Eğitim Bilgileri
2017 - 2018
2017 - 2018Post Doktora
Vrije Universiteit Brussel, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Belçika
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Akademi Dışı Deneyim
2017 - 2018
2017 - 2018Araştırmacı
Vrije Universiteit Brussel, Araştırmacı
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Perceptions of academics on their research performance in research universities
Zayim Kurtay M. (Danışman)
D.ÇAMALAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Relationship between public school teachers' perceived crisis leadership, trust in management and attitudes towards distance education
Zayim Kurtay M., Kondakçi Y. (Eş Danışman)
İ.ERDOĞAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Investigating the relationship between teacher leadership and social justice leadership
Kondakçi Y., Zayim Kurtay M. (Eş Danışman)
İ.ANDIÇ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (5)
Scopus (17)
TRDizin (6)
2025
20251. The impact of COVID-19 on the social and cultural integration of international students: a literature review
Sin C., Tavares O., Apsite-Berina E., Borràs J., BULUT ŞAHİN B., Chrančoková M., et al.
Comparative Migration Studies
, cilt.13, sa.1, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Im/mobility in a disruptive time: the impact of Covid-19 on the size and directional flow of international student mobility
ZAYİM KURTAY M., Kaya-Kasikci S., KONDAKÇI Y., Bulut-Sahin B., Keri A., Levatino A., et al.
COMPARATIVE MIGRATION STUDIES
, cilt.13, sa.1, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. International higher education as a soft power tool of Turkish foreign policy: the case of Azerbaijan
ERGUN ÖZBOLAT A., KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., Valiyev A.
Third World Quarterly
, cilt.46, sa.3, ss.372-390, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Graduate student perceptions of preparedness for responsible conduct of research: a mixed methods study
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., KAYA KAŞIKCI S., Önen Ö.
Ethics and Behavior
, cilt.34, sa.1, ss.58-75, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20235. The role of leadership in developing a climate of technology integration in public schools
Kaya Kaşıkcı S., Zayim Kurtay M., Kondakçı Y.
Teaching and Teacher Education
, cilt.132, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20236. Higher Education for forcibly displaced migrants in Turkey
Kondakçi Y., Zayim Kurtay M., Kaya Kaşikci S., Şenay H. H., Kulakoğlu B.
Higher Education Research and Development
, cilt.42, sa.3, ss.619-632, 2023 (SSCI, Scopus)
2021
20217. Modeling change implementation behaviors: teachers’ affective and attitudinal reactions to change in Turkey
Zayim Kurtay M., Kondakçı Y.
International Journal of Leadership in Education
, cilt.24, sa.6, ss.789-814, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
20218. 'Scaling' the academia: Perspectives of academics on the impact of their practices
Kondakçi Y., Zayim Kurtay M., Kaya Kaşikci S., Şenay H. H., Kulakoğlu B.
Research Evaluation
, cilt.30, sa.3, ss.370-381, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20219. School Leadership For Social Justice In Turkish Urban Setting
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., KAYA KAŞIKCI S.
LEADERSHIP AND POLICY IN SCHOOLS
, cilt.20, sa.1, ss.95-110, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
202110. Araştırmada Sorumlu Davranış Konusunda Algılanan Hazırbulunuşluk Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., KAYA KAŞIKCI S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.2096-2114, 2021 (TRDizin)
2020
202011. Örgütsel değişim sürecinde öğretmen duyguları
ZAYİM KURTAY M.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.26, sa.3, ss.681-718, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201912. Antecedents of continuous change in educational organizations
Kondakçı Y., Kurtay M., Çalışkan Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL MANAGEMENT
, cilt.33, ss.1366-1380, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
201913. School leaders’ perspectives on government-initiated changes in Flemish secondary schools
ZAYİM KURTAY M., zhu c.
Journal of Educational Administration and History
, cilt.51, sa.4, ss.352-368, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
201914. Challenges of Chinese and European Universities in the Modernization and Global Context
Zayim-Kurtay M., Zhu C.
