Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Argümantasyon Sürecine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Şemalarının İncelenmesi

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.71

Understanding the nature of the Science Laboratory Environment: A systematic review

International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1332-1333

Investigating Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge (PCK) Related to Climate and Weather

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.224

Uncovering Experienced Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge (PCK) Concerning Respiratory and Urinary System

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.572

An Argumentation Study Portraying Students' Engagement in Argumentation Process

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.563

Science Teacher Candidates’ Systems Thinking Skills Levels in The Carbon Cycle

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1095-1096

The Effect of Argumentation Implementation on Students' Content Knowledge and Science Process Skills

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.566-567

Hava, İklim ve Mevsimler: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgileri

XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.121

8. Sınıf Öğrencilerinin STEM Kariyer Seçimlerinin Beklenti-Değer Kuramı Çerçevesinde Nitel Olarak İncelenmesi

XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.11

Examining Science Techer’s Pedagogical Content Knowledge About Circulatory System.

European Educational Research Association -Emerging Researchers' Group , Berlin, Almanya, 2 - 03 Eylül 2019, ss.1

Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.555

Su Döngüsünün Dinamik ve Döngüsel Düşünce Yaklaşımı ile İncelenmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.437

Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258

Uncovering teacher candidates' sustainability consciousness level

European Educational Research Association, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, ss.1

Improving Middle School Students’ Scientific Literacy through Science Writing Heuristic (SWH) Approach

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170 Sürdürülebilir Kalkınma

Adaptation of Global Scientific Literacy Questionnaire in Turkish Context: Findings of Pilot Study

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170 Sürdürülebilir Kalkınma

Media portrayal of scientists on children’s TV programs

VII International Conference ”Early Childhood Care and Education, 16 - 20 Mayıs 2018

Addition of New Constructs in the TPB Model in the Context of Early Childhood Teachers’ Science Teaching Behaviour

The European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 22 Ağustos 2018 - 25 Ağustos 2017

Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development

European Science Education Research Association Conference, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

Students understandings and feelings about sustainable development.

26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017

Decision-making patterns of science teachers: A case of genetics dilemmas

90th The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017

Fen Bilimleri Öğretmenleri Neyi Öğretiyor Neyi Ölçüyor

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016

DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT

14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism

14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016

Development and Validation of the Intention to Integrate Nature of Science Questionnaire

NARST Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016

What’s Going on at Home: Is It Garbage or Waste?

66th OMEP World Assembly and Congress, Cork, İrlanda, 2 - 05 Temmuz 2014, ss.238

DESIGNING EXPLICIT REFLECTIVE NATURE OF SCIENCE LESSONS: EXPERIENCES OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS

5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2013, ss.948 identifier

Pre-service science teachers' instructional planning for teaching nature of science: a multiple case study

2nd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.468-472 identifier identifier

Examination of pre-service science teachers' perceptions and understanding of evolution in relation to socio-demographic variables

2nd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.167-172 identifier identifier

Metrikler

Yayın

142

Atıf (WoS)

1205

H-İndeks (WoS)

18

Atıf (Scopus)

1984

H-İndeks (Scopus)

25

Atıf (Scholar)

1517

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

14

Tez Danışmanlığı

74

Açık Erişim

46
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları