Makaleler
26
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (6)
Scopus (15)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (8)
7. The Emerging Interplay Between Subjective and Objective Notions of Probability in Young Children
CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.22, sa.3, ss.538-557, 2022 (ESCI, Scopus)
8. The effect of Realistic Mathematics Education on sixth grade students’ statistical thinking
Acta Didactica Napocensia
, cilt.14, sa.1, ss.76-90, 2021 (Hakemli Dergi)
13. Pre-service mathematics teachers’ use of probability models in making informal inferences about a chance game
Statistics Education Research Journal
, cilt.16, sa.2, ss.287-304, 2017 (Hakemli Dergi)
17. I get it now Stimulating insights about probability through talk and technology
Mathematics Teaching
, cilt.235, ss.30-33, 2013 (Hakemsiz Dergi)
19. Reconnecting Data and Chance
Technology Innovations in Statistics Education
, cilt.2, sa.1, 2008 (Hakemli Dergi)
20. Understanding distributions by modeling them
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTERS FOR MATHEMATICAL LEARNING
, cilt.12, sa.3, ss.217-230, 2007 (Scopus)
21. Elementary school students’ intuitive conceptions of random distributions
International Electronic Journal of Mathematics Education
, cilt.2, ss.227-244, 2007 (Hakemli Dergi)
25. Çoklu zekâ kuramı öğretmen rolüne ilişkin görüşler ve düşünceler
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, ss.269-274, 1999 (Hakemli Dergi)
26. Matematik öğretmen adaylarının olasılık kavramları ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, ss.384-394, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
51
5. International perspectives on early statistical thinking: comparison of primary school curricula in different countries
The 11th International Conference on Teaching Statistics, 11 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
6. Investigation cycle for analysing image-based data: perspectives from three contexts
The 11th International Conference on Teaching Statistics, 11 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
8. How Realistic Mathematics Education approach influences 6th grade students’ statistical thinking
The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), 6 - 10 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)
11. Developing data analytics in K-12 education as a tool for promoting equity and social justice worldwide
The World Education Research Association 2019: Focal Meeting in Tokyo (WERA), Japonya, 5 - 08 Ağustos 2019
12. Developing students’ data analytics skills through modelling
The Eleventh International Research Forum on Statistical Reasoning, Thinking, and Literacy (SRTL-11), California, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 20 Temmuz 2019, (Yayınlanmadı)
13. Building up students’ data analytics skills to solve real world problems
The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, (Özet Bildiri)
14. Matematik ve Fen Bilimlerinin Bütünleştirilmesi: Parmak İzi Etkinliği
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
17. Matematik eğitiminde diyalojik yaklaşım: Küçük grup çalışmalarında akran konuşması ve teknoloji kullanımından örnekler.
Eğitimde Gelecek Konferansı (EGK17), Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017
19. Akran konuşması ve teknoloji kullanımı aracılığıyla öğrencilerin olasılıksal akıl yürütmelerinin desteklenmesi
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-3), Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.47-58, (Tam Metin Bildiri)
21. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının aritmetik ortalamaya ilişkin kavramsal anlamalarının değerlendirilmesi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
23. The proof schemes of prospective elementary mathematics teachers
13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016
24. İstatistik Öğretiminde Matematik Öğretmeni Adaylarının İnformel Çıkarım Becerilerinin Geliştirilmesinin Önemi
Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2016
26. Some dialogic mechanisms behind conceptual development in mathematics
BERA Annual Conference 2014, İngiltere, 23 - 25 Eylül 2014
27. A dialogic theory of education exemplified in the context of primary mathematics
The Eighth International Conference on the Dialogical Self, Hollanda, 19 - 22 Ağustos 2014
29. Supporting students probabilistic reasoning through the use of technology and dialogic talk
8th British Congress of Mathematics Education, 14 - 17 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
30. Supporting Creative Leaps in the Maths Classroom: Primary Students Working with Averages using TinkerPlots
the University of Waikato, Hamilton, New Zealand, Yeni Zelanda, 21 Ocak 2014
31. Some dialogic mechanisms at work when children learn to think
The Institute of Dialogic Pedagogy at the Waikato-Tainui College for Research and Development, Yeni Zelanda, 18 - 19 Ocak 2014
32. Yes it is fair, no it is not fair: What leads to a shift in young students’ probabilistic reasoning about the fairness of a chance game?
