Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2000 - 2003
2000 - 2003Doktora
University of the West of England, Bristol, Linguistics, Birleşik Krallık
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1996
1994 - 1996Lisans Yandal
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Dilbilimi Bölümü, Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Culture, Gender And Politeness: Apologies In Turkish And British English
University Of The West Of England, Bristol
1999
1999Yüksek Lisans
Evaluation of the Boğaziçi University English proficiency test
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Dilbilim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2010 - 2018
2010 - 2018Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2012 - 2014
2012 - 2014Doç. Dr.
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorIngilizce TEOG sinavlarini hazirlamak
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ingilizce TEOG sinavlarini hazirlamak
2017 - 2017
2017 - 2017Bilimsek danismanlik
TÜBİTAK, Bilimsek danismanlik
2012 - 2014
2012 - 2014Associate Professor
ODTU, KKK, Associate Professor
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
An investigation of the speech act of request in English textbooks for young learners in state schools
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.DOĞRU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Reference to testing principles as an interactional resource in l2 testing and evaluation classroom interaction in teacher education context
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
M.BERNA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
An analysis of the speech act of complaint in English as a lingua franca (Elf): A discourse-pragmatic study of a corpus from tripadvisor
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
N.YAĞMUR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Data driven learning and the use of interactive metadiscourse markers (transitions, frame markers and code-glosses) in argumentative paragraphs written by freshmen pre-service English language teachers
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
C.ÇİÇEK(Öğrenci)
2020
2020Doktora
A micro-analytic investigation into EFL teachers' language test item reviewing interactions
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
H.CAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The use of transitions, frame markers and code glosses in Turkish efl learners' opinion paragraphs
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
D.SANCAK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The place of native culture in the intercultural training of pre-service English language teachers: The Turkish case
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
M.KAÇAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Accent as an attitudinal object: Turkish prospective English language teachers’ perceptions and evaluations of different varieties of English
Hatipoğlu Ç.
C.YAĞMUR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
An analysis of english language testing and evaluation course in English language teacher education programs in Turkey: developing language assessment literacy of pre-service EFL teachers
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.ŞAHİN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
TÜRKİYE’DEKİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMLARINDAKİ İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME OKURYAZARLIĞINI GELİŞTİRME
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
S.Şahin(Öğrenci)
2018
2018Doktora
A micro-analytic investigation into EFL teachers' proofreading interactions for the improvement of syllabus-based language tests
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
H.CAN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
MEASURING RE-EXPOSURE AND LONG-TERM EFFECTS OF PROCESSING INSTRUCTION ON THE ACQUISITION OF ENGLISH NEGATIVE ADVERBIALS OF INVERSION
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
B.YAPICI(Öğrenci)
2017
2017Doktora
A conversation analytic study of reference to a past learning event in L2 classroom interaction: Implications for informal formative assessment
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
N.CAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
A rotten apple spoils the barrel: Cause markers employed by native speakers of Turkish when writing cause paragraphs in English and Turkish
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
Ç.ULUÇAY(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
The relationship between students' preference for written feedback and improvement in writing: Is the preferred one the best one?
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
B.KAĞITCI(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
The effect of the integration of talking toys on preschoolers' vocabulary learning in English
HATİPOĞLU Ç. (Eş Danışman), ERDEN F. (Eş Danışman)
B.ÖZÇELİK(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Orta seviyede İngilizce bilen ana dili Türkçe olan öğrencilerin vücut bölümleri bileşenlerinden oluşan İngilizce deyimlerini işlemesi.
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.Abdramanova(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Hedges and boosters in L1 and L2 argumentative paragraphs: Implications for teaching L2 academic writing
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.ALGI(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
A cross-cultural study of the speech act of congratulation in British English and Turkish using a corpus approach
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
H.CAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
American English, Turkish and interlanguage refusals: A cross-cultural communication and interlanguage pragmatics study
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.ŞAHİN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
A proverb learned is a proverb earned: Future English teachers' experiences of learning English proverbs in Anatolian teacher training high schools in Turkey
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
N.CAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Ana dili Rusça olanların İngilizcenin şimdiki basit zamanında be koşacı edinimleri.
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
E.Antonova(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
The acquisition of the copula be in present simple in English by native speakers of Russian
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
E.ANTONOVA(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
A cross-cultural study on dissertation acknowledgments written in English by native speakers of Turkish and American English
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
Ö.KARAKAŞ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
The use of English prepositions in second language acquisition process
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.ÇABUK(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İkinci yabancı dil edinim sürecinde edatların kullanımı.
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.Çabuk(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Editorial: Educational policies and practices in emerging multicultural contexts
Çavuşoğlu Ç., Çerkez Y., HATİPOĞLU Ç.
Frontiers in Education
, cilt.10, 2025 (ESCI, Scopus)
2023
20232. Students’ Evaluation of Online Assessment Practices in the Covid-19 Online Teaching Period in Türkiye, Poland, Republic of North Macedonia, and Bosnia and Herzegovina
Džanić N. D., Gajek E., Hatipoğlu Ç., Milosevska L.
Pannoniana: Journal of Humanities
, cilt.7, sa.1, ss.9-38, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Has online learning changed the way we teach and study?: Student evaluation of teachers’ pedagogical skills during the first COVID-19 period and potential change in their learning habits
DELIBEGOVIC DZANIC N., HATİPOĞLU Ç., Milosevska L., Gajek E.
FOLIA LINGUISTICA ET LITTERARIA: JOURNAL OF LANGUAGE AND LITERARY STUDIES
, cilt.45, sa.1, ss.99-23, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
20234. English language testing and evaluation course in English language teacher education programs in Türkiye: Who, what, and how?
ŞAHİN S., HATİPOĞLU Ç.
THE JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
, cilt.13, sa.2, ss.16-36, 2023 (ESCI)
2023
20235. Cultural Conceptualization of Congratulatory Happy Events in British English and Turkish: A Cross-Cultural Perspective
Can H., HATİPOĞLU Ç.