FRONTIERS OF EDUCATION IN CHINA
, cilt.14, sa.2, ss.284-308, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
201815. Vakıf üniversitesinde akademisyen olmak: rutinler ve bu rutinleri etkileyen faktörler
ZAYİM KURTAY M., DURAN A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.4, ss.2518-2540, 2018 (TRDizin)
2018
201816. University governance and academic leadership: perceptions of European and Chinese university staff and perceived need for capacity building
zhu c., ZAYİM KURTAY M.
European Journal of Higher Education
, cilt.8, sa.4, ss.435-452, 2018 (Scopus)
2018
201817. Being an academic at a foundation university: Routines and the factors that affect them
Zayim Kurtay M., Duran A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.4, ss.2518-2540, 2018 (TRDizin)
2016
201618. The mediating roles of internal context variables in the relationship between distributed leadership perceptions and continuous change behaviours of public school teachers
KONDAKÇI Y., Zayim M., BEYCİOĞLU K., SİNCAR M., UĞURLU C. T.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.42, sa.4, ss.410-426, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201519. An exploration of the relationship between readiness for change and organizational trust in Turkish public schools
Zayim M., KONDAKÇI Y.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP
, cilt.43, sa.4, ss.610-625, 2015 (SSCI, Scopus)
2013
201320. Development and Validation of Readiness for Change Scale
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., ÇALIŞKAN Ö.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.12, sa.1, ss.23-35, 2013 (Scopus, TRDizin)
2010
201021. Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma TutumlarınınOkulun Öğretim Düzeyi Yöneticilerin Deneyimi ve Okul Büyüklüğü Bağlamında İncelenmesi
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., ÇALIŞKAN Ö.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.155-175, 2010 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. A closer look at the Türkiye’s Expansion Policy: The Longitudinal Analysis of the Predictors of Filled Quota Rates
ZAYİM KURTAY M., KAYA KAŞIKCI S., KONDAKÇI Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Öğretmenlerin kriz liderliği algısı, yönetime güveni ve uzaktan eğitime karşı tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
Köklücan İ., ZAYİM KURTAY M.
16. Ululsararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. Opportunità e sfide della valutazione online per l'istruzione superiore
Marin V., Zayim Kurtay M., Kondakçi Y., Kaya-Kasikci S., Çapa Aydin Y., Bedenlier S.
7th Settimana di Eccellenza, Ancona, İtalya, 06 Ekim 2022, ss.1-6, (Özet Bildiri)
2022
20224. The pillars of remote assessment climate in higher education
KONDAKÇI Y., ÇAPA AYDIN Y., ZAYİM KURTAY M., KAYA KAŞIKCI S.
5th International Open & Distance Learning Conference, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Preparedness of graduate students for responsible conduct in research: A mixed-method research.
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., KAYA KAŞIKCI S.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 26 Nisan 2022, (Özet Bildiri)
2021
20216. Vizyon, İşbirliği ve Özyeterlik Algısı ile Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonu Arasındaki İlişki
Zayim Kurtay M., Kaya Kaşıkcı S., Kondakçı Y.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 05 Kasım 2021, cilt.1, ss.189-190, (Özet Bildiri)
2021
20217. Türkiye’deki vakıf üniversiteleri: Doluluk oranları ve ilişkili faktörler
KAYA KAŞIKCI S., ZAYİM KURTAY M.
5. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC 2021), 14 - 16 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20218. Academic leadership in the post-covid era for research and teaching practices
Kulakoğlu B., Emil S., Zayim Kurtay M.
5th International Higher Education Conference (IHEC) 2021, 14 - 16 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
20199. Perspective of Academics on the Impact of Academic Practice
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., ŞENAY H. H., KAYA KAŞIKCI S., KULAKOĞLU B.
The 4th International Higher Education Studies Conference, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. Flemish secondary school principals’ experiences with top-down changes
ZAYİM KURTAY M., zhu c.
