Eğitim Bilgileri
2005 - 2010
2005 - 2010Doktora
Pennsylvania State University, College of Education, Learning and Performance Sciences, Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Eğitimi Ve Teknolojileri Öğretimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2001
1996 - 2001Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Knowledge Exchange Patterns in ESPN’S FastBreak Community
Pennsylvania State University, Eğitim Fakültesi, Öğrenme ve Performans Bilimleri
2004
2004Yüksek Lisans
A proposal of instructional design/development model for game-like learning environments: The FID2GE model
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Eğitimi Ve Teknolojileri Öğretimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2001 - 2011
2001 - 2011Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2018 - 2023
2018 - 2023Merkez Müdür Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2012 - 2014
2012 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2010
2009 - 2010Research Assistant
Ubiquitous Learning Laboratory, Information Sciences and Technology, PSU, State College, PA, USA
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
TURKISH TEACHERS' GAMIFICATION USER TYPES AND PREFERENCES OF GAME ELEMENTS FOR THEIR INSTRUCTION
Kaplan G., Çelik B.(Eş Danışman)
M.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
A Kirkpatrick model perspective on the transformative power of the digital teachers project
Kaplan G., Çağıltay K. (Eş Danışman)
S.ORHAK(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Instructors' gaze distribution in higher education classrooms: A multi case study
Kaplan G. (Danışman)
Y.TUNGA(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Design and development of e-textile supported STEAM-based activities for the professional development of middle school science teachers
Kaplan G., Çağıltay K. (Eş Danışman)
M.ŞAT(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Measuring and improving mental rotation ability in three dimensions: A holistic investigation
Kaplan G. (Danışman)
Z.PİRİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Measuring digital literacy: Development and validation of an instrument for teachers
Kaplan G., Kara Aydemir A. G.(Eş Danışman)
Y.PAŞALI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Effects of web 2.0 enhanced learning environment on higher order thinking: Experiences and opinions of sophomore CEIT students
KAPLAN G. (Danışman)
S.CANER(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Pre-service teachers' beliefs, experiences and perceptions on mobile games
KAPLAN G. (Danışman)
M.GÜLEROĞLU(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
An investigation of the predictors of pre-service teachers' behavioral intentions and perceived enablers and barriers pertaining the use of interactive whiteboard in education
Kaplan G. (Danışman)
O.ASLAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Examining effects of a technology-enhanced extracurriculum on special education students with intellectual disability
KAPLAN G. (Danışman)
S.DOĞAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
A PROPOSAL OF AN INSTRUCTIONAL DESIGN MODEL FOR GAMIFIED LEARNING ENVIRONMENTS: GELD MODEL
KAPLAN G. (Danışman)
T.ALDEMİR(Öğrenci)
Araştırma Altyapısı Bilgileri
Haziran 2019
Haziran 2019BİLTEMM Inovasyon Lab kurulması
Uygulama Araştırma Merkezi - Müdürlük
Çakıroğlu E., Kaplan G.
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
EUROPE CODE WEEK 2022
Kurumsal Temsil, European Comission, Türkiye, Ankara, 2022 - 2022
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Enhancing Cognitive Fit: Exploring the Potential of Mixed Reality for Developing Mental Rotation Skills
Piri Z., KAPLAN G., ÇAĞILTAY K.
International Journal of Human-Computer Interaction , 2024 (SCI-Expanded)
2018
2018A qualitative investigation of student perceptions of game elements in a gamified course
Aldemir T., ÇELİK B., KAPLAN G.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR , cilt.78, ss.235-254, 2018 (SSCI)
2007
2007Games and Simulations: A New Approach in Education?
Akilli G.
GAMES AND SIMULATIONS IN ONLINE LEARNING: RESEARCH AND DEVELOPMENT FRAMEWORKS , ss.1-20, 2007 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016Üniversite Öğrencilerinin Nomofobi Düzeyleri ile Farklı Davranış Örüntülerinin Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
KAPLAN AKILLI G., GEZGİN D. M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) , sa.40, ss.51-69, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Investigation of High School Students’ Internet Addiction inThe Light of Various Variables
GEZGİN D. M., KAPLAN AKILLI G.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.917-931, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bölümlerine Yönelik Algısı ODTÜ BÖTE Örneği
SEVİM N., İSLİM Ö. F., KAPLAN AKILLI G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.439-459, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Working with multicultural virtual teams critical factors for facilitation satisfaction and success
ÇAĞILTAY K., Bichelmeyer B., Akıllı G.
Smart Learning Environments , cilt.2, sa.1, ss.1-16, 2015 (Scopus)
2005
2005User Satisfaction Evaluation of an Educational Website
KAPLAN AKILLI G.
The Turkish Online Journal of Educational Technology , cilt.4, sa.1, ss.85-92, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2024
2024Holomental: Improving Mental Rotation Ability with Mixed Reality
Piri Z., KAPLAN G., Cagiltay B., ÇAĞILTAY K.
2024 International Conference on Advanced Visual Interfaces, AVI 2024, Arenzano, Genoa, İtalya, 3 - 07 Haziran 2024
2022
2022Immersive technologies in STEAM: A Metaverse User Experience
Kaplan G.
INTERNATIONAL EASTERN CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION, Nakhchivan, Azerbaycan, 9 - 11 Eylül 2022
2022
2022The Digital Teachers Project: A Step towards Empowering Teachers for More Equitable Education.
Kaplan G., Çağiltay K., Kara Aydemir A. G., Çelik B., Tunga Y.
AERA (American Educational Research Association) 2022 , California, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Nisan - 26 Eylül 2022
2021
2021Dijital Öğretmenler Projesi
TUNGA Y., KAPLAN G., ÇAĞILTAY K., KARA AYDEMİR A. G., ÇELİK B.
18. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 01 Ekim 2021, ss.36
2021
2021Dijital Öğretmenler Projesi: Öğretmenler için Eşitlikçi Dijital Eğitime Doğru Bir Adım
ÇAĞILTAY K., KAPLAN G., KARA AYDEMİR A. G., TUNGA Y., ÇELİK B.
VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021
2021
2021Öğretmen Adaylarına Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Öğrettik Ama Öğretmen Olduktan Sonra Durum Nedir?
TUNGA Y., KARA AYDEMİR A. G., KAPLAN G., ÇELİK B., ÇAĞILTAY K.
VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021
2020
2020Öğretmen Adaylarının Eğitsel Robotik Setlerine ve Derslerde Kullanımına Yönelik Görüşleri
Kaplan G., Erbasan E.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2020), Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.473-474
2018
2018Innovative educational technology for special education andusability issues. In: Proceedings of Design, User Experience, and Usability
ÇAĞILTAY K., ÇİÇEK F., KARASU N., ÇAKIR H., KAPLAN G.
Design, User Experience, andUsability, 22 - 27 Haziran 2018
2018
2018Öğretmen Adaylarının Davranışsal Tutumlarının Yordayıcılarının ve Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Sağlayıcıların ve Engelleyicilerin Belirlenmesi
ASLAN O., KAPLAN G.
12th International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018
2018
2018How Web 2.0 Tools Can Be Integrated in Early ChildhoodEducation?
TUNGA Y., AYTEKİN M., KAPLAN G.
ICITS’18, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018
2017
2017Gameful Design
KAPLAN G.
017 AECT International Convention LEADING LEARNING for CHANGE, 6 - 11 Kasım 2017
2017
2017The Effects Of Pair-Programming On Performance In A Game Programming Course
GENÇ Z., KAPLAN G.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.397
2017
2017Personalization of a Theoretical Course in Extracurricular Activities
CANER S., KAPLAN G.
SITE–Society for Information Technology and Teacher Education, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2017, ss.1467-1472
2016
2016Use of Large Multi Touch Interfaces A Research on Usability and Design Aspects
DÖNMEZ M., ÇAĞILTAY K., ALKAN S., BÖLÜKBAŞ F., KAPLAN AKILLI G.
Software and Emerging Technologies for Education, Culture,Entertainment, and Commerce ( SETECEC 2016 ):New Directions in Multimedia Mobile Computing, Social Networks,Human-Computer Interaction and Communicability, 29 - 31 Mart 2016
2016
2016An Evaluation Study of a Classroom Management System Usability and Teacher Experiences and Evaluations
ALDEMİR T., ÇELİK B., KAPLAN AKILLI G.
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 Mart 2016
2016
2016Investigation of the Emotions Pre service Teachers Feel with regard to Web 2 0 Tools
ÇELİK B., KAPLAN AKILLI G., SEVİM N.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), 16 - 18 Mayıs 2016
2015
2015Accelerating Learning of Special Education Studentswith Intellectual Disability via Technology Enhanced Extracurriculum
KAPLAN AKILLI G., DOĞAN S.
AECT 2015, 3 - 07 Kasım 2015
2015
2015Use of Technology in Teaching Daily Living Skills to Individuals with Intellectual Disabilities
ÇAĞILTAY K., KARASU N., ÖZKUBAT U., DEMİRKAYA M., ÇAKIR H., KAPLAN AKILLI G., et al.
AECT 2015, 3 - 07 Kasım 2015
2015
2015Students Opinions and Perceptions About a Gamified Online Course A Qualitative Study
TUĞÇE A., KAPLAN AKILLI G.
AECT 2015, 3 - 07 Kasım 2015
2015
2015Accelerate Learning with Social Media Use in Education
KAPLAN AKILLI G., ÇELİK İ.
AECT 2015, 3 - 07 Kasım 2015
2014
2014Social Media for academics: motivation killer or booster?
Celik I., KAPLAN G., Onuk T. C.
14th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT) - Advanced Technologies for Supporting Open Access to Formal and Informal Learning, Athens, Yunanistan, 7 - 10 Temmuz 2014, ss.480-481
2014
2014Innovative Educational Technology for Special Education and Usability Issues
ÇAĞILTAY K., Cicek F., KARASU N., ÇAKIR H., KAPLAN G.