Journal of Cognition and Culture
, cilt.23, sa.3-4, ss.289-309, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20226. Crowdsourcing and language learning habits and practices in Bosnia and Herzegovina, North Macedonia, Poland and Turkey in the pre-pandemic and pandemic periods
HATİPOĞLU Ç., Džanić N. D., Gajek E., Milosevska L.
SLOVENŠČINA 2.0: EMPIRICAL, APPLIED AND INTERDISCIPLINARY RESEARCH
, cilt.10, sa.2, ss.132-181, 2022 (Scopus)
2021
20217. Crowdsourcing for language learning in Turkey, Bosnia and Herzegovina, Republic of North Macedonia and Poland
Miloshevska L., Džanić N. D., HATİPOĞLU Ç., Gajek E.
NALANS: Journal of Narrative and Language Studies
, cilt.9, sa.16, ss.106-121, 2021 (Scopus)
2020
20208. Emergency online learning during the first Covid-19 period: Students' perspectives from Bosnia and Herzegovina, North Macedonia, Poland and Turkey
Miloshevska L., Gajek E., Dzanić N. D., Hatipoğlu Ç.
ExELL
, cilt.8, sa.2, ss.110-143, 2020 (Scopus)
2020
20209. A proverb in need is a proverb indeed: Examination of the proverbs in the coursebooks used in high schools in Turkey
Hatipoğlu Ç., Can Daşkın N.
South African Journal Of Education
, cilt.40, sa.1, ss.1-15, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202010. A proverb in need is a proverb indeed: Proverbs, textbooks and communicative language ability
Hatipoğlu Ç., Can Daşkın N.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.40, sa.1, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202011. LANGUAGE TEACHERS AND CROWDSOURCING: INSIGHTS FROM A CROSS -EUROPEAN SURVEY
Holdt S. A., Zviel-Girshin R., Gajek E., Duran-Munoz I., Bago P., Fort K., et al.
RASPRAVE
, cilt.46, sa.1, ss.1-28, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
201912. Reference to a past learning event as a practice of informal formative assessment in L2 classroom interaction
Can Daşkın N., Hatipoğlu Ç.
LANGUAGE TESTING
, cilt.36, sa.4, ss.527-551, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201913. Reference to a past learning event in teacher turns in an L2 instructional setting
Can Daşkın N., Hatipoğlu Ç.
JOURNAL OF PRAGMATICS
, cilt.142, ss.16-30, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201914. A Proverb Learned is a Proverb Earned: Proverb Instruction in EFL Classrooms
Can Daşkın N., Hatipoğlu Ç.
EURASIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS
, cilt.5, sa.1, ss.57-88, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
201815. Catch a Tiger by the Toe: Modal Hedges in EFL Argumentative Paragraphs
Hatipoğlu Ç., Algi S.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.18, ss.957-982, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201816. Metadiscourse variations across academic genres: Rhetorical preferences in textual and interpersonal markers
AKBAŞ E., HATİPOĞLU Ç.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.18, sa.4, ss.767-775, 2018 (Scopus)
2017
201717. Attitudes of EFL teachers in Turkey context towards teaching English varieties in their lessons
KARAKAYA N., HATİPOĞLU Ç.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World , cilt.7, ss.41-48, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Introduction
HATİPOĞLU Ç., AKBAŞ E., Bayyurt Y.
Metadiscourse in Written Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts
, ss.13-15, 2017 (Scopus)
2017
201719. Special issue Editorial: New Trends in Foreign Language Teaching Research in Turkey
Hatipoğlu Ç.
ELT Research Journal
, cilt.6, sa.1, ss.1-3, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Linguistics courses in pre-service foreign language teacher training programs and knowledge about language.
HATİPOĞLU Ç.
ELT Reserach Journal , cilt.6, ss.45-68, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201521. English language testing and evaluation ELTE training in Turkey Expectations and needs of pre service English language teachers
HATİPOĞLU Ç.
ELT Journal , cilt.4, ss.111-128, 2015 (SSCI, Scopus)
2013
201322. First Stage in The Construction Of METU Turkish English Exam Corpus METU TEEC
HATİPOĞLU Ç.
Boğaziçi University Journal of Education , cilt.30, ss.2-23, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201223. The acquisition of the copula be in present simple tense in English by native speakers of Russian
Unlu E. A., HATİPOĞLU Ç.
SYSTEM
, cilt.40, sa.2, ss.255-269, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201224. Apologies and gender in Turkish and British English
HATİPOĞLU Ç.
Dilbilim Arastirmalari , cilt.2012, ss.55-79, 2012 (TRDizin)
2011
201125. İlköğretim 3. Sınıf Kız ve Erkek Öğrencilerin Oyunlarındaki Konuşmaların Cinsiyete Göre Analizi
Baş Ö., Hatipoğlu Ç.
Mediterranean Journal of Educational Research , cilt.10, ss.1-11, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201026. Summative Evolution of an Undergraduate English Language Testing and Evaluation Course By Future English Language Teachers
Hatipoğlu Ç.
English Language Teacher Education and Development , cilt.13, ss.40-51, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201027. Yalın HAYIR ve İncelik sizlik derecesi
HATİPOĞLU Ç.
Dilbilim Arastirmalari , cilt.2010, ss.53-74, 2010 (TRDizin)
2008
200828. Analysis of the Social Meanings of the Second Person Pronoun SEN in Turkish
HATİPOĞLU Ç.
Dilbilim Arastirmalari , cilt.2008, ss.15-29, 2008 (TRDizin)
2007
200729. (Im)politeness, national and professional identities and context: Some evidence from e-mailed 'Call for Papers'
Hatipoglu C.
JOURNAL OF PRAGMATICS
, cilt.39, sa.4, ss.760-773, 2007 (SSCI, Scopus)
2007
200730. Türkçede Hem Hem Bağlacının Bilgi Yapısı Ve Sözdizimsel Özellikleri
HATİPOĞLU Ç.
Dil ve Yaratıcılık , cilt.1, ss.27-43, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200631. Computer Mediated Language and Culture Salutations and Closings in British and Turkish Call for Papers Written in English
HATİPOĞLU Ç.
