Doç. Dr. GÖKNUR KAPLAN


Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Mühendislik Bilişim Ve Teknoloji (Eng), Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi, Öğretmen Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Kaplan, Goknur, Akilli, Goknur Kaplan , Akilli Goeknur Kaplan, Akilli Goknur, Akilli Kaplan Goknur, Akilli Göknur Kaplan

E-posta: akilli@metu.edu.tr
Diğer E-posta: goknurkaplan@gmail.com
İş Telefonu: +90 312 210 3673
Fax Telefonu: +90 312 210 7986
Web: https://avesis.metu.edu.tr/akilli
Ofis: EFC-18
Posta Adresi: ODTÜ Bilg. ve Öğrt. Tekn. Eğt. Bölümü, EFC-18 Üniversiteler Mah., Dumlupınar Bulv., No:1, 06800 Çankaya/ANKARA/TURKEY

Metrikler

Yayın

41

Atıf (WoS)

148

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

155

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

5

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

14
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2010

2005 - 2010

Doktora

Pennsylvania State University, College of Education, Learning and Performance Sciences, Amerika Birleşik Devletleri

2001 - 2004

2001 - 2004

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Eğitimi Ve Teknolojileri Öğretimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1996 - 2001

1996 - 2001

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Knowledge Exchange Patterns in ESPN’S FastBreak Community

Pennsylvania State University, Eğitim Fakültesi, Öğrenme ve Performans Bilimleri

2004

2004

Yüksek Lisans

A proposal of instructional design/development model for game-like learning environments: The FID2GE model

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Eğitimi Ve Teknolojileri Öğretimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2001 - 2011

2001 - 2011

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2018 - 2023

2018 - 2023

Merkez Müdür Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2012 - 2014

2012 - 2014

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2009 - 2010

2009 - 2010

Research Assistant

Ubiquitous Learning Laboratory, Information Sciences and Technology, PSU, State College, PA, USA

Verdiği Dersler

Teaching Methods in Computer Education II

Yönetilen Tezler

Araştırma Altyapısı Bilgileri

Haziran 2019

Haziran 2019

BİLTEMM Inovasyon Lab kurulması Sürdürülebilir Kalkınma

Uygulama Araştırma Merkezi - Müdürlük

Çakıroğlu E., Kaplan G.

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

EUROPE CODE WEEK 2022

Kurumsal Temsil, European Comission, Türkiye, Ankara, 2022 - 2022

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2024

2024

Holomental: Improving Mental Rotation Ability with Mixed Reality

Piri Z., KAPLAN G., Cagiltay B., ÇAĞILTAY K.

2024 International Conference on Advanced Visual Interfaces, AVI 2024, Arenzano, Genoa, İtalya, 3 - 07 Haziran 2024 identifier

2022

2022

Immersive technologies in STEAM: A Metaverse User Experience

Kaplan G.

INTERNATIONAL EASTERN CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION, Nakhchivan, Azerbaycan, 9 - 11 Eylül 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

The Digital Teachers Project: A Step towards Empowering Teachers for More Equitable Education.

Kaplan G., Çağiltay K., Kara Aydemir A. G., Çelik B., Tunga Y.

AERA (American Educational Research Association) 2022 , California, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Nisan - 26 Eylül 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Dijital Öğretmenler Projesi

TUNGA Y., KAPLAN G., ÇAĞILTAY K., KARA AYDEMİR A. G., ÇELİK B.

18. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 01 Ekim 2021, ss.36

2021

2021

Dijital Öğretmenler Projesi: Öğretmenler için Eşitlikçi Dijital Eğitime Doğru Bir Adım

ÇAĞILTAY K., KAPLAN G., KARA AYDEMİR A. G., TUNGA Y., ÇELİK B.

VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Öğretmen Adaylarının Eğitsel Robotik Setlerine ve Derslerde Kullanımına Yönelik Görüşleri

Kaplan G., Erbasan E.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2020), Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.473-474

2017

2017

Gameful Design

KAPLAN G.

017 AECT International Convention LEADING LEARNING for CHANGE, 6 - 11 Kasım 2017

2017

2017

The Effects Of Pair-Programming On Performance In A Game Programming Course

GENÇ Z., KAPLAN G.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.397

2017

2017

Personalization of a Theoretical Course in Extracurricular Activities

CANER S., KAPLAN G.

SITE–Society for Information Technology and Teacher Education, Austin, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 09 Mart 2017, ss.1467-1472

2016

2016

Use of Large Multi Touch Interfaces A Research on Usability and Design Aspects

DÖNMEZ M., ÇAĞILTAY K., ALKAN S., BÖLÜKBAŞ F., KAPLAN AKILLI G.

Software and Emerging Technologies for Education, Culture,Entertainment, and Commerce ( SETECEC 2016 ):New Directions in Multimedia Mobile Computing, Social Networks,Human-Computer Interaction and Communicability, 29 - 31 Mart 2016

2016

2016

An Evaluation Study of a Classroom Management System Usability and Teacher Experiences and Evaluations

ALDEMİR T., ÇELİK B., KAPLAN AKILLI G.

Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Savannakhét, Laos, 21 Mart 2016

2016

2016

Investigation of the Emotions Pre service Teachers Feel with regard to Web 2 0 Tools

ÇELİK B., KAPLAN AKILLI G., SEVİM N.

