Akademik Unvanlar
-
2014 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2002 - 2003 Diğer
Ohio State University, College of Medicine and Public Health
Yönetimsel Görevler
-
2021 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2019 - 2021 Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2017 - 2020 Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2017 - 2019 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
1998 - 2004 Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS' APPROACHES TO CLASSROOM ASSESSMENT
Sungur S. (Danışman)
A.ÇAYIR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
THE DISCURSIVE CHOICES OF THE SCIENCE AND ELEMENTARY SCIENCE EDUCATION EPISTEMIC COMMUNITIES: A CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS
Sungur S., Çakıroğlu J. (Eş Danışman)
F.ÇAĞLİN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
A study on sources and consequence of science teachers' self-efficacy
Sungur S. (Danışman)
M.PEHLİVAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Investigating the effectiveness of argument-based inquiryon 6th grade students' scientific literacy and portrayingtheir argumentation schemes and engagement inargumentation process
Sungur S., Öztekin C. (Eş Danışman)
M.ŞEN(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Investigating science teachers' views of the nature of science based on the reconceptualized family resemblance approach to nos
Sungur S., Çakıroğlu J. (Eş Danışman)
Z.MERVE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Students nature of science views regarding gender, grade level and learning environment perceptions
Sungur S. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretmenlerinin stem eğitimine yönelik öz-yeterlik inançları, tutumları ve görüşlerinin incelenmesi
-
İlköğretim öğrencilerinin yeteneğe yönelik örtülü teorileri, epistemolojik inançları, güdüsel inançları, hedef yönelimleri, öğrenme stratejileri, erteleme davranışları ve fen başarıları arasındaki ilişki.
SUNGUR S. (Danışman)
-
The interplay among elementary students' implicit theories of ability, epistemological beliefs, motivational beliefs,achievement goals,learning strategies, procrastination and science achievement
SUNGUR S. (Danışman)
F.BEZCİ(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Multilevel investigations of student motivation, engagement, and achievement in science in relation to teacher related variables
SUNGUR S. (Danışman)
-
Antecedents of nature of science teaching intention:Testing the applicability of the theory of planned behavior
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
-
Role of motivation and cognitive engagement in science achievement
SUNGUR S. (Danışman)
-
The role of perceived classroom goal structures, selfefficacy, and the student engagement in seventh grade students' science achievement
SUNGUR S. (Danışman)
-
The effect of history of science instruction on elementary students' scientific literacy
SUNGUR S. (Danışman)
-
The effect of 7e learning cycle instruction on 6th grade students' conceptual understanding of human body systems, self-regulation, scientific epistemological beliefs, and science process skills
SUNGUR S. (Danışman)
G.GÖK(Öğrenci), Doktora, 2014 -
7e öğrenme döngüsü modelinin 6. sınıf öğrencilerinin vücudumuzda sistemler konusunu anlamalarına, öz-düzenleme becerilerine, bilimsel epistemolojik inançlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi.
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
-
Multilevel analysis of students science achievement in relation to constructivist learning environment perceptions, epistemological beliefs, self-regulation and science teachers characteristics
SUNGUR S. (Danışman)
-
An investigation of students homework self-regulation and teachers' homework practices
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
Y.TAŞ(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Multilevel investigations of students' cognitive and affective learning outcomes and their relationships with perceived classroom learning environment and teacher effectiveness
SUNGUR S. (Danışman)
-
Pre-service science teachers' self-efficacy in relation to personality traits and academic self-regulation
SUNGUR S. (Danışman)
-
Fostering pre-service science teachers' self determined motivation toward environment through satisfaction of three basic psychological needs
SUNGUR S. (Danışman)
-
A structural model on 7th grade students' motivational beliefs, use of self-regulation strategies, and mathematics achievement
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
Antecedents and consequences of achievement goals
SUNGUR S. (Danışman)
-
İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine karşı özyeterlik inançlarının kaynakları ve sonuçları üzerine bir çalışma.
SUNGUR S. (Danışman)
-
A study on sources and consequences of elementary students' self-efficacy beliefs in science and technology course
SUNGUR S. (Danışman)
D.KIRAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
The effect of grade level on elementary school students' motivational beliefs in science
SUNGUR S. (Danışman)
-
The contribution of cognitive and metacognitive strategy use to seventh grade students' science achievement
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
-
Validity of science items in the Student Selection Test in Turkey
SUNGUR S. (Danışman)
-
Probleme dayalı öğrenme modelinin ilköğretim öğrencilerinin genetik konusundaki başarılarına olan etkisi.
SUNGUR S. (Danışman)
-
The effect of problem-based learning on the elementary school students achievement in genetics
SUNGUR S. (Danışman)
G.ARAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Examining 8th grade students perception of learning environment of science classrooms in relation to motivational beliefs and attitudes
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU J. (Eş Danışman)
-
Investigating students' motivational traits in science
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÖZTEKİN C. (Eş Danışman)
-
Predicting academic achievement with cognitive and motivational variables
SUNGUR S. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU J. (Eş Danışman)