Studies About Languages , cilt.8, ss.31-39, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200532. Book Review: Golato, Andrea. (2005). Compliments and Compliment Responses
Hatipoğlu Ç.
LINGUIST List , cilt.16, sa.3583, ss.1-6, 2005 (Hakemsiz Dergi)
2005
200533. Book Review: Okamoto, Shigeko; Shibamoto Smith, Janet S. (Eds.) (2004). Japanese Language, Gender, and Ideology: Cultural Models and Real People
Hatipoğlu Ç.
LINGUIST List
, cilt.16, sa.1676, ss.1-6, 2005 (Hakemsiz Dergi)
2004
200434. Do Apologies In E mails Follow Spoken or Written Norms Some Examples From British English
HATİPOĞLU Ç.
Studies About Languages , cilt.5, ss.21-29, 2004 (Hakemli Dergi)
2002
200235. Report on Geographies and Gender Symposium
HATİPOĞLU Ç.
Research and Consultancy Bulletin , cilt.22, ss.33-35, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200236. Report on The 11th Postgraduate Linguistics Conference PGLC
HATİPOĞLU Ç.
Research and Consultancy Bulletin , cilt.22, ss.35-36, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. COMPLAINTS AS SOCIAL AND SITUATIONAL PHENOMENA: EXAMPLES FROM THE TURKISH CONTEXT
Hatipoğlu Ç.
International Sociolinguistics Research Symposium (Uluslararası Toplumbilim Araştırmaları Sempozyumu), Diyarbakır, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
20232. Complaints in Turkish: Culture and Contextual Variables
HATİPOĞLU Ç.
100. Yılda Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Türkiye’de Dilbilimin Dünü, Bugünü ve Yarını.
HATİPOĞLU Ç.
100. Yılda Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Data Driven Learning and Writing in ESP: The Use of Interactive Metadiscourse Markers
ÇİÇEK TÜMER C., HATİPOĞLU Ç.
The 5th International ESP Conference, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Temmuz 2022, ss.11, (Özet Bildiri)
2023
20235. Developing pre-service English language teachers’ feedback literacy in a flipped English Language Testing and Evaluation course
HATİPOĞLU Ç.
9th Annual Undergraduate Student Conference: SAU-REDELT 2023, Sakarya, Türkiye, 12 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
20226. Comparative analysis of students’ views of online learning in the first and second Covid-19 semesters: Examples from Türkiye, Poland, Republic of North Macedonia, and Bosnia and Herzegovina
HATİPOĞLU Ç., Gajek E., Delibegović Džanić N., Milosevska L.
Intelligent CALL, granular systems and learner data: Short papers from EUROCALL 2022, Reykjavik, İzlanda, 16 Ağustos 2022, ss.154-161, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. Users’ interactions with crowdsourcing platforms: mutual feeding
Milosevska L., Džanić N. D., Gajek E., HATİPOĞLU Ç.
CUC2022: Opening Up In A Closed World – Postdigital Science And Education Conference, Shibenik, Hırvatistan, 26 - 28 Ekim 2022, cilt.40, (Özet Bildiri)
2022
20228. Pre-service teachers’ beliefs about language assessment: Reflection of the past, foresight for the future
HATİPOĞLU Ç.
The 14th METU International ELT Convention: Reflections, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Haziran 2022, ss.20, (Özet Bildiri)
2021
20219. The use of transitions in Turkish EFL learners’ opinion paragraphs
SANCAK D., HATİPOĞLU Ç.
The 3rd Metadiscourse Across Genres 2021: Mapping Interaction in Spoken & Written Discourses Conference, JAUME, İspanya, 27 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2022
202210. Online assessment practices in the COVID-19 online teaching period: Insights from language learning in Turkey, Poland, Republic of North Macedonia and Bosnia and Herzegovina
Gajek E., HATİPOĞLU Ç., Milosevska L., Džanić N. D.
The 33rd International Conference on Second/Foreign language Acquisition: Modern technologies in foreign language teaching, learning and research, Szczyrk, Polonya, 19 - 21 Mayıs 2022, ss.22, (Özet Bildiri)
2021
202111. Student evaluation of teachers’ pedagogical skills during the first COVID-19 period
HATİPOĞLU Ç., Gajek E., Milosevska L., Delibegović Džanić N.
CALL and professionalisation: Short papers from EUROCALL 2021, Fransa, 25 - 27 Ağustos 2021, ss.119-126, (Tam Metin Bildiri)
2021
202112. Yabancı dil öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme eğitimi: Değişen koşullar ve gereksinimlerle gelişen bir eğitim modeli tanıtımı
HATİPOĞLU Ç.
7. Ulusal Yabanci Dil Eğitimi Kurultayi, İstanbul, Türkiye, 17 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Catching the trend in foreign language assessment training of pre-service English language teachers
HATİPOĞLU Ç.
1st International English Language Teaching Conference: Catchy Trends in ELT Conference, İstanbul, Türkiye, 15 Ekim 2021, ss.8-9, (Özet Bildiri)
2021
202114. Urgent professionalization in online teaching during COVID-19: Insights from language learners in Turkey, Poland, Republic of North Macedonia and Bosnia and Herzegovina
HATİPOĞLU Ç., Gajek E., Milosevska L., Delibegović Džanić N.
EUROCALL 2021 Conference, Sorbonne University, Paris, Fransa, 25 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)
2021
202115. Apologizing in Turkish as a Foreign Language
HATİPOĞLU Ç.
The 20th International Conference on Turkish Linguistics (ICTL20)., Eskişehir, Türkiye, 02 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)
2021
202116. Data driven learning and the use of interactive metadiscourse markers: Argumentative paragraphs of freshmen pre-service English language teachers
ÇİÇEK TÜMER C., HATİPOĞLU Ç.
The 1st International Symposium on Foreign Language Teaching (YABDILSEM), Ankara, Türkiye, 28 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
202117. Online complaints from a cross-cultural perspective: The case of Aegean and Turkish Airlines
Vladimirou D., HATİPOĞLU Ç.