10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), 16 - 18 Mayıs 2016

2014

2014

Social Media for academics: motivation killer or booster?

Celik I., KAPLAN G., Onuk T. C.

14th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT) - Advanced Technologies for Supporting Open Access to Formal and Informal Learning, Athens, Yunanistan, 7 - 10 Temmuz 2014, ss.480-481 identifier identifier

2014

2014

Innovative Educational Technology for Special Education and Usability Issues

ÇAĞILTAY K., Cicek F., KARASU N., ÇAKIR H., KAPLAN G.

3rd International Conference on Design, User Experience, and Usability (DUXU), Heraklion, Yunanistan, 22 - 27 Haziran 2014, cilt.8519, ss.155-163 Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2014

2014

How visualization types affect learning processes in multimedia learning?

CANER S., Akilli G.

International Conferences on Interfaces and Human Computer Interaction 2014, Game and Entertainment Technologies 2014 and Computer Graphics, Visualization, Computer Vision and Image Processing 2014, Lisbon, Portekiz, 15 - 19 Temmuz 2014, ss.99-106 identifier

2012

2012

A PHENOMENOLOGICAL INVESTIGATION OF PRESCHOOLERS' EXPERIENCES IN READING AN E-BOOK

KAPLAN G., Sevim N., Yildirim C., Islim O. F., DUMAN M.

4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2012, ss.6785-6790 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2012

2012

THE PERCEPTION OF PRESERVICE ICT TEACHERS ABOUT USING DIGITAL GAMES IN EDUCATIONAL SETTINGS

Sevim N., KAPLAN G., Islim O. F.

4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2012, ss.6768-6773 identifier

2011

2011

IT TEACHERS' PERCEPTION ABOUT USING GAMES IN EDUCATION

KAPLAN G., Islim O. F., Sevim N.

4th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.6390-6393 identifier

2010

2010

Development of an Interactive Web-Based Diabetes Self-Management and Social Networking Tool

Stuckey H., Mincemoyer S., Akilli G., Smith B., Gabbay R.

70th Annual Meeting of the American-Diabetes-Association, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Haziran 2010, cilt.59 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

Nörobilimin Kiramen Kâtibini: Nöroetik ve Eğitime Yansımaları

Kaplan G.

Eğitimsel Sinirbilim, KELEŞ,Esra, Editör, Nobel, Ankara, ss.177-205, 2022 Creative Commons License

2017

2017

Use of Large Multi-Touch Interfaces: A Research on Usability and Design Aspects

DÖNMEZ M., ÇAĞILTAY K., ALKAN S., BÖLÜKBAŞ F., KAPLAN AKILLI G.

Optimizing Human-Computer Interaction With Emerging Technologies, Cipolla-Ficarra Francisco, Editör, IGI Global, ss.332-342, 2017

2011

2011

Bringing Affect to Human Computer Interaction

AKGÜN M., KAPLAN AKILLI G., ÇAĞILTAY K.

Affective Computing and Interaction Psychological Cognitive and Neuroscientific Perspectives, Didem Gökçay, YILDIRIM Gülsen, Editör, INFORMATION SCIENCE REFERENCE, ss.308-324, 2011

2009

2009

Finding meaning in online, very-large scale conversations.

SMITH B., Sharma P., Lim K. Y., KAPLAN G., Kim K., Fujimoto T., et al.

Handbook of research on web log analysis, , Editör, IGI Global, Hershey, ss.305-325, 2009

2007

2007

Games and Simulations: A New Approach in Education?

KAPLAN AKILLI G.

Games and Simulations in Online Learning Research and Development Frameworks, Gibson David, Aldrich Clark, Prensky Marc, Editör, Information Science Publishing, ss.1-20, 2007

2006

2006

An instructional design/development model for the creation of game-like learning environments: The FIDGE model.

KAPLAN AKILLI G., ÇAĞILTAY K.

Affective and Emotional Aspects of Human Computer Interaction Game Based and Innovative Learning, PIVEC MAYA, Editör, IOS Press , ss.93-112, 2006

Desteklenen Projeler

2014 - 2016

2014 - 2016

Büyük Boyutlu Çoklu Dokunmatik Arayüzler

Sanayi Tezleri Projesi

KAPLAN G. (Yürütücü)

2015 - 2015

2015 - 2015

Giyilebilir Bilgisayar Teknolojisinin Eğitimde Kullanımı Araştırması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

KAPLAN G. (Yürütücü), KARA E.

Ödüller

Ekim 2019

Ekim 2019

AECT Distance Education Journal Article (Qualitative) Award

The Association For Educational Communications And Technology (Aect) Division Of Distance Learning



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

08 Kasım 2017 - 08 Kasım 2017

08 Kasım 2017 - 08 Kasım 2017

Eğitim İletişimi ve Teknolojileri DerneğiSürdürülebilir Kalkınma

Davetli Konuşmacı

Florida-Amerika Birleşik Devletleri

Davetli Konuşmalar

Kasım 2022

Kasım 2022

9th International Future-Learning and Informatics Conference

Konferans

Türkiye Bilişim Derneği (TBD)-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 159

h-indeksi (WOS): 4