32nd Annual Congress for School Effectiveness and School Improvement (ICSEI), Norveç, 8 - 12 Ocak 2019, (Özet Bildiri)
2018
201811. Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler ile ilişkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
DURAN A., ZAYİM KURTAY M.
3. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. Örgütsel değişim sürecinde öğretmen duyguları
ZAYİM KURTAY M., KONDAKÇI Y.
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201613. Türkiye de Okul Müdürlerinin Sosyal Adalet Rolleri
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., OLDAÇ Y. İ., ŞENAY H. H.
11. ULUSAL EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. Değişim Sürecinde Öğretmenlerin İş Doyumunu Yordayan Faktörler: Üst Yönetime Güven ve Algılanan Örgütsel Destek
ZAYİM KURTAY M., KONDAKÇI Y.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Teachers’ Change Commitment and Job Satisfaction: Assessing the Importance of Antecedents and Change-Related Affect
ZAYİM KURTAY M., KONDAKÇI Y.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201516. Factors that predict public school teachers’ occupational stress after a large-scale school change
ZAYİM KURTAY M., KONDAKÇI Y.
2nd International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201517. Sosyal Adalet Liderliği ve Etkili Okul
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M.
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201518. Experience of being a Faculty Development Program research assistant at a large university in Turkey
GÖKALP G., ÇALIŞKAN Ö., ZAYİM KURTAY M., ERTEM H. Y., KAYA KAŞIKCI S., ÇINAR R.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201519. Faculty Trust in Colleagues and Continuous Change Behavior: The Mediating Role of Job Satisfaction
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., BEYCİOĞLU K., UĞURLU C. T., SİNCAR M.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201420. The mediating roles of internal context variables in the relationship between distributed leadership perceptions and continuous change behaviors of public school teachers
ZAYİM KURTAY M., KONDAKÇI Y., BEYCİOĞLU K., SİNCAR M., UĞURLU C. T.
European Conference on Educational Research (ECER), Portekiz, 1 - 05 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2012
201221. What to change in change process: A qualitative study
ZAYİM KURTAY M.
European Conference on Educational Research (ECER), İspanya, 17 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201222. Attitudes towards plagiarism scale: Development and initial validation
ZAYİM KURTAY M.
European Conference on Educational Research (ECER), İspanya, 17 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201223. A qualitative study on change in educational system
ZAYİM KURTAY M., SERİM YILDIZ B., KOÇER E.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201124. The relationship between teachers’ readiness for change and perceived organizational trust
ZAYİM KURTAY M., KONDAKÇI Y.
European Conference on Educational Research (ECER), Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201125. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde yapılan örgüt kültürü çalışmalarına eleştirel bir bakış
KILIÇOĞLU D., ZAYİM KURTAY M.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201026. Okul yöneticilerinin değişime hazır olma durumlarının okulun öğretim düzeyi, yöneticilerin deneyimi ve okul büyüklüğü bağlamında incelenmesi
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., ÇALIŞKAN Ö.
5. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Educational policy making in Turkey: Citizen-centered or window dressing?
Zayim Kurtay M., Kaya Kaşıkcı S., Kondakçı Y.
Citizen-centered public policy making in Turkey, Göçoğlu Volkan,Karkın Naci, Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.349-366, 2023
2022
20222. Vakıf Üniversitelerinde Öğrenci Olmak
Zayim Kurtay M., Kaya Kaşikci S.
TÜRKİYE'DE VAKIF ÜNİVERSİTELERİ: BİR SEKTÖRÜN ANATOMİSİ, HASAN ŞİMŞEK, Editör, Seçkin Yayıncılık, Ankara, ss.127-156, 2022
2022
20223. Challenges of School Principalship in Turkey: Perspective from a Centralized System
Kondakçi Y., Zayim Kurtay M., Kaya Kaşikci S.