IPrA 2021: 17th International Pragmatics Conference: The Pragmatics of Inclusion, Zürich, İsviçre, 27 Haziran 2021, ss.747, (Özet Bildiri)
2022
202218. A Cross-cultural analysis on interactive metadiscourse marker use of Turkish freshmen pre-service English language teachers
ÇİÇEK TÜMER C., HATİPOĞLU Ç.
The 3rd Metadiscourse Across Genres 2021: Mapping Interaction in Spoken & Written Discourses Conference, JAUME, İspanya, 27 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
202119. Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Gözünden Türk Kültürü [Turkish culture through the eyes of pre-service English language teachers]
KAÇAR M., HATİPOĞLU Ç.
34. Ulusal Dilbilim Kurultayı [34th National Conference on Turkish Linguistics], Ankara, Türkiye, 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2021
202120. Türkçe Sosyal Medya Sayfalarında Kendini Olumlu Tartışma Söz Eylemi [Self-praising in Turkish Social Media Pages]
HATİPOĞLU Ç.
34. Ulusal Dilbilim Kurultayı [34th National Conference on Turkish Linguistics], Ankara, Türkiye, 29 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2020
202021. Crowdsourcing as CALL for Widening Participation and Learning Opportunities: A view from pre-service language teachers’ window
Hatipoğlu Ç., Gajek E., Milosevska L., Delibegović Džanić N.
EUROCALL 2020 Conference, Kobenhavn, Danimarka, 20 - 21 Ağustos 2020, ss.81-87, (Tam Metin Bildiri)
2020
202022. Online public complaints from a cross-cultural perspective: The case of Aegean and Turkish airlines
Vladimirou D., HATİPOĞLU Ç.
9th International Symposium on Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics (EPICS IX), 4 - 06 Kasım 2020, ss.83-84, (Özet Bildiri)
2019
201923. What do learner survey results tell us about the place of crowdsourcing in language teaching and learning?
Hatipoğlu Ç., Gajek E., Milosevska L.
EnetCollect European Union COST Project, WG1 workshop: “Crowdsourcing related to corpus examples for language learning, Coimbra, Portekiz, 5 - 06 Aralık 2019, ss.1-19, (Tam Metin Bildiri)
2019
201924. Language through the pragmatics and cross-cultural communication looking glass
Hatipoğlu Ç.
Hacettepe University Micro-Analysis Network (HUMAN), Ankara, Türkiye, 22 Kasım 2019, (Yayınlanmadı)
2019
201925. Metadiscourse analysis of digital interpersonal interactions in academic settings in Turkey
Hatipoğlu Ç.
2nd MAG Conference: Metadiscourse in Digital Communication: What has changed?, Bergamo, İtalya, 27 - 29 Haziran 2019, ss.35, (Özet Bildiri)
2019
201926. Translation of Hedges and Boosters as Mediums of Transformation in Digital and Non-Digital Translation Practices
Hatipoğlu Ç., Oktay S.
2nd MAG Conference: Metadiscourse in Digital Communication: What has changed?, Bergamo, İtalya, 27 - 29 Haziran 2019, ss.36, (Özet Bildiri)
2019
201927. Language teaching and assessment policies in the Ottoman-Turkish Society: A historical and sociocultural analysis
Hatipoğlu Ç.
GLOBELT 2019 Conference: 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201928. Linguistics courses and professional development in foreign language teacher training programs
Hatipoğlu Ç.
The GlobELT 2019: 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.21, (Özet Bildiri)
2019
201929. Language Assessment Literacy Training of Prospective Language Teachers for the Challenges in Classroom-based Language Assessment
Şahin S., Hatipoğlu Ç.
The GlobELT 2019: 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, TRNC, 11-14 April 2019, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.35, (Özet Bildiri)
2019
201930. L2 learners’ exam papers as crowdsourcing base for language teaching material development
Hatipoğlu Ç.
3rd Annual Action Meeting of COST enetCollect, Lisbon, Portekiz, 14 - 15 Mart 2019, (Yayınlanmadı)
2018
201831. You sound like a friend: Perceptions of Russian and Turkish accented English by native speakers of Turkish
Öztürk C. Y., Hatipoğlu Ç., Taşaran A. C.
International Turkish-Russian World Academic Research Congress (ITRAC), Ankara, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
201832. Kültürler arası iletişiminde hitap şekilleri: Yabancı dil olarak İngilizce kitapları bizi nereye götürür?
Hatipoğlu Ç.
6. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Isparta, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.17-19, (Özet Bildiri)
2018
201833. Migration and changing English language teacher profiles in Turkey
BAYYURT KERESTECİOĞLU Y., ERDUYAN I., HATİPOĞLU Ç.
11th International Conference of English as a Lingua Franca (ELF11), Londrina, Brezilya, 5 - 07 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
201834. Address forms in interlanguage apologies: The case of native speakers of Turkish and Bosnian learning English
HATİPOĞLU Ç., DELIBEGOVIC DZANIC N.
22nd Sociolinguistics Symposium (SS22), Auckland, Yeni Zelanda, 27 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201835. Addressing in Turkish as a foreign language: The case of native speakers of Russian and Arabic
HATİPOĞLU Ç.
22nd Sociolinguistics Symposium (SS22), Auckland, Yeni Zelanda, 27 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. Teaching Turkish as a foreign language: Different societies different views of (im)politeness.
HATİPOĞLU Ç.
2nd Humanities and Social Sciences at the Crossroads, Tuzla, Bosna-Hersek, 27 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201737. Representation of men and women in Turkish: Evidence from Turkish National Corpus
AYTAÇ K., HATİPOĞLU Ç.
IV.InternationalLinguisticsandLanguageStudiesConference (LILA’xx17), İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Temmuz 2017, ss.72-84, (Tam Metin Bildiri)
2017
201738. (Im)politeness functions of SIZ in Turkish
HATİPOĞLU Ç.
15th International Pragmatics Conference (IPrA 2017), Belfast, Birleşik Krallık, 16 - 21 Temmuz 2017, ss.294, (Özet Bildiri)
2017
201739. Why is it hard to refuse? Refusal strategies in Turkish
GEDIK BAL N., HATİPOĞLU Ç.