The British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM) Day Conference, İngiltere, 16 Kasım 2013
33. Some dialogic mechanisms behind conceptual development in mathematics
The 15th Biennial EARLI Conference for Research in Learning and Instruction, Almanya, 27 - 31 Ağustos 2013
34. Two year 7 students’ understanding of measures of average in the context of informal inference
The British Society for Research into Learning Mathematics Day Conference, İngiltere, 02 Mart 2013
36. Mathematical thinking research by Turkish community
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 10 - 15 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
42. Modeling random rabbit hops: Fourth-graders’ reasoning about a binomial distribution
The Thirteenth International Conference on Teaching of Mathematical Modeling and Applications (ICTMA-13), Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 26 Temmuz 2007
43. Educational research on how young students make sense of variability in probability situations: “Why is the distribution shaped this way?”
The Third Annual Conference of the Turkish American Scientists and Scholars Association (TASSA), Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 25 Mart 2007
45. The role of inscriptions in students’ understanding of a probability distribution
The Research Presession of the Annual Meeting of the National Council of Teachers of Mathematics, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Nisan 2006
46. Dealing with uncertainty: From the theoretical nature of probability to representations of data in chance events
The Annual Meeting of American Educational Research Association (AERA), Kanada, 11 - 15 Nisan 2005
47. Strengthening elementary and middle grades teachers’ foundation for multiplicative structures based on the splitting conjecture
Mathematics Education of Teachers (MET) Summit II, Follow-Up Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Ocak 2005
48. The distractor analysis of Texas Assessment of Academic Skills (TAAS)
The Annual Meeting of American Educational Research Association (AERA), Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 25 Nisan 2003
49. Young urban students conceptions of data uses representation and analysis
the Twenty-Fourth Annual Meeting of The North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 29 Ekim 2002, ss.1293-1304, (Tam Metin Bildiri)
50. Matematik öğretmen adaylarının olasılık kavramları ile ilgili yeterliklerinin incelenmesi
Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999
51. Çoklu zekâ kuramı öğretmen rolüne ilişkin görüşler ve düşünceler
Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999
Kitaplar
12
2. Etkinliklerin Teknoloji Bağlamında Değerlendirilmesi
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.145-163, 2020
6. İstatistiksel Akıl Yürütme Gelişimi Üzerine Teorik Çerçeveler
Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingölbali, E., Arslan, S., Zembat, İ. Ö., Editör, Pegem A. Yayıncılık, Ankara, ss.201-214, 2016
7. ‘How confident are you?’ Supporting young students’ reasoning about uncertainty in chance games through students’ talk and computer simulations
Reasoning about uncertainty: learning and teaching informal inferential reasoning, A. Zieffler & E. Fry, Editör, Catalyst Press, Minnesota, ss.29-55, 2015
8. Saying more than you know in instructional settings
Theorizing practice: theories of learning and research into instruction practice, T. Koschmann, Editör, Springer, London/Berlin , New York, ss.153-166, 2011
9. Modeling random binomial rabbit hops
Modeling students’ mathematical modeling competencies: ICTMA 13, R. Lesh,P. L. Galbraith,C. R. Haines,and A. Hurford, Editör, Springer, London/Berlin , New York, ss.561-570, 2010
10. Olasılık konusu öğrencilere neden zor gelmektedir?
İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri, E. Bingölbalı & M. F. Özmantar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.216-239, 2009
11. Öğrencilerin olasılık konularındaki kavram yanılgıları ile öğrenme zorlukları
Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri, M. F. Özmantar,E. Bingölbalı,H. Akkoç, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.121-150, 2008
12. A thirty-year reflection on constructivism in mathematics education in PME
Handbook of research on the psychology of mathematics education: past, present and future, A. Gutiérrez and P. Boero, Editör, Sense Publishers, Rotterdam, ss.305-345, 2006
Diğer Yayınlar
1
1. Olasılık öğretiminde farklı bir yaklaşım: İnanç ve frekans bakış açıları
Diğer, ss.93-97, 2022
Metrikler