Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2015
2004 - 2015Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2010
2004 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1996 - 2004
1996 - 2004Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2004 - 2010
2004 - 2010Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2004 - Devam Ediyor
2004 - Devam EdiyorÖğretim üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Öğretim üyesi
Yönetilen Tezler
2017
2017Doktora
The nature of interplay among components of pedagogical content knowledge in reaction rate and chemical equilibrium topics of novice and experienced chemistry teachers
KONDAKÇI E. (Danışman)
F.NUR(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Implementation of case-based instruction on electrochemistry at 11th grade level
KONDAKÇI E. (Danışman)
A.TARKIN(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Implementation of self-regulatory instruction based on guided inquiry approach to promote students' achievement in solubility equilibrium and acids and bases, motivation, and learning strategies
KONDAKÇI E. (Danışman)
C.KADIOĞLU(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Öz-yeterlik, öğrenme stratejileri, değer verme ve cinsiyet: 11’inci sınıf öğrencilerinin biyoloji başarısının yordayıcıları
KONDAKÇI E. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU J. (Eş Danışman)
A.Mutlu(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Kimya öğretmen adaylarının bilimin doğası konusunda pedagojik alan bilgilerinin gelişimi : bir uygulama çalışması
KONDAKÇI E. (Danışman)
B.Demirdöğen(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Kimya özyeterliği ve hedef yöneliminin 11.sınıf öğrencilerinin kimya başarısına katkısı.
KONDAKÇI E. (Danışman)
A.Şenay(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Örnek olaya dayalı öğrenmenin onuncu sınıf lise öğrencilerinin insanda üreme sistemi konusunu öğrenmelerine ve motivasyonlarına katkısı.
KONDAKÇI E. (Danışman)
S.Saral(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Basit araçlarla öğrenmeye dayalı kavramsal değişim metodunun 10. sınıfta gazlar konusunda uygulanması
KONDAKÇI E. (Danışman)
İ.İpek(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (42)
SCI-E, SSCI, AHCI (28)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (31)
ESCI (3)
Scopus (31)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Mindset and achievement in general chemistry: insights from Turkish undergraduate students
Demirdöğen B., McAlpin J. D., KONDAKÇI E., Lewis J. E.
Chemistry Education Research and Practice
, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2022
20222. Emotion regulation as a mediator of the influence of science teacher emotions on teacher efficacy beliefs
Uzuntiryaki-Kondakci E., Kırbulut Z. D., Sarıcı E., Oktay Ö.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.48, sa.5, ss.583-601, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20223. A Qualitative Examination of Science Teachers’ Emotions, Emotion Regulation Goals and Strategies
Uzuntiryaki-Kondakci E., Kırbulut Z. D., Oktay Ö., Sarıcı E.
Research in Science Education
, cilt.52, sa.4, ss.1131-1155, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20214. The role of the argumentation-based laboratory on the development of pre-service chemistry teachers' argumentation skills
Uzuntiryaki-Kondakci E., Tuysuz M., Sarıcı E., Soysal C., Kılınç S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.43, sa.1, ss.30-55, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20215. Implementation of self-regulatory instruction to promote students' achievement and learning strategies in the high school chemistry classroom
Kadioglu-Akbulut C., Uzuntiryaki-Kondakci E.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.22, sa.1, ss.12-29, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2019
20196. 3 x 2 Hedef Yönelimi Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması
AKBULUT C., KONDAKÇI E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.839-866, 2019 (TRDizin)
2019
20197. Examining the mediating effect of science self-efficacy on the relationship between metavariables and science achievement
Kirbulut Z. D., Uzuntiryaki-Kondakci E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.41, sa.8, ss.995-1014, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
20188. The relationship between vicarious experience, social persuasion, physiological state, and chemistry self-efficacy: The role of mastery experience as a mediator
Capa-Aydin Y., Uzuntiryaki-Kondakci E., Ceylandağ R.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.55, ss.1224-1238, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
20189. The nature of the interplay among components of pedagogical content knowledge in reaction rate and chemical equilibrium topics of novice and experienced chemistry teachers
Akin F. N., Uzuntiryaki-Kondakci E.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.19, sa.1, ss.80-105, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
201710. Implementation of case-based instruction on electrochemistry at the 11th grade level
Tarkin A., Uzuntiryaki-Kondakci E.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.18, sa.4, ss.659-681, 2017 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
201711. Öğretmen adaylarının fen öğretimi özyeterliklerinin üstbilişsel öğrenme yönelimleri ve üstbilişsel özdüzenleme ile yordanması
KIRBULUT Z. D., KONDAKÇI E.
