Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
A cross Age Study of Elementary Students Motivation towards Science Learning
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, pp.233-243, 2010 (SSCI)
Antioxidative and free radical scavenging properties of rosemary extract
FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY-LEBENSMITTEL-WISSENSCHAFT & TECHNOLOGIE
, vol.30, no.1, pp.105-108, 1997 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
Impact of Content Knowledge on Pedagogical Content Knowledge in the Context of Cell Division
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, vol.29, no.2, pp.102-127, 2018 (ESCI)
A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude toward Environment
International Research on Geographical and Environmental Education
, vol.16, pp.188-198, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Self Efficacy Attitude and Science Knowledge
Academic Exchange Quarterly,
, vol.9, no.4, pp.38-42, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Argümantasyon Sürecine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Şemalarının İncelenmesi
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Kars, Turkey, 27 - 30 September 2023, pp.71
An Argumentation Study Portraying Students' Engagement in Argumentation Process
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Turkey, 28 August - 01 September 2023, pp.563
Science Teacher Candidates’ Systems Thinking Skills Levels in The Carbon Cycle
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 8 - 11 June 2023, pp.1095-1096
The Effect of Argumentation Implementation on Students' Content Knowledge and Science Process Skills
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 8 - 11 June 2023, pp.566-567
Hava, İklim ve Mevsimler: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgileri
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Turkey, 19 - 21 May 2021, pp.121
8. Sınıf Öğrencilerinin STEM Kariyer Seçimlerinin Beklenti-Değer Kuramı Çerçevesinde Nitel Olarak İncelenmesi
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Turkey, 19 - 21 May 2021, pp.11
Ortaokul Öğrencileri, Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Ve Fen Bilimleri Öğretmenleri Örnekleminde Yeni Ekolojik Paradigma Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 04 May 2019, pp.36-37
Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, pp.555
Su Döngüsünün Dinamik ve Döngüsel Düşünce Yaklaşımı ile İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, pp.437
Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, pp.390
Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018, pp.258
Improving Middle School Students’ Scientific Literacy through Science Writing Heuristic (SWH) Approach
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Turkey, 28 June - 01 July 2018, pp.170
Adaptation of Global Scientific Literacy Questionnaire in Turkish Context: Findings of Pilot Study
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Turkey, 28 June - 01 July 2018, pp.170
Media portrayal of scientists on children’s TV programs
VII International Conference ”Early Childhood Care and Education, 16 - 20 May 2018
İnsan Değişir Dünya Değişir”: Resimlerle Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma ile İlgili Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Analizi
Vth International Eurasian Educational Research Congress , Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, pp.860-861
Addition of New Constructs in the TPB Model in the Context of Early Childhood Teachers’ Science Teaching Behaviour
The European Conference on Educational Research, Copenhagen, Denmark, 22 August 2018 - 25 August 2017
Preservice elementary science teachers pedagogical content knowledge for sustainable development
European Science Education Research Association Conference, Dublin, Ireland, 21 - 25 August 2017
To What Extent Are Science Teachers Ready to Teach Sustainable Development? A Case Study for Two Experienced Teachers Pedagogical Content Concerns
ERPA International Congresses on Education, Budapest, Hungary, 18 - 21 May 2017, pp.120
Students understandings and feelings about sustainable development.
26th International Conference onEducational Sciences, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
Fen Bilimleri Öğretmenleri Neyi Öğretiyor Neyi Ölçüyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016
Çevre Çizimlerinde Sürdürebilir Kalkinma İzleri Resmim Eskiden Var Olan Doğayi Yok Etmemizi Ve Günümüzdeki Kentleşmeyi Anlatiyor
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2016
STEM Alanlarına Yönelik Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Beklenti Değer Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi Motive Edilmiş Davraniş Tercihi Modeli
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2016
Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Eğitimine Yönelik Niyetlerinin İncelenmesi
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2016
DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Turkey, 12 - 14 May 2016
PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 May 2016
Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism
14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 May 2016
Development and Validation of the Intention to Integrate Nature of Science Questionnaire
NARST Annual International Conference, Maryland, United States Of America, 14 - 17 April 2016
The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study
The European Conference on Educational Research, Maryland, United States Of America, 7 - 11 September 2015
What’s Going on at Home: Is It Garbage or Waste?
66th OMEP World Assembly and Congress, Cork, Ireland, 2 - 05 July 2014, pp.238
An Influence of Environmental Education Practice on Kindergarten Children’s Conceptions about Future Environment.
65th OMEP World Assembly and Congress, Shanghai, China, 9 - 13 July 2013, pp.204-205
İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Turkey, 18 - 20 September 2006