4th International Linguistics and Language Studies Conference (LILA’17), İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Temmuz 2017, ss.85, (Özet Bildiri)
2017
201740. Representation of Men and Women in Turkish: Evidence from Turkish National Corpus
AYTAÇ K., HATİPOĞLU Ç.
LILA ’xx17 IV. International Linguistics and Language Studies Conference, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Temmuz 2017, ss.72-85, (Tam Metin Bildiri)
2017
201741. Social and politeness meanings of the second person singular pronoun SEN in Turkish: A comparative analysis
HATİPOĞLU Ç.
4th Meeting of the International Network of Address Research (INAR 4), Helsinki, Finlandiya, 8 - 09 Haziran 2017, ss.6, (Özet Bildiri)
2017
201742. Should we or should not we teach varieties of English in EFL classes?: Views from Turkey
KARAKAYA N., HATİPOĞLU Ç.
8th International Congress on New Trends in Education (ICONTE 2017), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.82, (Özet Bildiri)
2017
201743. Interlanguage apologies in English: What do native speakers of Turkish and Bosnian tell us when apologising in English?
DELIBEGOVIC DZANIC N., HATİPOĞLU Ç.
3rd International Symposium on Language and Teaching (ISLET 2017), ROMA, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.47-48, (Özet Bildiri)
2017
201744. Learning politeness in Turkish as a foreign language: The case of apologies
HATİPOĞLU Ç.
3rd International Symposium on Language and Teaching (ISLET 2017), ROMA, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.187-188, (Özet Bildiri)
2017
201745. Cultural Understanding in Foreign Language Teaching
HATİPOĞLU Ç.
11th International Conference on Literature, Language and Cultural Studies (IDEA 2017), Ankara, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2017, ss.56, (Özet Bildiri)
2017
201746. Cause markers in Turkish
ULUÇAY Ç., HATİPOĞLU Ç.
Metadiscourse Across Genres Conference (MAG 2017), Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 30 Mart - 01 Nisan 2017, ss.101, (Özet Bildiri)
2017
201747. METADISCOURSE ACROSS GENRES: MAPPING INTERACTION IN SPOKEN WRITTEN DISCOURSES
ULUÇAY Ç., HATİPOĞLU Ç.
METADISCOURSE ACROSS GENRES: MAPPING INTERACTION IN SPOKEN WRITTEN DISCOURSES, 30 Mart - 01 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201748. Metadiscourse in Films: The employment of hedges and boosters in the Turkish comedy film Recep İvedik
HATİPOĞLU Ç., OKTAY S.
Metadiscourse across Genres 2017 Conference, Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 30 Mart - 01 Nisan 2017, ss.129, (Özet Bildiri)
2017
201749. Contextual and pragmatic functions of hedges in argumentative paragraphs in Turkish
HATİPOĞLU Ç., ALGI S.
Metadiscourse Across Genres Conference (MAG 2017), Güzelyurt, Kıbrıs (Kktc), 30 Mart - 01 Nisan 2017, ss.20, (Özet Bildiri)
2017
201750. Culture and Perception of (im)politeness in L2 Turkish
HATİPOĞLU Ç.
18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2016
201651. Why is it hard to refuse someone The situations that Turkish teachers have diffıculty in refusing and the refusal strategies employed by the teachers in these situations
GEDIK BAL N., HATİPOĞLU Ç.
7th International Confrence on research in Applied Linguistics (ULEAD 2016), Gaziantep, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, ss.259, (Özet Bildiri)
2016
201652. Why is this im polite Native Speaker Evaluations of L2 Turkish learners apologies
HATİPOĞLU Ç.
the 4th Linguistic Impoliteness Rudeness, and Aggression (LIAR IV) Conference, Manchester, Birleşik Krallık, 12 - 14 Temmuz 2016, ss.68, (Özet Bildiri)
2016
201653. Perceptions and conceptualisations of im politeness in the Turkish culture by native and non native speakers of Turkish
HATİPOĞLU Ç.
Sociolinguistics Symposium 21, Murcia, İspanya, 15 - 18 Haziran 2016, ss.282, (Özet Bildiri)
2016
201654. Türkçe de nezaketin kavramlaştırılması Ana dili Türkçe olan ve olmayan konuşmacıların karşılaştırılması
HATİPOĞLU Ç.
30. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2016, ss.77-78, (Özet Bildiri)
2016
201655. The Impact of the University Entrance Exam on EFL Education in Turkey: Pre-service English Language Teachers' Perspective
HATİPOĞLU Ç.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.136-144, (Tam Metin Bildiri)
2016
201656. Language Assessment Literacy of English Language Teachers Changing systems and perceived needs
HATİPOĞLU Ç.
The International Conference on the Use of the EPOSTL 2016, Antalya, Türkiye, 11 - 15 Nisan 2016, ss.9, (Özet Bildiri)
2014
201457. Türkiye de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin geçmişi ve bugünü
HATİPOĞLU Ç., ERÇETİN G.
3. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2014, ss.72-86, (Tam Metin Bildiri)
2017
201758. Filmlerdeki Üst Söylem: Türk komedi filmi Recep İvedik’te kaçınmacı ve vurgulayıcıyapıların kullanımı
HATİPOĞLU Ç., OKTAY S.
30 Mart-1 Nisan 2017. Türlerarası Üstsöylem: Sözlü ve yazılı dildeİletişimi belirleme., 30 Mart - 01 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2014
201459. Türkiye’de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin dünü ve bugünü
HATİPOĞLU Ç., ERÇETİN KOCA N. G.
3. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2014, ss.72-89, (Tam Metin Bildiri)
2014
201460. Türkiye de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin dünü ve bugünü ve yarını
HATİPOĞLU Ç., ERÇETİN KOCA N. G.
3. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı Bildiri Kitabı, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2014, ss.72-89, (Tam Metin Bildiri)
2015
201561. L2 Turkish learners conceptualization of the polite speech act of congratulation in Turkish
CAN H., HATİPOĞLU Ç.