İlköğretim Online
, cilt.16, ss.1316-1328, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Exploring the complexity of teaching: the interaction between teacher self-regulation and pedagogical content knowledge
Uzuntiryaki-Kondakci E., Demirdogen B., AKIN F. N., Tarkin A., Aydin-Gunbatar S.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.18, sa.1, ss.250-270, 2017 (SCI-Expanded, Scopus)
2016
201613. Development of a metaconceptual awareness and regulation scale
Kirbulut Z. D., Uzuntiryaki-Kondakci E., Beeth M. E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.38, sa.13, ss.2152-2173, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201614. Development and Nature of Preservice Chemistry Teachers' Pedagogical Content Knowledge for Nature of Science
Demirdogen B., Hanuscin D. L., Uzuntiryaki-Kondakci E., Koseoglu F.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.46, sa.4, ss.575-612, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201615. THE DEVELOPMENT OF THE META-AFFECTIVE TRAIT SCALE
Uzuntiryaki-Kondakci E., Kirbulut Z. D.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.53, sa.4, ss.359-374, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201616. Closing the gap between beliefs and practice: Change of pre-service chemistry teachers' orientations during a PCK-based NOS course
Demirdogen B., Uzuntiryaki-Kondakci E.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.17, sa.4, ss.818-841, 2016 (SCI-Expanded, Scopus)
2015
201517. The nature and development of interaction among components of pedagogical content knowledge in practicum
Aydın S., Demirdogen B., AKIN F. N., Uzuntiryaki-Kondakci E., Tarkin A.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.46, ss.37-50, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201518. Predicting Chemistry Achievement through Task Value, Goal Orientations, and Self-Efficacy: A Structural Model
KONDAKÇI E., Şenay A.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.17, sa.3, ss.725-753, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201419. Relationship between learning strategies and goal orientations: A multilevel analysis Öğrenme stratejileri ve hedef yönelimleri arasındaki ılişki: çok düzeyli veri analizi
Kadioglu C., Uzuntiryaki Kondakci E.
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, sa.56, 2014 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2013
201320. Predicting Critical Thinking Skills of University Students through Metacognitive Self-Regulation Skills and Chemistry Self-Efficacy
KONDAKÇI E., ÇAPA AYDIN Y.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.1, ss.666-670, 2013 (SSCI, TRDizin)
2013
201321. Providing a Set of Research-Based Practices to Support Preservice Teachers' Long-Term Professional Development as Learners of Science Teaching
Aydın S., Demirdogen B., Tarkin A., Kutucu S., EKİZ B., Akin F. N., et al.
SCIENCE EDUCATION
, cilt.97, sa.6, ss.903-935, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201322. Özyeterlik kaynakları ölçeği nin Türkçe ye uyarlanması
ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E., TEMLİ DURMUŞ Y., TARKIN A.
Ilkogretim Online , cilt.12, ss.749-758, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201323. Predicting critical thinking skills of university studentsthrough metacognitive self regulation skills and chemistry self efficacy
KONDAKÇI E., ÇAPA AYDIN Y.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.13, ss.661-670, 2013 (SSCI, TRDizin)
2013
201324. Pre-service chemistry teachers' pedagogical content knowledge of the nature of science in the particle nature of matter
BEKTAŞ O., Ekiz B., Tuysuz M., Kutucu E. S., Tarkin A., Uzuntiryaki-Kondakci E.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.14, sa.2, ss.201-213, 2013 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201225. Investigation of pre service teachers self efficacy beliefs and attitudes toward teaching profession through canonical analysis
TARKIN A., UZUNTİRYAKİ E.
Elementary Education Online , cilt.11, ss.332-341, 2012 (TRDizin)
2011
201126. Interplay of motivational and cognitive strategies in predicting self-efficacy and anxiety
Aydin Y. C., Uzuntiryaki E., Demirdogen B.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
, cilt.31, sa.1, ss.55-66, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201127. Özdüzenleyici öğrenme stratejileri ölçeğinin ÖÖSÖ geliştirilmesi ve geçerlik analizi
KADIOĞLU C., UZUNTİRYAKİ E., ÇAPA AYDIN Y.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , cilt.36, ss.11-23, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201028. Do Pre-service Chemistry Teachers Reflect their Beliefs about Constructivism in their Teaching Practices?
Uzuntiryaki E., BOZ Y., Kirbulut D., Bektas O.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.40, sa.3, ss.403-424, 2010 (SSCI, Scopus)
2009
200929. Development and Psychometric Evaluation of the High School Chemistry Self-Efficacy Scale
ÇAPA AYDIN Y., UZUNTIRYAKI E.
