SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A cross Age Study of Elementary Students Motivation towards Science Learning
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, ss.233-243, 2010 (SSCI)
A survey on Elementary School Students’ Environmentally Friendly Behaviours and Associated Variables
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.14, ss.129-143, 2008 (SSCI)
Antioxidative and free radical scavenging properties of rosemary extract
FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY-LEBENSMITTEL-WISSENSCHAFT & TECHNOLOGIE
, cilt.30, sa.1, ss.105-108, 1997 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Impact of Content Knowledge on Pedagogical Content Knowledge in the Context of Cell Division
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, cilt.29, sa.2, ss.102-127, 2018 (ESCI)
A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude toward Environment
International Research on Geographical and Environmental Education
, cilt.16, ss.188-198, 2007 (Hakemli Dergi)
Self Efficacy Attitude and Science Knowledge
Academic Exchange Quarterly,
, cilt.9, sa.4, ss.38-42, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Hava, İklim ve Mevsimler: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgileri
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.121
8. Sınıf Öğrencilerinin STEM Kariyer Seçimlerinin Beklenti-Değer Kuramı Çerçevesinde Nitel Olarak İncelenmesi
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.11
Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.555
Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.390
Su Döngüsünün Dinamik ve Döngüsel Düşünce Yaklaşımı ile İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.437
Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258
Adaptation of Global Scientific Literacy Questionnaire in Turkish Context: Findings of Pilot Study
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170
Improving Middle School Students’ Scientific Literacy through Science Writing Heuristic (SWH) Approach
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170
Media portrayal of scientists on children’s TV programs
VII International Conference ”Early Childhood Care and Education, 16 - 20 Mayıs 2018
İnsan Değişir Dünya Değişir”: Resimlerle Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma ile İlgili Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Analizi
Vth International Eurasian Educational Research Congress , Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.860-861
Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development
European Science Education Research Association Conference, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017
Addition of New Constructs in the TPB Model in the Context of Early Childhood Teachers’ Science Teaching Behaviour
The European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 22 Ağustos 2018 - 25 Ağustos 2017
To What Extent Are Science Teachers Ready to Teach Sustainable Development? A Case Study for Two Experienced Teachers Pedagogical Content Concerns
ERPA International Congresses on Education, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.120
Students understandings and feelings about sustainable development.
26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
Fen Bilimleri Öğretmenleri Neyi Öğretiyor Neyi Ölçüyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Eğitimine Yönelik Niyetlerinin İncelenmesi
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
STEM Alanlarına Yönelik Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Beklenti Değer Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi Motive Edilmiş Davraniş Tercihi Modeli
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Çevre Çizimlerinde Sürdürebilir Kalkinma İzleri Resmim Eskiden Var Olan Doğayi Yok Etmemizi Ve Günümüzdeki Kentleşmeyi Anlatiyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism
14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016
PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016
DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
Development and Validation of the Intention to Integrate Nature of Science Questionnaire
NARST Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016
The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study
The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015
İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006