9th International Politeness Conference, ATINA, Yunanistan, 1 - 03 Temmuz 2015, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2015
201562. Employing Learner Corpus in EAP Classes The METU TEEC Example
HATİPOĞLU Ç., BAYYURT KERESTECİOĞLU Y.
8th International Corpus Linguistics Conference (CL2015), Lancaster, Birleşik Krallık, 21 - 24 Temmuz 2015, ss.156-158, (Özet Bildiri)
2015
201563. How well do L2 Turkish learners adapt to the requirements of the new social context Native Speakers Evaluations
HATİPOĞLU Ç.
14th International Pragmatics Conference, Antwerp, Belçika, 26 - 31 Temmuz 2015, ss.520, (Özet Bildiri)
2015
201564. The Effect of Culture on Evaluation of Im Politeness in L2 Turkish
HATİPOĞLU Ç.
9th International Politeness Conference, ATINA, Yunanistan, 1 - 03 Temmuz 2015, ss.25-26, (Özet Bildiri)
2015
201565. Diversity in Language Testing and Assessment LTA Literacy of Primary and Middle School Teachers in Turkey
HATİPOĞLU Ç.
International Conference on Applied Linguistics in Turkey, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.54, (Özet Bildiri)
2015
201566. Using Conversation Analysis for Micro Analytic Investigation of L2 Learners Classroom Interactional Competence Students Building on Teacher Contributions
CAN DAŞKIN N., HATİPOĞLU Ç.
International Conference on Applied Linguistics in Turkey, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.20, (Özet Bildiri)
2015
201567. Yabancı Dil Olarak Türkçede Sarih Özür Sözeylemleri
HATİPOĞLU Ç.
29. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2015, ss.15, (Özet Bildiri)
2015
201568. Türkçede Eşit Statüdeki Konuşucularının Reddetme Sözeylem Stratejilerine Bir Bakış
ŞAHİN S., HATİPOĞLU Ç.
29. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2015, ss.41, (Özet Bildiri)
2010
201069. The Intercultural Approach to teaching Turkish as a foreign language A closer look at e mail congratulation messages
HATİPOĞLU Ç., CAN H.
3rd International Turkish Education and Teaching Conference, 1 - 03 Eylül 2010, ss.185-197, (Tam Metin Bildiri)
2010
201070. Sözlü derlem çeviriyazısını standart dil ve ağıza göre ölçünleştirme
HATİPOĞLU Ç., KÖROĞLU Ö.
24. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2010, ss.444-454, (Tam Metin Bildiri)
2010
201071. Sustaining a Corpus for Spoken Turkish Discourse Accessibility and Corpus Management Issues
RUHI Ş., HATİPOĞLU Ç., ERÖZ TUĞA B., IŞIK GÜLER H., ACAR G., ERYILMAZ K., et al.
LREC. Language Resources: From Storyboard to Sustainability and LR Lifecycle Management, 17 - 24 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201072. Achieving Representativeness Through the Parameters of Spoken Language and Discursive Features The Case of the Spoken Turkish Corpus
RUHI Ş., IŞIK GÜLER H., HATİPOĞLU Ç., ERÖZ TUĞA B., ÇOKAL KARADAŞ D.
CILC-10. Language Windowing through Corpora/Visualización del lenguaje a través de corpus. Part II, Valletta, Malta, 13 - 15 Mayıs 2010, cilt.2, ss.789-799, (Tam Metin Bildiri)
2008
200873. Trakya ve Orta Anadolu r lerinin akustik özellikleri ve diller arası etkileşim
HATİPOĞLU Ç., ZEYREK BOZŞAHİN D.
22. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2008, ss.58-69, (Tam Metin Bildiri)
2010
201074. Pragmatic functions of code switching in an EFL classroom The case of YANİ
HATİPOĞLU Ç., ALGI S.
6th International ELT Conference: Current Trends in ESL Research and Language Teaching, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, ss.390395, (Tam Metin Bildiri)
2010
201075. A Proverb in Need is a Proverb Indeed: Examination of the Proverbs in the Course books used in Anatolian Teacher Training High Schools in Turkey
HATİPOĞLU Ç., CAN DAŞKIN N.
2nd International English Language Teaching Conference on Teacher Education and Development, İstanbul, Türkiye, 08 Mayıs 2010, ss.28-29, (Özet Bildiri)
2009
200976. Do we speak the same culture Evidence from students in the Foreign Language Education Departments
HATİPOĞLU Ç.
International Congress Of Comparative Literature And The Teaching Of Literature And Language: We Speak The Same Culture, Türkiye, 29 Nisan - 01 Mayıs 2009, ss.343-357, (Tam Metin Bildiri)
2008
200877. Level of imposition and explicit electronic apologies
HATİPOĞLU Ç.
14th International Conference on Turkish Linguistics, Almanya, 6 - 08 Ağustos 2008, ss.277-286, (Tam Metin Bildiri)
2007
200778. Dilbilim Derslerinin Yabancı Dil Eğitimi Bölümünde Okuyan Öğrencilere Etkileri Katkıları
HATİPOĞLU Ç.
Türkiye’de Yabanci Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, ss.460-466, (Tam Metin Bildiri)
2007
200779. Türkçe r nin akustik incelenmesi Bölge ve Cinsiyet Farklılıklar
ZEYREK BOZŞAHİN D., HATİPOĞLU Ç., ATALAY N. B.
21. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2004
200480. Do Turkish Males And Females Use Different Apologies For Different Types Of Offence
HATİPOĞLU Ç.
12th International Conference on Turkish Linguistics, Türkiye, 11 - 13 Ağustos 2004, ss.595-611, (Tam Metin Bildiri)
1999
199981. Perceptual learning style preferences of second language learners
HATİPOĞLU Ç.
international ELT Research Conference: Challenges for Language Teachers towards the Millennium, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 1999, cilt.2, ss.55-61, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Bölüm 19: Edibilim
HATİPOĞLU Ç.
Kuramdan Uygulamaya Dil Edinimi, İNAL SEVİM, TUNABOYLU OYA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.416-436, 2024
2023
20232. Translating the Modality Marker - Mali in Turkish Academic Texts into English: How, What and Why Analysis?
HATİPOĞLU Ç., AKINCI OKTAY S.