3rd International Conference on Design, User Experience, and Usability (DUXU), Heraklion, Yunanistan, 22 - 27 Haziran 2014, cilt.8519, ss.155-163
2014
2014How visualization types affect learning processes in multimedia learning?
CANER S., Akilli G.
International Conferences on Interfaces and Human Computer Interaction 2014, Game and Entertainment Technologies 2014 and Computer Graphics, Visualization, Computer Vision and Image Processing 2014, Lisbon, Portekiz, 15 - 19 Temmuz 2014, ss.99-106
2012
2012A PHENOMENOLOGICAL INVESTIGATION OF PRESCHOOLERS' EXPERIENCES IN READING AN E-BOOK
KAPLAN G., Sevim N., Yildirim C., Islim O. F., DUMAN M.
4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2012, ss.6785-6790
2012
2012THE PERCEPTION OF PRESERVICE ICT TEACHERS ABOUT USING DIGITAL GAMES IN EDUCATIONAL SETTINGS
Sevim N., KAPLAN G., Islim O. F.
4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2012, ss.6768-6773
2011
2011IT TEACHERS' PERCEPTION ABOUT USING GAMES IN EDUCATION
KAPLAN G., Islim O. F., Sevim N.
4th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.6390-6393
2010
2010Development of an Interactive Web-Based Diabetes Self-Management and Social Networking Tool
Stuckey H., Mincemoyer S., Akilli G., Smith B., Gabbay R.
70th Annual Meeting of the American-Diabetes-Association, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Haziran 2010, cilt.59
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Nörobilimin Kiramen Kâtibini: Nöroetik ve Eğitime Yansımaları
Kaplan G.
Eğitimsel Sinirbilim, KELEŞ,Esra, Editör, Nobel, Ankara, ss.177-205, 2022
2017
2017Use of Large Multi-Touch Interfaces: A Research on Usability and Design Aspects
DÖNMEZ M., ÇAĞILTAY K., ALKAN S., BÖLÜKBAŞ F., KAPLAN AKILLI G.
Optimizing Human-Computer Interaction With Emerging Technologies, Cipolla-Ficarra Francisco, Editör, IGI Global, ss.332-342, 2017
2011
2011Bringing Affect to Human Computer Interaction
AKGÜN M., KAPLAN AKILLI G., ÇAĞILTAY K.
Affective Computing and Interaction Psychological Cognitive and Neuroscientific Perspectives, Didem Gökçay, YILDIRIM Gülsen, Editör, INFORMATION SCIENCE REFERENCE, ss.308-324, 2011
2009
2009Finding meaning in online, very-large scale conversations.
SMITH B., Sharma P., Lim K. Y., KAPLAN G., Kim K., Fujimoto T., et al.
Handbook of research on web log analysis, , Editör, IGI Global, Hershey, ss.305-325, 2009
2007
2007Games and Simulations: A New Approach in Education?
KAPLAN AKILLI G.
Games and Simulations in Online Learning Research and Development Frameworks, Gibson David, Aldrich Clark, Prensky Marc, Editör, Information Science Publishing, ss.1-20, 2007
2006
2006An instructional design/development model for the creation of game-like learning environments: The FIDGE model.
KAPLAN AKILLI G., ÇAĞILTAY K.
Affective and Emotional Aspects of Human Computer Interaction Game Based and Innovative Learning, PIVEC MAYA, Editör, IOS Press , ss.93-112, 2006
Desteklenen Projeler
2017 - 2017
2017 - 2017Eğitsel Neurobilim deney uygulaması geliştirilmesi ve öğretmenlerin Nöromit algıları Araştırma Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇAĞILTAY K. (Yürütücü), KAPLAN G., DÖNMEZ M.
2014 - 2016
2014 - 2016Büyük Boyutlu Çoklu Dokunmatik Arayüzler
Sanayi Tezleri Projesi
KAPLAN G. (Yürütücü)
2015 - 2015
2015 - 2015Giyilebilir Bilgisayar Teknolojisinin Eğitimde Kullanımı Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KAPLAN G. (Yürütücü), KARA E.
2012 - 2014
2012 - 2014İçeriği Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Oyuna Dayalı (itod) Mobil Öğrenme Uygulamaları.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KAPLAN G. (Yürütücü), YILDIRIM Ç., DOĞAN S., CANER S.
Ödüller
Ekim 2019
Ekim 2019AECT Distance Education Journal Article (Qualitative) Award
The Association For Educational Communications And Technology (Aect) Division Of Distance Learning
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
08 Kasım 2017 - 08 Kasım 2017
08 Kasım 2017 - 08 Kasım 2017Eğitim İletişimi ve Teknolojileri Derneği
Davetli Konuşmacı
Florida-Amerika Birleşik Devletleri
Davetli Konuşmalar
Kasım 2022
Kasım 2022