Akademik Unvanlar
-
2013 - Devam Ediyor Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2009 - 2013 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2006 - 2009 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2005 - 2006 Araştırma Görevlisi
Syracuse University, School Of Education, Teaching And Leadership
Akademi Dışı Deneyim
-
2009 - Devam Ediyor Assistant Professor
METU
-
2006 - 2009 Instructor/Reader
METU
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
Investigating pre-service and in-service mathematics teachers' assessment literacy: Suggestions for an effective teacher education program
Çetinkaya B. (Danışman)
B.ŞAHİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
AN ANALYSIS OF NINTH GRADE MATHEMATICS MODELING ACTIVITY BOOK BASED ON MODEL-ELICITING ACTIVITY DESIGN PRINCIPLES
Çetinkaya B. (Danışman)
E.NUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Examination of core values in the middle and high school mathematics textbooks
Çetinkaya B. (Danışman)
Ş.AYDIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
An investigation of pre-service mathematics teachers' semiotic representations and modeling routes in a mathematical modeling activity
ÇETİNKAYA B. (Danışman)
M.ÇETİNBAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Towards defining biology teacher educator competencies: A delphi study
Erbaş A. K., ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
F.KOYUNCU(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Prospective middle school mathematics teachers' developing understanding of geometric transformations
ÇETİNKAYA B. (Danışman)
-
Secondary mathematics teachers' mathematics related beliefs throughout a professional development program based on mathematical modelling
ÇETİNKAYA B. (Danışman)
-
Reasoning about and graphing the relationship between covarying quantities: The case of high school students and prospective mathematics teachers
ÇETİNKAYA B. (Danışman)
-
A comparative analysis of mathematics teacher content knowledge examinations in Turkey and Texas
Erbaş A. K., Çetinkaya B. (Eş Danışman)
-
Bir mesleki gelişim programı çerçevesinde öğretmenlerin öğrencilerin matematiksel düşünme biçimlerini fark etme becerilerinin incelenmesi.
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
-
An investigation of teachers' noticing of students' mathematical thinking in the context of a professional development program
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
S.BAŞ(Öğrenci), Doktora, 2013 -
An investigation of prospective teachers' mathematical modelling processes and their views about factors affecting these processes
ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
A.ŞEN(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerinin ve bu sürece etki eden faktörlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi.
ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının ilköğretim cebir alanında grafik hesap makinesi kullanımı ile ilgili görüşleri : Classpad örneği
ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman), ERBAŞ A. K. (Eş Danışman)
-
Pre-service elementary mathematics teachers' views about using graphing calculators in elementary school algebra: The case of using classpad
ERBAŞ A. K. (Eş Danışman), ÇETİNKAYA B. (Eş Danışman)
M.KAPLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010