere Etkileri Katkıları

HATİPOĞLU Ç.

Türkiye’de Yabanci Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, ss.460-466, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

79. Türkçe r nin akustik incelenmesi Bölge ve Cinsiyet Farklılıklar

ZEYREK BOZŞAHİN D., HATİPOĞLU Ç., ATALAY N. B.

21. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

80. Do Turkish Males And Females Use Different Apologies For Different Types Of Offence

HATİPOĞLU Ç.

12th International Conference on Turkish Linguistics, Türkiye, 11 - 13 Ağustos 2004, ss.595-611, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

81. Perceptual learning style preferences of second language learners

HATİPOĞLU Ç.

international ELT Research Conference: Challenges for Language Teachers towards the Millennium, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 1999, cilt.2, ss.55-61, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Bölüm 19: Edibilim

HATİPOĞLU Ç.

Kuramdan Uygulamaya Dil Edinimi, İNAL SEVİM, TUNABOYLU OYA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.416-436, 2024

2023

2023

2. Translating the Modality Marker - Mali in Turkish Academic Texts into English: How, What and Why Analysis?

HATİPOĞLU Ç., AKINCI OKTAY S.

Diversity in 21st Century Linguistics, Hakan Dilman and Büşra Özer Erdoğan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.9-33, 2023

2023

2023

3. Teaching English language teachers, the art of giving feedback in 21st-century contexts

HATİPOĞLU Ç.

The Art of Teaching English in the 21st Century Settings, Avara, Hayriye, Editör, International Society for Research in Education and Science (ISRES), Konya, ss.296-318, 2023

2023

2023

4. Flipped spiral foreign language assessment literacy model (FLISLALM) for developing pre-service English language teachers’ language assessment literacy

HATİPOĞLU Ç.

Handbook of Research on Perspectives in Foreign Language Assessment, Dinçay Köksal, Nurdan Kavaklı and Sezen Arslan, Editör, IGI Global, Hershey, Pennsylvania, ss.104-134, 2023

2022

2022

5. Foreign Language Teacher Selection and Foreign Language Teaching and Assessment in the Reform Period of the Ottoman Empire (1700-1922)

HATİPOĞLU Ç.

Prof. Dr. Ayşe S. AKYEL’e Öğrencilerinden Armağan Kitap: Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Gorsev Sonmez, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.23-38, 2022

2022

2022

6. Chapter 4: Politeness Theories and Language Teaching

HATİPOĞLU Ç.

Pragmatics and Foreign Language Teaching, Sevgi Şahin, Editör, Eğiten Publishing, Ankara, ss.91-129, 2022

2021

2021

7. Assessment of language skills: Productive skills

HATİPOĞLU Ç.

Language Assessment Theory with Practice, Inal, Sevim and Tunaboylu, Oya, Editör, NOBEL, Ankara, ss.165-209, 2021

2021

2021

8. Testing and assessment of speaking skills, test task types, and sample test items

HATİPOĞLU Ç.

Language assessment and test preparation in English as a foreign language (EFL) education, Çelik, Servet, Çelik, Handan and Coombe, Christine, Editör, VIZETEK, Ankara, ss.119-173, 2021

2017

2017

20. Status and apologising in L2: A problem?

Hatipoğlu Ç.

45. Yıl Yazıları [45th Anniversary Papers], S. Nalan Büyükkantarcıoğlu,Işıl Özyıldırım,Emine Yarar, Editör, Hacettepe Taç Kitapçılık, Ankara, ss.195-213, 2017

2017

2017

21. Status and apologising in L2: A problem?

HATİPOĞLU Ç.

45. Yıl Yazıları, S. Nalan Büyükkantarcıoğlu, Işıl Özyıldırım and Emine Yarar, Editör, Hacettepe Universitesi, Ankara, ss.195-231, 2017

2017

2017

22. Introduction

HATİPOĞLU Ç., AKBAŞ E., BAYYURT KERESTECİOĞLU Y.

Metadiscourse across Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts, Hatipoğlu, Çiler, Akbaş, Erdem Bayyurt, Yasemin, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.13-15, 2017

2017

2017

23. Cause markers in Turkish cause paragraphs

ULUÇAY Ç., HATİPOĞLU Ç.

Metadiscourse across Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts, Ciler Hatipoglu, Erdem Akbas, Yasemin Bayyurt, Editör, Peter Lang, Frankfurt am Man, ss.223-249, 2017

2017

2017

24. Contextual and pragmatic functions of modal epistemic hedges in argumentative paragraphs in Turkish

HATİPOĞLU Ç., ALGI S.

Metadiscourse across Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts, Ciler Hatooglu, Erdem Akbas Yasemin Bayyurt, Editör, Peter Lang, Frankfurt am Main, ss.85-108, 2017

2017

2017

25. History of Language Teacher Training and English Language Testing and Evaluation (ELTE) Education in Turkey

HATİPOĞLU Ç.

English Language Education Policies and Practices in the Mediterranean Countries and Beyond, Yasemin Bayyurt Nicos C. Sifakis, Editör, Peter Lang, Frankfurt am Main, ss.227-257, 2017

2017

2017

26. Assessing speaking skills

HATİPOĞLU Ç.

Assessment in language teaching, Ekrem Solak, Editör, Pelikan, Ankara, ss.117-148, 2017

2016

2016

27. Explicit Apologies in L2 Turkish

HATİPOĞLU Ç.

L2 Acquisition of Turkish, Ayşe Gürel, Editör, John Benjamins, Amsterdam, ss.221-248, 2016

2012

2012

28. British Culture In The Eyes Of Future English Language Teachers In Turkey

HATİPOĞLU Ç.

Research Perspectives on Teaching and Learning English in Turkey Policies and Practices, Yasemin Bayyurt, Yeşim Bektaş-Çetinkaya, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.119-144, 2012

2011

2011

30. A Study On Influence Of Russian As L1 On The Learning Of The Copula Be In Present Simple Tense In English

ANTONOVA ÜNLÜ E., HATİPOĞLU Ç.

Language Learning and Teaching, Siu-Lun Lee, Victoria Tuzlukova, Editör, ATINER, ss.187-198, 2011

2009

2009

33. Culture Gender and Politeness Apologies in Turkish and British English

HATİPOĞLU Ç.

VDM Verlag Dr. Muller Aktiengesellschaft Co. KG., 2009

2006

2006

34. Sesbilgisi ve Sesbilim

Hatipoğlu Ç.

Dilbilim: Temel Kavramlar Sorunlar Tartışmalar , Ahmet Kocaman, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.15-42, 2006

Ansiklopedide Bölümler

2006

2006

1. Dilbilim Temel Kavramlar Sorunlar Tartışmalar

HATİPOĞLU Ç.

Dil Derneği Yayınları, ss., 2006

Desteklenen Projeler

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2020

Haziran 2020

INTERCULTURAL PRAGMATICS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2020

Haziran 2020

ELT Research Journal

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Kasım 2020

Kasım 2020

TÜBİTAK Projesi

3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye

Mayıs 2020

Mayıs 2020

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Mayıs 2020

Mayıs 2020

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Türkiye

Mayıs 2020

Mayıs 2020

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Trabzon Üniversitesi, Türkiye

Nisan 2020

Nisan 2020

TÜBİTAK Projesi

1002 - Hızlı Destek Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye

Etik Değerlendirmeler İçin Hakemlikler

Ocak 2020

Ocak 2020

Başlatılacak Tez Çalışması

ODTU ETIK KURUL, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye



Davetli Konuşmalar

Aralık 2021

Aralık 2021

Pragmatics: A field that explains why you catch more flies with honey than with vinegar

Seminer

Ankara Haci Bayram Veli University-Türkiye

Aralık 2021

Aralık 2021

Better Later Than Never: Metadiscourse in ELT Compositions Explained

Seminer

Yildiz Technical University-Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

Metadiscourse Markers in Academic Articles: What, Where And How?

Seminer

Gazi University-Türkiye

Kasım 2019

Kasım 2019

Language through the pragmatics and cross-cultural communication looking glass (Hacettepe University Micro-Analysis Network (HUMAN))

Konferans

Hacettepe University-Türkiye

Eylül 2018

Eylül 2018

Kültürler arası iletişiminde hitap şekilleri: Yabancı dil olarak İngilizce kitapları bizi nereye götürür?

Konferans

Suleyman Demirel University-Türkiye

Kasım 2015

Kasım 2015

Foreign Language Testing and Evaluation Education: The Weakest Link of Teacher Training in Turkey

Seminer

Yeditepe University-Türkiye

Mayıs 2013

Mayıs 2013

Yabancı Dil Öğrenmenin Zorlukları

Konferans

The Society of Guidance and Psychological Counselling-Kıbrıs (Kktc)

Nisan 2007

Nisan 2007

/r/ in Turkish: Regional and gender differences (With Deniz Zeyrek)

Konferans

ALC-Türkiye

Mart 2007

Mart 2007

Electronic Language, Culture, (Im)Politeness and, National and Professional Identities

Konferans

Ankara Linguistic Circle (ALC)-Türkiye

Ekim 2004

Ekim 2004

The CREOLE Symposium: Researching Linguistic Politeness: What Do Alternative Methodologies Have to Offer?

Konferans

Bristol University, Bristol, UK-İngiltere

Aralık 2003

Aralık 2003

The Postgraduate Information Day at CILT, CILT, London

Konferans

CILT-İngiltere

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 87

h-indeksi (WOS): 6

Jüri Üyelikleri

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi

Kasım-2020

Kasım 2020

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Orta Doğu Teknik Üniversitesi