Makaleler
14
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (3)
Scopus (9)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (1)
5. The effects of a game-enhanced learning intervention on foreign language learning
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.70, sa.5, ss.1809-1841, 2022 (SSCI, Scopus)
14. Yükseköğretimde Analitik Düşünme Becerileri
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.1487-1502, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
38
2. English Language Teachers' Perceptions and Educational Needs Regarding the Integration of Artificial Intelligence in English Language Instruction
International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Yayınlanmadı)
3. EFL (English as a Foreign Language) Teachers' Journey of Online Teacher Identity Development: A Qualitative Case Study
Annual Meeting of the American Educational Research Association, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
5. Benefits of Informal Mentoring for Student-Teacher
AERA Annual Meeting , Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
8. Miras dil olarak türkçe dil ihtiyaçları: Flaman bölgesi ihtiyaç analizi çalışması
International Symposium on Teaching Turkish as a Heritage and Foreign Language, ISOHTEL 2023, Belçika, 26 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
26. The Effect of Game-based Computational Thinking Workshops on Students’ Computational Thinking Skills
Biannual Conference of The European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2019, Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)
27. Theoretical approaches to teacher identity research in Turkey
VI. Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1-2, (Özet Bildiri)
30. Neural Correlates of Computational Fluency Training with a Mobile Game An Optical Brain Imaging Study
Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), 8 - 12 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
31. The Impact of Higher Education on Everyday Problem solving Skills A Mixed Methods Study
1st International Higher Education Studies Conference (IHEC 2015), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
38. An Investigation of Persistence in Autonomous Learning Behaviors of English Majors
First International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.365-366, (Özet Bildiri)
Kitaplar
6
2. Estonya ve Eğitimde Bilgi İletişim Teknolojileri Uygulamaları
Gelecek İçin Eğitim; Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz (Education for the Future, What We Learned from High Performance Education Systems), Demirel Özcan, Özdiyar-Gedik Özlenen, Soysal Sümeyra, Akkuş-Çakır Nur, Editör, Pegem, Ankara, ss.306-322, 2022
5. Analitik Düşünme Nedir? Ne Değildir?
Eleştirel ve Analitik Düşünme, A. Kaçar,E. Kabataş Memiş, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.175-195, 2021
6. Kaliforniya Eğitim Sistemi
Gelecek İçin Eğitim Farklı Ülkelerde Program Geliştirme Çalışmaları, Demirel,Özcan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.129-143, 2012