Akademik Unvanlar
-
2019 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2010 - 2018 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
2012 - 2014 Doç. Dr.
Yönetimsel Görevler
-
2020 - Devam Ediyor Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2015 - Devam Ediyor Ingilizce TEOG sinavlarini hazirlamak
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
-
2017 - 2017 Bilimsek danismanlik
TÜBİTAK
-
2012 - 2014 Associate Professor
ODTU, KKK
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
An investigation of the speech act of request in English textbooks for young learners in state schools
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.DOĞRU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Reference to testing principles as an interactional resource in l2 testing and evaluation classroom interaction in teacher education context
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
M.BERNA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
An analysis of the speech act of complaint in English as a lingua franca (Elf): A discourse-pragmatic study of a corpus from tripadvisor
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
N.YAĞMUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Data driven learning and the use of interactive metadiscourse markers (transitions, frame markers and code-glosses) in argumentative paragraphs written by freshmen pre-service English language teachers
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
C.ÇİÇEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
A micro-analytic investigation into EFL teachers' language test item reviewing interactions
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
-
The use of transitions, frame markers and code glosses in Turkish efl learners' opinion paragraphs
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
-
The place of native culture in the intercultural training of pre-service English language teachers: The Turkish case
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
-
Accent as an attitudinal object: Turkish prospective English language teachers’ perceptions and evaluations of different varieties of English
-
An analysis of english language testing and evaluation course in English language teacher education programs in Turkey: developing language assessment literacy of pre-service EFL teachers
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
TÜRKİYE’DEKİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMLARINDAKİ İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİL ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME OKURYAZARLIĞINI GELİŞTİRME
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
S.Şahin(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Validating aspects of a reading test
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
-
A micro-analytic investigation into EFL teachers' proofreading interactions for the improvement of syllabus-based language tests
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
H.CAN(Öğrenci), Doktora, 2018 -
MEASURING RE-EXPOSURE AND LONG-TERM EFFECTS OF PROCESSING INSTRUCTION ON THE ACQUISITION OF ENGLISH NEGATIVE ADVERBIALS OF INVERSION
Hatipoğlu Ç. (Danışman)
-
A conversation analytic study of reference to a past learning event in L2 classroom interaction: Implications for informal formative assessment
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
A rotten apple spoils the barrel: Cause markers employed by native speakers of Turkish when writing cause paragraphs in English and Turkish
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
The relationship between students' preference for written feedback and improvement in writing: Is the preferred one the best one?
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
The effect of the integration of talking toys on preschoolers' vocabulary learning in English
HATİPOĞLU Ç. (Eş Danışman), ERDEN F. (Eş Danışman)
-
Orta seviyede İngilizce bilen ana dili Türkçe olan öğrencilerin vücut bölümleri bileşenlerinden oluşan İngilizce deyimlerini işlemesi.
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
Hedges and boosters in L1 and L2 argumentative paragraphs: Implications for teaching L2 academic writing
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
A cross-cultural study of the speech act of congratulation in British English and Turkish using a corpus approach
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
American English, Turkish and interlanguage refusals: A cross-cultural communication and interlanguage pragmatics study
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
A proverb learned is a proverb earned: Future English teachers' experiences of learning English proverbs in Anatolian teacher training high schools in Turkey
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
Ana dili Rusça olanların İngilizcenin şimdiki basit zamanında be koşacı edinimleri.
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
The acquisition of the copula be in present simple in English by native speakers of Russian
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
E.ANTONOVA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
A cross-cultural study on dissertation acknowledgments written in English by native speakers of Turkish and American English
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
-
The use of English prepositions in second language acquisition process
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)
S.ÇABUK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
İkinci yabancı dil edinim sürecinde edatların kullanımı.
HATİPOĞLU Ç. (Danışman)