Diversity in 21st Century Linguistics, Hakan Dilman and Büşra Özer Erdoğan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.9-33, 2023
2023
20233. Teaching English language teachers, the art of giving feedback in 21st-century contexts
HATİPOĞLU Ç.
The Art of Teaching English in the 21st Century Settings, Avara, Hayriye, Editör, International Society for Research in Education and Science (ISRES), Konya, ss.296-318, 2023
2023
20234. Flipped spiral foreign language assessment literacy model (FLISLALM) for developing pre-service English language teachers’ language assessment literacy
HATİPOĞLU Ç.
Handbook of Research on Perspectives in Foreign Language Assessment, Dinçay Köksal, Nurdan Kavaklı and Sezen Arslan, Editör, IGI Global, Hershey, Pennsylvania, ss.104-134, 2023
2022
20225. Foreign Language Teacher Selection and Foreign Language Teaching and Assessment in the Reform Period of the Ottoman Empire (1700-1922)
HATİPOĞLU Ç.
Prof. Dr. Ayşe S. AKYEL’e Öğrencilerinden Armağan Kitap: Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Üzerine Araştırmalar, Gorsev Sonmez, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.23-38, 2022
2022
20226. Chapter 4: Politeness Theories and Language Teaching
HATİPOĞLU Ç.
Pragmatics and Foreign Language Teaching, Sevgi Şahin, Editör, Eğiten Publishing, Ankara, ss.91-129, 2022
2021
20217. Assessment of language skills: Productive skills
HATİPOĞLU Ç.
Language Assessment Theory with Practice, Inal, Sevim and Tunaboylu, Oya, Editör, NOBEL, Ankara, ss.165-209, 2021
2021
20218. Testing and assessment of speaking skills, test task types, and sample test items
HATİPOĞLU Ç.
Language assessment and test preparation in English as a foreign language (EFL) education, Çelik, Servet, Çelik, Handan and Coombe, Christine, Editör, VIZETEK, Ankara, ss.119-173, 2021
2020
20209. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Türkçe Dersi Öğretmen Rehber Kitapçığı
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kamakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
2020
202010. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Rehber Kitapçığı.
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli EğitiBakalnlığı, Ankara, 2020
2020
202011. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretmen Rehber Kitapçığı
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
2020
202012. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Müzik Dersi Öğretmen Rehber Kitapçığı
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, 2020
2020
202013. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Sınıf Eğitimi Öğretmen Rehber Kitapçığı
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
2020
202014. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Eğiticilerin Eğitimi Kılavuzu
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
MİLLİ EĞİTİM BAAKNLIĞI, Ankara, 2020
2020
202015. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Görsel Sanatlar Dersi Öğretmen Rehber Kitapçığı
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Özsoy V., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli Egitim Bakanligi, Ankara, 2020
2020
202016. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Fen Bilimleri Dersi Öğretmen Rehber Kitapçiği
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
2020
202017. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Yabanci Dil Olarak İngilizce Dersi Öğretmen Rehber Kitapçiği
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
2020
202018. Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi: Matematik Dersi Öğretmen Rehber Kitapçiği
Ayas A., Ayaydın A., Öncü E., Kaymakçı S., Börkan B., Hatipoğlu Ç., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2020
2017
201719. Metadiscourse across Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts
Hatipoğlu Ç. (Editör), Akbaş E. (Editör), Bayyurt Kerestecioğlu Y. (Editör)
Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, 2017
2017
201720. Status and apologising in L2: A problem?
Hatipoğlu Ç.
45. Yıl Yazıları [45th Anniversary Papers], S. Nalan Büyükkantarcıoğlu,Işıl Özyıldırım,Emine Yarar, Editör, Hacettepe Taç Kitapçılık, Ankara, ss.195-213, 2017
2017
201721. Status and apologising in L2: A problem?
HATİPOĞLU Ç.
45. Yıl Yazıları, S. Nalan Büyükkantarcıoğlu, Işıl Özyıldırım and Emine Yarar, Editör, Hacettepe Universitesi, Ankara, ss.195-231, 2017
2017
201722. Introduction
HATİPOĞLU Ç., AKBAŞ E., BAYYURT KERESTECİOĞLU Y.
Metadiscourse across Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts, Hatipoğlu, Çiler, Akbaş, Erdem Bayyurt, Yasemin, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.13-15, 2017
2017
201723. Cause markers in Turkish cause paragraphs
ULUÇAY Ç., HATİPOĞLU Ç.
Metadiscourse across Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts, Ciler Hatipoglu, Erdem Akbas, Yasemin Bayyurt, Editör, Peter Lang, Frankfurt am Man, ss.223-249, 2017
2017
201724. Contextual and pragmatic functions of modal epistemic hedges in argumentative paragraphs in Turkish
HATİPOĞLU Ç., ALGI S.
Metadiscourse across Genres: Uncovering Textual and Interactional Aspects of Texts, Ciler Hatooglu, Erdem Akbas Yasemin Bayyurt, Editör, Peter Lang, Frankfurt am Main, ss.85-108, 2017
2017
201725. History of Language Teacher Training and English Language Testing and Evaluation (ELTE) Education in Turkey
HATİPOĞLU Ç.
English Language Education Policies and Practices in the Mediterranean Countries and Beyond, Yasemin Bayyurt Nicos C. Sifakis, Editör, Peter Lang, Frankfurt am Main, ss.227-257, 2017
2017
201726. Assessing speaking skills
HATİPOĞLU Ç.
Assessment in language teaching, Ekrem Solak, Editör, Pelikan, Ankara, ss.117-148, 2017
2016
201627. Explicit Apologies in L2 Turkish
HATİPOĞLU Ç.
L2 Acquisition of Turkish, Ayşe Gürel, Editör, John Benjamins, Amsterdam, ss.221-248, 2016
2012
201228. British Culture In The Eyes Of Future English Language Teachers In Turkey
HATİPOĞLU Ç.