School Leadership in the 21st Century: Challenges and Coping Strategies, Adam E. Nir, Editör, NOVA, New York, ss.21-47, 2022
2022
20224. Okulun psikolojik boyutu
Kaya Kaşikci S., Zayim Kurtay M.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Tabak Hasan,Şahin Fatih, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.209-233, 2022
2022
20225. Challenges of school principalship in Turkey: Perspective from a centralized system
Kondakçi Y., Zayim Kurtay M., Kaya Kaşikci S.
School Leadership in the 21st Century: Challenges and Coping Strategies, Nir,Adam, Editör, NOVA Science Publishers Inc. , New York, ss.21-47, 2022
2022
20226. Apoyo al profesorado para la implementación de la evaluación en línea en educación superior: el proyecto europeo Remote.EDU
marin v., Bedenlier S., ÇAPA AYDIN Y., KAYA KAŞIKCI S., KONDAKÇI Y., Schieber J., et al.
La influencia de la tecnología en la investigación educativa post-pandemia, S. Olmos-Migueláñez, M. J. Rodríguez-Conde, A. Bartolomé, J. Salinas, F. J. Frutos-Esteban, & F. J. García-Peñalvo, Editör, Octeadro, ss.185-200, 2022
2021
20217. Trust in principals
Zayim Kurtay M.
Oxford Encyclopedia of Educational Administration, R. Papa, Editör, Oxford University Press, London , New York, ss.1-21, 2021
2021
20218. Trust in principals
ZAYİM KURTAY M.
Oxford Encyclopedia of Educational Administration, Rosemary Papa, Editör, Oxford University Press, ss.1988-2005, 2021
2019
20199. University governance and academic leadership capacity building: Perspectives of European and Chinese university staff members
Zhu C., Zayim Kurtay M.
University Governance and Academic Leadership in the EU and China, Chang Zhu,Merve Zayim Kurtay, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.259-282, 2019
2019
201910. Academic Leadership for Cultural Transformations in Higher Education
Kondakçı Y., Zayim Kurtay M.
University Governance and Academic Leadership in the EU and China, Chang Zhu, Merve Zayim Kurtay, Editör, IGI Global, Hershey PA, ss.144-163, 2019
2018
201811. İlişkisel Yöntem
ZAYİM KURTAY M.
Eğitim Yönetiminde Araştırma, Beycioğlu Kadir, Özer Niyazi, Kondakçı Yaşar, Editör, Pegem Akademi, ss.269-288, 2018
2016
201612. Türkiye’de Okul Müdürlerinin Sosyal Adalet Rolleri
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., OLDAÇ Y. İ., ŞENAY H. H.
Eğitim Yönetimi Araştırmaları, Kadir Beycioğlu,Niyazi Özer,Didem Koşar,İdris Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.353-361, 2016
2015
201513. Continuous change in educational organizations
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M., BEYCİOĞLU K.
Multidimensional Perspectives on Principal Leadership Effectiveness, Beycioğlu Kadir, Pashiardis Petros, Editör, IGI Global, ss.305-322, 2015
2013
201314. Yönetim süreçleri
KONDAKÇI Y., ZAYİM KURTAY M.
Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama, Özdemir Servet, Sezgin Feridun, Koşar Serkan, Editör, Pegem Akademi, ss.9-62, 2013
Desteklenen Projeler
2021 - 2025
2021 - 2025European Network on International Student Mobility: Connecting Research and Practice
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Kondakçı Y., Bulut Şahin B., Kaya Kaşıkcı S., Zayim Kurtay M.
2021 - 2023
2021 - 2023Empower teachers for remote online assessments in higher education
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
Kondakçı Y., Çapa Aydın Y., Zayim Kurtay M., Kaya Kaşıkcı S.
2019 - 2021
2019 - 2021Lisansüstü Öğrencilerin Araştırma Ve Yayın Etiği Konusundaki İhtiyaç, Tutum Ve Davranışlarının Ortaya Çıkarılması Ve Tutum Ve Davranışlarını Yordayan Faktörlerin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Kondakçi Y. (Yürütücü), Zayim Kurtay M.