EDUCATIONAL AND PSYCHOLOGICAL MEASUREMENT
, cilt.69, sa.5, ss.868-880, 2009 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2009
200930. Development and Validation of Chemistry Self-Efficacy Scale for College Students
UZUNTIRYAKI E., ÇAPA AYDIN Y.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.39, sa.4, ss.539-551, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200931. Teacher self-regulation: examining a multidimensional construct
Capa-Aydin Y., SUNGUR S., Uzuntiryaki E.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
, cilt.29, sa.3, ss.345-356, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200832. Exploring the sources of Turkish pre-service chemistry teachers' chemistry self-efficacy beliefs
Uzuntiryaki E.
Australian Journal of Teacher Education
, cilt.33, sa.6, ss.12-28, 2008 (ESCI, Scopus)
2007
200733. Turkish Pre Service Teachers Beliefs About the Importance of Teaching Chemistry
UZUNTİRYAKİ E., BOZ Y.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.32, 2007 (ESCI, Scopus)
2007
200734. Learning styles and high school students chemistry achievement
UZUNTİRYAKİ E.
Science Education International , cilt.18, ss.25-37, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200635. Turkish prospective chemistry teachers' beliefs about chemistry teaching
Boz Y., Uzuntiryaki E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.28, sa.14, ss.1647-1667, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200636. Pre service teachers views about use of textbooks
UZUNTİRYAKİ E., BOZ Y.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, ss.212-220, 2006 (TRDizin)
2006
200637. Chemistry laboratory anxiety scale
AZİZOĞLU N., UZUNTİRYAKİ E.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, ss.55-62, 2006 (TRDizin)
2005
200538. Effect of conceptual change approach accompanied with concept mapping on understanding of solution concepts
Uzuntiryaki E., Geban Ö.
INSTRUCTIONAL SCIENCE
, cilt.33, ss.311-339, 2005 (SSCI, Scopus)
2004
200439. Effectiveness of instruction based on constructivist approach on students understanding of chemical bonding concepts
Uzuntiryaki E., Geban Ö.
Science Education International , cilt.15, ss.185-200, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200440. The relationship between gender differences and learning style preferences of pre service teachers
Uzuntiryaki E., Bilgin İ., Geban Ö.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.26, ss.182-187, 2004 (TRDizin)
2003
200341. Students misconceptions on the concept of chemical equilibrium
Bilgin İ., Uzuntiryaki E., Geban Ö.
Eğitim ve Bilim , cilt.28, ss.10-17, 2003 (TRDizin)
2000
200042. Freshman students misconceptions in chemical equilibrium
Özdemir A., Geban Ö., Uzuntiryaki E.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.79-84, 2000 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) Benimsemesinin İncelenmesi
Yılmazoğlu E., Kondakçı E.
European Conference on Educational Research (ECER), Belgrade, Sırbistan, 8 - 12 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20252. The role of the lesson study on the development of pre-service chemistry teachers’ self-reflection
Sarıcı E., Kondakçı E.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Mart - 26 Ekim 2025, ss.557, (Özet Bildiri)
2024
20243. Kimya Öğretmen Adaylarının Uluslararası Bakalorya Programı Hakkındaki Görüşleri
Yılmazoğlu E., Kondakçı E., Yıldız C., Soysal C., Urlu H. G.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.895, (Özet Bildiri)
2024
20244. Fen eğitimcilerinin birlikte öğretim yolu ile stem öğretimi deneyim ve yansıtmaları
Tüysüz M., Tarkın Çelikkıran A., Kondakçi E.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1026-1027, (Özet Bildiri)
2023
20235. The role of co-teaching in the development of science teachers’ stem teaching efficacy beliefs.
Tarkın Çelikkıran A., Tüysüz M., Kondakçi E., Dinç D.
15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos 2023 - 01 Ekim 2024, ss.605, (Özet Bildiri)
2023
20236. Shedding light on teachers’ promotion of self-regulated learning.
Aydan L. S., Çapa Aydin Y., Kondakçi E.
European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
20237. Predicting pre-service teachers’ attitudes towards stem education through sustainability awareness
Başer Kanbak C., Erbasan E., Baran Saraç A. B., Kondakçi E., Akın G.
European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
20218. University and department belonging of students in a newly established university: a case study
Çapa Aydın Y., Erer S., Kondakçı E., Vardal Ocaklı Ş., Gezer E. T., Mısır S.
European Conference on Educational Research (ECER), Geneve, İsviçre, 06 Eylül 2021, ss.51287, (Özet Bildiri)
2019
20199. Pre-service teacher self-efficacy in the context of practicum of teaching
Kondakçı E., Çapa Aydın Y., Kırbulut Z. D., Boran A.
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.267-268, (Özet Bildiri)
2019
201910. Özdüzenlemenin Öğrencilerin Kimyasal Denge Kavramlarını Anlamalarındaki Rolü
Yılmazoğlu E., Kondakçı E.
Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.89-90, (Özet Bildiri)
2017
201711. Contribution of science teachers’ efficacy beliefs to their emotions
KONDAKÇI E., KIRBULUT Z. D., OKTAY Ö., SARICI E.
International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2017), 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Gender differences in the sources of high school students’ chemistry self-efficacy beliefs
SARICI E., KONDAKÇI E.
European Conference on Educational Research (ECER), 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. The Role of Metacognitive Guidance on Pre-service Teachers’xx Emotions During Practicum
KIRBULUT Z. D., KONDAKÇI E.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Development Pre-service Chemistry Teachers’xx Argumentation Skills in Implementing Science Writing Heuristic at Chemistry Laboratory Subject/Problem
SOYSAL C., SARICI E., TÜYSÜZ M., KILINÇ S., KONDAKÇI E.
NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, ss.154, (Özet Bildiri)
2017
201715. Contribution of the Argumentation-Based Laboratory to Pre-Service Chemistry Teachers’xx Microscopic Explanations of Chemistry Concepts.
KILINÇ S., TÜYSÜZ M., SARICI E., SOYSAL C., KONDAKÇI E.
NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, ss.17-18, (Özet Bildiri)
2016
201616. RELATIONSHIP BETWEEN META-LEVEL VARIABLES AND SCIENCE ACHIEVEMENT OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS
KIRBULUT Z. D., KONDAKÇI E.
9th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (iCERi), Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5933, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. PRE-SERVICE TEACHERS' METACOGNITIVE SCIENCE LEARNING ORIENTATIONS AND THEIR USE OF LEARNING STRATEGIES: ARE THEY RELATED?
KIRBULUT Z. D., KONDAKÇI E.
9th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (iCERi), Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5932, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Exploring Preservice Teachers Use of Self Regulatory Processes in their Instructions
KONDAKÇI E., DEMİRDÖĞEN B., AKIN F. N., TARKIN A., AYDIN S.
EARLI SIG Conference, 20 - 22 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Investigating the Role of Students Goal Orientations on their Understanding of Chemical Equilibrium Concepts
SARICI E., KONDAKÇI E.
NARST, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201520. Search of Interplay Among PCK Components The Case of Novice and Experienced Chemistry Teachers
AKIN F. N., KONDAKÇI E.
European Conference on Educational Research (ECER), 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. Investigating the Students Use of Self Regulatory Processes in Chemistry Classes
KADIOĞLU C., KONDAKÇI E.
European Science Education Research Association (ESERA) Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201522. Örnek olaya dayalı kimya öğretimin 11 sınıf öğrencilerinin tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
TARKIN A., KONDAKÇI E.
7.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. The Relationship between Preservice Teacher Self regulation and PCK
TARKIN A., KONDAKÇI E., AKIN F. N., DEMİRDÖĞEN B., AYDIN S.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Predictors of Students Meta Affective Inclinations in Chemistry Tasks
KONDAKÇI E., KIRBULUT Z. D.
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Öğretmen Özdüzenlemesi
ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E.
Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız, Gönül, Editör, Nobel, Ankara, ss.217-228, 2020
2014
20142. Öğretmen özdüzenlemesi
Çapa Aydın Y., Kondakçı E.
Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.218-230, 2014
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmenlik Uygulaması Dersi: Öğretmen Adaylarının Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KONDAKÇI E. (Yürütücü), ÇAPA AYDIN Y., Kırbulut Z. D., BORAN A.
2017 - 2017
2017 - 2017KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZDÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Lİse Öğrencilerinin Kimya Başarılarını Yordayan Değişkenler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü), Kırbulut Z. D.
2014 - 2014
2014 - 20143 x 2 Hedef Yönelimi Anket Skorlarının Geçerlik Çalışması: Lise Örneklemi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü), KADIOĞLU C.
2013 - 2013
2013 - 20133 x 2 Hedef Yönelimi Anketi’nin Türkçe’ye Uyarlanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü), KADIOĞLU C.
2013 - 2013
2013 - 2013DENEYİMLİ VE DENEYİMSİZ KİMYA ÖĞRETMENLERİNİN SAHİP OLDUĞU PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ: ÖĞRETMENLİK DENEYİMİ VE ÖĞRETMEN ÖZYETERLİĞİ ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü), AKIN F. N.
2011 - 2011
2011 - 2011Öğretmen Özdüzenlemesini Yordalayan Değişkenler.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü)
2010 - 2010
2010 - 2010Lise Öğrencilerinin Kimya Özyeterlilik Düzeyleri Ve Kaynakları.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü)
2009 - 2009
2009 - 2009Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Kaynakları Ve Yapılandırmacı Öğretime Yönelik Özyeterlik İnançları.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KONDAKÇI E. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorEGITIM VE BILIM
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2021
Mayıs 2021LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
SSCI Kapsamındaki Dergi