Research Perspectives on Teaching and Learning English in Turkey Policies and Practices, Yasemin Bayyurt, Yeşim Bektaş-Çetinkaya, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.119-144, 2012
2011
201129. 24. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildiri Kitabı [Proceedings of the 24th National Linguistics Conference]
Sağın Şimşek S. Ç. (Editör), Hatipoğlu Ç. (Editör)
ODTÜ Yayıncılık, Ankara, 2011
2011
201130. A Study On Influence Of Russian As L1 On The Learning Of The Copula Be In Present Simple Tense In English
ANTONOVA ÜNLÜ E., HATİPOĞLU Ç.
Language Learning and Teaching, Siu-Lun Lee, Victoria Tuzlukova, Editör, ATINER, ss.187-198, 2011
2010
201031. A Guideline for Transcribing Conversations for the Construction of Spoken Turkish Corpora Using EXMARaLDA and HIAT 1st Edition
ŞÜKRİYE R., HATİPOĞLU Ç., IŞIK GÜLER H., ERÖZ TUĞA B.
Ankara: SETMER, Ankara, 2010
2010
201032. A Guideline for Transcribing Conversations for the Construction of Spoken Turkish Corpora using EXMARaLDA and HIAT
RUHI Ş., HATİPOĞLU Ç., IŞIK GÜLER H., ERÖZ TUĞA B.
Setmer Yayıncılık, Ankara, 2010
2009
200933. Culture Gender and Politeness Apologies in Turkish and British English
HATİPOĞLU Ç.
VDM Verlag Dr. Muller Aktiengesellschaft Co. KG., 2009
2006
200634. Sesbilgisi ve Sesbilim
Hatipoğlu Ç.
Dilbilim: Temel Kavramlar Sorunlar Tartışmalar , Ahmet Kocaman, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.15-42, 2006
Ansiklopedide Bölümler
2006
20061. Dilbilim Temel Kavramlar Sorunlar Tartışmalar
HATİPOĞLU Ç.
Dil Derneği Yayınları, ss., 2006
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022Yüksek öğrenimde sınıf içi grup akran değerlendirme (GAD) yönteminin öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanındaki mesleki gelişim ve alan bilgisi edinimine katkısı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
HATİPOĞLU Ç. (Yürütücü), BAYDAR M. B.
2018 - 2019
2018 - 2019Anadili Türkçe olan Aday İngilizce Öğretmenlerinin İngilizce Aksanlarına Karşı Olan Algı ve Tutumları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
HATİPOĞLU Ç. (Yürütücü), ÖZTÜRK C. Y., TASIRAN A. C.
2017 - 2018
2017 - 2018Okul ve Sınıf Tabanlı Değerlendirmeye (OSTD) Dayalı Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi
Diğer Ülkelerin Sivil Toplum Kuruluşları Tarafından Desteklenmiş Proje
Hatipoğlu Ç.
2014 - 2015
2014 - 2015Conversation Analysis and Classroom Interactional Competence
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Can Daşkın N.(Yürütücü), Hatipoğlu Ç.
2005 - 2006
2005 - 2006Dil Kültür Cinsiyet Ve Kibarlık Kuralları Arasında Etkileşim İlkeleri
TÜBİTAK Projesi
HATİPOĞLU Ç.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2020
Haziran 2020INTERCULTURAL PRAGMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020ELT Research Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Kasım 2020
Kasım 2020TÜBİTAK Projesi
3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı, Ankara Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2020
Mayıs 2020TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2020
Mayıs 2020TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2020
Mayıs 2020TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2020
Nisan 2020TÜBİTAK Projesi
1002 - Hızlı Destek Programı, Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Etik Değerlendirmeler İçin Hakemlikler
Ocak 2020
Ocak 2020Başlatılacak Tez Çalışması
ODTU ETIK KURUL, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Ödüller
Eylül 2021
Eylül 2021Supervisor of the Best PhD Thesis in Social Sciences: Can, Hümeyra. (September 2020). A micro-analytic investigation into EFL teachers' language test item reviewing interactions
Middle East Technical University
Davetli Konuşmalar
Aralık 2021
Aralık 2021Pragmatics: A field that explains why you catch more flies with honey than with vinegar
Seminer
Ankara Haci Bayram Veli University-Türkiye
Aralık 2021
Aralık 2021Better Later Than Never: Metadiscourse in ELT Compositions Explained
Seminer
Yildiz Technical University-Türkiye
Haziran 2021
Haziran 2021Metadiscourse Markers in Academic Articles: What, Where And How?
Seminer
Gazi University-Türkiye
Kasım 2019
Kasım 2019Language through the pragmatics and cross-cultural communication looking glass (Hacettepe University Micro-Analysis Network (HUMAN))
Konferans
Hacettepe University-Türkiye
Eylül 2018
Eylül 2018Kültürler arası iletişiminde hitap şekilleri: Yabancı dil olarak İngilizce kitapları bizi nereye götürür?
Konferans
Suleyman Demirel University-Türkiye
Kasım 2015
Kasım 2015Foreign Language Testing and Evaluation Education: The Weakest Link of Teacher Training in Turkey
Seminer
Yeditepe University-Türkiye
Mayıs 2013
Mayıs 2013Yabancı Dil Öğrenmenin Zorlukları
Konferans
The Society of Guidance and Psychological Counselling-Kıbrıs (Kktc)
Nisan 2007
Nisan 2007/r/ in Turkish: Regional and gender differences (With Deniz Zeyrek)
Konferans
ALC-Türkiye
Mart 2007
Mart 2007Electronic Language, Culture, (Im)Politeness and, National and Professional Identities
Konferans
Ankara Linguistic Circle (ALC)-Türkiye
Ekim 2004
Ekim 2004The CREOLE Symposium: Researching Linguistic Politeness: What Do Alternative Methodologies Have to Offer?
Konferans
Bristol University, Bristol, UK-İngiltere
Aralık 2003
Aralık 2003The Postgraduate Information Day at CILT, CILT, London
Konferans
CILT-İngiltere
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 87
h-indeksi (WOS): 6
Jüri Üyelikleri
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020