Prof. Dr. ESEN KONDAKÇI


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Uzuntiryaki-Kondakci Esen

Metrikler

Yayın

68

Yayın (WoS)

34

Yayın (Scopus)

31

Atıf (WoS)

697

H-İndeks (WoS)

18

Atıf (Scopus)

709

H-İndeks (Scopus)

16

Atıf (Scholar)

3396

H-İndeks (Scholar)

37

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

30

Proje

9

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2004 - 2015

2004 - 2015

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2004 - 2010

2004 - 2010

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1996 - 2004

1996 - 2004

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2004 - 2010

2004 - 2010

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

Öğretim üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Öğretim üyesi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (42)
SCI-E, SSCI, AHCI (28)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (31)
ESCI (3)
Scopus (31)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) Benimsemesinin İncelenmesi

Yılmazoğlu E., Kondakçı E.

European Conference on Educational Research (ECER), Belgrade, Sırbistan, 8 - 12 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. The role of the lesson study on the development of pre-service chemistry teachers’ self-reflection

Sarıcı E., Kondakçı E.

Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Mart - 26 Ekim 2025, ss.557, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Kimya Öğretmen Adaylarının Uluslararası Bakalorya Programı Hakkındaki Görüşleri

Yılmazoğlu E., Kondakçı E., Yıldız C., Soysal C., Urlu H. G.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.895, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Fen eğitimcilerinin birlikte öğretim yolu ile stem öğretimi deneyim ve yansıtmaları

Tüysüz M., Tarkın Çelikkıran A., Kondakçi E.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1026-1027, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. The role of co-teaching in the development of science teachers’ stem teaching efficacy beliefs.

Tarkın Çelikkıran A., Tüysüz M., Kondakçi E., Dinç D.

15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos 2023 - 01 Ekim 2024, ss.605, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Shedding light on teachers’ promotion of self-regulated learning.

Aydan L. S., Çapa Aydin Y., Kondakçi E.

European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Predicting pre-service teachers’ attitudes towards stem education through sustainability awareness

Başer Kanbak C., Erbasan E., Baran Saraç A. B., Kondakçi E., Akın G.

European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. University and department belonging of students in a newly established university: a case study

Çapa Aydın Y., Erer S., Kondakçı E., Vardal Ocaklı Ş., Gezer E. T., Mısır S.

European Conference on Educational Research (ECER), Geneve, İsviçre, 06 Eylül 2021, ss.51287, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Pre-service teacher self-efficacy in the context of practicum of teaching

Kondakçı E., Çapa Aydın Y., Kırbulut Z. D., Boran A.

European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.267-268, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Özdüzenlemenin Öğrencilerin Kimyasal Denge Kavramlarını Anlamalarındaki Rolü

Yılmazoğlu E., Kondakçı E.

Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.89-90, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Contribution of science teachers’ efficacy beliefs to their emotions

KONDAKÇI E., KIRBULUT Z. D., OKTAY Ö., SARICI E.

International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2017), 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri) identifier

2017

2017

12. Gender differences in the sources of high school students’ chemistry self-efficacy beliefs

SARICI E., KONDAKÇI E.

European Conference on Educational Research (ECER), 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. The Role of Metacognitive Guidance on Pre-service Teachers’xx Emotions During Practicum

KIRBULUT Z. D., KONDAKÇI E.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Development Pre-service Chemistry Teachers’xx Argumentation Skills in Implementing Science Writing Heuristic at Chemistry Laboratory Subject/Problem

SOYSAL C., SARICI E., TÜYSÜZ M., KILINÇ S., KONDAKÇI E.

NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, ss.154, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Contribution of the Argumentation-Based Laboratory to Pre-Service Chemistry Teachers’xx Microscopic Explanations of Chemistry Concepts.

KILINÇ S., TÜYSÜZ M., SARICI E., SOYSAL C., KONDAKÇI E.

NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, ss.17-18, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. RELATIONSHIP BETWEEN META-LEVEL VARIABLES AND SCIENCE ACHIEVEMENT OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS

KIRBULUT Z. D., KONDAKÇI E.

9th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (iCERi), Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5933, (Tam Metin Bildiri) identifier

2016

2016

17. PRE-SERVICE TEACHERS' METACOGNITIVE SCIENCE LEARNING ORIENTATIONS AND THEIR USE OF LEARNING STRATEGIES: ARE THEY RELATED?

KIRBULUT Z. D., KONDAKÇI E.

9th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (iCERi), Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5932, (Tam Metin Bildiri) identifier

2015

2015

20. Search of Interplay Among PCK Components The Case of Novice and Experienced Chemistry Teachers

AKIN F. N., KONDAKÇI E.

European Conference on Educational Research (ECER), 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. Investigating the Students Use of Self Regulatory Processes in Chemistry Classes

KADIOĞLU C., KONDAKÇI E.

European Science Education Research Association (ESERA) Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Örnek olaya dayalı kimya öğretimin 11 sınıf öğrencilerinin tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi

TARKIN A., KONDAKÇI E.

7.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. The Relationship between Preservice Teacher Self regulation and PCK

TARKIN A., KONDAKÇI E., AKIN F. N., DEMİRDÖĞEN B., AYDIN S.

Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Predictors of Students Meta Affective Inclinations in Chemistry Tasks

KONDAKÇI E., KIRBULUT Z. D.

Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. Öğretmen Özdüzenlemesi

ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E.

Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız, Gönül, Editör, Nobel, Ankara, ss.217-228, 2020

2014

2014

2. Öğretmen özdüzenlemesi

Çapa Aydın Y., Kondakçı E.

Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.218-230, 2014

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Öğretmenlik Uygulaması Dersi: Öğretmen Adaylarının Algıları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KONDAKÇI E. (Yürütücü), ÇAPA AYDIN Y., Kırbulut Z. D., BORAN A.

2017 - 2017

2017 - 2017

KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZDÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KONDAKÇI E. (Yürütücü)

2016 - 2016

2016 - 2016

Lİse Öğrencilerinin Kimya Başarılarını Yordayan Değişkenler

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KONDAKÇI E. (Yürütücü), Kırbulut Z. D.

2014 - 2014

2014 - 2014

3 x 2 Hedef Yönelimi Anket Skorlarının Geçerlik Çalışması: Lise Örneklemi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KONDAKÇI E. (Yürütücü), KADIOĞLU C.

2013 - 2013

2013 - 2013

3 x 2 Hedef Yönelimi Anketi’nin Türkçe’ye Uyarlanması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KONDAKÇI E. (Yürütücü), KADIOĞLU C.

2011 - 2011

2011 - 2011

Öğretmen Özdüzenlemesini Yordalayan Değişkenler.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KONDAKÇI E. (Yürütücü)

2010 - 2010

2010 - 2010

Lise Öğrencilerinin Kimya Özyeterlilik Düzeyleri Ve Kaynakları.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KONDAKÇI E. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

EGITIM VE BILIM

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2021

Mayıs 2021

LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES

SSCI Kapsamındaki Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 697

h-indeksi (WOS): 18