Makaleler
32
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (24)
ESCI (5)
Scopus (27)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)
2. Effectiveness of Argument-Based Inquiry Approach on Grade 8 Students' Science Content Achievement, Metacognition, and Epistemological Beliefs
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.1057-1079, 2023 (SSCI, Scopus)
8. Genetics Literacy: Insights From Science Teachers' Knowledge, Attitude, and Teaching Perceptions
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.16, ss.1247-1268, 2018 (SSCI, Scopus)
9. Impact of Content Knowledge on Pedagogical Content Knowledge in the Context of Cell Division
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, cilt.29, sa.2, ss.102-127, 2018 (ESCI)
15. DEVELOPMENT AND VALIDATION OF SCIENCE HOMEWORK SCALE FOR MIDDLE-SCHOOL STUDENTS
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.14, ss.417-444, 2016 (SSCI, Scopus)
18. Modeling Environmental Literacy of University Students
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.21, sa.1, ss.157-166, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
20. A cross Age Study of Elementary Students Motivation towards Science Learning
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, ss.233-243, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
25. A survey on Elementary School Students’ Environmentally Friendly Behaviours and Associated Variables
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.14, ss.129-143, 2008 (SSCI, Scopus)
28. A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude toward Environment
International Research on Geographical and Environmental Education
, cilt.16, ss.188-198, 2007 (Hakemli Dergi)
31. Self Efficacy Attitude and Science Knowledge
Academic Exchange Quarterly,
, cilt.9, sa.4, ss.38-42, 2005 (Hakemli Dergi)
32. Antioxidative and free radical scavenging properties of rosemary extract
FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY-LEBENSMITTEL-WISSENSCHAFT & TECHNOLOGIE
, cilt.30, sa.1, ss.105-108, 1997 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
59
7. Öğrencilerin gözünden küresel iklim değişikliğinin belirsizliği, gerçekliği, nedenleri, sonuçları ve psikolojik mesafe perspektifinden değerlendirilmesi
International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.438-441, (Özet Bildiri)
8. Deneyimli ve Göreve Yeni Başlamış Öğretmenlerin EkolojiKonusunda Pedagojik Alan Bilgileri
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023 - 30 Ekim 2024, ss.58, (Özet Bildiri)
9. Argümantasyon Sürecine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Şemalarının İncelenmesi
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.71, (Özet Bildiri)
10. Öğrencilerin Su Döngüsüne Yönelik Sistemsel Düşünme Beceri Düzeyleri
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.42, (Özet Bildiri)
14. An Argumentation Study Portraying Students' Engagement in Argumentation Process
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.563, (Özet Bildiri)
15. The Effect of Argumentation Implementation on Students' Content Knowledge and Science Process Skills
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.566-567, (Özet Bildiri)
16. Science Teacher Candidates’ Systems Thinking Skills Levels in The Carbon Cycle
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1095-1096, (Özet Bildiri)
20. Hava, İklim ve Mevsimler: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgileri
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.121, (Özet Bildiri)
21. 8. Sınıf Öğrencilerinin STEM Kariyer Seçimlerinin Beklenti-Değer Kuramı Çerçevesinde Nitel Olarak İncelenmesi
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.11, (Özet Bildiri)
24. Ortaokul Öğrencileri, Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Ve Fen Bilimleri Öğretmenleri Örnekleminde Yeni Ekolojik Paradigma Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.36-37, (Özet Bildiri)
25. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
XIII Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
26. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.390, (Özet Bildiri)
27. Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.555, (Özet Bildiri)
28. Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258, (Özet Bildiri)
29. Su Döngüsünün Dinamik ve Döngüsel Düşünce Yaklaşımı ile İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.437, (Özet Bildiri)
33. Improving Middle School Students’ Scientific Literacy through Science Writing Heuristic (SWH) Approach
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170, (Özet Bildiri)
34. Adaptation of Global Scientific Literacy Questionnaire in Turkish Context: Findings of Pilot Study
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.170, (Özet Bildiri)
35. Media portrayal of scientists on children’s TV programs
VII International Conference ”Early Childhood Care and Education, 16 - 20 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
36. İnsan Değişir Dünya Değişir”: Resimlerle Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma ile İlgili Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Analizi
Vth International Eurasian Educational Research Congress , Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.860-861, (Özet Bildiri)
37. Nationwide Study On Science Teacher Candidates’ Knowledge Of Environmental Issues
27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1659-1664, (Tam Metin Bildiri)
38. Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development
European Science Education Research Association Conference, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
39. Addition of New Constructs in the TPB Model in the Context of Early Childhood Teachers’ Science Teaching Behaviour
The European Conference on Educational Research, Copenhagen, Danimarka, 22 Ağustos 2018 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
40. To What Extent Are Science Teachers Ready to Teach Sustainable Development? A Case Study for Two Experienced Teachers Pedagogical Content Concerns
ERPA International Congresses on Education, Budapest, Macaristan, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.120, (Özet Bildiri)
41. Students understandings and feelings about sustainable development.
26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
43. Çevre Çizimlerinde Sürdürebilir Kalkinma İzleri Resmim Eskiden Var Olan Doğayi Yok Etmemizi Ve Günümüzdeki Kentleşmeyi Anlatiyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
44. Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Eğitimine Yönelik Niyetlerinin İncelenmesi
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
45. Fen Bilimleri Öğretmenleri Neyi Öğretiyor Neyi Ölçüyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
46. STEM Alanlarına Yönelik Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Beklenti Değer Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi Motive Edilmiş Davraniş Tercihi Modeli
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
47. DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
48. Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism
14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
49. PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
50. Development and Validation of the Intention to Integrate Nature of Science Questionnaire
NARST Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
52. The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study
The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
53. What’s Going on at Home: Is It Garbage or Waste?
66th OMEP World Assembly and Congress, Cork, İrlanda, 2 - 05 Temmuz 2014, ss.238, (Özet Bildiri)
54. An Influence of Environmental Education Practice on Kindergarten Children’s Conceptions about Future Environment.
65th OMEP World Assembly and Congress, Shanghai, Çin, 9 - 13 Temmuz 2013, ss.204-205, (Özet Bildiri)
59. İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
Metrikler
Yayın (WoS)
58
Yayın (Scopus)
67
Atıf (WoS)
1379
H-İndeks (WoS)
21
Atıf (Scopus)
1961
H-İndeks (Scopus)
26
Atıf (Scholar)
1101
H-İndeks (Scholar)
10
Atıf (TrDizin)
12
H-İndeks (TrDizin)
2
Atıf (Diğer Toplam)
31
Proje
14
Tez Danışmanlığı
74