SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Örgütsel değişim sürecinde öğretmen duyguları
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.26, sa.3, ss.681-718, 2020 (Scopus)
Vakıf üniversitesinde akademisyen olmak: rutinler ve bu rutinleri etkileyen faktörler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.4, ss.2518-2540, 2018 (Hakemli Dergi)
Being an academic at a foundation university: Routines and the factors that affect them
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.4, ss.2518-2540, 2018 (Hakemli Dergi)
Development and Validation of Readiness for Change Scale
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.12, sa.1, ss.23-35, 2013 (Scopus)
Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma TutumlarınınOkulun Öğretim Düzeyi Yöneticilerin Deneyimi ve Okul Büyüklüğü Bağlamında İncelenmesi
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.155-175, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
A closer look at the Türkiye’s Expansion Policy: The Longitudinal Analysis of the Predictors of Filled Quota Rates
European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023
Öğretmenlerin kriz liderliği algısı, yönetime güveni ve uzaktan eğitime karşı tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
16. Ululsararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 Nisan 2023
Opportunità e sfide della valutazione online per l'istruzione superiore
7th Settimana di Eccellenza, Ancona, İtalya, 06 Ekim 2022, ss.1-6
The pillars of remote assessment climate in higher education
5th International Open & Distance Learning Conference, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022
Preparedness of graduate students for responsible conduct in research: A mixed-method research.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 26 Nisan 2022
Flemish secondary school principals’ experiences with top-down changes
32nd Annual Congress for School Effectiveness and School Improvement (ICSEI), Norveç, 8 - 12 Ocak 2019
Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler ile ilişkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
3. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
Örgütsel değişim sürecinde öğretmen duyguları
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017
Türkiye de Okul Müdürlerinin Sosyal Adalet Rolleri
11. ULUSAL EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
Değişim Sürecinde Öğretmenlerin İş Doyumunu Yordayan Faktörler: Üst Yönetime Güven ve Algılanan Örgütsel Destek
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
Teachers’ Change Commitment and Job Satisfaction: Assessing the Importance of Antecedents and Change-Related Affect
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 12 Nisan 2016
Factors that predict public school teachers’ occupational stress after a large-scale school change
2nd International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
Sosyal Adalet Liderliği ve Etkili Okul
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015
Experience of being a Faculty Development Program research assistant at a large university in Turkey
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015
Faculty Trust in Colleagues and Continuous Change Behavior: The Mediating Role of Job Satisfaction
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015
The mediating roles of internal context variables in the relationship between distributed leadership perceptions and continuous change behaviors of public school teachers
European Conference on Educational Research (ECER), Portekiz, 1 - 05 Eylül 2014
What to change in change process: A qualitative study
European Conference on Educational Research (ECER), İspanya, 17 - 21 Eylül 2012
Attitudes towards plagiarism scale: Development and initial validation
European Conference on Educational Research (ECER), İspanya, 17 - 21 Eylül 2012
A qualitative study on change in educational system
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012
The relationship between teachers’ readiness for change and perceived organizational trust
European Conference on Educational Research (ECER), Almanya, 12 - 16 Eylül 2011
İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde yapılan örgüt kültürü çalışmalarına eleştirel bir bakış
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011
Okul yöneticilerinin değişime hazır olma durumlarının okulun öğretim düzeyi, yöneticilerin deneyimi ve okul büyüklüğü bağlamında incelenmesi
5. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2010
Kitap & Kitap Bölümleri
Vakıf Üniversitelerinde Öğrenci Olmak
TÜRKİYE'DE VAKIF ÜNİVERSİTELERİ: BİR SEKTÖRÜN ANATOMİSİ, HASAN ŞİMŞEK, Editör, Seçkin Yayıncılık, Ankara, ss.127-156, 2022
Okulun psikolojik boyutu
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Tabak Hasan,Şahin Fatih, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.209-233, 2022
Challenges of school principalship in Turkey: Perspective from a centralized system
School Leadership in the 21st Century: Challenges and Coping Strategies, Nir,Adam, Editör, NOVA Science Publishers Inc. , New York, ss.21-47, 2022
Trust in principals
Oxford Encyclopedia of Educational Administration, R. Papa, Editör, Oxford University Press, London , New York, ss.1-21, 2021
İlişkisel Yöntem
Eğitim Yönetiminde Araştırma, Beycioğlu Kadir, Özer Niyazi, Kondakçı Yaşar, Editör, Pegem Akademi, ss.269-288, 2018
Yönetim süreçleri
Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama, Özdemir Servet, Sezgin Feridun, Koşar Serkan, Editör, Pegem Akademi, ss.9-62, 2013