Yayınlar & Eserler

Makaleler 28
Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (7)
Scopus (21)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 35

1. Matematik ders kitaplarında değerlere ne kadar değer verilmekte?

16th National Science and Mathematics Education Congress, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, ss.708-709, (Özet Bildiri)

2. Examining students' algebraic thinking structures in the teaching experiment process

11th International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.1083-1085, (Özet Bildiri)

3. An investigation of pre-service mathematics teachers’ modeling routes in a technology-integrated mathematical modeling activity

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

4. Matematik öğretmen adaylarının göç konusuna ilişkin kurdukları problemler

15th National Science and Mathematics Education Congress, Kars, Türkiye, 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

5. 15th National Science and Mathematics Education Congress

Öğretmen adaylarının bir matematiksel modelleme sorusu kapsamındaki varsayımları, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

6. Matematik öğretmenlerine göre toplumda matematik [According to mathematics teachers, mathematics in society]

10th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, ss.936-938, (Özet Bildiri)

7. Developing conscious citizens through mathematical modeling

20th International Community of Teachers of Modelling and Applications, Würzburg, Almanya, 24 - 27 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

8. Talking across professional communities: Teacher educator competencies in mathematics and in technology

14th International Congress on Mathematical Education, Beijing, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)

9. Mathematical creativity in mathematics textbook: A case study with fractions unit in fifth grade

8th International Eurasian Educational Research Congress , Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.657-659, (Özet Bildiri)

10. Öğretmen adaylarının matematiksel modelleme etkinliklerinde yaşadıkları güçlüklerin sebeplerine ilişkin görüşleri

8th International Eurasian Educational Research Congress , Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.646-647, (Özet Bildiri)

11. Professional competencies that mathematics teacher educators should have: Reflections from a workshop

39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ekim 2017, ss.491-494, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

12. Matematik öğretmen, yetiştirmek için gerekli matematik bilgisi: Ne bilmeli? Ne düzeyde bilmeli? Ne şekilde bilmeli?

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.60-61, (Özet Bildiri)

14. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dönme dönüşümü ile ilgili bilgilerinin incelenmesi

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyonkarahisar, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.146-148, (Özet Bildiri)

16. Matematik öğretmen eğitimcisi yeterlikleri: Öğretmenlerin, doktora öğrencilerinin ve öğretmen eğitimcilerinin öncelikleri

IVth International Eurasian Educational Research Congress , Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.986-989, (Özet Bildiri)

17. İntegralin kavramsal öğretimindeki ilk engelin aşılması: Türev-integral ilişkilendirmesi

4. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.963-965, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

19. Researchers experience of developing mathematical modeling tasks for secondary levels

13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

22. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Interpretations of Students’ Thinking

British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM), 9 - 10 Kasım 2013, cilt.33, ss.19-24, (Tam Metin Bildiri)

27. USING HISTORY OF MATHEMATICS IN TEACHING MATHEMATICS: TEACHERS' VIEWS

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.312, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

28. ASSESSING STUDENTS' LISTENING SKILLS: A CASE STUDY

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.311, (Tam Metin Bildiri) identifier

29. UNDERSTANDING PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' DIFFICULTIES IN CONSTRUCTING A MATHEMATICAL MODEL

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.387, (Tam Metin Bildiri) identifier

30. INVESTIGATING PRE-SERVICE TEACHERS' UNDERSTANDING OF RATE OF CHANGE AND DERIVATIVE GRAPHS THROUGH A MODEL DEVELOPMENT SEQUENCE

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.333, (Tam Metin Bildiri) identifier

31. Pre-service physics teachers’xx difficulties in constructing mathematical models of simple harmonic motion

14th International Conferenceon the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, 27 - 31 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)

32. Pre-service physics teachers’ difficulties in constructing mathematical models of simple harmonic motion

14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, Hamburg, Almanya, 27 - 31 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)

33. 6(TH) GRADE MATHEMATICS TEACHERS' CONCERNS ABOUT A REFORMED MATHEMATICS CURRICULUM

33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.1, ss.353, (Tam Metin Bildiri) identifier

34. Pre service mathematics teachers development of mathematical models Motion with simple pendulum

14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, Hamburg, Almanya, 27 - 31 Temmuz 2009, ss.16, (Özet Bildiri)

35. Matematik öğretmen adaylarının türevin geometrik yorumu ile ilgili bilgileri

16th National Congress on Educational Sciences, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 8

1. Developing conscious citizens through mathematical modeling

Researching mathematical modelling education in disruptive times, Siller Hans-Stefan,Geiger Vince,Kaiser Gabriele, Editör, Springer, London/Berlin , Zürich, ss.493-503, 2024

2. Desirable features of mathematical tasks: Views of mathematics teacher educators

Research Studies on Learning and Teaching of Mathematics, Cai Jinfa,Stylianides Gabriel J.,Kenney Patricia Ann, Editör, Springer, London/Berlin , Zürich, ss.131-155, 2023

3. Akıl yürütme ve matematiksel modelleme [Reasoning and mathematical modeling]

Okul öncesinden liseye matematiksel akıl yürütme, Arzu Aydoğan-Yenmez; Semirhan Gökçe, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.74-103, 2022

5. Matematik eğitiminde matematiksel modelleme

Matematik eğitiminde teoriler, E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.539-563, 2016

6. Değişim oranı olarak türev ve tarihsel gelişimi

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, M. F. Özmantar,H. Şandır,A. Delice,E. Bingölbali,& İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.529-555, 2013

7. Koni kesitleri ve koni kesitlerinin tarihsel gelişimi

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, M. F. Özmantar,H. Şandır,A. Delice,E. Bingölbali,& İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.291-308, 2013

8. Tarihi gelişimi ve önemi ile polinomlar

Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, M. F. Özmantar,H. Şandır,A. Delice,E. Bingölbali,& İ. Ö. Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.371-386, 2013
Metrikler

Yayın

72

Yayın (WoS)

24

Yayın (Scopus)

22

Atıf (WoS)

151

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

200

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (Scholar)

113

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

48

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

186

Proje

4

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları