SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A cross Age Study of Elementary Students Motivation towards Science Learning
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, ss.233-243, 2010 (SSCI)
A survey on Elementary School Students’ Environmentally Friendly Behaviours and Associated Variables
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.14, ss.129-143, 2008 (SSCI)
Antioxidative and free radical scavenging properties of rosemary extract
FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY-LEBENSMITTEL-WISSENSCHAFT & TECHNOLOGIE
, cilt.30, sa.1, ss.105-108, 1997 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Impact of Content Knowledge on Pedagogical Content Knowledge in the Context of Cell Division
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, cilt.29, sa.2, ss.102-127, 2018 (ESCI)
A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude toward Environment
International Research on Geographical and Environmental Education
, cilt.16, ss.188-198, 2007 (Hakemli Dergi)
Self Efficacy Attitude and Science Knowledge
Academic Exchange Quarterly,
, cilt.9, sa.4, ss.38-42, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Argümantasyon Sürecine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Şemalarının İncelenmesi
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.71
An Argumentation Study Portraying Students' Engagement in Argumentation Process
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.563
Science Teacher Candidates’ Systems Thinking Skills Levels in The Carbon Cycle
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1095-1096
The Effect of Argumentation Implementation on Students' Content Knowledge and Science Process Skills
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.566-567
Hava, İklim ve Mevsimler: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgileri
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.121
8. Sınıf Öğrencilerinin STEM Kariyer Seçimlerinin Beklenti-Değer Kuramı Çerçevesinde Nitel Olarak İncelenmesi
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.11
Ortaokul Öğrencileri, Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Ve Fen Bilimleri Öğretmenleri Örnekleminde Yeni Ekolojik Paradigma Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.36-37
Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.555
Su Döngüsünün Dinamik ve Döngüsel Düşünce Yaklaşımı ile İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.437
Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.390
Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258
Improving Middle School Students’ Scientific Literacy through Science Writing Heuristic (SWH) Approach
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170
Adaptation of Global Scientific Literacy Questionnaire in Turkish Context: Findings of Pilot Study
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170
Media portrayal of scientists on children’s TV programs
VII International Conference ”Early Childhood Care and Education, 16 - 20 Mayıs 2018
İnsan Değişir Dünya Değişir”: Resimlerle Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma ile İlgili Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Analizi
Vth International Eurasian Educational Research Congress , Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.860-861
Addition of New Constructs in the TPB Model in the Context of Early Childhood Teachers’ Science Teaching Behaviour
The European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 22 Ağustos 2018 - 25 Ağustos 2017
Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development
European Science Education Research Association Conference, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017
To What Extent Are Science Teachers Ready to Teach Sustainable Development? A Case Study for Two Experienced Teachers Pedagogical Content Concerns
ERPA International Congresses on Education, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.120
Students understandings and feelings about sustainable development.
26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
Fen Bilimleri Öğretmenleri Neyi Öğretiyor Neyi Ölçüyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Çevre Çizimlerinde Sürdürebilir Kalkinma İzleri Resmim Eskiden Var Olan Doğayi Yok Etmemizi Ve Günümüzdeki Kentleşmeyi Anlatiyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
STEM Alanlarına Yönelik Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Beklenti Değer Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi Motive Edilmiş Davraniş Tercihi Modeli
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Eğitimine Yönelik Niyetlerinin İncelenmesi
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016
Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism
14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016
Development and Validation of the Intention to Integrate Nature of Science Questionnaire
NARST Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016
The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study
The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015
What’s Going on at Home: Is It Garbage or Waste?
66th OMEP World Assembly and Congress, Cork, İrlanda, 2 - 05 Temmuz 2014, ss.238
An Influence of Environmental Education Practice on Kindergarten Children’s Conceptions about Future Environment.
65th OMEP World Assembly and Congress, Shanghai, Çin, 9 - 13 Temmuz 2013, ss.204-205
İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006